S
svk
Gjest
Har forsøkt rens. Er stortsett cd-r plater jeg sliter med. Prøvd flere spillere
Hva med ripping av disse CD-platene? Da har du mulighet for feil-korrigering og en mulighet for å redde i hvert fall noe av samlingen? Jeg rippet alle mine CD-er for et par år siden, og det var ikke mange av disse –– kanskje 1 av 100 -- som ikke fikk 'bit perfect'-verifisering da. Brukte XLD til ripping som har innebygget verifisering ...Har forsøkt rens. Er stortsett cd-r plater jeg sliter med. Prøvd flere spillere
Har rippet alle favorittene.finner stadig plater med feil. Har nå 20-30 giga med rippet musikk på mobilen. Sammt bacup på labtop'nHva med ripping av disse CD-platene? Da har du mulighet for feil-korrigering og en mulighet for å redde i hvert fall noe av samlingen? Jeg rippet alle mine CD-er for et par år siden, og det var ikke mange av disse –– kanskje 1 av 100 -- som ikke fikk 'bit perfect'-verifisering da. Brukte XLD til ripping som har innebygget verifisering ...Har forsøkt rens. Er stortsett cd-r plater jeg sliter med. Prøvd flere spillere
edit: noen av disse CD-ene er fra 80-tallet ...
Tror nok cdene dine har opplevd tøffe fester, og har kortere levetid enn normaltHar rippet alle favorittene.finner stadig plater med feil. Har nå 20-30 giga med rippet musikk på mobilen. Sammt bacup på labtop'nHva med ripping av disse CD-platene? Da har du mulighet for feil-korrigering og en mulighet for å redde i hvert fall noe av samlingen? Jeg rippet alle mine CD-er for et par år siden, og det var ikke mange av disse –– kanskje 1 av 100 -- som ikke fikk 'bit perfect'-verifisering da. Brukte XLD til ripping som har innebygget verifisering ...Har forsøkt rens. Er stortsett cd-r plater jeg sliter med. Prøvd flere spillere
edit: noen av disse CD-ene er fra 80-tallet ...
Om tidal kan gi meg mqa med 96kHz kvalitet til 199kr mnd. Så er jo ikke ett mer en hva et album koster/kostet.
Hva er antatt levetid på ei cd-plate?
Jeg får akkurat den samme feilen. Ser ut til MASTER MQA spiller av som det skal, bare oversikten som er borte for øyeblikket.
Har testet litt forskjellige formater. Har konkludert med at 44-96kHz holder lenge.Nå må dere ikke glømme å faktisk høre på musikk og ikke et format
OM FORMAT VS. INNSPILLINGNå må dere ikke glømme å faktisk høre på musikk og ikke et format
Min erfaring er at de legger inn flere versjoner av samme album. I tillegg til at MQA har kommet så har vi Remaster, Enhanced Edition og lignende. Hvorfor de ikke kan merke MQA på albumart er litt merkelig.
Har ikke Mac, men det ligger i Tidal programmet som du kan installere på Mac regner jeg med. Har du et lydkort som støtter bedre en 44.1 khz, så stiller du det inn til å levere 88/24, 96/24 eller 192/24.Ser at mqa kom i 2014. Trodde dette var noe helt nytt. Da spørs det vel om det kommer til ios. Da er det ikke så spennendes for min del
Det kommer samtidig som det kommer for Android-appen. Tidal har vel uttalt at de kommer på et senere tidspunkt. Ingen grunn til å fortvile bare fordi det ikke har kommet til appene for mobile apparater enda.Ios= iphone/ipad
Har ikke mac og heller ingen brukendes pc.
6.1
Summary
The discussed technical arguments provethat the 1stand 2ndhypothesis aretrue!1.)MQA is in fact “lossy” because italters thebit-depth andfrequency response (magnitude & phase) and therefore time domain appearance of the original high resolution audio file by applying none-linear-phase filters impacting the critical audio spectrum (e.g. 4dB attenuation at 40kHz).2.)An alternative compression scheme that does not show thoseadverse effects has been described aboveand can be used for streaming applications or mobile high resolution audioplayers,with limited memory,tostore at least40% more audio files.For MQA it is debatable whether thealterations introduced by their algorithmsare audibleand therefore they claim that the whole audio processing chain is “transparent”.We learned from the pastthatany compression schemes that workwith assumptions aboutour auditory system (e.g. MP3,AAC, etc.) have been proven wrong with new research at the horizon.After learning all those technical details about MQA we would like to ask those responsiblein the audio industrythat this technologyshouldonlybeusedfor streaming where it is of advantage to reduce the data rate.This will of course change as the ever-increasingbandwidth of theinternetsoonrendersMQAobsolete, because then we willget thebest native high resolution audio experience without alteringits spectral componentsandavailable bit-depth.To archive and record musicin its best shapewewouldlike to ask the recording industry to go for high quality192kHz/24Bitanalog to digital converters where anyanti-aliasingfilterswork outside theaudio spectrum and therefore don’tdoing any harm.Dear responsible operators ofdownload platforms please provide us audiophiles with FLAC encoded native high resolution audio file downloadsthat are not altered in any way by applying technologies like MQA.We would like to inviteJ. Robert Stuart (Meridian Audio Limited&MQA Limited) to hand us a software MQA encoder and decoder to do an in-depth analysis of the MQA audio chain.As of our knowledge, up to now the whole encoding process is in the hands of MQALimited, whereas theproprietary hardwaredecoders only outputthe already digital to analog converted signal.
Det fremstår klarere etter hvert at ting som MQA virker diskrediterende på bransjen og lydentusiaster. Det hele er litt flaut, er det ikke? Bare jeg som føler det sånn?Nok en interessant artikkel.
HighResAudio.com calls for a deeper technical analysis of MQA | DAR__KO
Hele den tekniske artikkelen kan lastes ned her: 44 sider.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/163618/MQA-Technical Analysis-Hypotheses-Paper.pdf
Jo mer jeg leser og setter meg inn i MQA så føler jeg at vi dras baklengs inn i fremtiden. På tide å våkne nå audiofile og skribenter og faktisk sette seg en anelse inn i teknologi og bakgrunn/muligheter/begrensinger før man lovpriser alt nytt og tar alt for god fisk.
Her er konklusjonen. (formatfeil ved kopiering av pdf)
6.1
Summary
The discussed technical arguments provethat the 1stand 2ndhypothesis aretrue!1.)MQA is in fact “lossy” because italters thebit-depth andfrequency response (magnitude & phase) and therefore time domain appearance of the original high resolution audio file by applying none-linear-phase filters impacting the critical audio spectrum (e.g. 4dB attenuation at 40kHz).2.)An alternative compression scheme that does not show thoseadverse effects has been described aboveand can be used for streaming applications or mobile high resolution audioplayers,with limited memory,tostore at least40% more audio files.For MQA it is debatable whether thealterations introduced by their algorithmsare audibleand therefore they claim that the whole audio processing chain is “transparent”.We learned from the pastthatany compression schemes that workwith assumptions aboutour auditory system (e.g. MP3,AAC, etc.) have been proven wrong with new research at the horizon.After learning all those technical details about MQA we would like to ask those responsiblein the audio industrythat this technologyshouldonlybeusedfor streaming where it is of advantage to reduce the data rate.This will of course change as the ever-increasingbandwidth of theinternetsoonrendersMQAobsolete, because then we willget thebest native high resolution audio experience without alteringits spectral componentsandavailable bit-depth.To archive and record musicin its best shapewewouldlike to ask the recording industry to go for high quality192kHz/24Bitanalog to digital converters where anyanti-aliasingfilterswork outside theaudio spectrum and therefore don’tdoing any harm.Dear responsible operators ofdownload platforms please provide us audiophiles with FLAC encoded native high resolution audio file downloadsthat are not altered in any way by applying technologies like MQA.We would like to inviteJ. Robert Stuart (Meridian Audio Limited&MQA Limited) to hand us a software MQA encoder and decoder to do an in-depth analysis of the MQA audio chain.As of our knowledge, up to now the whole encoding process is in the hands of MQALimited, whereas theproprietary hardwaredecoders only outputthe already digital to analog converted signal.
Husk også kildekritikk. Dette er vel skrevet av og for de som ønsker MQA dit pepper'n gror.Nok en interessant artikkel.
HighResAudio.com calls for a deeper technical analysis of MQA | DAR__KO
Hele den tekniske artikkelen kan lastes ned her: 44 sider.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/163618/MQA-Technical Analysis-Hypotheses-Paper.pdf
Jo mer jeg leser og setter meg inn i MQA så føler jeg at vi dras baklengs inn i fremtiden. På tide å våkne nå audiofile og skribenter og faktisk sette seg en anelse inn i teknologi og bakgrunn/muligheter/begrensinger før man lovpriser alt nytt og tar alt for god fisk.
Her er konklusjonen. (formatfeil ved kopiering av pdf)
6.1
Summary
The discussed technical arguments provethat the 1stand 2ndhypothesis aretrue!1.)MQA is in fact “lossy” because italters thebit-depth andfrequency response (magnitude & phase) and therefore time domain appearance of the original high resolution audio file by applying none-linear-phase filters impacting the critical audio spectrum (e.g. 4dB attenuation at 40kHz).2.)An alternative compression scheme that does not show thoseadverse effects has been described aboveand can be used for streaming applications or mobile high resolution audioplayers,with limited memory,tostore at least40% more audio files.For MQA it is debatable whether thealterations introduced by their algorithmsare audibleand therefore they claim that the whole audio processing chain is “transparent”.We learned from the pastthatany compression schemes that workwith assumptions aboutour auditory system (e.g. MP3,AAC, etc.) have been proven wrong with new research at the horizon.After learning all those technical details about MQA we would like to ask those responsiblein the audio industrythat this technologyshouldonlybeusedfor streaming where it is of advantage to reduce the data rate.This will of course change as the ever-increasingbandwidth of theinternetsoonrendersMQAobsolete, because then we willget thebest native high resolution audio experience without alteringits spectral componentsandavailable bit-depth.To archive and record musicin its best shapewewouldlike to ask the recording industry to go for high quality192kHz/24Bitanalog to digital converters where anyanti-aliasingfilterswork outside theaudio spectrum and therefore don’tdoing any harm.Dear responsible operators ofdownload platforms please provide us audiophiles with FLAC encoded native high resolution audio file downloadsthat are not altered in any way by applying technologies like MQA.We would like to inviteJ. Robert Stuart (Meridian Audio Limited&MQA Limited) to hand us a software MQA encoder and decoder to do an in-depth analysis of the MQA audio chain.As of our knowledge, up to now the whole encoding process is in the hands of MQALimited, whereas theproprietary hardwaredecoders only outputthe already digital to analog converted signal.
"This paper is on analyzing several technical aspects of MQA as conscientious as possible, but of course we are not omniscient. If our readers identify wrong statements, we would be more than happy to correct them in the next version of the hypothesis paper".Husk også kildekritikk. Dette er vel skrevet av og for de som ønsker MQA dit pepper'n gror.Nok en interessant artikkel.
HighResAudio.com calls for a deeper technical analysis of MQA | DAR__KO
Hele den tekniske artikkelen kan lastes ned her: 44 sider.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/163618/MQA-Technical Analysis-Hypotheses-Paper.pdf
Jo mer jeg leser og setter meg inn i MQA så føler jeg at vi dras baklengs inn i fremtiden. På tide å våkne nå audiofile og skribenter og faktisk sette seg en anelse inn i teknologi og bakgrunn/muligheter/begrensinger før man lovpriser alt nytt og tar alt for god fisk.
Her er konklusjonen. (formatfeil ved kopiering av pdf)
6.1
Summary
The discussed technical arguments provethat the 1stand 2ndhypothesis aretrue!1.)MQA is in fact “lossy” because italters thebit-depth andfrequency response (magnitude & phase) and therefore time domain appearance of the original high resolution audio file by applying none-linear-phase filters impacting the critical audio spectrum (e.g. 4dB attenuation at 40kHz).2.)An alternative compression scheme that does not show thoseadverse effects has been described aboveand can be used for streaming applications or mobile high resolution audioplayers,with limited memory,tostore at least40% more audio files.For MQA it is debatable whether thealterations introduced by their algorithmsare audibleand therefore they claim that the whole audio processing chain is “transparent”.We learned from the pastthatany compression schemes that workwith assumptions aboutour auditory system (e.g. MP3,AAC, etc.) have been proven wrong with new research at the horizon.After learning all those technical details about MQA we would like to ask those responsiblein the audio industrythat this technologyshouldonlybeusedfor streaming where it is of advantage to reduce the data rate.This will of course change as the ever-increasingbandwidth of theinternetsoonrendersMQAobsolete, because then we willget thebest native high resolution audio experience without alteringits spectral componentsandavailable bit-depth.To archive and record musicin its best shapewewouldlike to ask the recording industry to go for high quality192kHz/24Bitanalog to digital converters where anyanti-aliasingfilterswork outside theaudio spectrum and therefore don’tdoing any harm.Dear responsible operators ofdownload platforms please provide us audiophiles with FLAC encoded native high resolution audio file downloadsthat are not altered in any way by applying technologies like MQA.We would like to inviteJ. Robert Stuart (Meridian Audio Limited&MQA Limited) to hand us a software MQA encoder and decoder to do an in-depth analysis of the MQA audio chain.As of our knowledge, up to now the whole encoding process is in the hands of MQALimited, whereas theproprietary hardwaredecoders only outputthe already digital to analog converted signal.
R
Litt sånn som konsulentbransjenDet er en genial løsning (som de kan ta betalt for) på ett problem som strengt tatt ikke finnes.
Er ifm med tidal jeg har vurdert mqa. Bare noen få nye album som er mqa?Nå er det vel forsvinnende lite hørbart som ligger ute på f.eks Tidal.
Det vesle som ligger der har i hvertfall hatt en lyd jeg liker - folk får lytte og dømme selv.
Er ifm med tidal jeg har vurdert mqa. Bare noen få nye album som er mqa?Nå er det vel forsvinnende lite hørbart som ligger ute på f.eks Tidal.
Det vesle som ligger der har i hvertfall hatt en lyd jeg liker - folk får lytte og dømme selv.