Hovedløp, og et par 0,5 sekunders aksjonspunkter avslørte med den mest selvfølgeligste letthet hvorfor 2xMarquez er minst en liga over Pecco
Faktisk en lidelse å se Pecco surre rundt på banen når man vet hva som bor i disse maskinene og hva andre førere klarer å få ut
Bare se på MM som kjører seg opp fra grøfta og redder mange poeng mht tittelen
Jeg vil være utrolig overrasket om Pecco er i Ducati stallen neste år, det er så åpenbart at han ikke lenger henger med. 3. plass ja, men direkte frakjørt av 2xM og en Yamaha..
Grattis til vinneren, det var velfortjent !
Vel, det var nå ingen andre enn Fabio og Alex som var raskere enn Pecco. Og 12e plassen gir 4 poeng hvis jeg husker rett.
Alex har nå 140 poeng, Marc har 139 og Pecco har 120. Nestemann er Morbidelli med 84.
Og når det gjelder Yamahaen, så gledes det stort. Måtte det stabilisere seg der, det vil skape ekstra spenning.
I tillegg, så var Top Gun ikke langt bak Pecco, han har kjørt veldig bra i det siste.
? blir da, hvem kan erstatte Pecco ?
Hvis dette er situasjonen etter sesongen, så er jo Alex et åpenbart valg.
Av de up-and-coming, så er de fortsatt for ustabile, Fermin kjørte fantastiskt, men endte i purra.
Er usikker på om noen har blitt verdensmester uten å vinne et løp.
Er nokså sikker på at Nicky Hayden vant sitt med 1 seier, det var på Laguna Seca hvis jeg husker rett.
Det er fortsatt noen 100 poeng å kjøre om, og som en ser, det er fort gjort å dumpe 20-25 poeng...