Moralsk støtte til Fidelitys planer om hjemmekino stoff!

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Miami skrev:
Fidelity bør ta mål av seg å bli "nordens hi-fi+". Et meget godt eksempel til etterfølgelse.
De har i så måte en uendelig lang vei å gå...
Hi-fi+ er troner ubestridt på toppen hva hi-fi blader gjelder, både innhold, layout, bilder og produktmiks.
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Enig når det gjelder HiFi+, suverent blad.

Og enig når det gjelder flatskjerm- og billedtester -- det kan man finne andre steder. Men Fidelity kan godt forgrene over i flerkanals gjengivelse og digitale lydkilder og behandling, uten at det burde ødelegge for bladet.
 

sushizaki

Medlem
Ble medlem
29.10.2006
Innlegg
8
Antall liker
0
Nei please ikke flatkjerm,prosje.og DVD-spiller test, om det er ennå mulig å inngå! men om det er ønskelig å utvide med nytt interessant stoff så kan Fidelity lage 1 eller 2 ekstra nummer årlig som ta seg av disse temaene.Bladene kan selges uten for det vanlige abonment og gir mulighet for de som ønsker hjemmekino stoff av kvaliteten som vi kjenner til i Fidelity.Ja for venyl og rør.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Et stooort JA fra meg til mer high-end hjemmekino!!!!!!!


Men, få med senterhøyttalern!! Det er den viktigste høyttalern i kinoen, spesielt om man er sosial! Blir mye bedre og mer dynamisk med senter!
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
val skrev:
Et stooort JA fra meg til mer high-end hjemmekino!!!!!!!


Men, få med senterhøyttalern!! Det er den viktigste høyttalern i kinoen, spesielt om man er sosial! Blir mye bedre og mer dynamisk med senter!
Det var liksom litt av mitt opprinnelige poeng. Nå som jeg har en skikkelig seriøs senterkanal som er lagd på samme lest som mine fronthøyttallere så kan jeg skrive under på at senterkanalen er en viktig, men alt for ofte oversett komponent.
Til Fidelity: Ja til mer high-end multikanalsstoff - dropp bilde.
Et sted å starte som kanskje kunne vært med på å tette gapet mellom to kanals lyd og multikanal hadde vært Theta Casablanca III og den tilhørende sixshooter boksen.
Jeg stiller gjærne mitt høyttalleroppsett til rådighet.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.251
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Støttes ikke fra min side.

Bladet bør holde seg til 2-kanals hi-end stoff.Det var vel dette bladet begynte med og som jeg forstår går det vel ikke akkurat dårlig for dem nå?Hvis de begynner å blande inn flerkanalsutstyr for å øke omsetningen av bladet er jeg vel redd det kan slå ut begge veier.Hold dere til hva dere kan best er oppfordringen fra meg.
Ønsker å finne hele bladet interressant å lese ikke halvparten!

MVH Johnny
 

Theo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2006
Innlegg
116
Antall liker
0
Støtter at Fidelity skal skrive om hjemmekino, multikanal osv, men 2 kanal må fortsatt være hovedfokus.Synes den mixen mellom dette som de har idag er passelig.
Selv om det finnes mange andre blader som skriver om hjemmekino osv, så har Fidelity en måte å presentere stoffet på som skiller seg ut fra de andre.
Ellers ønsker jeg meg mer stoff om strøm, strømfilter, kabler osv.
Synes forøvrig at layouten i siste bladet var fin, mer ryddig.

Mvh. theo
 

Ivaols

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2004
Innlegg
1.191
Antall liker
508
Sted
Flekkerøy
Jeg hadde muligens kjøpt et nummer hvis de kunne teste lyd i både stereo og surround.

Har kjøpt det ved noen få anledninger, jeg synes det blir for mye musikk anmeldelser.

Litt søkt å dra inn støvsugere og fotoapparater når det er snakk om å utvide til å inkludere hjemmekino lyd!

Å hevde at stereo lyd og hjemmekino lyd er to vidt forskjellige ting faller på sin egen urimelighet, begge deler handler om å skape tilstedeværelse til musikken (eller filmen).
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Jeg leser gjerne også om hjemmekinostoff i dedikerte blader for dette formål. Men i Fidelity ønsker jeg å lese om 2 kanals lyd og kun det. Om Fidelity ønsker å ta vekk endel 2 kanalstoff for å gjøre plass til hjemmekino mener jeg de er på ville veier. Jeg vil tro at de fleste leserne faktisk er sugen på enda mer rapporter og tester av stereoprodukter en det de får i dag. Hva med tester av rørtyper, kondensatortyper, mer musikkforslag, oldies but goldies........Det er massevis å gripe tak i, for her er det enorme gullgruver å grave i. "Hjemme hos" er også en fin og intressant vinkling som vil glede mange. Lag heller en egen hjemmekinoblekke og ikke bland dette sammen selv om noen ønsker at Fidelity skal dekke også dette og være på 400 sider hver uke. Den begrensete kapasiteten må foredles og ikke utvannes.....

Samleren
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.522
Antall liker
2.979
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
NEI!!!!!

Synes faktisk at Fidelity (som jeg har alle nr av) er i ferd med å gå i feil retning når det gjelder innhold og måten det blir presentert på.
Til tider er Fidelity flinke til å vise oss nytt stoff, men i det siste synes jeg at det blir for mye "oppgulp og gammelt" stoff. Alt for mange "like" artikler/produkter fra gang til gang. Kjedelig.

Men inn i mellom kommer noe som engasjerer mange og det kommer kjempefine artikler om nye produkter (også i flere prisklasser) Bra.

Nå har jeg ikke gått i detalj her på hva jeg synes er bra og dårlig....enn så lenge. Og det er heller ikke tema i denne tråden.

Men som jeg begynte innlegget:
Dette går i feil retning!
Om dette norges beste hifimagasin, blir invadert av AV-stoff, kommer det sikker noen nye kjøpere til.
Men Fidelity mister ikke bare meg som kjøper, men jeg er rimelig sikker på at mange kommer til den samme slutning som meg og bare kjøper dedikerte magasiner fra utlandet.
Synd om det skulle bli slik mener nå jeg.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.230
Antall liker
9.088
Torget vurderinger
1
Hehe. Har en mistanke om at de fleste her hadde kjøpt Fidelity selv om de skulle ha multikanalstoff. Nesten som narkomane. ;)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.522
Antall liker
2.979
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
bjornh skrev:
Hehe. Har en mistanke om at de fleste her hadde kjøpt Fidelity selv om de skulle ha multikanalstoff. Nesten som narkomane. ;)
Du har et poeng....
Men selv har jeg klart å kutte røyken, så et magasin mindre blir i såfall bare barnematen. ;)
 
N

nb

Gjest
bjornh skrev:
Hehe. Har en mistanke om at de fleste her hadde kjøpt Fidelity selv om de skulle ha multikanalstoff. Nesten som narkomane. ;)
Å kutte Fidelity går helt fint det...
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.251
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
johna skrev:
bjornh skrev:
Hehe. Har en mistanke om at de fleste her hadde kjøpt Fidelity selv om de skulle ha multikanalstoff. Nesten som narkomane. ;)
Du har et poeng....
Men selv har jeg klart å kutte røyken, så et magasin mindre blir i såfall bare barnematen. ;)
;D ;D ;D ;D

MVH Johnny
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.657
Antall liker
837
Torget vurderinger
8
bjornh skrev:
Hehe. Har en mistanke om at de fleste her hadde kjøpt Fidelity selv om de skulle ha multikanalstoff. Nesten som narkomane. ;)
Hadde nok ikke det nei! Blir det mer artikler med tester av lerret og annet AV-utstyr så er det slutt for min del! Dette skjedde med Lyd og Bilde og Eyefi, visst noen husker den "blekka". Det er som Samleren kommer inn på et hav av stoff der ute som vil interessere oss som driver med to kanals hifi. Det skulle ikke være noe problem å fylle
opp bladet med interesange artikler/tester.
Med den positive responsen Fidelity har ute blant HiFi-folket som skandinavias beste hifiblad, skulle jeg tro markedet med 17-18 mill. mennesker skulle være stort nok for et nisjeblad. Men en må ha tålmodighet! Fidelity har en svært "smal" kundekrets som er svært lett å miste visst en mister fokus på hva som er i interessefeltet til gruppen!
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.595
Sted
Stavanger
Hvorfor enten - eller ?
Man kan få både i pose og sekk i dag.
SACD Multikanal m/hjemmekino på toppen.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Besynderlig debatt dette her da! Nå må da for all del ikke nekte oss selv de goder livet byr på. Protestantisk askese har holdt balletak på oss her i nord alt for lenge. :D

Skal man få glede av alle de flotte utgivelsene hvor god musikk ledsages av bilde og rene lydutgivelser i hd-kringlyd, ja så må vi jo holde oss oppdatert. Her blir prosessorer, forsterkere, høytalere og ikke minst råd og tips om oppsett, akustikk osv. det mest sentrale, men jeg tåler en og annen projektortest også ;)

Livet er herlig dere!

Beste hilsner Sniff
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.175
Antall liker
5.087
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
gut_man skrev:
redaksjonen ber om moralsk støtte for å bruke spalteplass på høykvalitets hjemmekino
Spiller vel liten rolle om støtten er moralsk eller ikke. Er det ikke abonnement og salg som teller?
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Har ikke kjøpt Fidelity på over et år, så de er egentlig i utgangspunktet et ikke-interessant blad for meg. Men klart, hvis de tar mål av seg og satser på et 2-kanals nedslagsfelt, inklusiv hørn-rør-vinyl, ja da er jeg på abonnementslista til gjeldene blekke tvert!!

Hjemmekino?? Et misvisende uttrykk/fenomen. Kino er noe meg går ut på for å se en god film under en gitt atmosfære! ;) ;)
 
P

Parelius

Gjest
Audiomix skrev:
gut_man skrev:
redaksjonen ber om moralsk støtte for å bruke spalteplass på høykvalitets hjemmekino
Spiller vel liten rolle om støtten er moralsk eller ikke. Er det ikke abonnement og salg som teller?
Kyrkjelyden er basert på moralsk samhald.

Vil vel tro at det Fidelity er ute etter er en slags "hva ønsker våre kunder", dvs. litt feedback på fremtidig veivalg. Det har selvfølgelig fint lite med moralsk støtte å gjøre.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
anekdoten skrev:
Hjemmekino?? Et misvisende uttrykk/fenomen. Kino er noe meg går ut på for å se en god film under en gitt atmosfære! ;) ;)
Hjemmekino et missvisende uttrykk? Hjemme - kino altså kino hjemme. Det ligger da i ordet at dette er for de som foretrekker å se film hjemme i sin egen stue isteden for å sitte i en kjiip sal sammen med tohundre andre popcornslafsende, mobiltelefon snakkende imbisiler. Både lyd og bilde er som oftest bedre i en god hjemmekino enn hva man får servert i den gjennomsnittlige kinosal.
 
M

marsboer

Gjest
Jeg gir min fulle støtte til Fidelity om å inkludere hjemmekino stoff!

Til forskjell fra de andre bladene kommer dere fra tung hi-fi og har det som referanse når dere skal teste ut ulikt surroundutstyr. Dette i motsetning til de andre bladene som har hjemmekino som referanse for sin stereo/musikk-opplevelse.

For all del, test kvalitets utstyr for surround! Bare ikke bli til et latterlig gadget blad, fullstappet med kvartside notiser om en eller annen ny duppedings (slik som enkelte andre velkjente konkurrenter her på berget). Så lenge kvaliteten opprettholdes som i dag vil surround bare være ekstra krydder og til nytelse for oss som liker både film og musikk med god kvalitet!

Det jeg imidlertid IKKE har lyst til å se er artikler om bildegjengivere. TV'er/prosjektorer o.l er uinteressant fyllstoff i et blad som Fidelity og drar kvaliteten ned mange hakk. Et blad som imidlertid fokuserer på kvalitetslyd i flere kanaler samt high-end stereo hadde vært meget interessant. Fokuset kan godt være dreid mot film og konserter, men da i form av god lyd.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,hvis jeg kunne fått velge,ville jeg IKKE ha sånt stoff i dette flotte bladet :-\

mvh Espen :)
 

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Innlegg
199
Antall liker
2
Har nettopp hørt og sett en Diana Krall dvd på min normale lcd tv. Helt klart, jeg ønske å få mer info om hva jeg kan gjøre for både nyte god lyd OG godt bilde på musikk dvd'er. :)

Driver å planlegger utvidelse av huset og det inbefatter et eget AV rom, så jeg er spent på hva Knut kan anbefale. Spesielt ift 2.35:1 og buet lerret. og egne linser foran prosjektoren. Stå på!

enw
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
JackX skrev:
Støtter selvsagt en utvidet fokus til flerkanals og hjemmekino ;) .... og påregner at disse sidene selvsagt vil komme i tillegg til alt den andre godstoffet :D


Stå på, gutta ;D
mvh

JackX

DU SA DET!!

I tillegg er nøkkel ordet.


-Y
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
YEL skrev:
JackX skrev:
Støtter selvsagt en utvidet fokus til flerkanals og hjemmekino ;) .... og påregner at disse sidene selvsagt vil komme i tillegg til alt den andre godstoffet :D


Stå på, gutta ;D
mvh

JackX

DU SA DET!!

I tillegg er nøkkel ordet.


-Y

....er det realistisk å tro at antall sider vil øke hvis dette stoffet kommer ? Jeg håper inderlig det isåfall, jeg ville mislike sterkt om de kutter ned på to kanals sidene for å vie disse mer til hjemme-kino og dets like.... :)
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.429
Antall liker
1.383
HCS skrev:
....er det realistisk å tro at antall sider vil øke hvis dette stoffet kommer ? Jeg håper inderlig det isåfall, jeg ville mislike sterkt om de kutter ned på to kanals sidene for å vie disse mer til hjemme-kino og dets like.... :)
Mitt svar er:

Jeg tror rett og slett at man ikke tør kutte ned på det stoffet som har generert inntekten så langt (never change a winning osv).
At de vil gå over på flerkanals funderes på følgende 2 forhold, tror jeg:

- Flere lesere, høyere omsetning av blader & reklamekroner, bedret økonomi, flere ansatte, sterkere stilling i markedet.
- Nye formater presser seg frem, og lydbransjen står aldri stille. Hvorfor skulle da Fidelity (og i bunn og grunn du) være reaksjonær og ikke utvikle seg (deg)?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
[/quote]

Hvorfor skulle da Fidelity (og i bunn og grunn du) være reaksjonær og ikke utvikle seg (deg)?
[/quote]


Tror neppe det er frykten for utviklingen som er det jeg er mest redd for. Men jeg ser behovet for et kvalitets blad for 2-kanal, da vi har et par allerede som behandler hjemmekino osv. Hvis Fidelty kan ta vare på sin vektlegging av 2-kanal, og samtidlig få frem nye formater i tillegg til det "gamle" stoffet er keg udelt positiv. Er ikke vanskligre enn å telle sidene i neste nr så vil en jo se hvordan fordelingen blir.... Med andre ord, neste nummer har sikkert flere sider enn foregående nr av Fidelity... Hvis ikke så er tilfelle er det noe det er blitt mindre av og noe mere av... ;)
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.429
Antall liker
1.383
HCS skrev:
Hvorfor skulle da Fidelity (og i bunn og grunn du) være reaksjonær og ikke utvikle seg (deg)?
Du'et var ikke myntet på deg spesielt men det lyttende folk generelt :D

---

Mht andre blader og magasiner i Norge som dekker > 2.0 og 2.1 så ville jeg hatt stort utbytte å få Fidelity til å gå for kvalitet fremfor noe annet dersom de skulle bane vei for sin egen nisje. Og nisjetenkning, dèt tror jeg de har seg fullstendig klart for tanken.

mvh

JackX
 
Topp Bunn