Mulig svindel?

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.415
Antall liker
1.305
Sted
Horten
Om man vurdere å kjøpe, så hadde jeg tatt kontakt med selger og spurt om hvorfor han har valgt å legge det ut sånn? :unsure:

Kan jo være at han pendler, eller har vurdert det slik at større sjangs for at annonsen oppdages/sees av flere om den legges ut flere ganger?
 

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2016
Innlegg
350
Antall liker
764
På min Finn ligger begge til salgs i Krokstadelva.

IMG_1653.png
 

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2016
Innlegg
350
Antall liker
764
Personlig så handler jeg aldri av brukere som ikke er Bank-ID verifisert, om ikke det er en lokal handel da.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.804
Antall liker
1.646
Sted
Sjælland. Danmark.
Mulig det bare er jeg som er sær eller kravstor, men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor annonsører bruker bilder fra nettet i stedet for å legge ut egne bilder av produktet. Så og si 'alle' har jo en mobil med kamera, så det bør være en smal sak å knipse et par bilder selv som man legger inn i annonsen. For øvrig; annonser uten bilder skjønner jeg meg heller ikke på ;)
Det kan være opløsning på billeder. Dem på nettet er lige til at lægge op. Men ens egne er højopløselige. De kan så sendes som e-mail.
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.380
Antall liker
1.282
Torget vurderinger
1
Ikke alle går rundt med bilder av greiene på telefonen, og kanskje annonsen er opprettet borte-fra. Man blir jo også fort mistenkt for svindel om en ikke har noen som helst bilder, så...
De fleste legger vel til egne bilder også litt senere, eller?
 
Ble medlem
27.10.2023
Innlegg
1.402
Antall liker
3.290
Sted
Norge
Torget vurderinger
1
På meg virker det å være mange uerfarne førstegangs kjøpere der ute. Is i magen, sunn fornuft, bilde dokumentasjon, ta en telefon. Er kanskje ikke nødvendig å rope ulv,ulv med en gang.
 
Topp Bunn