Multispiller med digital inngang, finnes det?

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.127
Antall liker
20.521
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jeg er på jakt etter en avspiller som har alt. Bluray, cd, dvd og dig inn. Helst skulle den hatt tilkobling for hodetlf, men ikke nødvendig.

Finnes det noen som har alt dette, evnt hva.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.127
Antall liker
20.521
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Sb duet til dac analogt til amp. Blueray/dvd digitalt til reciver surround..
Mvh Peter
 

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
596
Antall liker
743
Torget vurderinger
4
Oppoen har flere innganger for tilkobling av diverse lagringsmedia og direkte avspilling for disse. Egnet inngang for SB har den nok ikke. Hadde den hatt det, hadde det vært gull. Da ville den med sin volumregulering kunne fungert som dac/ forforsterker. Tok dette opp med importøren. Hans svar var for så vidt greit nok: Ett sted må man begrense seg for å holde prisen under kontroll. Den kan imidlertid streame trådløst.

Mener andre har etterlyst det samme som deg her på forumet. Flere kommer nå med muligheten du er ute etter.

Mvh Olav E.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.127
Antall liker
20.521
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Takk for info. Mulig jeg misforstår, men kan ikk Oppoen ta digitale signal fra min Squeeze box og kjøre det ut fra den analoge utganger? Preamp har jeg ikke bruk for da dette skal kobles opp på en integrert forsterker.

Ved filmtitting så skal jeg ta signalene ut digitalt fra Oppo og dette dekodes så i en reciver.

Jeg regner med at flere kommer med denne muligheten ja. De fleste bluray spillerene trenger faktisk bare en dig inn i tilegg til de dig utgangene de har. Men kanske de regner med at de fleste som tenker som meg kjører alt igjenom reciver og dac som sitter der. Vil jo fungere det og, men da får ikke jeg brukt Sugden ampen min slik jeg ønsker. Jeg må da ivertfall koble preout fra reciver til en inngang på Sugden. Dermed så vil jeg få 2 volumkomtroller el preamper innom rekka fra kilde til HT. Det bør man vel unngå..
 

dumdumboy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.10.2004
Innlegg
75
Antall liker
2
Oppo spillerne har nettverkskontakt og mulighet for å spille mediafiler over nettverk, da gjør den jo det samme som en squeezebox. Eller du kan koble en harddisk rett på ved hjelp av USB eller E-Sata inngangene.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.127
Antall liker
20.521
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hmmm.. Tror jeg skal sette meg ned å lese litt rundt den spilleren. Er det noen norske forhandlere på Oppo?
 

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
596
Antall liker
743
Torget vurderinger
4
Hei igjen!

Jeg kjøpte min fra nobleman.no. Oppo er nå tatt inn i varmen av bla Oslo Hificenter og Soundgarden.

Mvh Olav E.
 
Topp Bunn