Hva ligger i dette da, bjornh...?Da er det på galeien igjen.
Er det noen som har erfaring med riaatrinnet MI 14?
Vurderer sterkt å kjøpe et slikt.
Hei alle sammen og godt nyttår
Tenkte ett par "naken" bilder på nyåret ville passe bra så nå kommer endelig ett par bilder av MI-11, MI-10,1SE++, MI-kabler (AGSS med WBT) og en moddet Hegel HD-11
MI 9.1 spiller så rent og klart som en liten fjellbekk, og så mektig som det største fossefall.
I tilfelle noen lurer (og fordi jeg ikke har lagt ut bilde i 2013):
Jeg er fortsatt kjempefornøyd med nyanskaffelsen MI 9.1!
Vis vedlegget 174556MI 9.1 spiller så rent og klart som en liten fjellbekk, og så mektig som det største fossefall.
Salty
Hei Maxtor.
Min HD-11 er moddet med analogtrinnet til Roar som har fått egen strømforsyning. Ikke helt innspilt enda tror jeg, men en flott oppløsning og litt mer levende om man kan si det. Har en liten avtale om å ta med min HD-11 ned til nærmeste Soundgarden for en liten shootout mot den nye HD-25.
Hehe - ser den, Rudi!Er det ikke på tide med i allfall en ny vinkel på bildet, har sett samme bilde bli lagt ut 15 ?? ganger nå........ noe nytt ville vært fint, hvis ikke så blir det jo samme ZZZZZZZZZZZZZZZZ hver eneste gang man åpner tråden.
for meg som ikke er så teknisk, hva betyr ev en dobbling eller halvering lydmessig ? fordeler , ulemper ?Heisann!
Eg kommuniserte litt med Guru RM i samband med at Salty fekk sin MI 9.1. Tema var m.a kretsløysinga som var nytta.
Eg synest det er svært interessant å høyre at kretsløysinga i MI 9.1 er mulig å doble, eller halvere - om naudsynt!
Og no er jo MI 15 også lansert!
Så MI 15 saman med ein 'halvbror' av MI 9.1, - kven blir førstemann?
Mvh Arild
ahh, okiHei Jokris!
Lydmessig vil det ikkje bety noko, slik eg forstod det - anna enn lågare effekt.
MI 9 fekk sin halvbror med MI 10.1 (SE). Så kvifor ikkje tenke i dei baner også med MI 9.1?
Mvh Arild
---mjaaaa---Hva ligger i dette da, bjornh...?Da er det på galeien igjen.
MI oppgradering på gang?
Salty
Med oppgradert 11 og dobbel 9.1 på gang utover gis det muligheter for noen og en hver til å klatre litt i MI-hierarkiet.---mjaaaa---Hva ligger i dette da, bjornh...?Da er det på galeien igjen.
MI oppgradering på gang?
Salty
Da får jeg straks en Mosfet inn dørene her, skal bli spennende og se hva enda ett MI produkt i kjeden gjør med lyden! Nekter og tro den forringer noe
Nå har det gått noen uker siden MI 9.1 overtok plassen til MI 9, og jeg våger meg ut på en liten beskrivelse av forskjellene (alt imho, selvsagt).Intet er bedre, Salty. Håper inderlig jeg kan få oppleve denne skapningen en gang - frister utrolig meget!
Husker ikke om jeg har spurt om det tidligere, men har du gjort deg opp noen tanker om de lydmessige forskjellene mellom MI 9.1 og MI 9?
Mvh.
Maxtor
Takk for det Maxtor, var jo din gamle preamp som startet det hele. (Det og at jeg har en forkjærlighet for norske konstruktører )
Flott skildring Salty!Nå har det gått noen uker siden MI 9.1 overtok plassen til MI 9, og jeg våger meg ut på en liten beskrivelse av forskjellene (alt imho, selvsagt).
MI 9.1 er en videreutvikling av MI 9, med erfaringsinnslag fra MI 10. Den har en lydsignatur som jeg kjenner igjen fra MI 9, med et massivt, behagelig fundament. Det er enda mer presist, og enda mer uanstrengt. Dette skyldes vel høyere oppløsning, og mere krefter. Absolutt i min gate; en "tynn" signatur er ikke noe for meg.
Stemmer står bedre fram, med kropp og sjel og det hele. Absolutt et pluss. Jeg synes at jeg får et bedre innsyn i musikken, med en frapperende detaljering. Uten å virke "klinisk". Det er en renhet over det hele, og jeg tar meg stadig vekk i å spille høyere enn før. Merk at dette ikke er en nødvendighet, men en tilbøyelighet. MI 9.1 spiller svært bra også ved lavt volum, uten at det blir flatt og livløst.
Det er ikke lett å beskrive lydforskjeller. Jeg spiller mer musikk nå; og gleder meg over nye opplevelser med platesamlingen. Jeg vil ikke utbasunere at jeg "er i mål", men dere skjønner sikkert at jeg er svært fornøyd med nyanskaffelsen MI 9.1. Den kommer til å bli hos meg lenge.
Salty
Vis vedlegget 174730
Nå har det gått noen uker siden MI 9.1 overtok plassen til MI 9, og jeg våger meg ut på en liten beskrivelse av forskjellene (alt imho, selvsagt).Intet er bedre, Salty. Håper inderlig jeg kan få oppleve denne skapningen en gang - frister utrolig meget!
Husker ikke om jeg har spurt om det tidligere, men har du gjort deg opp noen tanker om de lydmessige forskjellene mellom MI 9.1 og MI 9?
Mvh.
Maxtor
MI 9.1 er en videreutvikling av MI 9, med erfaringsinnslag fra MI 10. Den har en lydsignatur som jeg kjenner igjen fra MI 9, med et massivt, behagelig fundament. Det er enda mer presist, og enda mer uanstrengt. Dette skyldes vel høyere oppløsning, og mere krefter. Absolutt i min gate; en "tynn" signatur er ikke noe for meg.
Stemmer står bedre fram, med kropp og sjel og det hele. Absolutt et pluss. Jeg synes at jeg får et bedre innsyn i musikken, med en frapperende detaljering. Uten å virke "klinisk". Det er en renhet over det hele, og jeg tar meg stadig vekk i å spille høyere enn før. Merk at dette ikke er en nødvendighet, men en tilbøyelighet. MI 9.1 spiller svært bra også ved lavt volum, uten at det blir flatt og livløst.
Det er ikke lett å beskrive lydforskjeller. Jeg spiller mer musikk nå; og gleder meg over nye opplevelser med platesamlingen. Jeg vil ikke utbasunere at jeg "er i mål", men dere skjønner sikkert at jeg er svært fornøyd med nyanskaffelsen MI 9.1. Den kommer til å bli hos meg lenge.
Salty
Vis vedlegget 174730
En ting er vel helt sikkert når det gjelder meg, det kommer bilderTakk for det Maxtor, var jo din gamle preamp som startet det hele. (Det og at jeg har en forkjærlighet for norske konstruktører )
Synes det er helt nydelig at MI 11 Prototypen fortsatt er i ditt eie, pahf At du nå har supplert med en MI Mosfet er helt fantastisk! Gleder meg til å høre om dine erfaringer med denne kombinasjonen. Bilder er vi jo alle veldig glad i så her er det bare å knipse og poste
Mvh.
Maxtor
Jøss, da fikk vi med oss denne i 2013 også SaltyI tilfelle noen lurer (og fordi jeg ikke har lagt ut bilde i 2013):
Jeg er fortsatt kjempefornøyd med nyanskaffelsen MI 9.1!
Vis vedlegget 174556MI 9.1 spiller så rent og klart som en liten fjellbekk, og så mektig som det største fossefall.
Salty
En ting er vel helt sikkert når det gjelder meg, det kommer bilderTakk for det Maxtor, var jo din gamle preamp som startet det hele. (Det og at jeg har en forkjærlighet for norske konstruktører )
Synes det er helt nydelig at MI 11 Prototypen fortsatt er i ditt eie, pahf At du nå har supplert med en MI Mosfet er helt fantastisk! Gleder meg til å høre om dine erfaringer med denne kombinasjonen. Bilder er vi jo alle veldig glad i så her er det bare å knipse og poste
Mvh.
Maxtor
Ett lite bi-spørsmål, skal Mosfeten stå på kontinuerlig eller må jeg driv å slå av og på? Har mer sansen for en godt oppvarmet forsterker 24/7.
Hehe gismo - jeg har fått litt pepper for å overeksponere min nye baby...
Men du har rett, den er like flott i år.
Salty
Jeg ogEn ting er vel helt sikkert når det gjelder meg, det kommer bilderTakk for det Maxtor, var jo din gamle preamp som startet det hele. (Det og at jeg har en forkjærlighet for norske konstruktører )
Mvh.
Maxtor
Ett lite bi-spørsmål, skal Mosfeten stå på kontinuerlig eller må jeg driv å slå av og på? Har mer sansen for en godt oppvarmet forsterker 24/7.
I like it! Eh, potensielle bilder, altså
Jeg har alltid mine audiokomponenter stående på 24 timer i døgnet...........
Mvh.
Maxtor
For oss MI-frelste tullinger gjelder nok utsagnet ditt, Maxtor...Hva!?Hehe gismo - jeg har fått litt pepper for å overeksponere min nye baby...
Men du har rett, den er like flott i år.
Salty
Klin på, Salty! En god ting kan ikke sees for ofte
Mvh.
Maxtor
Godt formulert, Maxtor!
Jeg våger meg derfor til å legge ut et større bilde av min nye kjærlighet MI 9.1, denne gang bakfra:
Vis vedlegget 175053
Mvh Salty
Hva bruker du som avspillerprogram, har du kutta ut Squeezen?Hallo.
Sitter her og drodler litt ved kilden min - har fått fullstendig blod på tann når det gjelder PC som avspiller. Er det noen som har erfaring med Stello DA220 Mk II?
Mvh.
Maxtor