Musical Fidelity

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.372
    Torget vurderinger
    1
    Alt vel med høyttalere og kabler.

Seff verdt og få den sjekket. Og det blir nok utfallet her også.

Var mest nysgjerrig på andre hadde lignende eller samme erfaring med samme amp 😎
    Har en litt kortvarig erfaring med den, det virker rett og slett at den ikke liker lav impedanse og det ble veldig fort forvrengning på 4 Ohms høyttalere som i etterkant viste seg å dippe til 2,8 Ohm selv på lite volume. Enten bytt amp eller til 8 Ohms høyttalere er mitt beste råd.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.246
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jeg er ekstremt fornøyd med MF Nu-Vista 600. Hadde aldrig trodd den skulle være så bra. De tre siste int forsterkeren jeg har hatt er toppmod fra Hegel, Modwright og Coda. Nu-Vista 600 rett og slett parkerer dem, og er på et skyhøyt nivå, og herlig musikalsk👌🥳

Sist redigert:

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Fikk nettopp samme i hus og det gjør godt å kjenne igjen noe fra den familien. Hadde 550 Supercharger en periode etterfulgt av M6 500i - det var gøy.
    Og nå er M6si i hus, må si jeg er litt glad i måten de presenterer musikken på :)

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.750
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Fikk nettopp samme i hus og det gjør godt å kjenne igjen noe fra den familien. Hadde 550 Supercharger en periode etterfulgt av M6 500i - det var gøy.
    Og nå er M6si i hus, må si jeg er litt glad i måten de presenterer musikken på :)
    Har prøvd 550 supercharger opp mot 750 supercharger.
    Var overasket hvor mye bedre 750 var.
    M6 er vel muligens enda ett hakk opp?

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    895
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    M6 500i var tipp topp - virkelig en av de beste integrerte jeg har hørt. Men det er jo endel år siden så jeg klarer ikke sammenlikne M6si med M6 500i. Men liker huslyden fra MF så godt å være tilbake :)

tommyQ

Fersking
    Ble medlem
    12.06.2024
    Antall liker
    0
    Sted
    Øygarden
    Hei godtfolk. Forholdsvis fersk her inne. Men håper på massive mengder med kunnskap og visdom min vei.

Har per nå en m5si som kjører AS 1961 tårn via usb fra pc. Opplever for tiden en del klipping ved valg av sang (tidal desktop app), samt tidvis midt inni låt.

Noen som har noe relevant info rundt hva som kan forårsake dette?

Prøvde idag med annen amp (spellandes ny denon 1700ne) med samme resultat, men dog med lavere lyd på klippingen. Prøvd kabler osv. Mistenker at dette ligger hospc/windows. Men er vel helt "LOST" på hva det kan være. Hører med til historeien at jeg solgte min 166ne for en to uker siden. Og mener bastant at jeg alrdi opplevde dette med den i bruk.

Btw...., nydelig lyd ut av AS'ene med m5si'en. Men har noen elac på vei som jeg også ser frem til å få testet.

Lokie

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Antall liker
    66
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Hei godtfolk. Forholdsvis fersk her inne. Men håper på massive mengder med kunnskap og visdom min vei.

Har per nå en m5si som kjører AS 1961 tårn via usb fra pc. Opplever for tiden en del klipping ved valg av sang (tidal desktop app), samt tidvis midt inni låt.

Noen som har noe relevant info rundt hva som kan forårsake dette?

Prøvde idag med annen amp (spellandes ny denon 1700ne) med samme resultat, men dog med lavere lyd på klippingen. Prøvd kabler osv. Mistenker at dette ligger hospc/windows. Men er vel helt "LOST" på hva det kan være. Hører med til historeien at jeg solgte min 166ne for en to uker siden. Og mener bastant at jeg alrdi opplevde dette med den i bruk.

Btw...., nydelig lyd ut av AS'ene med m5si'en. Men har noen elac på vei som jeg også ser frem til å få testet.
    Høres ut som pcen e problemet ja, med tanke på at du får samme issue med den andre forsterkeren, mulig du prøver å kjøre for høy kvalitet på lyden ut fra pc?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn