Da er innerkassa på HT nr 1 heeelt ferdig!! Bunnplata (3,8mm MDF) er montert, og støttebuene til sideveggene. Så da er det bare å gjøre alt på nytt, og mekke en kliss lik en! Noe av arbeidet er mye mer tidkrevende enn man tror. For eksempel støttebuene. Dette tok mye lengre tid enn jeg hadde håpet. Det var en liten utfordring å få de kappet i nøyaktig den lengden jeg trengte, siden vinkelen i endestykket på buen er så liten, så vil et lite avvik i sagingen gjøre støttebuene for lange eller enda værre: for korte!! Så det ble et par feilkuttinger før jeg kom i mål på dette.
For at sanda skal kunne fylle hele sideveggen, er de nødt til å være mulig for sanda å renne gjennom støttebuene. For at de skal tåle trykket de buede platene vil påkjenne, boret jeg hull i henholdsvis 5 stk Ø=18mm og 4 stk Ø=14mm per støttebue (sjekk ut bildet) Jeg må nok riste en del på høyttaleren før sanda får lurt seg ned i kriker og kroker... Men det er vel bare å installere basselementet, og begynne innspillingsprosessen mens jeg fyller sand ;D
Det lakker og lir mot målet, men det tar nok litt tid før begge to er ferdige, og klare til lytting. Nå blir det nok en stund før neste runde med kassebilder kommer, siden jeg stort sett skal repetere det jeg allerede har gjort. Men det er jo litt andre ting som kan gjøres, som lodding av delefilter, testing av dempematerialer ++
Mvh Andreas