Motor til Thorens TD 160(B)

quadrofreak

Medlem
Ble medlem
27.03.2006
Innlegg
41
Antall liker
5
??? Hei.
Er det noen der ute som vet hvor det er mulig og skaffe en motor til en Thorens TD 160B?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.175
Antall liker
4.363
Torget vurderinger
1
??? Hei.
Er det noen der ute som vet hvor det er mulig og skaffe en motor til en Thorens TD 160B?
Jeg er nesten helt sikker på at det er samme motor som står i min TD 166 V (16 volts 16-polet AC-syncronmotor), dersom det er tilfellet så har jeg en du kan få. «Salgsbetingelsene» er veldig enkle: 1) den må avhentes/overleveres på et passende sted i Oslo-området, 2) du betaler en pris du syns passer, begrenset oppad til min kjøpspris som var omlag 500 spenn (trur eg). Jeg er forferdelig treig med å komme meg på posten, så det er praktisk talt ikke verdt det.

EDIT: send meg PM dersom det er aktuelt.

Alternativt så tar du kontakt med Mono.

mvh
KJ
 

quadrofreak

Medlem
Ble medlem
27.03.2006
Innlegg
41
Antall liker
5
:)Hei.
Takk for generøst tilbud, men motoren i en TD 160 går på 230 vac.
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
??? Hei.
Er det noen der ute som vet hvor det er mulig og skaffe en motor til en Thorens TD 160B?
Motor til TD160 kan ikke skaffes fra Mono, det finnes ikke motor å skaffe som reservedel via offisielle Thorens-kanaler.

Ta en titt på http://www.theanalogdept.com/thorens_dept_.htm

Der finner du mer info og linker hvor det muligens kan være hjelp å få.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.175
Antall liker
4.363
Torget vurderinger
1
:)Hei.
Takk for generøst tilbud, men motoren i en TD 160 går på 230 vac.
;D Godt jeg bare var «nesten helt sikker», jeg kan ha en liten tendens til å være mer bombastisk enn som så, men alle «interiørbilder» jeg har sett av TD160 (ulike varianter) så ser det ut som samme motor som jeg har liggende. Dersom orginalen også er 16 polet så går de uansett like fort på 50 Hz, og da er det evt bare snakk om en enkel strømforsyning (15/16V trafo og en kondis, evt. Project sin speedboks og en kondis ++ noen ledninger o.l.)

mvh
KJ
 

quadrofreak

Medlem
Ble medlem
27.03.2006
Innlegg
41
Antall liker
5
jeg bare var «nesten helt sikker», jeg kan ha en liten tendens til å være mer bombastisk enn som så, men alle «interiørbilder» jeg har sett av TD160 (ulike varianter) så ser det ut som samme motor som jeg har liggende. Dersom orginalen også er 16 polet så går de uansett like fort på 50 Hz, og da er det evt bare snakk om en enkel strømforsyning (15/16V trafo og en kondis, evt. Project sin speedboks og en kondis ++ noen ledninger o.l.)
Hei og takk for forslag! Har vært ute og reist litt og kommer først nå tilbake til forslaget ditt. Jeg er neimen ikke sikker på om TD 166 går på 230 vac også. I så fall kunne jeg tatt en titt på den motoren du har. Kunne du sendt et bilde slik at jeg kunne sammenligne??
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.175
Antall liker
4.363
Torget vurderinger
1
Hei og takk for forslag! Har vært ute og reist litt og kommer først nå tilbake til forslaget ditt. Jeg er neimen ikke sikker på om TD 166 går på 230 vac også. I så fall kunne jeg tatt en titt på den motoren du har. Kunne du sendt et bilde slik at jeg kunne sammenligne??
Hei,
motoren ser slik ut:

med unntak av at den har flatstifter til flatsiftkontakter (kabelsko) i stedet for fastmonterte ledninger. Merk: jeg har kun motor, uten monteringsdetaljer (skruer etc). I tillegg trenger du en liten 15/16V AC vegvorte på ca 5VA (alternativt kan du benytte Project sin SpeedBox), en motorstyringskondensator på ca. 5,6/6,8 uF (en standard plastilm kondis), samt ledninger og konktakter; selvfølgelig avhengig av hva du har fra før og hva som kan resirkuleres fra platespilleren du har.

mvh
KJ
 

quadrofreak

Medlem
Ble medlem
27.03.2006
Innlegg
41
Antall liker
5
Hei og takk for bildet!
Den ser dønn lik ut, og den må da passe mekanisk inn! Da får jeg sjekke litt på om jeg skal bygge inn en trafo eller ikke. Jeg kommer tilbake til saken. Tusen takk for all support!!
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.175
Antall liker
4.363
Torget vurderinger
1
Hei og takk for bildet!
Den ser dønn lik ut, og den må da passe mekanisk inn! Da får jeg sjekke litt på om jeg skal bygge inn en trafo eller ikke. Jeg kommer tilbake til saken. Tusen takk for all support!!
;D Det er kanskje ikke så rart at den ser dønn lik ut, blidet er oppgitt å være fra en TD 160 MK II. Som nevnt send meg en PM dersom det er aktuelt.

mvh
KJ
 
Topp Bunn