MonoPulse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mono Pulse

    Det jeg leser om MonoPulse er imponerende, og jeg må bruke litt tid på å sjekke hva dette egentlig er for noe.

    Hifi Choice skriver om A42:
    "The down side, is a degree of boxy coloration. While some listeners may find this unpleasant, others might well see it as an acceptable tradeoff .........."

    Hva er det egentlig de mener med boxy coloration?
    Kan noen gi en beskriveles av musikalsk lydkarakter?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.200
    Antall liker
    24.674
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mono Pulse

    Floyd E. Toole i et av mine favorittsitater:
    The boxy sound of an enclosure is caused by acoustical and mechanical resonances. Good engineering can reduce these to inaudible levels. I remember, in a blind test of several years ago, listeners complaining of a "boxy" coloration from a certain product. It was audible to me as well, and moderately annoying. When the curtain was opened, the listeners saw that the boxy sound was coming from a large full-range panel loudspeaker. The resonance was in the panel - there was no box. It turns out to be difficult to design panel loudspeakers that do not have resonances. There is no "magic" about panel speakers, and there is no need for a box to sound boxy.
    Jeg hadde Sonus faber Concerto Domus tidligere. Praktfulle høyttalere med nesten riktig vekt i øvre bass/nedre mellomtone, helt til man spilte sen Berliner/Karajan. Da ble celloene til gjørme. "Decoupled side panels for resonance control", mener jeg å huske at Sf skriver. Funker på mye men ikke på alt.

    Litt mere Floyd E Toole. Dette sitatet kunne man om man ville se som et motargument mot MonoPulses fremste salgsrap:
    Time-domain behavior (you call it step response), is not a serious factor, as humans are very insensitive to phase shift. Only very large group delays - larger than occur in normal loudspeaker designs - are audible, and even then normal listening room acoustics make the differences even more difficult to hear.
    Nuvel. Slemme-Valentino skal ikke sitere mer slemt i vennetråden.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Mono Pulse

    Hmmm. Jesus og Floyd Toole er bra saker. På tide at jeg kjøper meg hifi bibelen og eventuelle apokryfer.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Valentino skrev:
    Floyd E. Toole i et av mine favorittsitater:
    The boxy sound of an enclosure is caused by acoustical and mechanical resonances. Good engineering can reduce these to inaudible levels. I remember, in a blind test of several years ago, listeners complaining of a "boxy" coloration from a certain product. It was audible to me as well, and moderately annoying. When the curtain was opened, the listeners saw that the boxy sound was coming from a large full-range panel loudspeaker. The resonance was in the panel - there was no box. It turns out to be difficult to design panel loudspeakers that do not have resonances. There is no "magic" about panel speakers, and there is no need for a box to sound boxy.
    Jeg hadde Sonus faber Concerto Domus tidligere. Praktfulle høyttalere med nesten riktig vekt i øvre bass/nedre mellomtone, helt til man spilte sen Berliner/Karajan. Da ble celloene til gjørme. "Decoupled side panels for resonance control", mener jeg å huske at Sf skriver. Funker på mye men ikke på alt.

    Litt mere Floyd E Toole. Dette sitatet kunne man om man ville se som et motargument mot MonoPulses fremste salgsrap:
    Time-domain behavior (you call it step response), is not a serious factor, as humans are very insensitive to phase shift. Only very large group delays - larger than occur in normal loudspeaker designs - are audible, and even then normal listening room acoustics make the differences even more difficult to hear.
    Nuvel. Slemme-Valentino skal ikke sitere mer slemt i vennetråden.
    Hehehe....For slemme - val har jo perfekte høytalere lagd på sløyden på løten... Smak og behag.. Slik er det jo bare :)




    ...hvorfor har du klippet info om "design panel loudspeakers" ?? Ser du nevner spagetti-fantastico og da skjønt jeg litt mer ja.. 8)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.200
    Antall liker
    24.674
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mono Pulse

    Det virker ikke som du har skjønt noe særlig av det jeg skrev, HCS.

    Intet av det jeg skrev/siterte har med smak og behag å gjøre.
    Saksopplysning: Kabinettene i høyttalersystemet mitt er ikke laget på Løten.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Valentino skrev:
    Det virker ikke som du har skjønt noe særlig av det jeg skrev, HCS.

    Intet av det jeg skrev/siterte har med smak og behag å gjøre.
    Saksopplysning: Kabinettene i høyttalersystemet mitt er ikke laget på Løten.
    Du siterer ifra en test med panel loudspeakers. Men det kan kanskje bero på at du synes denne allmenngyldigheten gjelder alt av høytaler konstruksjoner... Deg om det.. For å si det slik, antall tunge reviews som er svært gode oppveier et lite utklipp ifra lektyren du innehar.. :). Tilogmed målinger for den som liker det er det jo der... :)


    Trodde de siste dagers diskusjon om hva en bør/bør ikke skrive på egne anlegg tråder også hadde en slags almenngyldig konsensus i en VENNE-tråd ;D
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mono Pulse

    Da velger jeg å se litt positivt på det, kan være greit med litt avklaring av begrepene innimelliom.
    Jeg er like fascinert av Mono Pulse fremdeles, men det er et par tekniske/praktiske ting jeg ikke skjønner. Helst bør jeg maile Hendry selv, blir nok til det snart, men HFS kommer først
    -Hva er forskjellen mellom konstruksjonene A42 og A82, de har jo samme dimensjon? Bare mer stål i A82?
    -Ligger hemmeligheten med frekvensgangen i ekstrem resonans-kontroll gjennom avstiving med stålplate?
    Under 20Hz er sjelden vare, og A82 veier ikke mer enn 28kg.

    Gjett hvor mye jeg skulle gitt for å få høre et par....
    J.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Jøgga skrev:
    Da velger jeg å se litt positivt på det, kan være greit med litt avklaring av begrepene innimelliom.
    Jeg er like fascinert av Mono Pulse fremdeles, men det er et par tekniske/praktiske ting jeg ikke skjønner. Helst bør jeg maile Hendry selv, blir nok til det snart, men HFS kommer først
    -Hva er forskjellen mellom konstruksjonene A42 og A82, de har jo samme dimensjon? Bare mer stål i A82?
    -Ligger hemmeligheten med frekvensgangen i ekstrem resonans-kontroll gjennom avstiving med stålplate?
    Under 20Hz er sjelden vare, og A82 veier ikke mer enn 28kg.

    Gjett hvor mye jeg skulle gitt for å få høre et par....
    J.
    A82 er det ingen ennå på berget som har. Men send gjerne en mail til Allan og referer til tråden her. Da har du både god service, ærlige svar og en grei pris i vente. Allan har vært ytterst ryddig på mail og forklarer det meste på en god måte.

    Lykke til! :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mono Pulse

    Som gutt stupte jeg aldri fra 10-meteren. Og jeg gjennomførte fallskjermkurs, men fikk aldri hoppet.
    MonoPulse A82, hm...... :-X.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Jøgga skrev:
    Som gutt stupte jeg aldri fra 10-meteren. Og jeg gjennomførte fallskjermkurs, men fikk aldri hoppet.
    MonoPulse A82, hm...... :-X.
    Hehehe... Kul sammenligning ja... Tror bassenget har godt med vann og skjermen funker topp... Så det er bare å hoppe i det... :)

    Litt kult å vite at du foreløpig er den eneste i hele Norge med den modellen hvis du slår til... ;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.200
    Antall liker
    24.674
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mono Pulse

    HCS skrev:
    Valentino skrev:
    Det virker ikke som du har skjønt noe særlig av det jeg skrev, HCS.

    Intet av det jeg skrev/siterte har med smak og behag å gjøre.
    Saksopplysning: Kabinettene i høyttalersystemet mitt er ikke laget på Løten.
    Du siterer ifra en test med panel loudspeakers. Men det kan kanskje bero på at du synes denne allmenngyldigheten gjelder alt av høytaler konstruksjoner... Deg om det.. For å si det slik, antall tunge reviews som er svært gode oppveier et lite utklipp ifra lektyren du innehar.. :). Tilogmed målinger for den som liker det er det jo der... :)


    Trodde de siste dagers diskusjon om hva en bør/bør ikke skrive på egne anlegg tråder også hadde en slags almenngyldig konsensus i en VENNE-tråd ;D
    Jeg siterer ikke en test. Jeg forsøker å gi et bilde av hva "boxy coloration" kan være ved å bruke et sitat i fra en fyr som har glemt mer om høyttalerkonstruksjon enn vi noengang kommer til å lære.

    Forøvrig stoler jeg på Audiomix dømmekraft angående hva som lyder bra.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mono Pulse

    HCS skrev:
    Jøgga skrev:
    Som gutt stupte jeg aldri fra 10-meteren. Og jeg gjennomførte fallskjermkurs, men fikk aldri hoppet.
    MonoPulse A82, hm...... :-X.
    Hehehe... Kul sammenligning ja... Tror bassenget har godt med vann og skjermen funker topp... Så det er bare å hoppe i det... :)

    Litt kult å vite at du foreløpig er den eneste i hele Norge med den modellen hvis du slår til... ;)
    Jeg er ikke eldre enn at jeg og syns det hadde vært litt kult. Skriver en lang mail til Hendry i kveld.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Valentino skrev:
    HCS skrev:
    Valentino skrev:
    Det virker ikke som du har skjønt noe særlig av det jeg skrev, HCS.

    Intet av det jeg skrev/siterte har med smak og behag å gjøre.
    Saksopplysning: Kabinettene i høyttalersystemet mitt er ikke laget på Løten.
    Du siterer ifra en test med panel loudspeakers. Men det kan kanskje bero på at du synes denne allmenngyldigheten gjelder alt av høytaler konstruksjoner... Deg om det.. For å si det slik, antall tunge reviews som er svært gode oppveier et lite utklipp ifra lektyren du innehar.. :). Tilogmed målinger for den som liker det er det jo der... :)


    Trodde de siste dagers diskusjon om hva en bør/bør ikke skrive på egne anlegg tråder også hadde en slags almenngyldig konsensus i en VENNE-tråd ;D
    Jeg siterer ikke en test. Jeg forsøker å gi et bilde av hva "boxy coloration" kan være ved å bruke et sitat i fra en fyr som har glemt ??? mer om høyttalerkonstruksjon enn vi noengang kommer til å lære.

    Forøvrig stoler jeg på Audiomix dømmekraft angående hva som lyder bra.
    Og siden du gjør det, hva er da poenget med å trekke Monopulse i tvil da ? Dette er som sagt en VENNETRÅD..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Jøgga skrev:
    HCS skrev:
    Jøgga skrev:
    Som gutt stupte jeg aldri fra 10-meteren. Og jeg gjennomførte fallskjermkurs, men fikk aldri hoppet.
    MonoPulse A82, hm...... :-X.
    Hehehe... Kul sammenligning ja... Tror bassenget har godt med vann og skjermen funker topp... Så det er bare å hoppe i det... :)

    Litt kult å vite at du foreløpig er den eneste i hele Norge med den modellen hvis du slår til... ;)
    Jeg er ikke eldre enn at jeg og syns det hadde vært litt kult. Skriver en lang mail til Hendry i kveld.

    Toppers! Hold oss oppdatert om vi har den første 82A eieren iblant oss :). Alderen skjemmer ingen...
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.200
    Antall liker
    24.674
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mono Pulse

    HCS skrev:
    Valentino skrev:
    HCS skrev:
    Valentino skrev:
    Det virker ikke som du har skjønt noe særlig av det jeg skrev, HCS.

    Intet av det jeg skrev/siterte har med smak og behag å gjøre.
    Saksopplysning: Kabinettene i høyttalersystemet mitt er ikke laget på Løten.
    Du siterer ifra en test med panel loudspeakers. Men det kan kanskje bero på at du synes denne allmenngyldigheten gjelder alt av høytaler konstruksjoner... Deg om det.. For å si det slik, antall tunge reviews som er svært gode oppveier et lite utklipp ifra lektyren du innehar.. :). Tilogmed målinger for den som liker det er det jo der... :)


    Trodde de siste dagers diskusjon om hva en bør/bør ikke skrive på egne anlegg tråder også hadde en slags almenngyldig konsensus i en VENNE-tråd ;D
    Jeg siterer ikke en test. Jeg forsøker å gi et bilde av hva "boxy coloration" kan være ved å bruke et sitat i fra en fyr som har glemt ??? mer om høyttalerkonstruksjon enn vi noengang kommer til å lære.

    Forøvrig stoler jeg på Audiomix dømmekraft angående hva som lyder bra.
    Og siden du gjør det, hva er da poenget med å trekke Monopulse i tvil da ? Dette er som sagt en VENNETRÅD..
    Det er du som sier at jeg har trukket Monopulse i tvil.
    Jøgga lurte på hva bokslyd var. Jeg viste til at bokslyd ikke nødvendigvis er bokslyd. Det misforsto du tydeligvis.

    Her står det litt om Floyd E. Toole.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    "Nuvel. Slemme-Valentino skal ikke sitere mer slemt i vennetråden., Time-domain behavior (you call it step response), is not a serious factor, as humans are very insensitive to phase shift." - dette var da altså en generell opplysing som du MÅTTE ha med på Monopulse tråden ? Hmm, forstå det den som kan... Takk for nyttig info uansett. :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.200
    Antall liker
    24.674
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mono Pulse

    Jeg forstår. Det er bisetningene du finner interressante og verd å diskutere.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Har du noe komme med når det gjelder Monopulse så er du hjertelig velkommen til det snille- val.. 8). Bisetninger er av mindre intr, selv fra slemme - val...
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mono Pulse

    Herlige design-varianter
    http://www.monopulse.co.uk/colours.html
    Jeg kunne tenke meg f.eks. French Blue Cloth & Bronze Steel

    Kona har ikke uttalt seg ennå (har ikke turt å spørre ennå, hun er nemlig arkitekt) :-\
    Men jeg turte å sende en mail til Hendry.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Jøgga skrev:
    Herlige design-varianter
    http://www.monopulse.co.uk/colours.html
    Jeg kunne tenke meg f.eks. French Blue Cloth & Bronze Steel

    Kona har ikke uttalt seg ennå (har ikke turt å spørre ennå, hun er nemlig arkitekt) :-\
    Men jeg turte å sende en mail til Hendry.
    Den kombinasjonen der har jeg aldri hørt om...Men artig er den. Håper Allan kan gi deg noen gode svar på det du lurte på :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mono Pulse

    Allan Hendry er rask, svarer fort og utfyllende med både anbefalinger og gode pristilbud på 72A og 82A.
    Det får meg til å svette litt, for det virkelig vanskelige gjenstår. Og det er ikke hverken lydmessig eller økonomisk.... Kanskje det hjelper å kalle det kunst, ikke høyttaler? :-\
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Lyd-kunst ? 8). Var det store forskjeller i pris mellom 72A og 82A ? Ikke nok med at du kan bli den første i landet med 82A, men den farge komboen er ikke så vedlig vanlig heller kan en vel si... Hva slags forsterker skal du evt bruke de med ?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.200
    Antall liker
    24.674
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mono Pulse

    Er ikke mange høyttalere som har en så tett forbindelse mellom form og funksjon som disse. Og så er de nesten en slags hifiens Centre Pompidou. Kjør på med arkitektoniske referanser, Jøgga. Bruk f.eks Fosses kommentarer, sjekk her og i anleggstråden til mteinum.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mono Pulse

    Valentino skrev:
    Er ikke mange høyttalere som har en så tett forbindelse mellom form og funksjon som disse. Og så er de nesten en slags hifiens Centre Pompidou. Kjør på med arkitektoniske referanser, Jøgga. Bruk f.eks Fosses kommentarer, sjekk her og i anleggstråden til mteinum.
    Hvis jeg kjøper noe slikt er det fare for at jeg må gå under jorden med hemmelig adresse og telefon, ser for meg køen i trappa her, og fotos selges dyrt ;D
    HCS skrev:
    Lyd-kunst ? 8). Var det store forskjeller i pris mellom 72A og 82A ? Ikke nok med at du kan bli den første i landet med 82A, men den farge komboen er ikke så vedlig vanlig heller kan en vel si... Hva slags forsterker skal du evt bruke de med ?
    200£ 200 Euro i forskjell mellom de to, skal ikke ta alt om pristilbudet her. Realiteten er at ingenting er bestemt, og 82A kan være overkill i mitt system. De går dypt, ja, skrekkelig dypt, og det fascinerer jo.
    Forsterker: EC4.7II og Sugden A21P klinger fint her idag, litt av en kombo egentlig, og jeg aner egentlig ikke hvordan dette vil matche.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mono Pulse

    Takker for god støtte. Forhandlinger gjennomført.
    82As in French Blue & Metallic Black, please, Mr Hendry ;D

    -----åh, faen, hvor er reserveskjermen ?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Gratulerer!! ;D. Norges første 82A. Ingen over ingen ved siden. Når er det levering for din del på disse da ?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mono Pulse

    HCS skrev:
    Gratulerer!! ;D. Norges første 82A. Ingen over ingen ved siden. Når er det levering for din del på disse da ?
    Ikke avtalt levering ennå, disse må vel lages først.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.163
    Antall liker
    5.072
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Mono Pulse

    Gratulerer :) :) :)
    Hva tenker mr. Hendry tro?
    Ingen forhandler og likevel salg i "bøtter & spann".
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.200
    Antall liker
    24.674
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mono Pulse

    Han har en god ambassadør i deg iallefall. Slikt må være veldig hyggelig.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.163
    Antall liker
    5.072
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Mono Pulse

    Jøgga skrev:
    HCS skrev:
    Gratulerer!! ;D. Norges første 82A. Ingen over ingen ved siden. Når er det levering for din del på disse da ?
    Ikke avtalt levering ennå, disse må vel lages først.
    Gjør du en avtale før kommende helg tro?
    :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mono Pulse

    Audiomix skrev:
    Gjør du en avtale før kommende helg tro?
    :)
    Det må vi tro..

    Men nå må dere ikke mase så mye gutter, la onkel Allan og gamlefar få ordne med viktige forretninger i fred og ro. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Jøgga skrev:
    Audiomix skrev:
    Gjør du en avtale før kommende helg tro?
    :)
    Det må vi tro..

    Men nå må dere ikke mase så mye gutter, la onkel Allan og gamlefar få ordne med viktige forretninger i fred og ro. :)

    Hehehe....skal ikke mase vi ;)... Uansett, toppers med nok et par til landet... Da er vi snart over halveis til 10 som finnes i landet om en mnd skulle jeg tro...Eller hva sier du Audiomix ?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mono Pulse

    Audiomix skrev:
    Gratulerer :) :) :)
    Hva tenker mr. Hendry tro?
    Ingen forhandler og likevel salg i "bøtter & spann".
    Ambassadør er vel finere enn Forhandler...
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.163
    Antall liker
    5.072
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Mono Pulse

    HCS skrev:
    Hehehe....skal ikke mase vi ;)... Uansett, toppers med nok et par til landet... Da er vi snart over halveis til 10 som finnes i landet om en mnd skulle jeg tro...Eller hva sier du Audiomix ?
    Jeg tror vi var 5 fornøyde Monopulsere før du og Jøgga kom på banen :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mono Pulse

    Artig at du nevner Monopulse foran disse bammbadoo :" Horning Agathon Gold loudspeakers with Lowther PM4 Alnico drivers.". Men det betyr vel i dine øyne at Monopulse42A er en bedre høytaler det da ? ;). Vi andre her inne vet jo hva vi liker ;D
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.461
    Antall liker
    11.394
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Mono Pulse

    hehe, nei nei, men dette er jo en monopulse tråd.... :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.200
    Antall liker
    24.674
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mono Pulse

    Her inne må det vel være lov å disse Lowther så mye man orker? ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn