Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Loggføres alle disse spesialversjonene hos produsenten slik at det er mulig for en kommende eier å vite hva han kjøper?
    Med byttetakten i MI-leiren så må det være sånn passe utfordrende å vite hva det er som videreselges når det forlater eier nr to eller tre?
    Gammel og ny MI12, puristen spesial, maxtor spesial, HEL spesial..... ;)
    Du kan jo gjøre som meg, RoDa... og kjøpe standardmodeller. Enten fra produsent, eller på bruktbørsen.
    Sånn som du og jeg gjorde den gang vi kjøpte Audionet SAM V2 (en utmerket forsterker forresten).
    Det at produsenten lytter til kundene, og kan levere skreddersøm, synes i hvert fall jeg er positivt.

    Jeg har de siste årene lagt ut to standard MI sluttrinn (MI Mosfet og MI 10.1 SE) på bruktbørsen, og de gikk i løpet av et par dager til en grei pris.
    Så annenhåndsverdien (i hvert fall av standardmodeller) ser ikke ut til å være et problem.

    I beste mening.

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @RoDa

    Du har helt rett, det er ikke lett å holde orden på alle spesialbygg.

    Produsenten vil jo alltid(hvis han lever) kunne se, hvilken versjon det er.
    Det er faktisk ikke så store forskjeller som man kunne tro.
    Det er fordi nesten alle "spesialbygg" har rot fra en std. modell.

    Det finnes ikke mange produsenter, som kan lage en forsterker tilpasset ditt behov?

    Hvis du skulle kjøpe noen helt spesielle høyttalere, elektrostater eller båndhøyttalere
    kunne det vært en ide og fått "spesiallaget" forsterkere til akkurat disse?

    Alle effektforsterkere er kompromisser, derfor er det alltid rom for å custom'e
    de til ønskede spec.

    Når det gjelder HEL sitt effekttrinn, var de spesialbygd kun for å drive
    hans bassystem.
    Maxtor's historie har jeg akkurat skrevet "over" her.
    Når det gjelder"puristen spesial" så vil det si at på alle preamper jeg spiller på
    innehar attuenator i stedet for pot.
    Når det gjelder mine "spesialbygg" på effektfronten, er det "forskning".
    Dette for å se hvor langt vi kan dra en konstruksjon.
    Mine MI-10 som står i "ruta" tilsalgs, er monoblokker for
    spesielt inntreserte som ikke trenger 1000watt.
    De vil være for dyre og produsere/selge.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Loggføres alle disse spesialversjonene hos produsenten slik at det er mulig for en kommende eier å vite hva han kjøper?
    Med byttetakten i MI-leiren så må det være sånn passe utfordrende å vite hva det er som videreselges når det forlater eier nr to eller tre?
    Gammel og ny MI12, puristen spesial, maxtor spesial, HEL spesial..... ;)

    Hallo RoDa.

    Opp gjennom tiden, etter at jeg kjøpte mitt første Musical Innovation-produkt, har jeg også stort sett eid standardutgaver. En og annen gang har jeg bestilt noen litt mer spesielle produkter fra Musical Innovation. Dette har vært produkter som ble produsert etter et spesifikt behov.

    I de tilfellene hvor det har vært snakk om "one-of-a-kind"-produkter har jeg dokumentert hva slags produkt det dreier seg om og hvilke tekniske løsninger som er benyttet (så langt jeg skjønner forklaringen, vel og merke). Dokumentasjonen er såvel bilder som skriftelige nedtegnelser. På denne måten kan jeg fortelle en potensiell ny eier hele historikken til produktet slik at denne er 100% sikker på hva vedkommende kjøper.

    Funker som rakker'n. Og så er det jo artig med bilder av slike produkter - her slår vel nerden i meg inn :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    4.130
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    hvordan var det igjen? mente det var snakk om en slags balansert MI10.1 monoblokk som kan bygges fra MI10.1 ??

    og den blir da til 2 x50 W kl.A?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @slartibartfast

    MI-10.1(SE+++) kan ikke oppgraderes, da kabinett og kjøleprofiler er for små.

    Det er dog mulig, og bygge de om til monoblokker.
    I utgangspunktet, er de på 2x25 w i kl A(60w kl AB)
    Som monoblokker blir de da på 50w i kl A.
    Ombyggingen omfatter en ekstra trafo bl.a og
    kan også få byttet internkabling, hvis ønskelig.
    Du for også xlr inputs.
    Musical Innovation bruker pt. hgss fra Kimber.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    4.130
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    og hva skal morroen koste?
    går det an å sette de to opp på hverandre, eller blir det for varmt?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @slartibartfast

    MI-10.1(SE+++) har gått ut av sortimentet.
    Du må prøve og få tak i dem på bruktmarkedet.
    Pris for ombygging er 2K pr stk.
    Vil du ha Kimberkabler internt, blir det 2K til pr stk.
    2stk kl A forsterkere må aldri stå oppå hverandre.
    De blir rimelig varme.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    4.130
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    en 10.1 har jeg fra før :cool:... ikke sikkert om det blir så lett å oppdrive en til...

    ikke sikkert om jeg har plass til 2 stk heller - kan ikke sette de direkte bak høyttalerne (små barn ;-) )...
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @slartibartfast

    Lykke til, uansett hva du finner på
    Det er mye hygge her i MI leiren, så vi håper du vil
    fortsette å være her?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @Maxtor

    Nå har jeg altså opplevd at Metaxas også er nerve medisin?

    Det finnes mer mellom himmel og jord...........?

    Lykke til Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    @Maxtor

    Nå har jeg altså opplevd at Metaxas også er nerve medisin?

    Det finnes mer mellom himmel og jord...........?

    Lykke til Maxtor

    Uten Metaxas'ene til Petre hadde jeg ikke hatt mulighet til å høre musikk hjemme i denne perioden. Da skulle du sett på nervesammenbrudd, da :) Men jeg ser samtidig at "Metaxas" er litt misvisende da disse modellene er mer eller mindre MI-konstruksjoner.......

    Mvh.
    Maxtor
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    en 10.1 har jeg fra før :cool:... ikke sikkert om det blir så lett å oppdrive en til...

    ikke sikkert om jeg har plass til 2 stk heller - kan ikke sette de direkte bak høyttalerne (små barn ;-) )...

    Kan komma med et lite Hint, dersom den ikke har blitt solgt i den siste uken, så har RM 1stk kabinett til en 10.1 igjen på lager, denne kan han bygge MI10.1SE, eventuelt Mono utgave av.

    Du kan ikke sette de oppå hverandre som nevnt over her, men dersom du klarer med noen føtter eller noe slikt og lage en avstand på ca 15cm mellom de, så kan det være mulig. luftsirkulasjon fra sidene,bak osv bestemmer nok litt inn her. Har forstått det slik at Holder man temp på Kjøleprofil osv på mellom 50-60grader er det ok.... Min ble forøvrig 55grader når den stod mitt på gulvet uten noen hinder..
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @slartibartfast

    Du får tilbud på PM av Roar.

    @JLmorten

    Jeg vil absolutt ikke anbefale og sette 2stk kl A forsterkere oppå hverandre.
    Selv ikke med 50cm høydeforskjell.
    Varmluft stiger, så den øverste forsterkeren ville blitt mye varmere enn den nederste.
    Enkelte forsterkere kan også være dårlig skjermet, slik at magnetfeltet kan innvirke på hverandre?
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    @slartibartfast

    Du får tilbud på PM av Roar.

    @JLmorten

    Jeg vil absolutt ikke anbefale og sette 2stk kl A forsterkere oppå hverandre.
    Selv ikke med 50cm høydeforskjell.
    Varmluft stiger, så den øverste forsterkeren ville blitt mye varmere enn den nederste.
    Enkelte forsterkere kan også være dårlig skjermet, slik at magnetfeltet kan innvirke på hverandre?
    Var RM som sa jeg kunne prøve dette, ( han anbefalte det ikke men det var mulig og prøve) men det viktige da blir jo og Kontrollere temp ved slikt forsøk.. Ja varmen stiger, er derfor jeg mente dette kun lar seg gjøre dersom en har god ventilasjon rundt, slik at den varme luften ikke bare stiger rett opp i forsterkeren over. Men har ikke prøvd selv, og skulle jeg prøvd selv hadde eg overvåket temp nøye..

    angående skjerm og magnetfelt vet jeg ikke noe om ......
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @Maxtor

    Er svært glad på dine vegne.

    Hadde dette tatt lengere tid, er jeg redd du måtte ta en sprøyte?

    Du får bare gjøre noe med "trusselen" din.

    Vi gleder oss med deg!
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @Petre

    Hvordan går det med din nye MI-16(hiend single ended preamp)?

    Har du fått kontroll på den "ukontrollerte" bassen din?

    Vi venter i spenning?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    @Maxtor

    Er svært glad på dine vegne.

    Hadde dette tatt lengere tid, er jeg redd du måtte ta en sprøyte?

    Du får bare gjøre noe med "trusselen" din.

    Vi gleder oss med deg!

    Oksygenmaske og stivkrampesprøyte :)

    Hjertelig takk, hifipuristen. Dette går helt fint og rundt kl 1400 i morgen kommer forhåpentligvis de første bildene.

    Mvh.
    Maxtor
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    @Petre

    Hvordan går det med din nye MI-16(hiend single ended preamp)?

    Har du fått kontroll på den "ukontrollerte" bassen din?

    Vi venter i spenning?
    Jotakk, preampen har det riktig så bra, den. Jeg også, faktisk. Takk som spør, purist. Jeg liker den bare bedre og bedre! Det tar av helt, dette her.
    Jeg har vel ikke helt fått herjet så mye med høyttaler/rom interaksjonen som jeg hadde ønsket, så jeg er ikke helt i mål.
    Men de relativt små justeringene av plasseringen jeg har fått til har gjort en del allerede. Selv et par små centimetre har betydning. Nå er jeg omtrent der jeg var
    før jeg skiftet preamp, så det er noenlunde spiselig, og jeg jobber videre med det. 550 cm lengde på rommet, også 1/9, 1/7, 1/5 osv...

    @Maxtor: Du teller siklende timer og minutter mens du svetter som et vilt dyr, hjertet hamrer uhemmet og du flakser skrikende rundt, uten mål og mening?
    Slapp av, sånn har vi det alle sammen i tråden, mens vi venter på bilder og beskrivelser av godsakene. Det blir neppe noe søvn på noen av oss,
    nå i innspurten. Ta deg en stor og god dose MItaxa ikveld, så skal du se du overlever.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Utrolig godt å høre at du er stigende fornøyd, Petre. Dette misunner, eh unner, jeg deg virkelig :) Og det er utrolig hvilken forskjell noen få centimeter kan utgjøre. Artig prosjekt, det der.

    For egen del - jeg takler tiden frem til i morgen helt fint.......... Her et bilde fra en rolig tur på golfbanen tidligere i dag:

    620x350-pondus_tcm48-80228.jpg


    Ellers har jeg valgt å arbeide hjemmefra/avspasere i morgen for å ta i mot såvel RM som MI 18. Dette blir meget bra. Soundcare Superspikes er funnet frem - det sammen er også mine "Black Magic" Cables Intro XLR. Begge er klare til innsats!

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    4.130
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    kanskje jeg har gått glipp av det, men har noen hatt mulighet til direkte sammenligning av 10.1 og 9.1 ?
    Og kanskje 9.1 og de balanserte 17er monos?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @slartibartfast

    Hei igjen slartibartfast

    Jeg har dessverre aldri vært spesielt tilhenger av Musical Innovation's MI-10.1.
    Denne "kom" til fordi MI-10 hadde for lav effekt(2x15w i kl A)
    MI10.1 er altså i mine øyne kanskje den dårligste MI forsterkeren.( I kl A familien)

    MI9.1 er foreløpig siste "highend" forsterker, og kan nok ikke sammenlignes med MI-10.1.
    Den (MI-9.1) er i en helt annen liga. Har faktisk aldri sammenlignet dem direkte, men..........

    MI-17 er dessverre ikke ferdig ennå, så det får vi ta da.(sammenligningen)

    MI-9.1 er MI's pt største effekttrinn på 2x80w i kl A.(160w i kl A i mono balansert)
    MI-17 blir på 2x25w i kl A (50w kl A i mono balansert)
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.047
    Antall liker
    34.353
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Utrolig godt å høre at du er stigende fornøyd, Petre. Dette misunner, eh unner, jeg deg virkelig :) Og det er utrolig hvilken forskjell noen få centimeter kan utgjøre. Artig prosjekt, det der.

    For egen del - jeg takler tiden frem til i morgen helt fint.......... Her et bilde fra en rolig tur på golfbanen tidligere i dag:

    Vis vedlegget 201428

    Ellers har jeg valgt å arbeide hjemmefra/avspasere i morgen for å ta i mot såvel RM som MI 18. Dette blir meget bra. Soundcare Superspikes er funnet frem - det sammen er også mine "Black Magic" Cables Intro XLR. Begge er klare til innsats!

    Mvh.
    Maxtor
    Ingen som har en pille til denne mannen her da???.....:cool:
    Med virkning frem til 14.00 i morgen...;)

    gismo
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hehe :)

    Det er godt å få lov til å være litt barn igjen tross alderen på smertelige 42.........Det er fortsatt like morsomt å gå rundt, vente og tenke på hva som venter en. Litt det samme som å oppleve julaften som 7-åring igjen, faktisk. Gode minner. Gode minner....

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    @slartibartfast

    Hei igjen slartibartfast

    Jeg har dessverre aldri vært spesielt tilhenger av Musical Innovation's MI-10.1.
    Denne "kom" til fordi MI-10 hadde for lav effekt(2x15w i kl A)
    MI10.1 er altså i mine øyne kanskje den dårligste MI forsterkeren.

    MI9.1 er foreløpig siste "highend" forsterker, og kan nok ikke sammenlignes med MI-10.1.
    Den (MI-9.1) er i en helt annen liga. Har faktisk aldri sammenlignet dem direkte, men..........

    MI-17 er dessverre ikke ferdig ennå, så det får vi ta da.(sammenligningen)

    MI-9.1 er MI's pt største effekttrinn på 2x80w i kl A.(160w i kl A i mono balansert)
    MI-17 blir på 2x25w i kl A (50w kl A i mono balansert)
    Hei!

    I mine øyne så er MI 10.1 ikkje noke dårligere enn "stamfaren" MI 9. Min MI 9 vart sågar oppgradert med MI 10.1 "teknologi" for å gi bedre lyd...

    Men er heilt enig i at MI 9.1, MI 10 og sannsynligvis også MI 17 med sine kretsløp uten kondensatorer i signalveien har lydmessige fortrinn foran de to andre.

    Og når MI 17 med sine 2x25W kl. A blir endelig lansert, så hadde det vært trivelig å lese om resultatet av ein tvekamp med eldre fetter MI 10.1.

    Mvh Arild
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    4.130
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    tror, det ble en liten misforståelse her: jeg trodde at 10.1 som (balanserte ? ) monoblokker var det samme som MI 17...
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    4.130
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    det må ja være noen som har sammenlignet 10.1 (xx) med 9.1 og kan sier litt om de lydmessige forskjellene?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    det må ja være noen som har sammenlignet 10.1 (xx) med 9.1 og kan sier litt om de lydmessige forskjellene?

    Hallo slartibartfast.

    Dessverre har jeg ikke fått anledning til å erfare MI 9.1, men MI 10.1 (SE) har jeg hatt mye erfaring med. Og i mine øyne er det en utrolig god forsterker. Oppløst, dynamisk og raffinert. I sin tid erstattet den en MI 7. Og tross fordeler styrkemessig i favør MI 7 opplevde jeg MI 10.1 (SE) som en langt bedre musikkformidler.

    Har jeg skjønt de som i dag eier MI 9.1 rett har denne mer av alt kontra MI 10.1. Mer raffinement, bedre oppløsning, bedre dynamiske kontraster, bedre holografi og mer naturtro bredde/høyde/dybde i lydbildet. Stemmer ikke det Salty og Petre?

    Var det slik at du i dag eier en MI 10.1?

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    det må ja være noen som har sammenlignet 10.1 (xx) med 9.1 og kan sier litt om de lydmessige forskjellene?
    Hei slartibartfast!

    Jeg har eid MI 10.1 SE, og eier nå MI 9.1.

    Og burde derfor ha grunnlag til å uttale meg om de lydmessige forskjellene.

    Jeg har ikke tid akkurat nå, men vil komme tilbake i løpet av dagen.

    Mvh Salty
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Veldig kortfattet herfra og, siden jeg i utgangspunktet jobber ( eller burde jobbet, hehe. )
    Jeg hadde en 9 som ble konvertert til 9.1, og i mellomtiden var Maxtors 10.1 SE++ på et kort besøk, og en 10 utlånt av RM på et litt lenger opphold når 9.1 ble upgraded med bl.a. større kjølere litt senere.
    Jeg likte 10 bedre enn den litt sterkere .1 SE varianten, og hadde veldig lyst til å kjøpe den. Hadde jeg bare hatt litt mer lettdrevne høyttalere, det var NESTEN nok effekt. Jeg ligger jo litt under for en tendens til å spille fryktelig høyt noen ganger. Ellers blir det nok en tur ned til Rudis hule med 16 og 9.1 under armen i relativt nær fremtid. Blir spennende å høre hvordan forsterkerne klarer seg denne gangen.

    Edit: 9.1 får seg nok en tur til Hokksund igjen når RM har klar en løsning for utvendig biasjustering.
     
    Sist redigert:

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Veldig bra at du vil dele dine erfaringer med oss Salty! Du har jo kjernekompetanse på området! :D

    Eg for min del ser fram til lytterapport for MI 17 - gjerne evaluert opp mot både MI 10 og MI 9.1...

    Men den må jo få bli ferdig først! :D

    Mvh Arild
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI'ere og andre

    Jeg ser og skjønner at dere reagerer på mitt svar til
    svartibastfast.
    Da jeg skrev at MI-10.1 kanskje var den dårligste
    forsterkeren i familien, mente jeg kl A familien.

    Hvis ikke jeg er ærlig, møter jeg meg selv i døra en
    vakker dag.

    Jeg vet ikke hvor relevant det er og sammenligne
    gml MI-10.1 og den nye MI-9.1.
    MEN for all del................

    Jeg tror jeg tør si, at det har rent mye vann
    i havet siden MI-10.1 ble laget?
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.809
    Antall liker
    11.329
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Da jeg skulle bygge om min "2 Channel Audio Power Amplifier" med MI innmat, stod det mellom MI10 og MI10.1SE.
    I den sammenheng nevnte Roar at MI10 var den beste rent lydmessig, dette så lenge en ikke prøvde å leke rockekonsert..! :)
    Valget ble MI10 pga sine lydkvaliteter.

    Hvordan denne står seg mot de nye modellene? Svaret kommer vel en dag her på tråden! :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da jeg skulle bygge om min "2 Channel Audio Power Amplifier" med MI innmat, stod det mellom MI10 og MI10.1SE.
    I den sammenheng nevnte Roar at MI10 var den beste rent lydmessig, dette så lenge en ikke prøvde å leke rockekonsert..! :)
    Valget ble MI10 pga sine lydkvaliteter.

    Hvordan denne står seg mot de nye modellene? Svaret kommer vel en dag her på tråden! :)

    At MI 10 holder høyere lydkvalitet enn MI 10.1 (SE) er den samme informasjonen jeg har hørt også. Jeg hadde, i påvente av MI 3 Mk II, en MI 10 på hjemlån for test. Men dessverre kom jeg aldri så langt som til å teste den. Synd da denne har nær kultstatus i MI-rekkene :)

    Dog må jeg få lov til å si at her hjemme var MI 10.1 SE (og senere SE ++) en fantastisk god effektforsterker, lell :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    701
    Antall liker
    661
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Maxtor;1605892 Synd da denne har nær kultstatus i MI-rekkene :) [/QUOTE skrev:
    Ok å høre noen rosende ord om utgåtte modeller, for i det siste syns jeg mentaliteten her inne har vært vel mye i retning av at den beste MI-forsterkeren er den neste ....:D

    hilsen en som prøver i det lengste å kose meg med MI 9 og 11, grunnmodellene


    Gammer'n
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn