Hehe - hvis du skal være så pirkete, er svaret "ja" - snuing er greit, men bare når det snur mot lysere tider. Jeg ser selvmotsigelsen - men skitt au. Nå er det jul og man kan skrive ønskeliste - så hvorfor ikke ønske seg en evig spiral mot lysere tider?epi skrev:Du vil at sola bare skal snu ei gang i året, er det det du sier? ;D
Er det ikke det "klimautfordringene" gjør da?? ;D (Basert på antagelse om at du ønsker å slippe unna vinteren..Ulf-B skrev:Hehe - hvis du skal være så pirkete, er svaret "ja" - snuing er greit, men bare når det snur mot lysere tider. Jeg ser selvmotsigelsen - men skitt au. Nå er det jul og man kan skrive ønskeliste - så hvorfor ikke ønske seg en evig spiral mot lysere tider?epi skrev:Du vil at sola bare skal snu ei gang i året, er det det du sier? ;D
Da er du allered bønnhørt. Al Gore og Al Støre har bestemt at det skal bli 2-3 grader varmere i løpet av få år. Hva mer kan man ønske seg? ;DTerka skrev:Er det ikke det "klimautfordringene" gjør da?? ;D (Basert på antagelse om at du ønsker å slippe unna vinteren..Ulf-B skrev:Hehe - hvis du skal være så pirkete, er svaret "ja" - snuing er greit, men bare når det snur mot lysere tider. Jeg ser selvmotsigelsen - men skitt au. Nå er det jul og man kan skrive ønskeliste - så hvorfor ikke ønske seg en evig spiral mot lysere tider?epi skrev:Du vil at sola bare skal snu ei gang i året, er det det du sier? ;D)
Hehe - det er åpenbart vanskelig å treffe blink med formuleringene mine i dag. For min del henger det med solsnuingen først og fremst sammen med lys - antall fotoner rundt oss. Jeg er ganske robust når det gjelder kulde. Det kunne godt ha vært kuldegrader året rundt for meg, bare det ikke hadde vært mørkt hele dagen samtidig.Terka skrev:Er det ikke det "klimautfordringene" gjør da?? ;D (Basert på antagelse om at du ønsker å slippe unna vinteren..Ulf-B skrev:Hehe - hvis du skal være så pirkete, er svaret "ja" - snuing er greit, men bare når det snur mot lysere tider. Jeg ser selvmotsigelsen - men skitt au. Nå er det jul og man kan skrive ønskeliste - så hvorfor ikke ønske seg en evig spiral mot lysere tider?epi skrev:Du vil at sola bare skal snu ei gang i året, er det det du sier? ;D)
De vet jordens rotasjonsakse og dens bane rundt solen, da blir det et spørsmål om enkel geometri.Ulf-B skrev:Men er det ingen som kan forklare hvordan de kan bestemme snuingstidspunktet med så mange desimaler bak sekundene?
Egentlig litt rart at man feirer mens det ser som mørkest ut... og depper når sommeren er på sitt beste?! :Komponenten skrev:Her feires det uhemmet.
Enig med Ulf, denne og bare denne snuingen burde forekomme, har sett frem til den nå i månedsvis, men den om sommeren er bare deprimerende.
Går det an å få gjort noe med det tro? Om ikke annet, kan de ikke i det minste la den forbigå i stillhet?
Uansett, våren er rett rundt hjørnet, må bare få unnagjort julen nå, så er vi vel der..
Aldri skadet et ekteskap å blande litt humor inni formalitetene.Delle skrev:Jeg (vi) har bryllupsdag i dag. Presten gjorde et nummer ut av at "nå går det mot lysere tider..."
Svigerfar kommenterte tørt: "Du var heldig med den; han kunne like gjerne sagt at svartere enn dette blir det ikke." ;D
Mvh
Du kan så si, men det er vel litt typisk menneskelig å se fremover og enten glede seg eller kvi seg til det man har i vente.Terka skrev:Egentlig litt rart at man feirer mens det ser som mørkest ut... og depper når sommeren er på sitt beste?! :Komponenten skrev:Her feires det uhemmet.
Enig med Ulf, denne og bare denne snuingen burde forekomme, har sett frem til den nå i månedsvis, men den om sommeren er bare deprimerende.
Går det an å få gjort noe med det tro? Om ikke annet, kan de ikke i det minste la den forbigå i stillhet?
Uansett, våren er rett rundt hjørnet, må bare få unnagjort julen nå, så er vi vel der..;D
Ny cabriolet? ;Doddgeir skrev:Al Gore og Al Støre har bestemt at det skal bli 2-3 grader varmere i løpet av få år. Hva mer kan man ønske seg? ;D