MoFi platebørste brukererfaringer?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Av nysjerrighet kjøpte jeg en sånn forrige dagen. Det virker som den har veldig fin bust og alle forutsetninger for å gjøre en bra jobb. Men etter å ha vasket noen plater med OkkiNokki rensevæske, så løsna hele pad'en fra hoderen. Etter tørk så klistrer den seg helt fint igjen.

Noen som har opplevd lignende? Har noen tips for å få den til å sitte skikkelig også ved våt vask?

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2009
Antall liker
251
Sted
Gata
Torget vurderinger
5
Har hatt samme børste i ca 2år og min er like god.Bruker også okki-nokki renseveske.Vasker kansje 2-5 plater hver gang og etterpå
står den til tørk til neste gang. Kansje noe dårlig lim på den du har?Det fåes kjøpt en pakke med 2 replacement pads. Pass på og fjerne
alle limrester før du setter på ny. Eller hva med og teste med dobbeltsidig tape på den du har?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det ble ganske mange plater på min første runde, 10-12 stykker kanskje? Ellers er jeg fra før temmelig bestemt på en ting. Platevask handler i veldig stor grad om å bruke rikelig rensevæske. Platene, og dermed børsten, blir derfor ordentlig våte hos meg. Mer rensevæske gir rett og slett renere plater, og jeg har aldri skjønt den der 'lett fuktig'-greia som mange holder på med.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.533
Torget vurderinger
4
Ja, det er bare bullshit.
Plata skal være skikkelig våt.
Suger den tørr med maskinen.

Jeg bruker renseveska til Disc Doctor. Synes den fungerer veldig bra.

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Antall liker
14.470
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Hur har det gått med borsten Zomby? Tråden har gått mig förbi, men som jag skrev i en annan tråd har jag inte haft problem med min. Häromdagen tvättade jag 60 LP med rikligt med vätska utan problem med limet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Min løsner. Altså ikke så ille at den faller av, men så den 'krøller seg'. Limet blir så oppbløtt at det knapt holder padda fast, det er på en måte friksjonen mellom padda og gummiklossen som gjør at den ikke forsvinner noe sted. Selve børsteeffekten er strålende, og det går an så lenge jeg setter den våte børsten på en ren asjett mellom hver plate jeg vasker.

Lurer på å sende en mail til MoFi og spørre.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Som sagt, så gjort. Og her er det jeg som har vært treig.

Sendte mail til MoFi og forklarte problemet. Fikk lynraskt svar tilbake om det slett ikke skulle skje, men at de har hatt noen episoder. De har tatt det opp med underleverandøren (3M?). Jeg fikk tilbud om ny pad i posten hvor som helst i USA (vet ikke om jeg hadde fått til Norge, i og med at jeg løste problemet på annet vis). Nevnte det også på BD, hvor jeg hadde kjøpt børsten, fikk et par nye.

De nye funker mye bedre. Det ble en bitteliten krøll midt under børsten, men ikke i nærheten av forrige gang. Dette også i forbindelse med en vaskeøkt på litt over 10 skiver.

Creamboksen låter fint, mye bedre enn mine '80-tallsutgaver i hvert fall.

Sist redigert av en moderator:

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Antall liker
14.470
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Gott det ordnade sig. Hörtes ut som produktionsfel ja, men sant och säga så blir det ingen krøll på min ens efter 60+ tvättar. Kanske jag varit extra heldig! Gott vi inte har värre problem ;)

Topp Bunn