Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer. Fine bilder av en spennende forsterker. Byggekvaliteten ser ut til å være upåklagelig, som vanlig.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Takker JørgenK og oks81 :)

    Byggekvaliteten og løsningen er helt upåklagelig - som vanlig. Synes også løsningen med dedikerte og ferdig gjengede hull til Soundcare Superspikes var litt artig og meget funksjonell.

    Mvh.
    Maxtor
     
    • Liker
    Reaksjoner: mwt

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og jeg kan jo selvfølgelig ikke dy meg likevel. Her kommer et par bilder av nye MI 3 Mk II........

    MI 3 Mk II.jpg


    Bilde av eksteriøret. "Gammelt", men tilpasset kabinett kommer på mote igjen. Tilhørende MI 3 Mk II-frontplate er under bestilling. Og et bilde av baksiden....

    MI 3 Mk II 3.jpg


    Bakplaten er gjenbruk og fungerer ypperlig til formålet :) Og helt til slutt i kveld - et bilde av den særs moderne og forseggjorte innmaten!

    MI 3 Mk II 6.jpg



    Med ønsker om en riktig god natt, MI-venner.

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer med et kunstverk av en forsterker, Maxtor! ;)

    Mvh Salty

    Hjertelig takk for gratulasjoner, Salty :)

    Jeg får som oftest et lidenskapelig forhold til utstyret mitt, men her tror jeg at jeg er i ferd med å tippe over :) Sammensetningen av MI 15, MI 3 Mk II, Black Magic kabler og Neat høyttalere har fått frem et bilde av musikken jeg har lengtet etter.

    Siste ord er nok ikke sagt i denne sammenheng.

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Litt daft det der med pusekatter. Kaniner er litt mer potente, både mht avkom og gnaging på kabler til 30k etc. Det råeste jeg har vært borti, er ekorn. Spiser 10 m kabel på noen timer. Her er eneste løsning - ikke noe for pyser....:


    Squirrel Owned By Rat Trap! - YouTube
     
    Sist redigert:

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.809
    Antall liker
    11.329
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Maxtor:

    Lurer litt på spesifikasjonene på din MI3. Hvordan låter den sammenlignet med f.eks MI9? :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.078
    Antall liker
    8.574
    Torget vurderinger
    1

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Maxtor:

    Lurer litt på spesifikasjonene på din MI3. Hvordan låter den sammenlignet med f.eks MI9? :)
    ... og er den klasse A?


    Ole G

    Hallo Ole G og beklager sent svar - overtidsarbeid og påskemiddag har lagt beslag på store deler av dagen


    Jeg har ikke den hele og fulle oversikten over alle spesifikasjonene til Mi 3 Mk II, men husker jeg rett i hva RM fortalte tror jeg jeg sier rett i at min utgave har følgende (husk at denne er bestilt med litt "mer" enn hva en standard MI 3 Mk II skal inneholde):

    - 2 x 70 watt (ikke klasse A)
    - 4 x 47000 mF ladelytter (bestilt ekstra)
    - 500VA ringkjernetrafo
    - Kretskortene er produsert med erfaringer fra produksjonen av kretskortene i MI 9.1
    - Således er noe av løsningen i MI 9.1-printene kommet ned i MI 3 Mk II-printene
    - AGSS (bestilt ekstra)

    Håper inderlig RM arresterer meg dersom jeg har oppfattet noe feil i det ovennevnte.

    Men lyden - den kan ingen ta fra denne krabaten! Detaljerikdom, oppløsning, sømløs gjengivelse, dynamikk, dybde.........Jeg har ikke ord. For hver tone, for hver låt og for hvert album smiler jeg bredere enn noensinne og lar meg sulle inn i musikkens herlige verden :) Og hvilken verden gjengivelsen tegner.

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.809
    Antall liker
    11.329
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Maxtor:

    Lurer litt på spesifikasjonene på din MI3. Hvordan låter den sammenlignet med f.eks MI9? :)
    ... og er den klasse A?


    Ole G

    Hallo Ole G og beklager sent svar - overtidsarbeid og påskemiddag har lagt beslag på store deler av dagen


    Jeg har ikke den hele og fulle oversikten over alle spesifikasjonene til Mi 3 Mk II, men husker jeg rett i hva RM fortalte tror jeg jeg sier rett i at min utgave har følgende (husk at denne er bestilt med litt "mer" enn hva en standard MI 3 Mk II skal inneholde):

    - 2 x 70 watt (ikke klasse A)
    - 4 x 47000 mF ladelytter (bestilt ekstra)
    - 500VA ringkjernetrafo
    - Kretskortene er produsert med erfaringer fra produksjonen av kretskortene i MI 9.1
    - Således er noe av løsningen i MI 9.1-printene kommet ned i MI 3 Mk II-printene
    - AGSS (bestilt ekstra)

    Håper inderlig RM arresterer meg dersom jeg har oppfattet noe feil i det ovennevnte.

    Men lyden - den kan ingen ta fra denne krabaten! Detaljerikdom, oppløsning, sømløs gjengivelse, dynamikk, dybde.........Jeg har ikke ord. For hver tone, for hver låt og for hvert album smiler jeg bredere enn noensinne og lar meg sulle inn i musikkens herlige verden :) Og hvilken verden gjengivelsen tegner.

    Mvh.
    Maxtor

    Høres kjempe morsom ut med tanke på at den ikke er klasse A (Den er vel AB da..?)
    Da er vel varmeutviklingen litt snillere også ved normal spilling og tomgang? :)

    Mvh.
    oks
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Glemte å nevne at den er meeeget strømsterk og har stålkontroll på høyttalerne. Som du sier, oks81, utvikler den veldig lite varme ved pådrag såvel som tomgang :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.809
    Antall liker
    11.329
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Glemte å nevne at den er meeeget strømsterk og har stålkontroll på høyttalerne. Som du sier, oks81, utvikler den veldig lite varme ved pådrag såvel som tomgang :)

    Mvh.
    Maxtor
    Morsomt at Malmin lager slike skreddersydde produkter.
    Det gjør det hele mer fargerikt synes jeg, samtidig som vi forbrukere har mulighet til å få noe spesielt som kanskje ingen andre har i stuen!
    Blir nesten som "Pimp my Amplifier" :)
    For de som ikke liker modifiserte og oppgraderte produkter, så er det jo bare å holde seg til originalene!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Helt enig. Synes Musical Innovation har et helt genialt konsept i det at man har tilgang på originalutgaver som yter langt over hva prisen skulle tilsi. I tillegg kan man ved enkle midler oppgradere komponentene etterhvert som lommeboken tillater det. Nesten litt livssyklus-produkt - produktene vokser i takt med behovene :)

    Har jeg skjønt rett skal MI 3 Mk II innta rollen som et originalt produkt i MI-porteføljen og være et rimeligere alternativ til f. eks. MI 9.1. Artig er det at man, etterhvert som lommeboken tillater det, kan putte litt ekstra midler på bordet og oppgradere visse komponenter selv i MI 3 Mk II.

    Igjen håper jeg at jeg har forstått sammenhengen rett og at RM i motsatt tilfelle kan korrigere :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Da har jeg bruk nesten 3 kvelder på å komme meg gjennom tråden. Mye spennende lesing.

    Tror nok det kan bli en MI Mosfet på meg så snart det dukker opp en på brukten. Vil i så fall bli bruk på rf63. Så en for noen dager siden men den forsvant før jeg rakk å kontakte selger.

    -Stein Ivar
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg bruk nesten 3 kvelder på å komme meg gjennom tråden. Mye spennende lesing.

    Tror nok det kan bli en MI Mosfet på meg så snart det dukker opp en på brukten. Vil i så fall bli bruk på rf63. Så en for noen dager siden men den forsvant før jeg rakk å kontakte selger.

    -Stein Ivar
    Velkommen hit til MI-tråden, Stein Ivar! ;)

    Håper du finner deg en MI snart.

    Hvis du blar deg noen sider tilbake til MI-lista (http://www.hifisentralen.no/forumet...21677-musical-innovation-281.html#post1553717), så vil du se flere fornøyde MI'ere med Klipsch RF-63.

    Og her har du Maxtors utmerkete Siden om MUSICAL INNOVATION.

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg bruk nesten 3 kvelder på å komme meg gjennom tråden. Mye spennende lesing.

    Tror nok det kan bli en MI Mosfet på meg så snart det dukker opp en på brukten. Vil i så fall bli bruk på rf63. Så en for noen dager siden men den forsvant før jeg rakk å kontakte selger.

    -Stein Ivar

    Velkommen til MI-tråden, Stein Ivar.

    Da krysser vi fingrene for at det dukker opp en MI Mosfet i nær fremtid :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen alle MI venner og andre inntresserte.

    Det skjer vist mye i Hokksund"garasjen" for tiden.
    Først kom nye MI-9.1 på 2x80w kl A i mono(fullbalansert) 1x160w i kl A(320w kl AB)
    Så kommer MI-11 i ny tapning som da heter MI-16.
    Gml. MI-11 vil kunne oppgraderes til MI-16,men de vil beholde alle inn/utganger som før.
    MI-16 har fått Cardas phonokontakter i stedet for wbt tidligere.
    MI-16 har også std. doble utganger og inn/ut til Prosessor.(hjemmekino)
    MI-15 som er den nye rimlige(entry level) preampen for ny makker, som vil hete MI-18.
    Den vil være en kl AB forsterker på 2x70w. Den vil innholde bl.a en trafo på 500VA med 2x40 000mf elektrolytter.
    Neste "hi-end" effektforsterker vil hete MI-17.
    Den er dual mono kl A forsterker på 2x25w.Videre vil den innholde 2stk trafoer på 400VA hver.
    Foreløpig er ikke elektrolyttbanken helt bestemt,så den kommer vi tilbake til.
    Denne MI-17 vil også kunne bli en fullbalansert monoblokk på 1x50w i klA(100w klAB)
    Lydkvaliteten på dette sluttrinn vil ikke stå tilbake for MI-9.1.(bare mindre effekt)
    Til slutt kommer også toppmodellen MI-13 i helt ny tappning.
    Denne vil ikke skifte navn,da det bare eksisterte ett eksemplar.
    Dette eksemplaret har da fått helt ny innmat.
    MI-13 er enn fullbalansert preamp,som også kan ta imot single ended signaler,og omgjøre til et ballansert signal.
    Alle preampene har fått mer støysvake transistorer som også er bedre.
    De er også blitt ennu bedre regulert enn tidligere.
    De både måler bedre og lyder bedre enn forgjengerne.
    MAO et enda bedre kjøp?
    Vil komme tibake med priser,når regnestykkene er gjort opp.

    Demo av nye MI-13 med 2stk fullbalanserte MI-9.1 vil komme her hos meg.
    Neste demo blir MI-13 og 2stk fullbalanserte MI-17(50w klA monoblokker)
    Kommer tilbake til demoene.

    Takk for oppmerksomheten!
    Ha en riktig god Påske.

    Mvh
    OPS
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Da har jeg bruk nesten 3 kvelder på å komme meg gjennom tråden. Mye spennende lesing.

    Tror nok det kan bli en MI Mosfet på meg så snart det dukker opp en på brukten. Vil i så fall bli bruk på rf63. Så en for noen dager siden men den forsvant før jeg rakk å kontakte selger.

    -Stein Ivar
    Ahh! MI på RF-63 og Klipsch generelt er en helt fantastisk match.

    Velkommen skal du være!

    Mvh. Ole
     
    Sist redigert:

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg bruk nesten 3 kvelder på å komme meg gjennom tråden. Mye spennende lesing.

    Tror nok det kan bli en MI Mosfet på meg så snart det dukker opp en på brukten. Vil i så fall bli bruk på rf63. Så en for noen dager siden men den forsvant før jeg rakk å kontakte selger.

    -Stein Ivar
    Vi kan bytte Mosfet mot 63 ;)
    Si ifra hvis du får prøvd kombinasjonen, er den jeg har planer om å kjøre såfremt jeg får tak i ett par 63 en eller annen gangen!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei igjen alle MI venner og andre inntresserte.

    Det skjer vist mye i Hokksund"garasjen" for tiden.
    Først kom nye MI-9.1 på 2x80w kl A i mono(fullbalansert) 1x160w i kl A(320w kl AB)
    Så kommer MI-11 i ny tapning som da heter MI-16.
    Gml. MI-11 vil kunne oppgraderes til MI-16,men de vil beholde alle inn/utganger som før.
    MI-16 har fått Cardas phonokontakter i stedet for wbt tidligere.
    MI-16 har også std. doble utganger og inn/ut til Prosessor.(hjemmekino)
    MI-15 som er den nye rimlige(entry level) preampen for ny makker, som vil hete MI-18.
    Den vil være en kl AB forsterker på 2x70w. Den vil innholde bl.a en trafo på 500VA med 2x40 000mf elektrolytter.
    Neste "hi-end" effektforsterker vil hete MI-17.
    Den er dual mono kl A forsterker på 2x25w.Videre vil den innholde 2stk trafoer på 400VA hver.
    Foreløpig er ikke elektrolyttbanken helt bestemt,så den kommer vi tilbake til.
    Denne MI-17 vil også kunne bli en fullbalansert monoblokk på 1x50w i klA(100w klAB)
    Lydkvaliteten på dette sluttrinn vil ikke stå tilbake for MI-9.1.(bare mindre effekt)
    Til slutt kommer også toppmodellen MI-13 i helt ny tappning.
    Denne vil ikke skifte navn,da det bare eksisterte ett eksemplar.
    Dette eksemplaret har da fått helt ny innmat.
    MI-13 er enn fullbalansert preamp,som også kan ta imot single ended signaler,og omgjøre til et ballansert signal.
    Alle preampene har fått mer støysvake transistorer som også er bedre.
    De er også blitt ennu bedre regulert enn tidligere.
    De både måler bedre og lyder bedre enn forgjengerne.
    MAO et enda bedre kjøp?
    Vil komme tibake med priser,når regnestykkene er gjort opp.

    Demo av nye MI-13 med 2stk fullbalanserte MI-9.1 vil komme her hos meg.
    Neste demo blir MI-13 og 2stk fullbalanserte MI-17(50w klA monoblokker)
    Kommer tilbake til demoene.

    Takk for oppmerksomheten!
    Ha en riktig god Påske.

    Mvh
    OPS

    Det var da voldsomt så mye som skjer i elektronikkbyen Hokksund! Tegner å bli et spennende år for MI :)

    Riktig god påske til deg også, OPS.

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen alle MI venner og andre inntresserte.

    Det skjer vist mye i Hokksund"garasjen" for tiden.
    Først kom nye MI-9.1 på 2x80w kl A i mono(fullbalansert) 1x160w i kl A(320w kl AB)
    Så kommer MI-11 i ny tapning som da heter MI-16.
    Gml. MI-11 vil kunne oppgraderes til MI-16,men de vil beholde alle inn/utganger som før.
    MI-16 har fått Cardas phonokontakter i stedet for wbt tidligere.
    MI-16 har også std. doble utganger og inn/ut til Prosessor.(hjemmekino)
    MI-15 som er den nye rimlige(entry level) preampen for ny makker, som vil hete MI-18.
    Den vil være en kl AB forsterker på 2x70w. Den vil innholde bl.a en trafo på 500VA med 2x40 000mf elektrolytter.
    Neste "hi-end" effektforsterker vil hete MI-17.
    Den er dual mono kl A forsterker på 2x25w.Videre vil den innholde 2stk trafoer på 400VA hver.
    Foreløpig er ikke elektrolyttbanken helt bestemt,så den kommer vi tilbake til.
    Denne MI-17 vil også kunne bli en fullbalansert monoblokk på 1x50w i klA(100w klAB)
    Lydkvaliteten på dette sluttrinn vil ikke stå tilbake for MI-9.1.(bare mindre effekt)
    Til slutt kommer også toppmodellen MI-13 i helt ny tappning.
    Denne vil ikke skifte navn,da det bare eksisterte ett eksemplar.
    Dette eksemplaret har da fått helt ny innmat.
    MI-13 er enn fullbalansert preamp,som også kan ta imot single ended signaler,og omgjøre til et ballansert signal.
    Alle preampene har fått mer støysvake transistorer som også er bedre.
    De er også blitt ennu bedre regulert enn tidligere.
    De både måler bedre og lyder bedre enn forgjengerne.
    MAO et enda bedre kjøp?
    Vil komme tibake med priser,når regnestykkene er gjort opp.

    Demo av nye MI-13 med 2stk fullbalanserte MI-9.1 vil komme her hos meg.
    Neste demo blir MI-13 og 2stk fullbalanserte MI-17(50w klA monoblokker)
    Kommer tilbake til demoene.

    Takk for oppmerksomheten!
    Ha en riktig god Påske.

    Mvh
    OPS
    Jøss! :rolleyes:

    Skal si at det skjer saker og ting på MI-fronten om dagen...

    Her var det mange nyheter på en gang.

    MI-folket ønskes en riktig god påske! ;)

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Og da passer det jo med et bilde av Mr. Musical Innovation himself, Roar Malmin.

    Her i gang med å oppgradere min MI 10.1 til MI 10.1 SE.

    MI_Nissen.jpg
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen MI folket og andre.

    Vil gjerne presisere noe ang. de nye MI forsterkerne.
    Alle pre amper og alle sluttrinn har INGEN kondensatorer signalveien.
    Videre kan jeg fortelle at entry level sluttrinnet er også dual mono,og kan derfor bli et monotrinn(fullbalansert).
    Dette gjelder da MI-18. Hvis en ønsker disse som monoblokker,bør en vurdere et større powersupply.
    Alle sluttrinnene låter "bedre" som monoblokker. Dette forutsetter at det foran er "ekte" balansert.
    Glemte også og fortelle om nye MI-12. Det er en MI-16, med balansert utgang.
    Skifter ikke ut navnet på denne,da det har vært litt kluss ifht.betegnelsen MI-12.

    For dere som kunne tenke dere MI som monoblokker,men ikke har balansert utstyr.
    Har MI konstruert en konverter som omgjør single ended til balansert.
    Denne kan monteres i sluttrinnene.

    Dette var alt for denne gang.
    Ha en fortsatt Meget God Påske!

    Mvh
    OPS
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Vi kan bytte Mosfet mot 63 ;)
    Si ifra hvis du får prøvd kombinasjonen, er den jeg har planer om å kjøre såfremt jeg får tak i ett par 63 en eller annen gangen!
    Hehe, som du sikkert skjønner så kom jeg på bedre tanker og har valgt å beholde rf63.

    Vi får se om det blir en Mosfet på meg over påske. Hadde vært kult med en Mosfet SE også, men fins vel ikke mange brukte av den der ute :)
     

    JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Hei igjen alle MI venner og andre inntresserte.

    Det skjer vist mye i Hokksund"garasjen" for tiden.
    Først kom nye MI-9.1 på 2x80w kl A i mono(fullbalansert) 1x160w i kl A(320w kl AB)
    Så kommer MI-11 i ny tapning som da heter MI-16.
    Gml. MI-11 vil kunne oppgraderes til MI-16,men de vil beholde alle inn/utganger som før.
    MI-16 har fått Cardas phonokontakter i stedet for wbt tidligere.
    MI-16 har også std. doble utganger og inn/ut til Prosessor.(hjemmekino)
    MI-15 som er den nye rimlige(entry level) preampen for ny makker, som vil hete MI-18.
    Den vil være en kl AB forsterker på 2x70w. Den vil innholde bl.a en trafo på 500VA med 2x40 000mf elektrolytter.
    Neste "hi-end" effektforsterker vil hete MI-17.
    Den er dual mono kl A forsterker på 2x25w.Videre vil den innholde 2stk trafoer på 400VA hver.
    Foreløpig er ikke elektrolyttbanken helt bestemt,så den kommer vi tilbake til.
    Denne MI-17 vil også kunne bli en fullbalansert monoblokk på 1x50w i klA(100w klAB)
    Lydkvaliteten på dette sluttrinn vil ikke stå tilbake for MI-9.1.(bare mindre effekt)
    Til slutt kommer også toppmodellen MI-13 i helt ny tappning.
    Denne vil ikke skifte navn,da det bare eksisterte ett eksemplar.
    Dette eksemplaret har da fått helt ny innmat.
    MI-13 er enn fullbalansert preamp,som også kan ta imot single ended signaler,og omgjøre til et ballansert signal.
    Alle preampene har fått mer støysvake transistorer som også er bedre.
    De er også blitt ennu bedre regulert enn tidligere.
    De både måler bedre og lyder bedre enn forgjengerne.
    MAO et enda bedre kjøp?
    Vil komme tibake med priser,når regnestykkene er gjort opp.

    Demo av nye MI-13 med 2stk fullbalanserte MI-9.1 vil komme her hos meg.
    Neste demo blir MI-13 og 2stk fullbalanserte MI-17(50w klA monoblokker)
    Kommer tilbake til demoene.

    Takk for oppmerksomheten!
    Ha en riktig god Påske.

    Mvh
    OPS

    Her stod det veldig mye interessant. Selv om jeg ikke har noen planer om å bytte ut noe på en stund, må jeg si at MI 17 monoblokker hørtes veldig spennende ut.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Så MI12 & MI17x2 den nye "folkehighend" fra Hokksund ?

    Ikke at jeg savner noe fra min MI11 & MI10.1SE++...men likevel...blir spenende å se hva RM vil ha for et slikt sett.

    Når det er sagt så begynner jungelen av MIXX.YY og MIYY.XX å gro over seg uten særlig logikk.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.665
    Torget vurderinger
    23
    Og jeg kan jo selvfølgelig ikke dy meg likevel. Her kommer et par bilder av nye MI 3 Mk II........

    Vis vedlegget 190167

    Bilde av eksteriøret. "Gammelt", men tilpasset kabinett kommer på mote igjen. Tilhørende MI 3 Mk II-frontplate er under bestilling. Og et bilde av baksiden....

    Vis vedlegget 190169

    Bakplaten er gjenbruk og fungerer ypperlig til formålet :) Og helt til slutt i kveld - et bilde av den særs moderne og forseggjorte innmaten!

    Vis vedlegget 190170


    Med ønsker om en riktig god natt, MI-venner.

    Mvh.
    Maxtor
    Hva er dette? Effekt?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Trane

    MI-12 og MI-17 er på ingen måte "entry level".
    Det er derimot preampen MI-15 og sluttrinnet MI-18.
    MI-12 er lik MI-11, som erstattes av MI-16.
    MI-12 har derimot balanserte utganger,noe som MI-16 ikke har.
    MI-17 er en fullverdig "hi-end" effektforsterker,som ikke vil stå tilbake for den "store" MI-9.1.
    Effekten er derimot mye mindre,men holder kanskje for de fleste av oss?
    Er nok enig i at det har blitt mange modeller etterhvert.
    Nummereringen er gjort fra start av.
    Den første forsterkeren ble MI-1,neste MI-2 osv..osv.... Uavhenging av om det er pre/ effekt eller Riaa.
    Det som da produseres av forsterkere i dag er:

    MI-15 entry level preamp
    MI-16 single ended preamp
    MI-12 single ended inn/balansert ut
    MI-13 Fullbalansert preamp

    MI-18 entry level sluttrinn 2x70w klAB
    MI-17 sluttrinn 2x25w klA (mono 50wklA eller 100 w klAB)
    MI-9.1 sluttrinn 2x80w klA( mono160wklA eller320w klAB)

    I tillegg tilkommer Riaa'er etterhvert.

    Håper dette var litt oppklarende?
    Fortsatt God Påske!

    Mvh
    OPS
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.809
    Antall liker
    11.329
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hei Trane

    MI-12 og MI-17 er på ingen måte "entry level".
    Det er derimot preampen MI-15 og sluttrinnet MI-18.
    MI-12 er lik MI-11, som erstattes av MI-16.
    MI-12 har derimot balanserte utganger,noe som MI-16 ikke har.
    MI-17 er en fullverdig "hi-end" effektforsterker,som ikke vil stå tilbake for den "store" MI-9.1.
    Effekten er derimot mye mindre,men holder kanskje for de fleste av oss?
    Er nok enig i at det har blitt mange modeller etterhvert.
    Nummereringen er gjort fra start av.
    Den første forsterkeren ble MI-1,neste MI-2 osv..osv.... Uavhenging av om det er pre/ effekt eller Riaa.
    Det som da produseres av forsterkere i dag er:

    MI-15 entry level preamp
    MI-16 single ended preamp
    MI-12 single ended inn/balansert ut
    MI-13 Fullbalansert preamp

    MI-18 entry level sluttrinn 2x70w klAB
    MI-17 sluttrinn 2x25w klA (mono 50wklA eller 100 w klAB)
    MI-9.1 sluttrinn 2x80w klA( mono160wklA eller320w klAB)

    I tillegg tilkommer Riaa'er etterhvert.

    Håper dette var litt oppklarende?
    Fortsatt God Påske!

    Mvh
    OPS
    Denne forklaringen gjorde det hele litt enklere!
    Ellers kjempe spennende! :)

    Mvh
    oks
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Thanx OPS, det var oversiktlig og greit.

    Forøvrig kalte jeg 12 & 17 folkehighend, ikke entry level. Jeg tror i grunn det er en ganske dekkende beskrivelse. Nære highend (hva det nå er) til folkelig pris som likevel er et godt strekk for de fleste, og man skal legge på temmelig mye for å komme bitte litt nærmere audionirvana. Folkehighend :)
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Har nå fått min special 9.1 levert. Lyder fantastisk :) har nå en MI-10.1SE++ som jeg håper kan få en ny eier som kan bli ett nytt medlem her som setter pris på god lyd til en hyggelig pris.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen Trane

    MI-12 og MI-17 er nok ikke "folke hi-end", men ekte "hi-end".
    Deromot er MI-15 og MI-18 "Folkehighend"!

    Mvh
    Snart en Påsketurist
    OPS
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn