Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Innlegg
- 20.177
- Antall liker
- 10.736
Den er et forsøk på å gjøre en murstein aerodynamisk.
Mulig jeg tar feil, men jeg mener at den startet sitt liv som "pace car" før den ble satt i en noe begrenset produksjon.Dette er ingen "Pace-car", de kjørte Nascar med disse, bilen på bildet er kanskje en org. variant for gata.Det må da være den styggeste bilen i verden?Fikk øye på denne sjeldenheten i dag. Er vel den høyeste originale spoileren i bilhistorien? Bilen er forøvrig en Plymouth Roadrunner Superbird, muligens en 1970 modell.
Vis vedlegget 258947
Beauty is in the eye of the beholder.
Den er stor og den er vulgær så det holder, men den er laget med kjærlighet til "BIL"!
Sikkert ikke verdens beste bil å kjøre heller men du verden for et "statement" det må
være å kjøre i noe slikt! Personlig synes jeg at "originalen" dvs produksjonsbilen uten
vinge og snute er mye penere, men dette må da være en av de mest spektakulære
"pace cars" som er produsert?
Nascar superbird`n gikk med 426 Hemi. Mener den vant serien i 70 med Richart Petty.
Mvh.
SAL
Nånå Pinky, det er ikke en Spitfire, det er så, men vær nå ikke slem med amerikanerne av den grunn!Den er et forsøk på å gjøre en murstein aerodynamisk.
Ok, da. Sett den på kontoen for guilty pleasure.Nånå Pinky, det er ikke en Spitfire, det er så, men vær nå ikke slem med amerikanerne av den grunn!Den er et forsøk på å gjøre en murstein aerodynamisk.
I forhold til det vi to synes er flotte biler er den både alt for vanvittig stor, alt for vulgær, og masse annet "alt for", men den har da i alle fall en viss charme. Omtrent som en elefant i ballerinakjole!
Hei igjen!Mulig jeg tar feil, men jeg mener at den startet sitt liv som "pace car" før den ble satt i en noe begrenset produksjon.Dette er ingen "Pace-car", de kjørte Nascar med disse, bilen på bildet er kanskje en org. variant for gata.Beauty is in the eye of the beholder.
Den er stor og den er vulgær så det holder, men den er laget med kjærlighet til "BIL"!
Sikkert ikke verdens beste bil å kjøre heller men du verden for et "statement" det må
være å kjøre i noe slikt! Personlig synes jeg at "originalen" dvs produksjonsbilen uten
vinge og snute er mye penere, men dette må da være en av de mest spektakulære
"pace cars" som er produsert?
Nascar superbird`n gikk med 426 Hemi. Mener den vant serien i 70 med Richart Petty.
Mvh.
SAL
Til å være "Made in USA" er Superbird laget i ganske få eksemplarer, hvorav relativt mange, totalproduksjonen tatt i betraktning,
tilbringer pensjonistårene i Norge.
Enig, mye heftig historie her!Uansett pen eller stygg, pace car eller ei, så synes jeg det er moro at man kan se slike rariteter som en Superbird i lille Norge.
Jeg har en mc som totalt tar 110 kg, må finne meg en ganske anorektisk dame da jeg veier 81kg netto.Driver maximum weight: 114kgs .. DOH!
Kjenner han som kjøpte den i sin tid, liten kjukkas... vet ikke om det er samme eier fortsatt. Kompis av en annen bekjent som hadde '70 Hemi Cuda samtidig, dønn original og strøken. Glemmer ikke vi brukte en 20 l. Jerrykanne med bensin på litt småkjøring i nærmiljøet, rundt 4 l. på mila! Bakhjula brakk løs i et herlig røkmoln i 140 km. på E6 nordover... Det var tider! Sluket freste rundt i '56 Ford F-100.Enig, mye heftig historie her!Uansett pen eller stygg, pace car eller ei, så synes jeg det er moro at man kan se slike rariteter som en Superbird i lille Norge.
Står en org. Hemi-bird i Oslo-traktene, mener det er sofa og rattsleiv, irrgrønn............8)
Mvh.
SAL
helt enig. Var på Anderstorp og på HungaroRing 2 ganger i 2008 med Rajamäki. Råeste jeg har gjort med klærne på, ever!Slubbert på tur ut av Damon Hills Jordan J198 på Anderstorpbanen i Sverige i 2003, Rajamäki Racing Experience. Anbefales!
Vis vedlegget 307383
Herlig historie Sluket!Kjenner han som kjøpte den i sin tid, liten kjukkas... vet ikke om det er samme eier fortsatt. Kompis av en annen bekjent som hadde '70 Hemi Cuda samtidig, dønn original og strøken. Glemmer ikke vi brukte en 20 l. Jerrykanne med bensin på litt småkjøring i nærmiljøet, rundt 4 l. på mila! Bakhjula brakk løs i et herlig røkmoln i 140 km. på E6 nordover... Det var tider! Sluket freste rundt i '56 Ford F-100.Enig, mye heftig historie her!Uansett pen eller stygg, pace car eller ei, så synes jeg det er moro at man kan se slike rariteter som en Superbird i lille Norge.
Står en org. Hemi-bird i Oslo-traktene, mener det er sofa og rattsleiv, irrgrønn............8)
Mvh.
SAL
Heftig den 488`n!Kjørte en Ferrari 430 i Tsjekkia i fjor sommer (Groupon-deal). Fenomenal bil, fikk den opp i 270km/t på en flystripe utenfor Plzen. Oppfølgeren 458 er enda heftigere, men nå har den også fått sin avløser; for et par uker siden lanserte de den splitter nye Ferrari 488. Og når jeg ser på bildene...wow! Her har gutta fra Maranello slått til igjen, denne bilen synes jeg er helt fantastisk vakker.
Vis vedlegget 307382
De gode gamle dager!! Kompisen med Cudaen kjørte mobilkran, bodde i BRAKKE hos arbeidsgiveren, for å spare penger! Hadde Cudaen pluss en strøken svart New Yorker som var bruksbilen. Mener å huske at han ga 250' for Cudaen den gang, en ikke helt ubetydningsløs sum penger da. Superbirden var billigere. Fryktelig farge både på bilen og skaibenken (grønn den også) Cudaen hadde originalt crossram innsug, og med water injection for i det hele tatt å komme unna tenningsbank. Når du sto ved siden av Cudaen på tomgang så låt det (og ristet i asfalten) som et mindre tordenvær! Original eksos også.Herlig historie Sluket!Kjenner han som kjøpte den i sin tid, liten kjukkas... vet ikke om det er samme eier fortsatt. Kompis av en annen bekjent som hadde '70 Hemi Cuda samtidig, dønn original og strøken. Glemmer ikke vi brukte en 20 l. Jerrykanne med bensin på litt småkjøring i nærmiljøet, rundt 4 l. på mila! Bakhjula brakk løs i et herlig røkmoln i 140 km. på E6 nordover... Det var tider! Sluket freste rundt i '56 Ford F-100.Enig, mye heftig historie her!Uansett pen eller stygg, pace car eller ei, så synes jeg det er moro at man kan se slike rariteter som en Superbird i lille Norge.
Står en org. Hemi-bird i Oslo-traktene, mener det er sofa og rattsleiv, irrgrønn............8)
Mvh.
SAL
Den hadde jeg likt å ha i garagen, utrolig rå Cuda som er verd astronomiske summer i dag!
Mvh.
SAL
Hehe... etter en uke på saltsletta blir de nok godt stekt... slik du foretrekkerI love the girls....selv om de er litt bleike
Eller som han i den svarte chevan sa: piss yellow coupJeg var rimelig sikker på at en eller annen ville huske Siste natt med gjengen og John Milners chicken yellow' coup..