Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Men apropos høyttalere - det glemte jeg nesten helt!!

I morgen er det mulig jeg får besøk av Åsmund Tvinnereim fra Sonic Sound HiFi. Og under armen har han med seg et sett Intelligent Sound IS6 Pro Mk II + stativhøyttalere!

Vis vedlegget 204451

Etter hva jeg har klart å lese meg til skal dette være anerkjente høyttalere av høy kvalitet. Husker jeg rett et utsalgsprisen kr. 28.500,- (med andre ord langt utenfor hva jeg har mulighet til). Men Tvinnereim syntes det var en god idé at jeg kunne låne et demo-par for testingens skyld. Og jeg er jo overhodet ikke vond å be i slike saker :)

Det jeg virkelig gleder meg til i forhold til dette er følgende:
    - Hvor mye bedre er de enn mine Neat Petite SX?
    - Dersom de er mye bedre - hvor mye av evnen til MI-settet (MI 12/MI 18 Balanced) er det jeg ikke får ut?

Artige spørsmål som kan besvares! Artig hobby!

Mvh.
    Maxtor
    Er litt spent på utfallet av denne testen hvis det ordner seg. Da er vi ihvertfall 2 som har hørt IS! :-D

Dette er jo genialt, tyan! Er det et sted på HFS hvor du har skrevet om dine erfaringer med IS?

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Som sagt, Maxtor- du kommer til å angre..Petite SX er IKKE beskjedne..

Hehehe :)

Det ser nok ut til at Petite SX'ene blir stående - det har "dessverre" ikke vært heftig rift om disse. Og i så tilfelle gjør det meg ingenting for, som tidligere nevnt, opplever jeg disse som en utrolig god match med MI.

Men dette blir en avveining. Blir de solgt er jeg et lite steg nærmere å eie MI 12 og det er jo et mål i seg selv for meg akkurat nå.

Vi får se hva enden på visen blir :) Akkurat nå gleder jeg meg stort over at jeg kan teste MI 12 sammen med MI 18 Balanced og at disse sammen får ut det beste av Petite SX'ene.

Mvh.
    Maxtor

tyan

Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark

I morgen er det mulig jeg får besøk av Åsmund Tvinnereim fra Sonic Sound HiFi. Og under armen har han med seg et sett Intelligent Sound IS6 Pro Mk II + stativhøyttalere!

Vis vedlegget 204451

Etter hva jeg har klart å lese meg til skal dette være anerkjente høyttalere av høy kvalitet. Husker jeg rett et utsalgsprisen kr. 28.500,- (med andre ord langt utenfor hva jeg har mulighet til). Men Tvinnereim syntes det var en god idé at jeg kunne låne et demo-par for testingens skyld. Og jeg er jo overhodet ikke vond å be i slike saker :)

- Dersom de er mye bedre - hvor mye av evnen til MI-settet (MI 12/MI 18 Balanced) er det jeg ikke får ut?

Mvh.
    Maxtor
    Er litt spent på utfallet av denne testen hvis det ordner seg. Da er vi ihvertfall 2 som har hørt IS! :-D

Dette er jo genialt, tyan! Er det et sted på HFS hvor du har skrevet om dine erfaringer med IS?

Mvh.
    Maxtor
    Nei egentlig ikke. Har bare tipset om merket ved et par anledninger. :) Venter i spenning på din mening. ;-)

Vedlegg

Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

Vis vedlegget 204451

Mvh.
    Maxtor

Mvh.
    Maxtor
    Nei egentlig ikke. Har bare tipset om merket ved et par anledninger. :) Venter i spenning på din mening. ;-)

Oh, rakker'n for et flott oppsett :)

Mvh.
    Maxtor

JLmorten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Antall liker
    143
    Gratulerer Arild og Maxtor

Arild, tror du kommer til og overraske noen ganske snart?

Ser frem til og høre om dine "nye" erfaringer litt lengre frem i tid?

Maxtor, nå kan du uttale deg om hva du synes forskjellen mellom single ended kontra balansert drift er?

Jeg synes allerede dine innlegg er mer "balanserte"?

Du får fortsatt kose deg med ditt nye "balanserte" liv?

Hvis ikke denne sommeren blir varm, har dere jo deres MI forsterkeri og varme seg til?

Ha en fortsatt hyggelig og "balansert" kveld.

Hallo hifipuristen.

Jeg er faktisk litt usikker på hvor jeg skal begynne med å definere forskjellene mellom single-ended og balansert drift. Grunnen er rett og slett at det skjer faktisk en god del ved overgangen til balansert!

For mitt vedkommende tror jeg det første jeg la merke til (med såvel EC 4.5 som MI 12) er hvor bunnsolid presentasjonen og perspektivet i balansert drift er kontra single-ended. Instrumentene står "dønn fast" i lydbildet - det er liksom ingenting som flyter utover. Jeg var faktisk ikke oppmerksom på dette før jeg gikk over til balansert. Etter overgangen og at erfaringsgunnlaget har blitt mer omfattende blir faktisk denne forskjellen mer og mer fremtredende.

En annen ting er kontrollfaktoren. Også her tør jeg uttale meg etter en del timers erfaring med både single-ended og balansert drift. Kontrollen ved balansert drift er ganske merkbar kontra single-ended. Med kontroll mener jeg her alt fra å holde perfekt orden i lydbildet uansett hvor kompleks musikken er, toner stopper vesentlig mer nøyaktig i hele registeret (og i særdeleshet bassområdet) og ikke minst innen den dynamiske gjengivelsen. Utsving og ro i musikken gjengis med langt større kontroll.

Og så er det jo selvfølgelig faktoren som gjelder støy og svart bakgrunn. Dette er et område hvor single-ended ikke klarer å holde følge. Og her snakker jeg om de erfaringene jeg har gjort her hjemme. Det er fullt ut mulig at andre opplever dette (og de andre faktirene jeg nevner over) annerledes. Men bakgrunnen er beksvart og fullstendig tyst. Dette gjør at man kan dykke enda en dimensjon nærmere musikken.

Basert utelukkende på lyderfaringer er det nok ingen vei tilbake for meg - valget forblir balansert drift :)

Mvh.
    Maxtor
    Takk for innlegget:)
    Har strevd med å prøve og formulere meg på hvordan jeg opplever Balanced VS ubalanced etter at MI10.1SE"ene ble ommbygget. Men så kommer dette innlegget og beskriver akurat det jeg tenke men ikke klarte formulere. Så igjen takk og bra beskrevet 100% slik jeg vill beskrive det selv ...

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.395
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @JLmorten

Takk for at du delte dine erfaringer med oss ang. dine balanserte MI-10.1SE.

Det er dessverre ikke så mange av oss som kan uttrykke oss som Maxtor!

Det er morsomt å lese hans innlegg når han tar helt av?

Ha en forsatt "balansert" og hyggelig kveld.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Så flott å høre at det er sammenfallende opplevelser, JLmorten! Det betyr vel at vi ikke er helt borte i natta i våre opplevelser av balansert drift. Og godt å høre du er fornøyd med dine nye balanserte monoblokker :)

Det er noe besnærende med balansert drift. Noen forskjeller høre man umiddelbart, mens andre forskjeller kommer "snikende" på en etterhvert. Og det er "sluttpakken" som blir det virkelig avgjørende for den totale musikkopplevelsen.

Takker så mye for hyggelige ord, JLmorten :)

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    @JLmorten

Takk for at du delte dine erfaringer med oss ang. dine balanserte MI-10.1SE.

Det er dessverre ikke så mange av oss som kan uttrykke oss som Maxtor!

Det er morsomt å lese hans innlegg når han tar helt av?

Ha en forsatt "balansert" og hyggelig kveld.

Takker, hifipuristen :)

Jeg har nok dessverre en egen evne til å ta av litt/bli "lettere" euforisk. Men jeg håper dere kan leve med det. Det er bare noe ved gleden av å oppleve musikk i eget hjem i fantastisk facon som gjør at jeg må ut med det. Og da blir det ofte dere som må høre på det...........

For det skal ikke stikkes under en stol at mye av grunnen til dette er forsterkerne fra Musical Innovation. Det er mange flotte og gode forsterkere der ute - en del har jeg allerede hørt. Men det var først ved MI at jeg fant mitt merke, min "sound" som jeg velger å bygge resten av oppsettet rundt.

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.395
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @Maxtor

Hfs hadde vært mye "rikere" hvis alle kunne skrive som deg Maxtor.

Jeg tror jeg skriver for mange, at dine lett euforiske utbrudd krydrer denne tråden?

Forsett med det Maxtor.

Han en forsatt euforisk og "balansert" kveld.

kanaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    1.545
    Sted
    Fetsund
    @maxtor

Jeg tåler godt å lese dine gode beskrivelser.

Lykke og eierglede, som kommer rett fra hjertet.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og det kommer nok flere ord fra denne kanten etterhvert.......For min MI 18 Balanced og den lånte MI 12 skal drive et sett Intelligent Sound IS 6 Pro Mk II + en tid fremover!!

En utrolig hyggelig innehaver av Sonic Sound HiFi, Åsmund Tvinnereim, hadde tatt seg bryet med å kjøre fra Oslo og innom min ringe bolig på veien hjemover. Og her avleverte han nevnte høyttaler. Foreløpig har jeg dessverre ikke hatt tid til å pakke de opp, men det skal trolig skje i kveld eller i morgen tidlig. Bilder av nevnte høyttaler kommer.

Jeg gleder meg virkelig til å se hva MI presterer sammen med disse høyttalerne!

Mvh.
    Maxtor

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Petre: Hiver du over en min vei?:cool:
    Maxtor: Kos deg med IS, men du veit nok hva jeg tror skjer hos deg..

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Her i gården ble det hverken Carlsberg eller Belhaven. Det ble derimot Ultravox til reker og en slik:

Laroche Chardonnay 2010.jpg

Laroche Chardonnay 2010 :)

Det skal også nevnes at Intelligent Sound IS 6 Pro Mk II + ble koblet opp i dag tidlig og har vært spillende siden (takk så mye for nettradio). Høyttalerne var kliss nye - ikke engang åpnet fra emballasjen. Så her må det tilspilling til.

Og det gjør jeg med glede :)

Skål, gutter!

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    God formiddag, godtfolk!

Her spilles det stadig musikk og slik ser oppsettet ut akkurat nu:

IS 6 Pro Mk II +.jpg

Lykke!

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Qlt! Hvordan er høyttalerne?
    Det er flere ting av meget positiv art jeg har lagt merke til tross den korte tiden de har hatt i boligen. Det første som fanget oppmerksomhet når jeg pakket de opp var den fysiske størrelsen! Disse er langt større enn hva jeg har vært vant med ved Petite SX'ene! En annen ting er fit'n'finish. I svart pianolakk er de virkelig flotte å se på - nesten litt skulpturaktig. Og med forsenkede elementer og Furutech kontakter som runder av et flott byggverk føler man seg egentliglitt heldig som får ha noe slikt i stuen. Importør Tvinnereim mente de skulle plasseres rundt 10 cm fra bakvegg og slik sett glir de lettere inn i interiøret. Ikke ille :)

I og med at de er sprit nye må det en del timer til før de er tilspilte. Dog har jeg ikke klart å la være og brukte en del tid i går på lytting. Alt med en klype salt foreløpig grunnet mangelen på innspilling, men det virker definitivt som om MI 18 Balanced virkelig får mer luft å puste både inn og ut med disse høyttalerne! Musikken fremføres med enda større grad av luftighet og oppløsning. Og så skal det jo ikke stikkes under en stol at et kabinett med større volum gjør sitt til at fundamentet i musikken blir mer vektig, robust og taktilt. Rett og slett et fantastisk basstrykk dog uten at det går ut over homogeniteten.

Foreløpig virker dette meget oppløftende og førsteinntrykket av høyttalerne fra Intelligent Sound er særdeles godt! Og nesten det beste av alt: Boksene fra MI ser virkelig ut til å vokse med utstyret man kobler det opp mot!

Mvh.
    Maxtor

tyan

Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Nå skjønner du kanskje hvorfor jeg er hekta på IS? :) Jeg synes de har noe til felles med MI også. Lite bling og fokus på gode komponenter. På IS er det ekstremt lave toleranser på delefiltre og elementer er produsert etter spec. Noe som resulterer i lineær frekvensrespons fra 50Hz til 20Khz. Her får man virkelig innblikk i det som skjer selv på lavt volum! Jeg kjøpte i går et ca 25 år gammelt par av IS forgjenger. De spilte like fint og basselementene (2x10") var like fine i kantoppheng og ingen tegn til siging! ;-D

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.395
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @tyan og andre inntreserte

Hei tyan, jeg ser du skriver at MI har fokus på gode komponenter?

Det er nok riktig det, men viktigere er at konstruksjonene er "hightec".

Dvs. at det konstrueres etter aller seneste teknologi.

Alle Musical Innovation forsterkere har ingen global tilbakekobling.

Videre har de ingen kondensatorer i signalveien.

Inngangstrinnet er ganske spesielt, og alle transistorer må håndmatches der.

Videre satses det på "rene" kl A forsterkere, som er dyre og produsere.

Flere her på hfs. mener det er negativt og utvikle forsterkerne videre, men dette

gjøres fortløpende etter erfaringer og kunnskap om ny teknologi.

Skal du kalle MI forsterkerne noe, så må det være hitec innen reguleringsteknikk?

Takk for oppmerksomheten

Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Nå skjønner du kanskje hvorfor jeg er hekta på IS? :) Jeg synes de har noe til felles med MI også. Lite bling og fokus på gode komponenter. På IS er det ekstremt lave toleranser på delefiltre og elementer er produsert etter spec. Noe som resulterer i lineær frekvensrespons fra 50Hz til 20Khz. Her får man virkelig innblikk i det som skjer selv på lavt volum! Jeg kjøpte i går et ca 25 år gammelt par av IS forgjenger. De spilte like fint og basselementene (2x10") var like fine i kantoppheng og ingen tegn til siging! ;-D

Hallo tyan.

Det har jeg full forståelse for! Jeg har fortsatt et stykke å gå (innspilling), men synes allerede de har mer til felles med MI utover det du nevner og det er evnen til å formidle "nerven" i musikken :) Jeg opplever at all musikk jeg hittil har spilt formidles med stor grad av autensitet - en egenskap jeg verdsetter stort med MI-boksene.

Kombinasjonen med MI viser seg mer interessant en opprinnelig "fryktet". I like it!

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    God ettermiddag, MI-folket :)

Middagen er fortært og kroppen er nitidig plassert i sofaen. Med fullt utsyn til denne

MI 12 6.jpg

og denne

MI 18 Balanced 7.jpg

og disse

IS 6 Pro Mk II +.jpg

Fjernkontrollen til N-50'en sirlig plassert i hånden og album etter album flyter uanstrengt ut i stuen. Kunne livet vært bedre akkurat nå? Tror ikke det.

Lykkelig mandag, folket!

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Forunderlig nok fortsetter livet å være vakkert, gode MI-folk!

I dag har jeg hatt huset for meg selv noen timer og det er vel ingen overraskelse at det av den grunn har blitt en del musikkspilling. Jeg har tråklet gjennom ytterpunktene i min musikksamling og konstaterer vantro at jeg gleder meg like mye over alle genre og innspillinger.

Akkurat nå er det Christel Alsos "Tomorrow Is" som smykker stuen. Og jeg kan ikke annet enn å se bort på min MI 18 Balanced og MI 12. Og glise stort! Dette to-spannet er noe av det ypperste jeg har opplevd hjemme.

Passer bra med låten "Finding Gold" da, kanskje!?

Mvh.
    Maxtor

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    678
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    8
    Heisann!

Beklager seindrektigheita - og det blir dessverre ikkje noke bedre....

MI 4 - eller MI 18 integrert som den no kanskje kan kallast, vart henta på den lokale Post-i-butikk fredag 21. Den vart ikkje oppkobla før søndag 23.

Den har kun vært sporadisk brukt, så eg kan ikkje komme med noke særlig med lytteinntrykk eller konklusjoner, anna enn at den opplevast som både meir dynamisk og effektsterk enn tidligare. Men eg får komme tilbake til dette etter kvart som eg får satt meg ned og lytta til den. For tida er eg "silo-gut" frå tidlig til seint.

Mvh Arild

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Heisann!

Beklager seindrektigheita - og det blir dessverre ikkje noke bedre....

MI 4 - eller MI 18 integrert som den no kanskje kan kallast, vart henta på den lokale Post-i-butikk fredag 21. Den vart ikkje oppkobla før søndag 23.

Den har kun vært sporadisk brukt, så eg kan ikkje komme med noke særlig med lytteinntrykk eller konklusjoner, anna enn at den opplevast som både meir dynamisk og effektsterk enn tidligare. Men eg får komme tilbake til dette etter kvart som eg får satt meg ned og lytta til den. For tida er eg "silo-gut" frå tidlig til seint.

Mvh Arild

Gleder oss, Arild :)

Mvh.
    Maxtor

tyan

Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark

Flere her på hfs. mener det er negativt og utvikle forsterkerne videre, men dette

Skal du kalle MI forsterkerne noe, så må det være hitec innen reguleringsteknikk?

Takk for oppmerksomheten
    Hei. Da jeg leste om MI 11 så husker jeg det ble nevnt at den hadde komponenter som man vanligvis kun finner i langt dyrere konstruksjoner. Dette fant jeg tillitvekkende da jeg stadig opplever og leser at det syndes på dette området. Det hjelper selfølgelig ikke stort med bra komponenter hvis ikke de er utnyttet på en god måte i kretsløpene. Her kommer jo konstruktørens ferdigheter inn. Dette kan jeg ikke noe om og må lese spec og bruke ørene for å vurdere. Spec er forøvrig også et område jeg har inntrykk av at det syndes på. Amper skal jo iht spec ikke ha hørbare avvik i frekvensgang men har opplevd dette.

Det er interressant å lese blogger fra konstruktører om hvordan de går frem og hvorfor de velger slik de gjør. Jeg synes således at det er synd at ikke RM bidrar i tråden lenger. Jeg har hatt amper med zero feedback før og har ikke blitt særlig imponert. Skal bli spennende å høre hvor bra RM har fått til dette. Har ikke blitt mindre nysgjerrig av alle lovordene i MI tråden! :)

mvh

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

Takk for oppmerksomheten
    Hei. Da jeg leste om MI 11 så husker jeg det ble nevnt at den hadde komponenter som man vanligvis kun finner i langt dyrere konstruksjoner. Dette fant jeg tillitvekkende da jeg stadig opplever og leser at det syndes på dette området. Det hjelper selfølgelig ikke stort med bra komponenter hvis ikke de er utnyttet på en god måte i kretsløpene. Her kommer jo konstruktørens ferdigheter inn. Dette kan jeg ikke noe om og må lese spec og bruke ørene for å vurdere. Spec er forøvrig også et område jeg har inntrykk av at det syndes på. Amper skal jo iht spec ikke ha hørbare avvik i frekvensgang men har opplevd dette.

Det er interressant å lese blogger fra konstruktører om hvordan de går frem og hvorfor de velger slik de gjør. Jeg synes således at det er synd at ikke RM bidrar i tråden lenger. Jeg har hatt amper med zero feedback før og har ikke blitt særlig imponert. Skal bli spennende å høre hvor bra RM har fått til dette. Har ikke blitt mindre nysgjerrig av alle lovordene i MI tråden! :)

mvh

Er du i området rundt Ski/Langhus en gang i tiden, tyan, er du hjertelig velkommen til en lytt på MI 12 og MI 18 Balanced. God kaffe eller kald Carlsberg kan serveres :)

Mvh.
    Maxtor

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Jeg vil rett en stor takk til RM som tok min riaa inn for service rep, og ikke minst lånte meg en fremragende MI14 imellomtiden
    reddet meg fra å sende riaa til tyskland

tyan

Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Er du i området rundt Ski/Langhus en gang i tiden, tyan, er du hjertelig velkommen til en lytt på MI 12 og MI 18 Balanced. God kaffe eller kald Carlsberg kan serveres :)

Mvh.
    Maxtor
    Takk for tilbudet Maxtor! Det var snilt! Det hender av og til at vi reiser innover til dine trakter for å kjøpe musikkinstrumenter så tar sikkert kontakt en dag for å høre om det passer. :)

mvh

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.395
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @tyan

RM har tidligere fått kritikk fordi det han skrev, kunne virke som

egenreklame. Dette er heller ikke tillatt for bransjeaktører her på hfs.

Ingen tilbakekobling i forsterkerkretsløpet, er det flere og flere

som bruker. Det er derimot ikke alle som mestrer denne "teknikk".

Det er faktisk vanskelig og få "lav nok" forvrengning.

Lykke til med utprøving av MI forsterkere!

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Etter å ha lånt MI14 i noen dager så vil jeg bare si at det er ett sabla bra riaa trinn, faktisk enda bedre enn jeg hadde trodd, og ikke minst veldig bra innstillingsmuligheter på det, spiller med pondus,dynamikk og bravur det her :)

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.395
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    MI lager pt. ett Riaa trinn og det er MI-14.

Det er en helt ok Riaa. Det er vel meningen og lage 2stk nye (mye bedre og mye dyrere) Riaa'r?

Er vel litt usikker på om det er intereresse for disse?

Det er snakk om en Riaa til ca 30K og en til 60K.

Hva mener dere om dette?

Den dyreste blir kanskje balansert?

Musical Innovation ønsker tilbakemeldinger.

Påsan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Hei folkens. En stund siden sist jeg postet her inne, men har plutselig litt tid i hverdagen en lørdag morgen..:) I går skjedde det en liten tragedie hjemme, min MI9 SE+ (eller hva den nå går for å kalles her inne) begynte plutselig å sende ut skurring uten at musikk ble avspilt, og det suste plutselig fælt i høyre kanal ved avspilling. Dette skjedde ca kl 1330. Mail sendt til RM ang problemet fem minutter senere. Fem minutter etter det igjen ringte godeste RM opp og inviterte meg hjem..! Det må jeg si...
    Så jeg dro en tur til Hokksund i går ettermiddag med forsterkern i baksetet, og avleverte den hos RM.
    Utrolig artig å se hvor magien oppstår, og hadde en lengre og meget hyggelig visitt der, med litt innføring i diverse produkter og selvsagt litt generell pjatting. Alt i alt en meget positiv og hyggelig opplevelse, selvom forsterkeren ble igjen i Hokksund og jeg er musikkløs inntil problemet er avdekket og utbedret..
    Det ble noen spørsmål om mulig oppgradering, og evt pre-amp kjøp, så her trenger jeg litt råd folkens...Alternativ er å oppgradere til MI-18, med noe effekttap (hvis jeg ikke husker feil), men som generelt skulle gi bedre kontroll ifølge RM. eneste jeg er usikker på er om jeg vil bytte fra meg balansert drift...
    I tillegg er det ikke umulig det blir en pre-amp, men jeg er ikke sikker på hvilken. Har nå en Primare SP-32 surroundprosessor, som har mulighet for å avkoble og kun bruke analogdelen til musikk. Denne er et godt kompromiss mtp kjerring og brukervennlighet (PS3, dvd, tv etc) men gir nok ikke i nærheten av samme lyd som en dedikert analog forforsterker i samme prisklasse. Så alternativene er å selge denne og delfinansiere noe der, eller beholde den og kjøpe en mindre og billigere analog pre-amp. ikke lett dette her.
    Dette ble en litt lang post, men det får så være..Nå skjønner jeg i allefall hva all "rave'en" ang MI og konstruktøren handler om..maken til service har jeg faktisk ikke vært borti tror jeg!
    Skjønner det er delte meninger om saken, men min erfaring er i allefall udelt positiv så langt :)

Ha en god dag og helg utti der!

-Petter-

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn