Vidar P skrev:Dette er ikke koselig teddybjørnlyd for de med så skingrete elektronikk at de trenger noe å skjule den bak.
Mvh Vidar P
Troya skrev:Opplever den ikke som frempå da den er homogen i hele lydbilde fra topp til bunn. Ble litt sliten men lurer på om det kan ha noe med at jeg sitter med en vegg i ryggen, det er tross alt 600W og rimelig bra lydtrykk som er spilt. Tror kanskje at dette endres i morgen når lytteposisjonen blir med åpen stue bak.
Troya skrev:Etter litt mere lytting synes det som om den gir litt mye i toppen, f.eks. blir Andrea Borcelli litt mye i de øvre partier når resten er godt. Misforstå meg ikke da de spiller veldig bra også her men det er noe.
Nemoene burde ikke være problemet, EC 4.7 er et problem men trodde det var mere på oppløsning og ikke i presensområde. Kjører Taralabs Air 1 men også har Kimber select 3035 på høytalere, skal se om det endrer noe.
Er det noen tips om hva beste remedie er akkurat nå?
Monitor Audio har i alle år vært litt hissig i toppen, noe du også erfarte i innlegget over.Troya skrev:Etter litt mere lytting synes det som om den gir litt mye i toppen, f.eks. blir Andrea Borcelli litt mye i de øvre partier når resten er godt. Misforstå meg ikke da de spiller veldig bra også her men det er noe.
Nemoene burde ikke være problemet, EC 4.7 er et problem men trodde det var mere på oppløsning og ikke i presensområde. Kjører Taralabs Air 1 men også har Kimber select 3035 på høytalere, skal se om det endrer noe.
Er det noen tips om hva beste remedie er akkurat nå?
Høyttaleren har mulighet for biwiring. Hvis du bruker singlewiring og bruker medfølgende "blikk-skinner" mellom terminalene, er det første du bør gjøre å ta vekk disse og bruke en hvilken som helst ren kobberledning mellom terminalene. Så kobler du høyttalerkabelen til bass-terminalene. Voila, instant "ro", og en naturlig topp.Troya skrev:Takk for tips.
Må jo spørre siden eksperter med mye erfaring svarer.
utenom denne litt påtrengende toppen er alt perfekt.
Hva er et eventuelt alternativ som gir noenlunde det samme men som er snillere i toppen til ca 60k kroner???
Troya skrev:Til SannaX
Har fått kona med å ominnrede stua, til det bedre på alle måter.
PL300 spiller åpent, med ro og dynamikk.
Hører ikke noe typisk hardhet i toppen men det er der da det er flere som blir litt sliten etter en stund. Skal ikke være helt slik.
Man
Tipsene dine skal prøves umiddelbart etter hjemkomst idag.
Fungerer dette blir du utnevnt til "Grand Expert XO" umiddelbart.
Du tar tittelen mens jeg tar konjakken i gostolen med litt rocka musikk.
Vi får se og høre.
Troya skrev:Demohøytalere hos Andre (HiFiHuset), han sa at de var det, tanken har slått meg også.
Et spørsmål bare, vil kobberstumpen som Man foreslo mellom høytalerterminalene kunne bli for diffus i toppen?? Skal det legges litt penger i dette??
Det koster ingenting å prøve ut dette?MaHa skrev:For meg blir dette litt å rote med ting i feil ende.
Man skrev:Det koster ingenting å prøve ut dette?MaHa skrev:For meg blir dette litt å rote med ting i feil ende.
Bytte av standardskinnen er den ene tweaken som har gitt meg størst utslag i lydkvalitet i absolutt alle høyttalere jeg har vært borti med bi/triwiringsmulighet.
(jada, selfølgelig utenom akustikken i seg selv, men hva hjelper god akustikk når lyden allikevel blir forvrengt av den skinnen?)
Det er selvsagt ikke den store løsningen på alt nei. Det vet alle som har hatt lyd som hobby en stund. Men i veldig mange oppsett har dette vært den store løsningen som lar anlegget spille musikk og ikke lengre typisk hifi. Men en generell altomfattende løsning er det ikke, og heller ingen som påstår.MaHa skrev:Altså, jeg mener for all del ikke at man ikke kan gjøre dette, det er et fint og gratis tweak, bortimot. Jeg er derimot ikke så sikker på om jeg ville slått meg til ro med at dette var løsningen hvis jeg slet med å få en kostbar og raffinert superduperhøyttaler til å spille skikkelig. Men, nå er jo jeg ein slik ein source first tulling, da.
Man skrev:Det koster ingenting å prøve ut dette?MaHa skrev:For meg blir dette litt å rote med ting i feil ende.
Bytte av standardskinnen er den ene tweaken som har gitt meg størst utslag i lydkvalitet i absolutt alle høyttalere jeg har vært borti med bi/triwiringsmulighet.
(jada, selfølgelig utenom akustikken i seg selv, men hva hjelper god akustikk når lyden allikevel blir forvrengt av den skinnen?)
Takk for det vsk. Det blir spennende.vsk skrev:Stover: Grattis med nyerhvervelsen! Jeg funderte en stund på Naim-elektronikk fra samme hylle som du besitter til mine PL300, men valget falt på Chapter Couplet/Precis denne gang bl.a av hensyn til bankkontoen - - kan dog ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd. Veldig interessert i å høre hvordan du synes det låter med slik fantastisk Naim-elektronikk på PL300 når du får de i hus, og håper du tar deg bry med å dele dine inntrykk etterhvert.