Mundorf M-Resist Supreme

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Antall liker
1.750
Torget vurderinger
6
Jeg har alltid brukt trådviklede 50w motstander i alu-hus, siden jeg har mange av dem.

Har aldri sammenliknet lydmessig med andre typer motstander, men heller førsøkt å bruke så få som mulig, eller helst ingen.

Siden vi banner på en Søndag, mener jeg. :)
Også på en søndag da - håpløst !

mvh

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Antall liker
265
Sted
Nesodden
Når har jeg prøvd Dayton trådviklede og byttet tilbake til de grønne metalloksyd.Jeg syntes de grønne metalloksyd er betydelig mere transparange.Syntes med de trådviklede at det la seg et slags "slør" over diskanten.Feks visper på skarptromme og svake symbalslag kommer mere tydelig og distinkt frem med de grønne metalloksydmotstandene.

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Antall liker
1.750
Torget vurderinger
6
Merkelig - men jeg har da heller ikke hatt de grønne innkoblet lenge av gangen - tilspilling ?

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.588
Torget vurderinger
10
Plutselig kommer PathAudio's motstander inn som en rival på catwalken... Med jordet EMI/rfi-kappe og greier!
Hva er den ekstra ledningen til sa du? Jording til chassis???

Stillig utseende.

image.jpg

SagenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2006
Antall liker
260
Sted
Oslo
Hei, LMC

Når du nevner de hvite fra Mundorf er det da M-resist eller de firkantete avlange hvite?
Har selv M-resist i filteret, Duelund Cast er veien og gå?

Mvh

Frank

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.911
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
M-resist
ja hos meg var det revolusjon

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Tror faktisk at de 25 watts Supremene fra Mundorf er trådviklede. De kan muligens gi en gevinst i den fysiske størrelsen med tanke på varmeutviklingen. Sjelden et problem ved normale effektpåtrykk i alle fall, men vi vet jo at motstandsverdien øker med økt temperatur.
Man får jo motstander i TO-forpakninger der det er mulighet for å montere kjøleribber - slik det ble gjort i dynaBels Super Exact.

Vidar

SagenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2006
Antall liker
260
Sted
Oslo
LMC: Ok fint.

Vidar: Har liggenes Caddock MP930 og kjøleribber klar, var meningen og teste det.
Men så leser jeg så mye godord om Duelund.

Frank

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
LMC: Ok fint.

Vidar: Har liggenes Caddock MP930 og kjøleribber klar, var meningen og teste det.
Men så leser jeg så mye godord om Duelund.

Frank
Duelund-motstandene er vel noe karbonstaver, eller husker jeg feil? Duelund hadde i allefall en fornuftig forklaring på hvorfor han valgte metoden og materialet som brukes. Kondensatorene er også litt spesielt laget. Han var en dyktig kar som faktisk hadde belegg for å hevde at hans metoder var så mye bedre enn andre mer tradisjonelle metoder å lage komponenter på.

SagenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2006
Antall liker
260
Sted
Oslo
Jeg skjønner, er bare og bestille noen og teste.

Ser Wilson Audio bruker Caddock ( tro det er MP 825 ), sitter bak på høyttaler. Montert så de er til og byttes ved tuning iht rom osv.

Duelund julegave får duge iår ;D

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.911
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
de sitter der som sikringer....