- Ble medlem
- 07.06.2004
- Antall liker
- 44
Er det noen der ute som kjenner til Mundorf høyttalerkabler som selges hos ELTEK?
Ja, mer infor er ønskelig.Mer info. om ønskelig kommer etter innspilling.
Hei Espen
Blir kablene som jeg håper, bruker jeg dem i høytalerene også. Synes faktisk kablen var såpass
spennende allerede. For anlegg som allerede har fokus på/skarp diskant, kan de kanskje bli noe aggresiv/spisse (forhåpentlig forsvinner dette etter innspilling). Vil teste dem opp mot Crystal cable som etter det jeg har fått med meg også er en sølv/gull
legering.
Jeg har i dag et par "Acoustic Heaven AG Signature" produsert i Volda. De er jag meget fornøyd med, og hvis jeg skal ha nye kabler vil jeg ikke ha noe dårligere lyd i mine "System Audio SA7K Master" enn det jeg har i dag!
Kriterier: hurtighet, detaljrikdom, åpenhet/LUFT!, ikke å forglemme bassen!! Hvis disse kablene gir lydkvaliteter som antatt, bør vel ikke prisen være avskrekkende heller!
Mundorf kabelen er ikke skjermet, og dette er noe jeg vil vurdere om alt faller på plass.
Jeg spiller i dag på Respons Art med 2x8" bass, Gryphon Encore og Prelud samt Burmester 033.
Signalkabler er Gryphon Gideline Sølv (noen gml. kabler som er veldig åpne og gir en røraktig snært) . Her har jeg testet mange typer (sist PM Revelation )men jeg faller alltid tilbake på disse.
Tidligere ht. kabler har vært SPM, Renesanse Blue, PM´s gml. Wireworld Gold, pluss noe annet rask.
SPM kabelen var vel den som virket like rask, men utklinging, stramheten (hele spekteret) og dynamikken virker bedre på Mundorf.
Blir spennende å høre etter ett par hundre timer.
PS! synd jeg ikke har en rørforsterker stående lenger for her tror jeg de kunne vært utrolig fine.
Mvh
KAS