Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    @Rocker: Dette er en vennetråd for MI.

    I din egen tråd har du lagt fram din oppfatning/versjon av saken.

    Av årsaker som du ikke er kjent med, så har det drøyd med å høre den andre sidens versjon.

    Denne vil sannsynligvis bli kjent i løpet av kort tid.

    I mellomtiden kan du jo fortsette å henge ut navngitte personer som svindlere, på et åpent forum.

    Men vennligst gjør det i din egen tråd, ikke her.

    Salty
    Jeg gidder ikke prøve å forstå hva du sikter til engang....
    Jeg prøvde bare å være hyggelig, og vise Maxtor hva nåtid og framtid angående RM er akkurat NÅ!!!

    Det virker jo også som dere i denne tråden har en nesegrus beundring for denne mannen...men dere har jo fått "greiene" deres, så da er vell alt i orden :rolleyes:
    Hva RM kommer med av unnamanøvre i løpet av "kort tid" er meg revnende likegyldig.
    Jeg vet også ting om RM, som verken du eller noen andre kjenner til.
    At mannen er begavet innen elektronikk er jeg overhodet ikke i tvil om, men det er dårlig stilt med resten...dessverre.
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Vell, Salty.....
    Jeg advarte RM om at jeg kom til å gjøre dette hvis han ikke gjorde opp for seg innen en viss tid.
    Det gjorde han ikke, derfor er det som det nå er.
    Han har hatt ALLE muligheter til å komme med gjensvar, både her og til min e-post, uten at han har gitt lyd fra seg....
    Dessverre, må jeg si....skulle ønske at det var unødvendig å gå til slike skritt, men....
    Og bare for at det ikke skal være noen tvil...jeg vet at han har lest mailene mine, men bryr seg ikke.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.721
    Antall liker
    8.166
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Jeg tror at denne tråden lett kan virke særs provoserende på mange som har hatt med RM og gjøre de senere årene som ikke har vært så heldige og få tilbake sine ting være seg det er nye RM produkter eller reprasjoner innen "normal" tid om enn i det hele tatt. Jeg er en av de som tidligere har ønsket og plassere en A-bombe eller femten under RM og fyre av ;), men ettersom man blir eldre finner man ut av at enkelte mennesker må man bare holde seg unna og ikke ha noe med og gjøre da blodtrykket fort kan nå uante høyder og heller bare avskrive det hele som en dyrkjøpt erfaring før "ting" sporer av fullstendig.
    Men siden jeg er mer opptatt av god lyd enn bortkastet energi på krangling så hører jeg gjerne på RM's nye kreasjoner........ for han skal ha det at han virker på meg som en dyktig konstuktør selvom allt det "andre" halter litt etter.
     
    Sist redigert:

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.139
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Kunne vært morsomt å høre en større klasse a amp ja. Har hørt den lille, men ikke i et perfekt oppsett.

    Haavard er
    Jeg tror at denne tråden lett kan virke særs provoserende på mange som har hatt med RM og gjøre de senere årene som ikke har vært så heldige og få tilbake sine ting være seg det er nye RM produkter eller reprasjoner innen "normal" tid om enn i det hele tatt. Jeg er en av de som tidligere har ønsket og plassere en A-bombe eller femten under RM og fyre av ;), men ettersom man blir eldre finner man ut av at enkelte mennesker må man bare holde seg unna og ikke ha noe med og gjøre da blodtrykket fort kan nå uante høyder og heller bare avskrive det hele som en dyrkjøpt erfaring før "ting" sporer av fullstendig.
    Men siden jeg er mer opptatt av god lyd enn bortkastet energi på krangling så hører jeg gjerne på RM's nye kreasjoner........ for han skal ha det at han virker på meg som en dyktig konstuktør selvom allt det "andre" halter litt etter.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og nå, kjære venner. Det følgende skrives med disse gitte forutsetninger: Jeg er ikke trådstarter av MI-tråden og har således ikke "eierskap" til tråden. Jeg er kun en lykkelig og aktiv "bruker" av MI-tråden på lik linje med Neat-tråden, Black Magic Cables-tråden og andre vennetråder. Slik sett er jeg fullt ut inneforstått med at jeg hverken kan kreve eller påberope meg noen verdens ting av hva som skjer i MI-tråden. Men jeg har kun et ønske og et behov for å komme med noen presiseringer skrevet fra eget hode.

    Noen presiseringer:

    MI-tråden er hverken en sekt, menighet eller trosretning. Det er kun en meget aktiv vennetråd for de som har gode erfaringer med produktene fra Musical Innovation og som liker å dele dette med andre.

    I MI-tråden er det min oppfatning at man skiller mellom person og sak. Ingen "forguder" personen bak Musical Innovation, men det er produktene som står i fokus. Selvfølgelig har RM fått sin velfortjente ros og klapp på skulderen når produktene fra Musical Innovation innehar kvaliteter man ikke trodde var mulig innenfor prissegmentet. Ord som "guru" m. fl. har kommet frem av mer humoristiske årsaker, men gjenspeiler dog til en viss utstrekning RM's faglige dyktighet på produktutvikling.

    De aktive brukerne av MI-tråden (dette inkluderer meg selv) opplever jeg langt i fra som "hodeløse høner" som følger sin "leder" blindt i tykt og tynt uten refleksjon og kritiske blikk. Igjen baserer aktiviteten i tråden seg på produktene og ikke personen. Et faktum er vel at RM er særdeles lite aktiv på HFS og er vel av den grunn inkapabel til å lede.


    Kun et ønske:

    Jeg har full respekt for at personer som erfarer noe som, i deres øyne, oppleves som urett skal få mulighet til å snakke fritt om dette. Dog håper jeg man kan respektere mitt personlige ønske om at disse ytringene holdes utenfor denne "feel-good"-tråden og at de heller opprettholdes i den(de) allerede opprettede tråden(e) dedikert til formålet. Således blir det mer ryddig for alle parter - inklusive utenforstående parter som ikke har noe med disse sakene å gjøre.

    Mvh.
    Maxtor
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.390
    Antall liker
    11.222
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    3) Ubegrunnet kritikk av produkter, eller av navngitte eller identifiserbare enkeltpersoner i magasiner, butikker og fabrikker o.l. tillates ikke, men Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget. Det er tillatt å diskutere produkt- og lydopplevelser på godt og vondt, men vi tillater ikke dedikerte tråder som har til hensikt å oppsummere de beste og verste produktene du har hørt, av hensyn til at bransjen da lett kan stigmatiseres og uthenges.
    Her forklares endel. Jeg ser helst at dedikerte negative innlegg holdes borte fra vennetråder. Nå er kanskje MI tråden litt spesiell ift. de aller fleste andre da den har en håndfull dedikerte fans som til de grader holder liv i leiren. Likevel må det være lov å like produkter og å skrive dette.
    Kritikk skal være begrunnet og konstruktiv, og det har gjennom årene vært endel episoder rettet mot akkurat denne aktøren. Sånn sett må noe få stå mens noe må fjernes.

    PS: Noe som ikke aksepteres er at brukere oppretter flere nick for å late som om det er flere personer som kommer med negativitet. Dette blir sjekket litt nærmere nå.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.116
    Antall liker
    6.641
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Hva er vitsen med en egen produkt tråd dersom det kun er lov med ensartet informasjon og er det andre som har andre erfaringer så absolutt må holde seg unna og gjør de ikke det slår nettmobberene ned og kaller det hat og mobbing?
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Hva er vitsen med en egen produkt tråd dersom det kun er lov med ensartet informasjon og er det andre som har andre erfaringer så absolutt må holde seg unna og gjør de ikke det slår nettmobberene ned og kaller det hat og mobbing?
    Navnet: Vennetråd. Musical Innovations venner.

    Kritiske innlegg (som ihvertfall går på person) osv. kan man ytre seg om i andre tråder, ikke i vennetråder.
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    En sann venn tør da si det som er sant... Eller?
    Kanskje ikke "vennene" i denne tråden har hatt slike erfaringer med han, noe som også kommer tydelig frem.

    Rocker er vel ikke en "sann venn" og hører vel således ikke til i denne vennetråden?
    Han har vært meget uheldig, men ikke hørt den andre parten sin versjon. Han har jo sin egen tråd der han forklarer.
     

    RuneG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    512
    Antall liker
    176
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    37
    La nå denne tråden være for dem som utveksler erfaringer med Musical Innovation.
    Hvorfor dra konflikt(er) inn her i denne tråden?

    Jeg er helt på Rockers side i denne konflikten med RM, men det holder lenge med den andre tråden.
    Og jeg er ikke MI tilhenger, har aldri prøvd det, og kommer aldri til å kjøpe MI.
    Men jeg respekterer de som liker dette produktet.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er en 'sann venn' for noe? En som er totalt ukritisk for andre ting enn at MI er de beste forsterkerne uansett og lukker øynene for at andre kan ha andre meninger om produktet og/eller konstruktør?


    Synes slike historier som vi, riktignok bare vet en side av, er ytterst beklagelige. På meg virker det som om MI var i ferd med å ta av. Gode produkter til greie priser. Men det er noe gjentagende med det som det klages over. Kan hende at det ikke er noe gehalt om vidløftige tidsfrister, penger som ikke tilbakebetales... Men konstruktøren begynner å svinne i lyset av det som nå skjer. Og det beklager. Både fordi gode Hifi konstruktører gror ikke på trær, men og den sanne gleden som fremvises av denne tråden trengs her inne. Men den må føles noe hul etter hvordan ting er nå.. Får håpe det ordner seg.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.726
    Antall liker
    1.220
    Sted
    Siggerud
    Vel talt, HCS. Godt å se at noen klarer å holde beina på jorda oppe i alt dette, og ikke bare fyker opp i harnisk.
    Som tidligere nevnt; med rundt 20.000 medlemmer får man alle slags mennesker..
    Jeg aner noen fellestrekk blandt de hissigste i mange tråder, denne inkl, men lar det ligge for nå.
    Jeg kan vel egentlig snakke kun for min egen del. Skulle noen gidde å lese mine mange innlegg i MI-tråden vil man se at jeg har vært ikke ubegrunnet irritert på RM, jeg har vært kritisk til enkelte sider ved produktene og jeg er helt tydelig på at det finnes bedre ting der ute.

    Likevel, MI er av flere grunner mitt soleklare valg på forsterkersiden og det vil jeg fortsette med å glede meg over.
    Jeg håper og tror go'stemningen vender tilbake og at den aktuelle saken løser seg til det beste for alle parter.
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har smuglest i denne tråden ganske lenge og har merket meg gjentatte ganger at det påpekes åpenhet og god takhøyde rundt spørsmål og kritikk. Dessuten har en av "frontfigurene" i tråden hevdet at han kun støtter konstruktøren så lenge han holder seg i sjakk og ikke får et av sine tilbakefall. Da bør det vel være greit å påpeke at det skjer? Jeg tror det hadde blitt med et par kommentarer hvis ikke det var for at piggene kom ut.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.726
    Antall liker
    1.220
    Sted
    Siggerud
    Kritikk er helt allright, det. Ikke noe problem i det hele tatt. I dette konkrete tilfellet går kritikken dog ikke på MI-produktene, men på mannen bak og noe han har foretatt seg, og hører således hjemme i tråden rundt emnet, ikke i denne. Jeg har ingen vanskeligheter med å sympatisere med rocker utfra hvordan det presenteres, men det fremstår veldig ensidig og lite konstruktivt all den tid motparten ikke har uttalt seg.
     
    Sist redigert:

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Kritikk er helt allright, det. Ikke noe problem i det hele tatt. I dette konkrete tilfellet går kritikken dog ikke på MI-produktene, men på mannen bak og noe han har foretatt seg, og hører således hjemme i tråden rundt emnet, ikke i denne. Jeg har ingen vanskeligheter med å sympatisere med rocker utfra hvordan det presenteres, men det fremstår veldig ensidig og lite konstruktivt all den tid motparten ikke har uttalt seg.
    Jeg er enig i det du sier, men syns allikevel det er kritikkverdig at ikke RM har gitt noe lyd fra seg i denne saken. Ikke at han trenger å forklare seg for alle her på forumet, men kunden burde jo i det minste få en beskjed om at kommer til å ordne opp i dette.

    Jeg har kun hatt positive opplevelser i min kontakt med RM, men må også si jeg blir litt skeptisk til å handle nye MI produkter når en hører hva andre har opplevd. Dette er jo ikke den første hendelsen en hører om heller.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.726
    Antall liker
    1.220
    Sted
    Siggerud
    Min rolle her, for å kalle det det, er stort sett å dele brukeropplevelser, bli inspirert, få produktnytt, lære litt og kanskje t.o.m. kunne lære bort litt samt ha hyggelig HiFi-og musikkprat generelt.
    Jeg skal IKKE fremstå som forsvarsadvokat for noen som helst selv om det kanskje kan se sånn ut noen ganger. Så jeg avslutter denne delen av diskusjonen for min del, og hopper inn igjen på det HiFi-relaterte når det er tilbake.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.139
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror faktisk H.R snakker om produktet og ikke personen.
    Slik tolker jeg han


    En sann venn tør da si det som er sant... Eller?
    Kanskje ikke "vennene" i denne tråden har hatt slike erfaringer med han, noe som også kommer tydelig frem.

    Rocker er vel ikke en "sann venn" og hører vel således ikke til i denne vennetråden?
    Han har vært meget uheldig, men ikke hørt den andre parten sin versjon. Han har jo sin egen tråd der han forklarer.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Da har endelig RM kommet med sin versjon av den betente saken. Litt sent, kan man si. Men saken ble straks litt mer nyansert.

    Etter min mening kan både RM og Rocker kritiseres: RM for dårlig og sendrektig kundeoppfølging, og Rocker for å avkreve RM et urimelig beløp. Posten var jo også en part i saken

    Jeg håper at denne tvisten nå er løst i minnelighet.

    RMs svar: http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/69028-hva-gja-r-man-3.html#post1613580

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.726
    Antall liker
    1.220
    Sted
    Siggerud
    Bra, svært bra. Sent, men godt. I tillegg fikk enkelte forumdeltagere plassert seg selv ganske ettertrykkelig på 'kartet.'
    Du kan si rockers krav virker urimelig, men han hadde da sannelig et hylekor som ropte korsfest! og fyra godt oppunder for'n.
    Men nok om det, i morgen ryker MI-forsterkerne mine på en smell igjen, da Rudi nok en gang forbarmer seg over de.
    De fremstår i en litt annen tapning nå, så jeg tipper de klarer seg godt der nede. Fortsettelse følger.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Og da håper jeg at denne fine vennetråden kan vende tilbake til normal feel-good tilstand.

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og feel-good skal det bli :)

    Kan en fredag noensinne bli bedre enn med utsikter for en aften plantet foran oppsettet med MI som hovedaktør? Nix, tror ikke det, nei!!! Vel hjemme etter en arbeidsdag venter denne:

    MI 18 Balanced 1.jpg


    Og noe i denne retningen:

    carlsberg_skap.jpg


    Jeg er lykkelig!

    Mvh.
    Maxtor
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.041
    Antall liker
    2.139
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Håper du velger noe bedre øl for å få feelgood stemning :D
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Bra, svært bra. Sent, men godt. I tillegg fikk enkelte forumdeltagere plassert seg selv ganske ettertrykkelig på 'kartet.'
    Du kan si rockers krav virker urimelig, men han hadde da sannelig et hylekor som ropte korsfest! og fyra godt oppunder for'n.
    Men nok om det, i morgen ryker MI-forsterkerne mine på en smell igjen, da Rudi nok en gang forbarmer seg over de.
    De fremstår i en litt annen tapning nå, så jeg tipper de klarer seg godt der nede. Fortsettelse følger.
    Dette blir spennende, Petre!

    Med en nyfrisert MI 9.1 og en matchende preamp MI 16 under armen.

    Jeg har fått det inntrykket at Rudi er en kritisk lytter, så dette blir en slags ildprøve...

    Mvh Salty

    (og noen av korsfesterne bør ha en flau smak i munnen nå.)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.726
    Antall liker
    1.220
    Sted
    Siggerud
    Og feel-good skal det bli :)

    Kan en fredag noensinne bli bedre enn med utsikter for en aften plantet foran oppsettet med MI som hovedaktør? Nix, tror ikke det, nei!!! Vel hjemme etter en arbeidsdag venter denne:

    Vis vedlegget 203676

    Jeg er lykkelig!

    Mvh.
    Maxtor
    Yehey. Jeg fikk 2x24x0,33 av samme inn døra igår. Slett ikke ille. Godt å ha noen ( kalde ) som venter på en hjemme.

    Edit: Carlsberg er ikke favoritten min, men det er aldri feil.
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.726
    Antall liker
    1.220
    Sted
    Siggerud
    Bra, svært bra. Sent, men godt. I tillegg fikk enkelte forumdeltagere plassert seg selv ganske ettertrykkelig på 'kartet.'
    Du kan si rockers krav virker urimelig, men han hadde da sannelig et hylekor som ropte korsfest! og fyra godt oppunder for'n.
    Men nok om det, i morgen ryker MI-forsterkerne mine på en smell igjen, da Rudi nok en gang forbarmer seg over de.
    De fremstår i en litt annen tapning nå, så jeg tipper de klarer seg godt der nede. Fortsettelse følger.
    Dette blir spennende, Petre!

    Med en nyfrisert MI 9.1 og en matchende preamp MI 16 under armen.

    Jeg har fått det inntrykket at Rudi er en kritisk lytter, så dette blir en slags ildprøve...

    Mvh Salty

    (og noen av korsfesterne bør ha en flau smak i munnen nå.)
    Ja, Rudi er en hard nøtt å knekke, men han har øye ( øre, egentlig ) for kvalitet, så jeg frykter intet.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.134
    Antall liker
    8.764
    Torget vurderinger
    1
    La oss alle be,
    om vi kan holde oss on-topic,
    at alt som regel kan la seg ordne,
    og igjen fokusere på lyd og opplevelser,
    la musikken strømme,
    i gjennom anlegget igjen,
    igjen,
    og igjen.
    Slik at vi alle får fot på ny,
    og får en god følelse i kroppen,
    i godstolen.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.390
    Antall liker
    11.222
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Velkommen tilbake Bjørn.

    PS: Noen korte innlegg er fjernet da hensikten nok var å provosere.
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    549
    Antall liker
    1.483
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil rette en stor takk til alle de som vist forståelse og tilbakeholdenhet i en utfordrende situasjon. Flere har kommet med gode råd, samt ris og ros. Ingen nevnt, ingen glemt.

    La oss komme tilbake til det det hele handler om, musikk, og helst servert på best mulig måte.

    Roar
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.134
    Antall liker
    8.764
    Torget vurderinger
    1
    Velkommen tilbake Bjørn.

    PS: Noen korte innlegg er fjernet da hensikten nok var å provosere.
    Takk. Jeg har vært på en uke lang øvelse i militæret, og fikk som belønning å bli syk da jeg kom hjem igjen. Men nå skal alt gå så meget bedre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn