Søren altså
Nå har jeg lest om MP de siste dagene og er snaaaart overtalt (overlest) til å handle, hehe! Eneste jeg lurer litt på utfra det jeg har lest om lyden på disse, de går jo rimelig dypt i frekvens. Dette krever en del av elementet og jo høyere volum man spiller dess mer kreves det. Nå spiller jeg i 95% av tiden i lave/moderate lytenivå men jeg liker også å tråkke litt til av og til, jeg bruker også anlegget mitt i dag til film i stereo oppsett. Ved film har man jo gjerne litt volum og i typiske action filmer etc kan det jo godt komme en del gode drønn, hvordan takler disse dette? Tenker da på MP A 2017, det er vel den kraftigste? Tåler det litt volum, eller blir det da bare blafring fra bassen? Tenker da selvsagt at man har nok effekt, at det ikke er den det skorter på.
Lurer også litt på hvor gjennomsiktig de er, vet jo med dagens oppsett så skiller man jo veldig på gode og dårlige innspillinger. Typisk "listepop" som står på som "bakgrunnsstøy" via radio etc. låter jo skikkelig crap, hvordan er det på disse? Er det bare innspillinger i hi end skala som låter bra? Dette har jo også med elektronikken, men tenker sånn generelt hva dere som eier disse i dag føler om dette.
Jeg trenger litt allround høyttalere og ikke bare høyttalere som spiller eksemplarisk ved perfekte innspillinger. Litt i pose og sekk kan man si, siden det spilles både bakgrunnsmusikk samt tv/film lyd.
Blir vel snart mail fra meg til Allan kanskje