Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ^ Takk for en riktig og viktig presisering, bjornh! :)

    Som jeg sa: Jeg anser min single-ended kombo MI 9/11 for å være high-end.

    Mvh Salty
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.831
    Antall liker
    3.243
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @bjørnh

    Det er nok riktig og si at de fleste MI forsterkere er highend?

    Det er bare det at de låter så enda mye bedre med balansert drift.

    I tilegg er de balanserte preampene "bedre" enn de single endede.

    (Gjelder ikke MI-12, da den er omtrent i samme klasse som MI-16)

    Vil nok rangere MI-12 noe over MI-16.(single ended til balansert) og (single ended)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.134
    Antall liker
    8.764
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jo nyere konstruksjoner i tillegg. Men før jeg får hørt dem selv, vil jeg ikke være kategorisk. Sett i forhold til mye vil jeg si at alle MI forsterkerne er High-End. For å sitere Robert Harley i boken The Complete Guide to High-End Audio (2nd ed. 1998): "A common misperception among the hi-fi-consuming public is that high-end audio means high-priced audio." videre skriver han at "...the term "high-end" refers to the products' performance. not their price." (side 1) Så, ytelsen er det sentrale her. I en slik sammenheng mener jeg at MI Mosfet er High-End. Min erfaring med de forsterkere jeg har prøvd fra MI familien, har alle holdt et svært høyt nivå.

    Det finnes helt klart mer påkostede og mer sofistikerte løsninger der ute, men ytelsen er uansett såpass bra at mye som regnes som High-End produkter presenterer lyd som ikke er på høyde med den. Og i den henseende er det greit å huske på at: "High-end products are not only designed by ear, but are often hand-built by skilled craftspeople who take pride in their work." Så, Herr Malmin sorterer jo under dette og jeg tror at hvert produkt han sender ut har den den grunnleggende kvaliteten man finner i Musical Innovations uavhengig av hvilke prisklasser og størrelser som finnes. Byggekvalitet, holdbarhet og oppfølgingen av seriene er svært god.
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Dagens formiddag tilbringes her.
    Var og stå opp, slå på anlegget for oppvarming, finne frem frokost osv og så sette seg med denne utsikten. :D
    Stereobenken ser noe rotete ut, men det er pga at jeg skal bygge mere hyller i den, men holder på og tester ut hvor høye hyllene må være for og få nok kjøling. Temp blir overvåket hele tiden for og finne referanse punkter.

    JLmorten.jpg
    Hvordan går det med MI 10.1 monoblokkene, temperatur, rack etc, JLmorten?

    ...og sist, men ikke minst: Hva med lyden?

    Mvh Salty
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.831
    Antall liker
    3.243
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @JLmorten

    Håper du blir fornøyd med dine nye monoblokker.

    Grunnen til at de blir varmere, er at de "ser" halve impedansen i forhold til stereo.

    Dvs at har du 8 Ohm's høyttalere, ser monoblokkene dem som 4 Ohm.

    Det blir spennende å lese om hva du synes om forskjellen mellom stereo og som monoblokker?

    Lykke til!
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    @JLmorten

    Håper du blir fornøyd med dine nye monoblokker.

    Grunnen til at de blir varmere, er at de "ser" halve impedansen i forhold til stereo.

    Dvs at har du 8 Ohm's høyttalere, ser monoblokkene dem som 4 Ohm.

    Det blir spennende å lese om hva du synes om forskjellen mellom stereo og som monoblokker?

    Lykke til!

    Med nåværende rack ble temp ca 54-55grader på gulvet og den som jeg satte i Hylla steg til 59,5 etter noen timer, jeg koblet da denne ifra og satte den også på gulv. Utvidelse av rack er på gang, tar litt tid. Rekner med og få hylleplata Torsdag, så trenger den noen dager med behandling osv, og jeg reiser vekk helgen.. Men når jeg setter i den nye hylleplaten skal jeg heve rack'et slik at det blir 32cm i hver av de nederste hyllene for monoblokkene. Dvs jeg øker høyden mellom hyllene med over 10cm sammenlignet til nå. Håper dette holder, for det rack'et jeg har planer om og kjøpe i fremtiden har 32cm mellom hyllene.....
    Når det gjelder lyden så er det noe helt annet, det er nå enda mere kontroll enn tidliggere, men samtidig så er kreftene under kontroll. når jeg koblet Parasound A21 på CWIIIene så ble kreftene litt uten kontroll og det ble for mye av det gode. Nå har jeg enda mere krefter men full kontroll over de, og når det er pause/opphold i sangene så er det SVÆRT stille. At det er stille når det skal være stille påvirker musikken i stor grad, alt blir bare bedre. Detaljer kommer mere frem og lydbilde vokser...

    Når eg først får tid til og sette mg i godstolen nytes Hvert sekund
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.831
    Antall liker
    3.243
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @JLmorten

    Temperaturen i rommet har veldig mye og si
    ift tempen på forsterkerne dine.

    Grunnen til at det er så mye stillere og at du
    "føler" at det er mer kontroll.
    Skyldes bl.a mye lavere forvrengning pga balansert
    drift og 6db mer forsterkning.

    Fortsatt lykke til!
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Hei igjen.

    Tenkte å komme med en kort tilbakemelding etter å ha lyttet til MI1/MI3 komboen i noen dager.

    Jeg har aldri opplevd et lignende lydbilde her hjemme i min lille stue.
    Ekstra moro at mine Epos ES11, tar utfordringen og følger opp forsterkersettet.
    Følte i begynnelsen at lyde var litt skarp i toppen. Forsto etter en stund at det var enkelte innspillinger, som ikke vil bli spilt så ofte.

    Det eneste jeg stusser på er at kabinettene ikke er full størrelse. Kanskje jeg som har misforstått.
    Nå er jeg ikke så opptatt av det nå, mer opptatt av å spille musikk.

    Takk for oppmerksomheten.


    mvh
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    @JLmorten

    Temperaturen i rommet har veldig mye og si
    ift tempen på forsterkerne dine.

    Grunnen til at det er så mye stillere og at du
    "føler" at det er mer kontroll.
    Skyldes bl.a mye lavere forvrengning pga balansert
    drift og 6db mer forsterkning.

    Fortsatt lykke til!

    Jeg har Total kontroll over temp i rommet;) Det er nøyaktig 22,5-23Grader i stuen året rundt.
    Selvsagt så hender det at jeg føler for en grad varmere eller motsatt
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei igjen.

    Tenkte å komme med en kort tilbakemelding etter å ha lyttet til MI1/MI3 komboen i noen dager.

    Jeg har aldri opplevd et lignende lydbilde her hjemme i min lille stue.
    Ekstra moro at mine Epos ES11, tar utfordringen og følger opp forsterkersettet.
    Følte i begynnelsen at lyde var litt skarp i toppen. Forsto etter en stund at det var enkelte innspillinger, som ikke vil bli spilt så ofte.

    Det eneste jeg stusser på er at kabinettene ikke er full størrelse. Kanskje jeg som har misforstått.
    Nå er jeg ikke så opptatt av det nå, mer opptatt av å spille musikk.

    Takk for oppmerksomheten.


    mvh

    Godt å høre du er fornøyd, kanaris :) At du er mest opptatt av å spille musikk er uten tvil et sunnhetstegn!

    Mvh.
    Maxtor
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.068
    Antall liker
    4.221
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    spm. om 9.1:
    den har omtrent den samme lydsignaturen som resten av gjengen, ikke sant?
    mente å ha lest, den er en smule lysere, stemmer det?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Godtfolk :)

    Kun en oppdatering fra denne kanten.......en hyggelig og en litt mindre hyggelig.

    Den hyggelige:
    Min MI 18 Balanced har fått ekstremt mye spilletid (dog kun i single-ended tilkobling foreløpig). Sådan koblet yter den "kun" 25 watt, men rakker'n hvor dette effekttrinnet har fått fart på Petite SX'ene! Dynamikk og oppløsning oppleves så langt helt fantastisk og det samme gjelder holografien - Petite SX'ene simpelthen forsvinner. Selv om jeg har endel plater av Bruce Springsteen har jeg aldri vært en stor fan, men etter gjentatte opplevelser med "The Ghost of Tom Joad" legger jeg meg padde flat. Hva MI 18 Balanced evner å gjøre med denne innspillingen er et aldri så lite fenomen. Fremføringen av stemmer, nært og taktilt, innspillingen fyller hele bildet med lyd i såvel bredde, høyde såvel som dybde. Instrumentene har den snerten og følsomheten de skal ha osv. osv. Helt makeløst! Jeg gleder meg til timene med tilspilling "setter" systemet og at jeg får koblet dette opp slik det er tiltenkt: Fullt ut balansert :)

    Den litt mindre hyggelige:
    Jeg har måttet kontakte Guru Malmin for å avvente bestillingen av MI 12. Dessverre. Av økonomiske grunner tror jeg ikke jeg får det til før om noen måneder. Min håndballspillende eldstedatter har slitt med mye vondt i knærne det siste året. Vi har antatt dette har vært en del av det å vokse samt at de undersøkelsene vi hittil har hatt ikke har avdekket noe "graverende avvik" (ref. behandlende lege etter MR). Men nå var det nok og vi tok kontakt med en privatklinikk innen idrettsmedisin. Og her var svaret noe helt annet! Plutselig skjønte vi først og fremst omfanget av alle "vondtene" hun har hatt, men også grunnen. Utrolig godt å ha fått riktig hjelp. Men privatklinikk er ikke en billig affære.......Det vil si at de få midlene jeg hadde holdt av og hadde planer om å holde av til en MI 12 er nødt til å allokeres til dette i en periode fremover. Forhåpentligvis blir denne perioden kort.

    Så. Da er jeg tilbake til det som egentlig var utganspunktet for kort tid siden - å anskaffe en meget rimelig balansert forforsterker som holder koken til jeg har midlene på bok til MI 12 :) Og denne gangen skal det ikke være en LC Audio Sidewinder! Den har jeg allerede en defekt versjon av...........

    Mvh.
    Maxtor
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.831
    Antall liker
    3.243
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @slartibarfast

    Det er ikke riktig at MI-9.1 låter "lysere" enn søskene.

    Var litt tidlig ute med 1ste ex av MI-9.1, den låt litt lyst.

    Dette ble rettet umiddelbart, og tidlig eier fikk et nytt ex.

    @Maxtor

    Dere er da uheldig og da, Lykke til med operasjon av eldste datter.

    MI-12 "reiser" ikke fra deg, den ligger bare og venter på deg.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.831
    Antall liker
    3.243
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @JLmorten

    For hver grad du øker temperaturen i stua, øker tempen med 5 grader på forsterkerne dine.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    @Maxtor

    Dere er da uheldig og da, Lykke til med operasjon av eldste datter.

    MI-12 "reiser" ikke fra deg, den ligger bare og venter på deg.

    Enig i det, hifipuristen. Synes denne familien har hatt sin dose med uflaks nå. Men herfra er det bare en vei og det er oppover! Og "på toppen" venter en MI 12 :) Et godt mål å ha, føler jeg.

    Mvh.
    Maxtor
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    706
    Antall liker
    680
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Lykke til med operasjonen, Maxtor. Viktig å ha litt perspektiv på denne hobbyen også.

    Ole G
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Lykke til, Maxtor!
    Som Gammer'n sier: Vi må ha perspektiv på denne hobbyen vår.

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    spm. om 9.1:
    den har omtrent den samme
    lydsignaturen som resten av gjengen, ikke sant?
    mente å ha lest, den er en smule lysere, stemmer det?
    Hei slartibartfast,
    Jeg er en av de tidlige eierne av MI 9.1. Jeg sitter og knoter på toget - vil svare deg når jeg kommer hjem.

    Mvh Salty
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo, karer og hjertelig takk for støtteerklæringer :)

    Nå ser det heldigvis ut til at operasjon ligger et stykke frem i tid. I første omgang vil det kun være fokus på veiledet og korrekt opptrening av muskelatur, tilpasse korrekt støtte til ben/knær og jevnlig fysioterapi i håp om at dette skal rette opp skadene. Det ordner seg alltid :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    spm. om 9.1:
    den har omtrent den samme lydsignaturen som resten av gjengen, ikke sant?
    mente å ha lest, den er en smule lysere, stemmer det?
    Hei slartibartfast, og takk for sist! Går det bra med deg, der borte på Vestlandet...?

    Jeg kjøpte MI 9.1, som en av de aller første. Den låt utmerket, men man kunne ane en antydning til skarphet oppover i frekvensene, vel å merke ved HØYT volum. Det var flere som registrerte dette, og sånn skal jo ikke MI ultra high-end være...

    RM fant fram til en forbedring rimelig fort, og laget et nytt hovedkort til alle tidlige 9.1 kunder.

    Nå har jeg hatt gleden av å eie en ekte high-end MI 9.1 effektforsterker noen måneder, og jeg kan ikke få fullrost den godt nok. Jeg er enig med Petre: "MI 9.1 spiller som englene synger!"

    Hvis du skulle ha anledning til å stikke innom, vil jeg gjerne vise deg hva MI 9.1 er god for. En demo sier mer enn tusen ord! Litt upresist oppsummert: MI 9.1 har samme deilige lydsignatur som MI 9, men er bedre på samtlige parametre, imo. Den kommer til å være min favorittforsterker i lang tid framover.

    Mvh Salty

    MI_9_1_Org.JPG
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hallo, karer og hjertelig takk for støtteerklæringer :)

    Nå ser det heldigvis ut til at operasjon ligger et stykke frem i tid. I første omgang vil det kun være fokus på veiledet og korrekt opptrening av muskelatur, tilpasse korrekt støtte til ben/knær og jevnlig fysioterapi i håp om at dette skal rette opp skadene. Det ordner seg alltid :)

    Mvh.
    Maxtor
    Alt ordner seg for snille gutter (og jenter)! :cool:

    Mvh Salty
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo, karer og hjertelig takk for støtteerklæringer :)

    Nå ser det heldigvis ut til at operasjon ligger et stykke frem i tid. I første omgang vil det kun være fokus på veiledet og korrekt opptrening av muskelatur, tilpasse korrekt støtte til ben/knær og jevnlig fysioterapi i håp om at dette skal rette opp skadene. Det ordner seg alltid :)

    Mvh.
    Maxtor
    Alt ordner seg for snille gutter (og jenter)! :cool:

    Mvh Salty

    Det gjør det, Salty. Alltid :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.726
    Antall liker
    1.220
    Sted
    Siggerud
    spm. om 9.1:
    den har omtrent den samme lydsignaturen som resten av gjengen, ikke sant?
    mente å ha lest, den er en smule lysere, stemmer det?
    Hei slartibartfast, og takk for sist! Går det bra med deg, der borte på Vestlandet...?

    Jeg kjøpte MI 9.1, som en av de aller første. Den låt utmerket, men man kunne ane en antydning til skarphet oppover i frekvensene, vel å merke ved HØYT volum. Det var flere som registrerte dette, og sånn skal jo ikke MI ultra high-end være...

    RM fant fram til en forbedring rimelig fort, og laget et nytt hovedkort til alle tidlige 9.1 kunder.

    Nå har jeg hatt gleden av å eie en ekte high-end MI 9.1 effektforsterker noen måneder, og jeg kan ikke få fullrost den godt nok. Jeg er enig med Petre: "MI 9.1 spiller som englene synger!"

    Hvis du skulle ha anledning til å stikke innom, vil jeg gjerne vise deg hva MI 9.1 er god for. En demo sier mer enn tusen ord! Litt upresist oppsummert: MI 9.1 har samme deilige lydsignatur som MI 9, men er bedre på samtlige parametre, imo. Den kommer til å være min favorittforsterker i lang tid framover.

    Mvh Salty
    Kan egentlig bare støtte dette. Min 9.1 i tidlig tapning hadde noe mer fres fra mellomtonen og opp; den var overenergisk i dette området, særlig ved pådrag, og jeg beskrev den da som totalt lysere i målet enn 9, som den erstattet hos meg. Jeg oppfattet 9 som nøytral med en liten tilt mot det mørke, mens 9.1 i sin nåværende form må sies å være ytterst nøytral. Som Salty sier; Den kommer til å være min favorittforsterker i lang tid framover.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    God kveld, Godtfolk.

    Ja, ja. Så ble det ikke en balansert MI 12 i denne omgang. Det kommer forhåpentligvis i orden om noen måneder når jeg vet litt mer om de fremtidige utgiftene. Men.....og det er et stort men.......det er ikke bare sorgen :) Om noen få dager får jeg likevel oppleve min MI 18 Balanced i full balansert harmoni takket være en annen norsk kjenning: Electrocompaniet EC 4.5 Balanced. Et usedvanlig pent eksemplar av arten med original fjernkontroll og emballasje. Volumkontrollen er jevn og uten skurr. Prisen var også meget levelig.

    Det skal bli ordentlig artig å høre MI 18 Balanced i full blås! Gleder meg virkelig til det :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Maxtor: Har du mottatt det nye MI-dyret ditt?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hva var specs igjen på MI18 Balanced?

    Hallo slartibartfast.

    Min MI 18 Balanced har følgende spesifikasjoner:

    - 2 x 100 w
    - 2 x 500 VA ringkjernetrafoer (totalt 1.000 VA)
    - 2 x 272.000 uF ladelytter (totalt 544.000 uF)
    - Neutrik XLR inn
    - WBT høyttalerterminaler

    Den er fullbalansert/dual mono-oppbygget og består således av 2 x MI 18-print pr. side - nesten å anse som 2 stk. MI 18 monoblokker plassert i et kabinett. Antall watt er justert ned til 2 x 100 slik at den har godt med strømressurser. Slik sett er den meget godt egnet til lavimpedante høyttalere.

    MI 18 Balanced 4.jpg



    Funker som rakker'n :)

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Maxtor: Har du mottatt det nye MI-dyret ditt?
    Hallo Auditor.

    MI-dyret er i hus :) Har allerede spilt en del på det, men grunnet mangel på balansert forforsterker har jeg kun hatt mulighet til å benytte 1/4 av "Dyrets" ressurser. Men nå er en balansert forforsterker på vei og da kommer alle kreftene frem. Tror Petite SX'ene skal få kjørt seg!

    Gleder meg :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.726
    Antall liker
    1.220
    Sted
    Siggerud
    Maxtor: Har du mottatt det nye MI-dyret ditt?
    Hallo Auditor.

    MI-dyret er i hus :) Har allerede spilt en del på det, men grunnet mangel på balansert forforsterker har jeg kun hatt mulighet til å benytte 1/4 av "Dyrets" ressurser. Men nå er en balansert forforsterker på vei og da kommer alle kreftene frem. Tror Petite SX'ene skal få kjørt seg!

    Gleder meg :)

    Mvh.
    Maxtor
    Dette tror jeg blir hårreisende bra, Maxtor. Og så har du ennå et løft å se frem til, når MI12 ankommer.
    Livet har virkelig sine lyse sider!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Maxtor: Har du mottatt det nye MI-dyret ditt?
    Hallo Auditor.

    MI-dyret er i hus :) Har allerede spilt en del på det, men grunnet mangel på balansert forforsterker har jeg kun hatt mulighet til å benytte 1/4 av "Dyrets" ressurser. Men nå er en balansert forforsterker på vei og da kommer alle kreftene frem. Tror Petite SX'ene skal få kjørt seg!

    Gleder meg :)

    Mvh.
    Maxtor
    Dette tror jeg blir hårreisende bra, Maxtor. Og så har du ennå et løft å se frem til, når MI12 ankommer.
    Livet har virkelig sine lyse sider!

    Livet har alltid sine lyse sider, Petre. Så sant - så sant :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.825
    Antall liker
    11.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    God kveld, Godtfolk.

    Ja, ja. Så ble det ikke en balansert MI 12 i denne omgang. Det kommer forhåpentligvis i orden om noen måneder når jeg vet litt mer om de fremtidige utgiftene. Men.....og det er et stort men.......det er ikke bare sorgen :) Om noen få dager får jeg likevel oppleve min MI 18 Balanced i full balansert harmoni takket være en annen norsk kjenning: Electrocompaniet EC 4.5 Balanced. Et usedvanlig pent eksemplar av arten med original fjernkontroll og emballasje. Volumkontrollen er jevn og uten skurr. Prisen var også meget levelig.

    Det skal bli ordentlig artig å høre MI 18 Balanced i full blås! Gleder meg virkelig til det :)

    Mvh.
    Maxtor

    Får nesten prestasjonsangst for min gamle følgesvenn! Håper det blir bra! :)

    Mvh. oks
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    God kveld, Godtfolk.

    Ja, ja. Så ble det ikke en balansert MI 12 i denne omgang. Det kommer forhåpentligvis i orden om noen måneder når jeg vet litt mer om de fremtidige utgiftene. Men.....og det er et stort men.......det er ikke bare sorgen :) Om noen få dager får jeg likevel oppleve min MI 18 Balanced i full balansert harmoni takket være en annen norsk kjenning: Electrocompaniet EC 4.5 Balanced. Et usedvanlig pent eksemplar av arten med original fjernkontroll og emballasje. Volumkontrollen er jevn og uten skurr. Prisen var også meget levelig.

    Det skal bli ordentlig artig å høre MI 18 Balanced i full blås! Gleder meg virkelig til det :)

    Mvh.
    Maxtor

    Får nesten prestasjonsangst for min gamle følgesvenn! Håper det blir bra! :)

    Mvh. oks

    Dette kommer til å gå helt fint, oks :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også hatt den ECen en tid- svært god- ihvertfall på ECs egen ampserie! Og så grei å bruke, da, gitt! En av Pers små edelsteiner, den der:cool:
     
    Sist redigert:

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei jeg hører mye snakk om "highend" ! Har selv gått fra mi12/mosfet til Harman hk990 på klipsch. Harman er i mine ører alt i alt bedre og har i tilegg innebygd romkorrektion som fungerer meget bra, brukbar dac og riaa samt prossesor inngang. Dette til den usle sum av 15000.- Hva i alle dager skal jeg kalle denne forsterkeren for da ? Mi er meget bra men synes ikke akkurat merke er billig lenger hvis enn da ikke ser på krell etc der hvor man betaler 70% bare på navnet :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Var med en viss overraskelse jeg måtte innrømme at Mosfeten nok engang seirer over rør. Selv den dobbelt så dyre Line Magnetic forsterkeren blir hakket mer kjedelig og gråere enn det Mosfet er. Eneste logiske fremdrift jeg ser må være å prøve kl.a ;)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Var med en viss overraskelse jeg måtte innrømme at Mosfeten nok engang seirer over rør. Selv den dobbelt så dyre Line Magnetic forsterkeren blir hakket mer kjedelig og gråere enn det Mosfet er. Eneste logiske fremdrift jeg ser må være å prøve kl.a ;)

    Utrolig artig å høre, pahf :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Er i grunn litt i vantro over resultatet, kan være at jeg rett og slett ikke har funnet noen rørtyper jeg liker enda. Uansett så klager jeg ikke :)
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    1.342
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Interessant.
    Jeg venter inn en rør forforsterker i morgen eller mandag, tenkt brukt til en MI10 altså kl A.
    Men må nok også prøve Mosfeten på samme anlegg, bare for å teste.
    Skal se om jeg kan komme med noen inntrykk på evt forskjeller mellom MI-10 og Mosfet.
    Forforsterker vil være Mapletree 2A line.

    Ellers så funker Mosfet som en kule på RF7 og 300b spiller slik jeg liker på LaScala, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke slår meg til ro..


    Var med en viss overraskelse jeg måtte innrømme at Mosfeten nok engang seirer over rør. Selv den dobbelt så dyre Line Magnetic forsterkeren blir hakket mer kjedelig og gråere enn det Mosfet er. Eneste logiske fremdrift jeg ser må være å prøve kl.a ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn