Mener å huske at jeg leste en test av denne (i ett eller annet magasin) der det fremkom at denne forsterkeren hadde mye trafostøy? Stemmer dette?Har hatt min nå i noen uker og jeg tror den begynner å bli spillt inn. Fra før av hadde jeg en Hegel H100 som jeg var veldig fornøyd med. Savnet imidlertid litt mer varme og bass. KWI 200 er ikke direkte varm, men den har en åpen og litt røraktig mellomtone som jeg synes er magisk. Bassen er fantastisk stram og dyp. I tillegg er dynamikken utrolig bra. I mine øre er det også flere detaljer å høre i forhold til Hegel, selv om den kanskje ikke er så gjennomsiktig som for eks. Hegel H300. Men det gjør meg absolutt ingenting. Det viktigste er at den har sjel og driv og musikalitet til tusen. Hadde tenkt å gå for H300, men fant denne sjelløs til sammenligning.
Mvh
Geir Amundsen
Fant testen i Watt 4/2012. Bortsett fra trafostøyen og en noe dårlig fjernkontroll, så fikk den jo fin omtale. Med en trafo på 1500 VA, så kan man vel forvente at det er litt støy.Mener å huske at jeg leste en test av denne (i ett eller annet magasin) der det fremkom at denne forsterkeren hadde mye trafostøy? Stemmer dette?Har hatt min nå i noen uker og jeg tror den begynner å bli spillt inn. Fra før av hadde jeg en Hegel H100 som jeg var veldig fornøyd med. Savnet imidlertid litt mer varme og bass. KWI 200 er ikke direkte varm, men den har en åpen og litt røraktig mellomtone som jeg synes er magisk. Bassen er fantastisk stram og dyp. I tillegg er dynamikken utrolig bra. I mine øre er det også flere detaljer å høre i forhold til Hegel, selv om den kanskje ikke er så gjennomsiktig som for eks. Hegel H300. Men det gjør meg absolutt ingenting. Det viktigste er at den har sjel og driv og musikalitet til tusen. Hadde tenkt å gå for H300, men fant denne sjelløs til sammenligning.
Mvh
Geir Amundsen
Flere forsterkere som oppfører seg slik. Det er sjelden noen reell fare for høyttaleren. Dersom forsterkeren ikke jobber mye i klasse A (høyt forbruk på tomgang), er det bare å la den være påslått 24/7, så omgår du hele problemet. En spennende forsterker med litt annerledes tankegang, dette, det er viktig å ikke la slike bagateller du her beskriver overta fokuset for den gode musikkgjengivelsen!Hei!
Kanskje dere kan hjelpe meg litt Jeg har kjøpt et ModWright KWI 200 forsterker av Kenol herfra hifisentralen. Når jeg slår av forsterkeren, høyttalerne mine mottar en punch. Hm.......det er litt rar tror jeg. Har du noen gang opplevd dette? Jeg er red litt fordi,dette er egentlig ikke bra for høyttalerne. (((((
Jeg håper noen har noen gode forslag))
Godt nytt år til alle sammen!
Hei dotn242Hei!
Kanskje dere kan hjelpe meg litt Jeg har kjøpt et ModWright KWI 200 forsterker av Kenol herfra hifisentralen. Når jeg slår av forsterkeren, høyttalerne mine mottar en punch. Hm.......det er litt rar tror jeg. Har du noen gang opplevd dette? Jeg er red litt fordi,dette er egentlig ikke bra for høyttalerne. (((((
Jeg håper noen har noen gode forslag))
Godt nytt år til alle sammen!
Jeg syntes du skal skrive til Dan Wright hvis du ikke allerede har gjort det?… Jeg har overhovedet ingen af de ankepunkter som du nævner med min KWI 200. Måske problemet skal spores et andet sted i dit anlæg?Takk for svar folken
Dette er ikke bare problem at høyttalerne mine mottar en lite punch når jeg slå av forsterker, har også en andre ting at når forsterkeren er koblet, da jeg høre gjennom diskanten et "sssssssssss" lyd hele tiden. Men det er ikke så høyt, men dessverre hører.
mvh
dotn242
Black Noise "Goldwire"… Det er jeg godt tilfreds med via Vibex ONE 6 powerblock.Hva slags strømkabel bruker dere til KWI-200?
Behøver man heller ikke. Det er op til hver enkelt om man vil lade den være tændt 24/7 eller om man vil slå den av når man ikke lytter.Hvorfor må du slå den av?
Spændende Norcane og tak for info Bestiller selv et når jeg har fundet min nye DAC.
I øvrigt helt vildt hvor meget KWI 200 ændre sig ved laaaaaang tilspilningstid. Min ændre sig stadig i positiv retning. Hvilken soundstage, dynamik og bund 8) Personligt er jeg rigtig glad for denne forstærker!… Hvad med dig Norcane?