Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Salty Dog!

Gratulerer med en helt fantastisk beist av en vakker skapning, den er så lekker at jeg ikke har ord! Malmin har gjort det igjen, og jeg tror nok det er verdt ventetiden ja.

Denne vil, og skal jeg ha en gang om ikke så lenge, det ser jeg jo. Du har nok meget mange timer mer musikk-nirvana sammen med god drikke og avslapning, samt julesanger som dundrer ut av høyttalere i disse juledager.
    Jeg er meget imponert over byggverket, og jeg iver etter å ilegge deg et besøk om ikke så lenge, noe jeg håper lar seg gjøre. Jeg får tårer i øyene her jeg sitter, helt seriøst. Jeg ser heller på denne enn Megan Fox, helt sant.

Jeg vet litt hva Malmin kan få til; Jeg har jo en "lignende" konstruksjon, men du har ikke noen kondensatorer i signalveien ettersom jeg har forstått, kanskje noen kan forklare noen forskjeller her? RM?

Jeg unner deg dette av hele mitt hjerte bare av å se noe slikt vakkert, og jeg har en viss anelse hvordan denne spiller, (eller kanskje ikke) så jeg håper da på at jeg komme en dag du har tid.

Kos deg som bare f...

Legger ved noen bilder av din og min. (håper det er ok.)
    Ikke vanskelig å være enig i at det er elektronikk-kunst på høyt nivå, dette.
    Godt nok får jeg betraktelig flere oppringinger fra RM enn fra NT og i nær fremtid er nok førstnevnte det overveiende mest sannsynlige og uansett svært velkomment. Jeg liker dine betraktninger om musikk-nirvana, god drikke og Megan Fox! Bilder av din og min hørtes ut som noe egnet for en helt annen type forum men var greit når jeg så bildene..
    Kona har forlengst innsett nødvendigheten av godt forsterkeri, men jeg er ikke fullt så overbevist om at hun i samme grad ville bifalt at jeg kom trekkende hjem med Megan Fox. Kunne nok kost meg som bare f.., da også.
    Selv om det snart er jul må man jo velge fra realismens hyller (!), innse at begge kanskje er litt mye å be om, og da blir det 9.1!!!

Sist redigert:

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    707
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Får legge ut en hilsen til med-MI-ere jeg også, RM inkludert, med ønske om god jul og godt nytt år - begge deler i den gode musikks og lyds ånd.
    Min grunn til å ikke renne ned bua i Hokksund med bestilling av MI 9.1 nå, er at kona og jeg reiser for å feire jul sammen med dattera vår, som har tatt seg et studieår i Melbourne, og blir down under noen uker, så det får bli MI 9 enda en stund, men det er sannelig ikke gæærnt det.

Ole G

Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ja,da blir det MI 10.1 SE på meg...kom en på børsen og jeg klarte ikke å dy meg :)
    Og det selv om jeg tidligere på dagen hadde bestilt julegaven til meg selv:Oppo 105 eu.
    Men nå blir det ikke så mye som en kabelstump mer i år!

Denne har nesten gått helt upåaktet hen!!

Vil det si, Deep Purple, at du nå er eier av en MI 10.1 SE?

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

Deep Purple

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3
    Ja,da blir det MI 10.1 SE på meg...kom en på børsen og jeg klarte ikke å dy meg :)
    Og det selv om jeg tidligere på dagen hadde bestilt julegaven til meg selv:Oppo 105 eu.

Mvh.
    Maxtor
    Vel,den blir sendt fra Fredrikstad til Mosjøen i nordnorge på mandag,
    så får vi se om den rekker frem til jul.....

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

Mvh.
    Maxtor
    Vel,den blir sendt fra Fredrikstad til Mosjøen i nordnorge på mandag,
    så får vi se om den rekker frem til jul.....

Vi krysser fingrene for at posten finner plass til din pakke og at julen kan nytes med en M 10.1 SE :)

Listen oppdateres herved!

Mvh.
    Maxtor

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Salty Dog!

Gratulerer med en helt fantastisk beist av en vakker skapning, den er så lekker at jeg ikke har ord! Malmin har gjort det igjen, og jeg tror nok det er verdt ventetiden ja.

Denne vil, og skal jeg ha en gang om ikke så lenge, det ser jeg jo. Du har nok meget mange timer mer musikk-nirvana sammen med god drikke og avslapning, samt julesanger som dundrer ut av høyttalere i disse juledager.
    Jeg er meget imponert over byggverket, og jeg iver etter å ilegge deg et besøk om ikke så lenge, noe jeg håper lar seg gjøre. Jeg får tårer i øyene her jeg sitter, helt seriøst. Jeg ser heller på denne enn Megan Fox, helt sant.

Jeg vet litt hva Malmin kan få til; Jeg har jo en "lignende" konstruksjon, men du har ikke noen kondensatorer i signalveien ettersom jeg har forstått, kanskje noen kan forklare noen forskjeller her? RM?

Jeg unner deg dette av hele mitt hjerte bare av å se noe slikt vakkert, og jeg har en viss anelse hvordan denne spiller, (eller kanskje ikke) så jeg håper da på at jeg komme en dag du har tid.

Kos deg som bare f...

Legger ved noen bilder av din og min. (håper det er ok.)

(MIN)

(Saltys beist)
    Takk for gratulasjoner og godord, Ole! ;)

Selvfølgelig er du velkommen til å høre MI 9.1.

Det er nesten så jeg inviterer til åpent MI-hus... så godt spiller den, imo!

Mvh Salty

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Salty.

Er det ok at jeg låner bildene du har tatt av din eminente MI 9.1 til bruk på MI-siden?

Mvh.
    Maxtor

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    676
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Heisann!

Maxtor: Eg skal prøve å få tatt betre bilder av MI 4 ved høve.
    Men er det mulig for deg å legge ut fleire bilder av dei ulike modellane på sida di. F.eks at der også blir eit bilde av kordan dei ser ut inni?

Ellers så ser eg med glede at menigheita sakte men sikkert aukar.:)

Men eit lite hjertesukk - det virker som enkelte ikkje har fått med seg at det er stor skilnad på MI 10 og MI 10.1 (herunder MI 10.1 SE), når dei omtalar ampane sine. Mange synest å kalle MI 10.1 for kun MI 10.

For meg som er litt over gjennomsnittlig interessert i MI, så er det litt forvirrande og frustrerande når ein blandar disse modellnavna. For det er jo stor teknisk skilnad på MI 10 og MI 10.1 (SE). Det blir kanskje også litt vanskelig for Maxtor også å vedlikeholde medlemslista, når ein ikkje er nøyaktig om kva amp det faktisk er.

Mvh Arild

Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Salty Dog og arild.

Hjertelig takk, Salty, da låner jeg bildene og tilføyer de til MI-siden.

Og intet problem, arild :) Jeg har lagt om lay-out'en på siden, men har dessverre ikke hatt tid til å legge ut flere bilder av hver enkelt modell. Men det er underveis.

Nye og flotte bilder av MI 4 ser jeg virkelig frem mot :)

Mvh.
    Maxtor

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Mottatt bilde søndag kveld
    Se der ja, Petre! ;)

Nå er det ikke mange dagene før milepælen MI 9.1 står og spiller hjemme hos deg.

...og som jeg har sagt før: Du har VIRKELIG noe å glede deg til.

Mvh Salty

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    707
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med dagen, Maxtor. Og tør man spørre hva som står HELT øverst på ønskelisten, med bursdag og snart julaften på samme tid? :rolleyes:

Ole G

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hjertelig takk for gratulasjoner, Gammer'n, jokris og Drammen Lyd :)

Når det gjelder hva som står øverst på ønskelisten er det vel ikke noen overraskelse at den er som følger:

- MI 9.1 (dog "helt" utenkelig i disse juletider hvor lommeboken virkelig får kjørt seg.......)
    - Malmifisering av min Muse Model Two DAC (litt mer sannsynlig tross disse juletider)
    - At alle MI'ere får en rolig og musikkpreget julefeiring (høyst sannsynlig!)

Mvh.
    Maxtor

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Artig, Petre (og RM)! ;)

Sånn blir en MI 9.1 til. Vi bivåner det hele med spenning.

Salty

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Pm

Hei Maxtor.

har du ikke fått min pm, lørdag formiddag , siden du ikke svarer?

hilsen Arild

Sist redigert:

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    En tlf fra RM klargjorde at mitt eksemplar ligger en drøy ukes tid frem i tid, dvs 18/19 desember, dette av enkle tekniske årsaker. 9.1 `n skal i dette tilfellet monteres inn i mitt gamle MI8 EX kabinett, og da passet ikke de gamle kjøleprofilene siden de er 2-delte. Nye hentes i Horten. Nå ligger det an til en virkelig god jul, ikke minst etter å ha lest Saltys lettere ekstatiske beskrivelse.
    Jeg var en tur innom Casa Malmin i går ettermiddag, og da satt RM flittig og monterte MI 9.1 til Petre.

Fredag er dagen. Fredag. Det blir en milepæl i livet ditt, Petre. Livet før og etter MI 9.1. :cool:

MI_9.1.jpg

Mvh Salty

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    En tlf fra RM klargjorde at mitt eksemplar ligger en drøy ukes tid frem i tid, dvs 18/19 desember, dette av enkle tekniske årsaker. 9.1 `n skal i dette tilfellet monteres inn i mitt gamle MI8 EX kabinett, og da passet ikke de gamle kjøleprofilene siden de er 2-delte. Nye hentes i Horten. Nå ligger det an til en virkelig god jul, ikke minst etter å ha lest Saltys lettere ekstatiske beskrivelse.
    Jeg var en tur innom Casa Malmin i går ettermiddag, og da satt RM flittig og monterte MI 9.1 til Petre.

Fredag er dagen. Fredag. Det blir en milepæl i livet ditt, Petre. Livet før og etter MI 9.1. :cool:

Mvh Salty
    Livet begynner ved 9.1, sies det. Jeg pusher flere bilder fra skapelsesberetningen sånn ca. imorgen.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

Mvh Salty
    Livet begynner ved 9.1, sies det. Jeg pusher flere bilder fra skapelsesberetningen sånn ca. imorgen.

Vi simpelthen elsker bilder av pene ting :)

Mvh.
    Maxtor

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Vet noen av dere insidere om RM skal hive seg på apple toget. ?
    Han burde definitivt også saksøke Samsung for patent tyveri..
    De bruker også benevnelsen 10.1 ;)

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    676
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    ArildD: RM har i alle fall iPad - muligens også iPhone..;)
    Men det spørs om han har patentbeskytta 10.1-benevnelsen...

Men vi ihuga MI'ere bør vel heller håpe på kapasitet til utvikling av ein MI 10.2 på nyåret?
    Som MI 9 i si tid fekk ein "lillebror" med MI 10.1, så bør vel kanskje også MI 9.1 få ein lillebror - etter kvart?!:D

Mvh Arild

JLmorten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Antall liker
    143

Men vi ihuga MI'ere bør vel heller håpe på kapasitet til utvikling av ein MI 10.2 på nyåret?
    Som MI 9 i si tid fekk ein "lillebror" med MI 10.1, så bør vel kanskje også MI 9.1 få ein lillebror - etter kvart?!:D

Mvh Arild

Er ikke MI 9.1 storebror til MI 10 ? og og MI 10.1 (SE) lillebror til MI 9 :confused:;)

montesi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    Er jammen lenge siden jeg har hatt så mange timer foran stereo`n som jeg har nå om dagen! Det er så svart og tydelig rundt instrumenter, at det ikke ligner på noe jeg har hatt før. Akkurat nå triller trommeintroen på "wearing yr smell" av motorpsycho ut av anlegget..

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    676
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7

Mvh Arild

Er ikke MI 9.1 storebror til MI 10 ? og og MI 10.1 (SE) lillebror til MI 9 :confused:;)
    Frå MI 10 til MI 9.1 har det skjedd VESENTLIG teknisk utvikling og endringar. Men noko er vel framleis likt/felles - f.eks fråværet av kondensatorar i signalvegen. Men øvrige forskjellar er såpass store at i alle fall eg ikkje vil beskrive modellane som lillebror/storebror. Kanskje heller fettere?;)

Det er ei temmelig unik kretsløysing som RM har fått til med MI 9.1. I følge han sjølv så er det ingen andre forsterkere som nyttar seg av liknande løysingar for å forsterke signalet. Eg har fått beskrive forskjellane, men eg har ikkje vokabular til å gjengi det på vettugt vis. Og det er kanskje like greit, slik at han får ha løysinga si i fred så lenge som mogelig?!

MI 10 er ansett som ein svært god amp. MI 9.1 teiknar til å ta det heile (minst) eitt steg vidare. Eg håpar eg snart får råd til ein MI 9.1 variant. ;)

Og så håpar eg at det blir ein "MI 9.1-lillebror" for dei som måtte ønske det. Kva navnet på denne lillebroren evt skulle bli, får i så fall tida vise. Kanskje MI 10.2? Kanskje eit heilt nytt MI-nummer i rekka.

Eg trur at 2013 blir nok eit spennande MI-år!:D

Mvh Arild

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn