MSB-DAC`ene høres meget spennende ut, men det er, som mange før meg har kommentert, synd at de koster så mye. Men man kan vel alltids spare, eller håpe på en lottogevinst?
Om de ser ut som en PS3, eller ikke, er helt uvesentlig for meg, så lenge de spiller som de skal, og leverer...
Jeg kjøper ikke stereoanlegg for å se på det, men for å høre på.
(Når det er sagt, er det selvsagt ingen ulempe om det ser pent ut heller, men utseende er, og blir sekundært, og vel så det.)
Er det lang venteliste på å få teste disse DA-konvertervidundrene?
Jeg har forresten en liten historie, som jeg kan være så selvironisk at jeg forteller her, slik at dere kan le litt av meg.
Ettersom Maxtor ba om bilder av mine Vibrapod/-cones, oppdaget jeg at de to fremste vibrapodene, som var plassert under føttene på min MI9.1, var dekket av noe som lignet en film med olje. Det var så mye at jeg ble klissete på hendene av å håndtere de.
Jeg fikk sjokk, og fant ut at eneste kilde for griseriet kunne være en av de seks colaboks-kondensatorene i strømforsyningen - det måtte altså være noe grusomt galt på ferde. I panikk kontaktet jeg RM, som serviceminded som vanlig ba meg ta med meg forsterkeren innom i "laboratoriet" samme kveld.
Guruen sa at han aldri hadde opplevd at en kondensator hadde lekket, og at han syns det hørtes rart ut. Men han trodde meg, og skrudde løs alle seks kondensatorer, som ble undersøkt grundig, uten å finne noen feil. Jeg reiste altså derfra uten å finne løsningen på mysteriet med det klissete oljegriset. (Men jeg fikk med meg masse info om MI-fremtiden. Nyheter som vi alle kan glede oss til, så det var på ingen måte en fånyttes tur.)
Når jeg kom hjem søkte jeg på vibrapod og residue og oil. Da dukket det søren meg opp noen historier om folk som kunne fortelle at disse gummiputene faktisk kan svette om de blir utsatt for varme. Og dere som henger her, vet jo hvor varm en klasse A-forsterker fra Hokksund kan bli....
Følte meg temmelig dum da Roar hadde plukket ut alle kondensatorene uten å finne en eneste dråpe olje, ja! Men for en service.
Det samme kan jeg si om importøren av Vibrapod, som når jeg sendte en epost om hendelsen, straks tilbød seg å sende meg et nytt sett pods. Er svært imponert av servicen der også. Og produktet er en ekstremt god oppgradering, særlig når man ser på den relativt rimelige prisen. Så oljepanikken er de tilgitt. *ler godt*