Så har det altså gått over 6 år siden jeg starta denne tråden. Mye har skjedd siden det. To barn til som lager liv og røre i heimen her, men alle er vel oppdratt til å ikke røre hifi'n til pappa. Ikke en skramme har de lagd.
Mye elektronikk har vært innom også, av lengre eller ganske kort varighet. Er det ikke rart, man vet hvordan lyd man vil ha, men det kan jaggu ta lang tid før man får satt alt riktig sammen så det spiller slik man vil.
Hegel forsterkere har ikke vært så aller verst, men de har allikevel mangla noe. Så da begynner man å tenke og fundere på ting man har prøvd, får idéer på hva som burde funke bra sammen, får god hjelp her på sentralen, og begynner å sette planene så smått til livs.
Veien er lang og krøkete sier de, men hadde den ikke vært det ville kanskje ikke tilfredsstillelsen vært like stor når alt endelig begynner å henge litt på greip.
7 år har altså gått siden jeg streifa Stockholms gater i alle HiFi sjapper som fantes, og leta etter min type lyd. Fortvilet innså jeg at jeg ikke hadde råd til det jeg likte best, for det lå så langt utenfor mitt daværende budsjett at jeg fikk klare meg med drømmen. Men så er det det her med tid da. Etter 7 år har drømme hifi'n blitt tilgjengelig på bruktmarkedet til en langt hyggeligere pris, og lyden er faktisk like god som den var for 7 år siden. Eneste problemet er at nå har det blitt sluppet oppfølgere som sikkert spiller fletta av min 7 år gamle drøm. Men jeg fortsetter å leve i drømmen jeg hadde for 7 år siden og er såre takknemlig for at den endelig har gått i oppfyllelse.
Hvorfor skulle det ta så lang tid? Jeg har kommet fram til to ting. Det er målbevissthet og sparing. Bestemte meg for at nå skal det brukes mindre på tull og tøys, og fokusere på målet.
Så på tirsdag kveld er drømmen helt i mål. Da henter jeg en 7 år gammel Bladelius Thor 3 Novitas som får avløse min Thor 2, som igrunn fikk et kort liv hos meg. Etter at fokuset kom på plass har drømmen trilla inn som perler på snor faktisk, først kom Thor 2, som var en reserveløsning for Thor 3 som jeg ikke visste skulle komme, så kom Elac 407, deretter Hegel HD25, og på tirsdag kveld kommer alltså selve hjertet av drømmen, Thor 3 Novitas.
Hvor vil jeg med dette innlegget? Jeg syns igrunn det er litt artig å se tilbake på tiden som har gått, og hva som har skjedd. Mål som virka utenfor rekkevidde, men som allikevel skulle bli innenfor. Takknemlighet over å komme der jeg er nå. Hadde det ikke vært for at man er gift ville nok ikke sparegrisen strukket til. Så å være to er jo faktisk et kinderegg i så måte.
F.o.m. dette innlegget tror jeg at jeg tar en pause i innkjøp. Kanskje ikke blokkere absolutt alle eventuelle nye drømmer, men nå føler jeg at et stort mål endelig er nådd. For en som ikke har Stordalens lommebok er allikevel drømmer innenfor rekkevidde.
Takknemlig, for at ting går riktig vei, takknemlig for alle forumdebattanter her som kommer med sine gode råd og erfaringer titt og ofte!
Takk til alle dere som hjelper hverandre her, som holder seg unna kranglediskusjoner, men trår villig til med vennlige ord når noen med behov eller mindre erfaringer trenger hjelp.
Og takk for at du tok deg tid til å lese dette altfor lange innlegget.
Motto: Gi ikke opp drømmer som virker å befinne seg utenfor rekkevidde, en vakker dag blir de kanskje til virkelighet.