Godt å høre at reffene blomstrer hos deg og.Gratulere med ny forsterker, den ser heftig ut. Tviler ikke på at Klipschene dine kvitterer med topp lyd. Har selv Rf-63 med mi 10.1 se og i mine ører er det det morsomste jeg har hatt i mitt hus iallfall .
Og Salty ... De sølv greiene Du satte inn i din forsterker... Det tror jeg er noe for meg også eller?
Stammis
Gratulere med ny forsterker, den ser heftig ut. Tviler ikke på at Klipschene dine kvitterer med topp lyd. Har selv Rf-63 med mi 10.1 se og i mine ører er det det morsomste jeg har hatt i mitt hus iallfall .
Og Salty ... De sølv greiene Du satte inn i din forsterker... Det tror jeg er noe for meg også eller?
Stammis
Og dette har vi venta på så lengeBombe!
Roar Malmin henger seg på kabelbølgen, og introduserer egne MI-kabler!!!
MI SPEAKER CABLES
(kødda...)
Derimot ser jeg at RM stadig finner seg nye nedslagsfelt...
Vis vedlegget 138923
Vurderer sterkt om bilen skal få seg en omgang der snart.. Utrolig hva omsorgsarbeidere har i utdanninga si
mvh
lassemann
RF63 har jo et godt rykte. Jeg ser ikke bort fra at Klipsch kan komme til å entre heimen min i framtida en gang. Jeg skal ha minst to anlegg!!Og slik ser det ut fra lytteposisjon hos meg pr. dags dato.
Bilde av kun elektronikken.
Har oversett ett spørsmål fra Arild. Ikke pent gjort av Arild nr 2.......Salty: Såpass ja! Men det hadde vært kjekt med noken "nesten ferdig" bilder vettu...
Huldra: MI monoblokker er aldri "feil"! Måtte du bli den første med MI 9.1 mono! Balansert da?
Mvh Arild
Du er herved invitert når du er i disse trakter. Da skal du få en annen opplevelse med Klipsch. Bare send meg en PM når eller om det skulle passe seg slik!Har ikke hørt en Klipsch spille godt jeg, så dette høres lovende ut (skulle gjerne hørt RF63)
Takker så mye OleDu er herved invitert når du er i disse trakter. Da skal du få en annen opplevelse med Klipsch. Bare send meg en PM når eller om det skulle passe seg slik!
Mvh. Ole
Jepp, hønna mine. Mosfet imponerte ikke.Har ikke hørt en Klipsch spille godt jeg, så dette høres lovende ut (skulle gjerne hørt RF63)
Noen som har vært borti en høyttaler som MI ikke låter bra på ?
Mvh Arild nr 2, sønn av kabelmester.
Takker for tipset Jan.Jepp, hønna mine. Mosfet imponerte ikke.
Når det er sagt, den lille kl.a MI saken (10-15w) derimot spilte veldig bra her
I beste mening.
/jan
Hei Arild: Jeg har (desverre) ingen planer/tilbud om 9.1 monoblokker.Huldra: Ja MI 9.1 balanserte monoblokker, er en drøm også her i gården!
Har også erfart at MI-effekt-trinna profiterer på gode pre-amps. Min forhenværende MI 2 (RIP), vokste betydelig da den vart makker med MI 6, og ytterligere med MI 11.
Men med MI 11, har nok MI ein svært konkurransedyktig pre også.
Salty: Er det noke nytt på MI 9.1-fronten?
Mvh Arild
Vel ja, trenger strengt tatt ikke 160w på 105db ht's. Har klipschorn foresten.Takker for tipset Jan.
Da skal jeg ikke stjele/kjøpe hønna dine
Men Mosfet (160w) på horn blir vel strengt tatt litt som å spise indrefilet med ketchup ?
Hyggelig at 10eren låt bra på de dog. Kan du beskrive horna dine litt nærmere ?
Mitt inntrykk er at vi som liker MI har ganske sprikende musikksmak og preferanser på høyttalersiden.
Til tross for at MI produktene brukes av oss alle, er vi mange som er storfornøyd med lyden.
Og man må ikke ha svindyre høyttalere, men forsterkerne vokser med oppgavene de blir satt til....
Mvh Huldra
Denne bildequizen ble tydeligvis for vanskelig, Huldra...
Det ser ut som en velvoksen trafo (bildet kan lyve), parret med en like velvoksen kondensatorbank (hvor én kondensator mangler).
Strømforsyningen i min halvferdige MI 9.1 ser ikke sånn ut, etter det jeg kan huske. Så det er nok ikke den.
Men det ser ut til å være en kapabel strømforsyning, okke som.
Hva det helt spesifikt er...? Beats me.
Hei igjen Huldra - og de andre!Hei Arild: Jeg har (desverre) ingen planer/tilbud om 9.1 monoblokker.
Den æren overlater jeg gjerne til deg, med den fartstiden du har som MI entusiast !
Roar må nok få ferdigstilt stereoutgaven, før han tenker på 9.1 monoblokker. Men det kommer, det er jeg ganske sikker på.
Men Roar driver å bygger et par, kompakte og særdeles strømsterke monoblokker basert på de oppgraderte MI9 printa.
De ser ut til å bli 50-60 watt klasse A og 200 klasse AB.
Jeg var og så på de nå i Pinsa, og til uka er de forhåpentlig her i huset til test
Angående Pre, så har jeg kjøpt et MI 6 mk2 kabinett (så vet vi det eksisterer), som inneholder 2 trafoer og et MI 11 print , altså en MI 12, såre enkelt. He he..... Forøvrig visuelt en kanon match med min MI 10, da begge er høyere enn dagens standard (litt mere mandig, eller anti WAF )
MI 9.1 er så og si ferdig, så om ikke lenge får vi vel et førsteinntrykk av Salty "the MI Dog "
Mvh Huldra
heisann jan.Vel ja, trenger strengt tatt ikke 160w på 105db ht's. Har klipschorn foresten.
Hørt mosfet i andre settinger og det har fungert greit. Den lille MI'n hadde vært morro å prøvd igjen, skal kun drive toppene og der er den god vet jeg.
Bruker 2stk 2A3 amper om hverandre, begge billigere enn mosfet
/jan
Her er det ingen som tråkker i noe som helstheisann jan.
Ja når jeg "tråkker i ketcupen" til en ringrev som deg, med 27k innlegg, så må jeg vel prøve å svare for meg ........
Jeg er ikke i tvil om at det finnes mange alternativer til MI, og prisene synker jo med all kina produksjonen.
Kjenner ikke ampene dine og horn har jeg vel strengt tatt aldri hørt. Prøvde lese litt på den lange tråden din, men det var, som på de fleste tråder her, mye SMS kompiser imellom og en smule uoversiktelig for en gamling som meg.
Hørte en 2 år gammel koreansk integrert forleden, som imponerte stort på Focalene mine. men da den ble varm var det slutt på go lyden. Den digitale Volumkontrollen gikk opp på minus og ned på pluss, og knapper var løse.
Ikke hjelp i at ting er rimelig når de ikke holder mer enn akkurat ut garantien....
Det jeg liker spesielt med MI er de oversiktlige byggverka, ryddige kabinetter med kun kvalitetskomponenter, og personlig service m muligheter for tilpasning av produktet og at man får følge byggeprosessen.
Og får jeg annledning å høre hønn, så liker jeg det nok, men rør har jeg nok av i radioene mine
mvh Huldra
DIY ruler, for de som er kompetente og har helse til detHer er det ingen som tråkker i noe som helst
Begge ampene er DIY, 2A3 rør bestykket. Lav-effekts-amper, ypperlig til min musikksmak og horn.
Det viktigste er at folket er nøyd, og MI er slettes ikke noe man skal avskrive.
En fin tråd det her, fortsett med det
/jan
Nå er det kun snakk om dager før MI 9.1 kan leveres!Hei igjen Huldra - og de andre!
Ja, skulle gjerne slått til på eit par MI 9.1 balanserte monoblokker! Men det forutset jo først og fremst at eg hadde fått solgt min MI 9 xx til ein fornuftig pris - evt gjort eit fornuftig innbytte.
Eg får ta det opp med Guru RM når skattepenger og feriepenger oversvømmer lommeboka... Det var jo det og eit lynnedslag som gjorde at MI 9 xx såg dagens lys!
Blir utrulig spennande å høyre "dommen" på MI 9.1 frå Salty! Men kan då umulig bli revolusjonerande mykje betre enn MI 9 med AGSS, for den er virkelig GOD!! Så MI 9 monoblokker har fortsatt noke for seg, spør du meg!
Med MI 12, så antar eg at du meiner den med balanserte utganger - lik den eg har!?
Mvh Arild
Nå er det kun snakk om dager før MI 9.1 kan leveres!
MI 9.1 har satt fart i kjellerstueprosjektet mitt. Rydding er startet, og nye høyttalere hentes i løpet av helga.
Jeg holder meg til Usher, og valget falt på Dancer Mini Two. Jeg har hørt disse på to Hortenmesser, og likte det jeg hørte...
Mvh Salty
Vis vedlegget 139388
Takk for det, HCS!Grautulerer med fine høytalere. De yter nok MI god rettferdighet Salty. 1.klasses utstyr all over du har nå
Det er tydeligvis én person som sterkt misliker den gode feelgood-stemningen her i MI-tråden...!
Ihvertfall så har vedkommende vært inne i dag og avgitt karakteren "Forferdelig" til MI-tråden!
...med en dramatisk senking av gjennomsnittskarakteren som følge...
Sånn dissing kan vi selvfølgelig ikke la stå uimotsagt.
Så derfor kjære MI-venner, reis dere opp og gjør deres soleklare plikt:
Gå til MI-tråden, trykk på "Gi karakter til denne tråden" (til høyre på siden),
og gi tråden den soleklare femmer'n den fortjener!
Mvh Salty