Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Du har helt rett, Audirvana. Dette analogtrinnet er rett og slett sexy :) Og med nært slektskap til kretsene i MI 16 tror jeg lydkvalitet er sikret i tillegg.

Husker jeg rett har Roar laget noen PSU'er til andre enheter med ganske stort hell. Du skal ikke se bort i fra at han kan smekke opp en vidunder-PSU til din allerede flotte Majik. Og med nytt analogtrinn i tillegg............Her tror jeg man kan trekke det meste så langt man bare vil kun begrenset av fantasien og lommeboken (dessverre).

Takker for lykkeønskninger. Jeg er allerede på bedringens vei - for hver dag som går er jeg en dag nærmere :)

Mvh.
    Maxtor

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Siggerud
    Her tror jeg man kan trekke det meste så langt man bare vil kun begrenset av fantasien og lommeboken (dessverre).
    Mvh.
    Maxtor
    Forstår, forstår, så alt for godt! Jeg har selv flere ting som er vesentlig større enn lommeboka, hvorav fantasien er en av de. :cool:
    Det hindrer meg likevel ikke i å planlegge forbedringer i oppsettet, her er nok videreutviklingen av 12.1 det mest konkrete.
    Ellers står en bedre streamer høyt på ønskelista, og der skjer det forhåpentligvis også noe innen overskuelig fremtid.
    Go' helg, gutter!

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Takker være denne er mine nevrosene under kontroll for en stakket stund:

QED uPlay.jpg

Med Wimp HiFi på iPad'en som sender signalet via Bluetooth videre til QED uPlay'en er det i det minste lyd i stuen. Low-Fi? Jepp, men det funker :)

Mvh.
    Maxtor
    glad igjen

Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og mens vi er inne på nevroser......

Min kjære MI 12.1 og MI 18 Balanced skal ut på en liten visningsreise. Nærmere bestemt til Møre og Romsdal. Nevrosen kom til overflaten igjen: Hva f...... gjør jeg nå da?? Guru Malmin kom med en snedig løsning: Lån dette så lenge. Og før jeg hadde rukket å takke for tilbudet var følgende kommet på døren:

MI 11.jpg

MI 11 2.jpg

MI 11 3.jpg

Det blir således et kjært gjensyn med fantastiske MI 11!

Denne versjonen er litt annerledes enn når jeg eide en MI 11 i det at Cardas har gjort sitt inntog på kontakt-siden. Men nesten det beste av alt - som følgesvenn til MI 11'en dukket det jaggumeg opp en MI 9.1 også:

MI 9.1.jpg

MI 9.1 2.jpg

MI 9.1 3.jpg

Før oppkobling måtte jeg jo sprette topplokkene på begge komponentene for å inspisere. Og igjen blir jeg slått av konstruksjonene. Ryddig, oversiktelig og ordentlig! Rett og slett skikkelig håndtarbeid! At det er brukt et eldre Adyton-kabinett til MI 9.1 spiller ingen rolle når det ser slik ut på innsiden. Den eneste begrensningen ved å benytte akkurat dette kabinettet er vel arealet til kjøleprofilene som gjør at MI 9.1'en er satt til "kun" 25 w kl. A. Men det tror jeg ingen har fortalt effekttrinnet :)

Det er lykke på en lørdag, det!

Riktig god helg, MI-venner :)

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

tyan

Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Voksent effekttrinn det der Maxtor! ;) Selv har jeg "oppgradert" til en ekte MI16 pga behovet for htb. Som bonus får man jo også 2x pre ut. Kjekt når man skal teste effekttrinn. 8)

GunR

Medlem
    Ble medlem
    16.02.2011
    Antall liker
    11
    Sted
    Kristiansund
    Nå er jeg vel strengt tatt ikke "Venn" ennå.. Men jeg kan bli. Må si jeg er spent på lyden som kommer i posten.. For sikkerhets skyld tok Cd- spilleren kvelden i går.. New Audio Defects, M5... så det blir plater!

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Voksent effekttrinn det der Maxtor! ;) Selv har jeg "oppgradert" til en ekte MI16 pga behovet for htb. Som bonus får man jo også 2x pre ut. Kjekt når man skal teste effekttrinn. 8)

Gratulerer, tyan!

En MI 16 er etter hva eierne sier en stor oppgradering :) Selv har jeg ikke hatt gleden av å høre MI 16, men man skal aldri si aldri.....

Igjen - gratulerer med et nydelig fortrinn.

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Nå er jeg vel strengt tatt ikke "Venn" ennå.. Men jeg kan bli. Må si jeg er spent på lyden som kommer i posten.. For sikkerhets skyld tok Cd- spilleren kvelden i går.. New Audio Defects, M5... så det blir plater!

Vi krysser fingrene, GunR. Det er alltid plass til en venn i MI-tråden :)

Trist å høre at kilden din har tatt kvelden, da....... Slikt er aldri ok å oppleve. Men plater funker vel greit det og :)

Mvh.
    Maxtor

tyan

Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Takker! Jeg hadde en oppgradert MI 11 til 16 fra før med WBT terminalene men valgte å bytte inn likevel. Hadde vært interessant å høre noe om hvordan MI 9.1 er i forhold til MI 18 Maxtor. Det blir jo kl A vs kl AB. :)

Sist redigert:

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.962
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3

Min kjære MI 12.1 og MI 18 Balanced skal ut på en liten visningsreise. Nærmere bestemt til Møre og Romsdal. Nevrosen kom til overflaten igjen: Hva f...... gjør jeg nå da?? Guru Malmin kom med en snedig løsning: Lån dette så lenge. Og før jeg hadde rukket å takke for tilbudet var følgende kommet på døren:

Vis vedlegget 273173

Vis vedlegget 273174

Vis vedlegget 273175

Denne versjonen er litt annerledes enn når jeg eide en MI 11 i det at Cardas har gjort sitt inntog på kontakt-siden. Men nesten det beste av alt - som følgesvenn til MI 11'en dukket det jaggumeg opp en MI 9.1 også:

Vis vedlegget 273176

Vis vedlegget 273177

Vis vedlegget 273178

Før oppkobling måtte jeg jo sprette topplokkene på begge komponentene for å inspisere. Og igjen blir jeg slått av konstruksjonene. Ryddig, oversiktelig og ordentlig! Rett og slett skikkelig håndtarbeid! At det er brukt et eldre Adyton-kabinett til MI 9.1 spiller ingen rolle når det ser slik ut på innsiden. Den eneste begrensningen ved å benytte akkurat dette kabinettet er vel arealet til kjøleprofilene som gjør at MI 9.1'en er satt til "kun" 25 w kl. A. Men det tror jeg ingen har fortalt effekttrinnet :)

Mvh.
    Maxtor
    Fantastisk historie, Maxtor! ;) Alt ordner seg for snille gutter.

...og nå venter vi spent på lytteinntrykk etc...

Mvh Salty

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5

Vis vedlegget 273173

Vis vedlegget 273174

Vis vedlegget 273175

Vis vedlegget 273176

Vis vedlegget 273177

Vis vedlegget 273178

Mvh.
    Maxtor

Mvh Salty

Hadde likt å vite hva tomgangsstrømmen på den 25Wats MI9.1eren der, gitt. Jeg har jo også en MI 9.1 med litt mindre kjøling.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.361
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 273173

Vis vedlegget 273174

Vis vedlegget 273175

Vis vedlegget 273176

Vis vedlegget 273177

Vis vedlegget 273178

Mvh.
    Maxtor

Mvh Salty

Hadde likt å vite hva tomgangsstrømmen på den 25Wats MI9.1eren der, gitt. Jeg har jo også en MI 9.1 med litt mindre kjøling.
    Hei Audirvana

Maxtor's MI-9.1 kjører med lavere spenning.
    Dette betyr at utgangseffekten er lavere, og varmeutviklingen mindre.
    Derfor kan han også kjøre med litt høyere tomgangstrøm enn din ifht.
    kjøling og høyere spenning.

Gratulerer så mye Maxtor!

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.419
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    MIni9.1!! Den der skulle jeg likt å høre! :)
    Hva er mål på kabinettet?

Mvh.
    oks

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hei Audirvana

Maxtor's MI-9.1 kjører med lavere spenning.
    Dette betyr at utgangseffekten er lavere, og varmeutviklingen mindre.
    Derfor kan han også kjøre med litt høyere tomgangstrøm enn din ifht.
    kjøling og høyere spenning.

Gratulerer så mye Maxtor!
    Det ante meg at det var noe slikt, ja, Puristen. Morsom vri på en god forsterker, uansett.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Aj, aj, det ble en sen natt i natt......... Tror jeg klokket inn 1 stk. Baron de Ley Reserva 2009 og vanvittig med plater innen hodet fant veien til puten kl. 02.30 i natt :) Etter en, for meg, lang tid uten musikk følte jeg det var mengder med lytting jeg måtte ta igjen.

Gjensynet med MI 11 var utrolig morsomt og erfaringene med MI 9.1 så langt likedan. For de av dere som evt. venter på en redegjørelse om forskjellene mellom mine snart reiseklare MI 12.1/MI 18 Balanced og de lånte (jeg presiserer - lånte) MI 11/MI 9.1 må jeg nok skuffe dere stort. Det jeg kan si er at dette er noen fantastiske oppsett begge deler, men det er umulig for meg å skulle si noe om de lydmessige ytelsene opp mot hverandre. Dette bunner rett og slett ut i følgende:

Kilden hjemme akkurat nå er for meg ukjent, virkelig Low-Fi og har aldri vært benyttet med MI 12.1/MI 18 Balanced-oppsettet. Når min HRT kommer hjem fra Hokksund har den et helt nytt analogtrinn av en helt annen rase enn når jeg benyttet den sammen med MI 12.1/MI 18 Balanced-oppsettet.

Høyttalerkablene ble byttet ut for kort tid siden og har således aldri vært benyttet sammen med MI 12.1/MI 18 Balanced-oppsettet.

Konstruksjonsfilosofien mellom de forskjellige oppsettene er meget forskjellige:
    - MI 11 er en konstruksjon basert på single-ended oppbygning - MI 12.1 er en nyere konstruksjon med balansert oppbygning
    - MI 18 Balanced er en fullbalansert konstruksjon med meget overdimensjonert PSU - MI 9.1 er en single-ended konstruksjon
    - MI 18 Balanced er kl. AB mens MI 9.1 er kl. A

Med utgangspunkt i det ovennevnte føler jeg det rett og slett er for mange variabler til at jeg kan si noe som helst fornuftig om forskjellene. Det jeg derimot kommer til å si noe om er mine erfaringer med MI 9.1 uten sammenlikning til MI 18 Balanced. MI 11 har jeg jo eid før og er hukommelsen min tålelig ok husker jeg dennes styrker ganske greit.

Det jeg foreløpig kan si om i forhold til den lånte MI 9.1-versjonen (som er en del mindre enn standard MI 9.1) er at jeg var vel litt redd for at den ikke hadde nok "guffe" til å få mine IS 6 Pro Mk II + til å synge. Mine erfaringer så langt kan oppsummeres i følgende: At denne MI 9.1-versjonen "kun" har 25 w å by på har ingen fortalt den!

Og her er vi kanskje inne på det eneste jeg kan si om likheter mellom denne og min MI 18 Balanced: Evnen til å formidle styrke, kontroll og rørende musisering :)

Mvh.
    Maxtor
    litt trøtt enda

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Det har, til tider, vært fokus på forskjellene mellom balanserte forsterkere, og single ended-konstruksjoner. RM holdt, så vidt jeg vet, lenge fast på å kun forholde seg til single ended-forsterkere. Men nå har han gitt etter for "presset", og de nyeste konstruksjonene er balanserte.

Jeg spør meg om de lydmessige fordelene med XLR-ICs, versus RCA-ICs er så store? Mine erfaringer er delte der. Det kan kanskje ha med at en del forsterkerprodusenter jukser, og setter XLR-kontakter på konstruksjoner som egentlig er single ended?

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.361
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Det har, til tider, vært fokus på forskjellene mellom balanserte forsterkere, og single ended-konstruksjoner. RM holdt, så vidt jeg vet, lenge fast på å kun forholde seg til single ended-forsterkere. Men nå har han gitt etter for "presset", og de nyeste konstruksjonene er balanserte.

Jeg spør meg om de lydmessige fordelene med XLR-ICs, versus RCA-ICs er så store? Mine erfaringer er delte der. Det kan kanskje ha med at en del forsterkerprodusenter jukser, og setter XLR-kontakter på konstruksjoner som egentlig er single ended?
    Hei igjen Audirvana

Det står vel ganske mye om balansert drift kontra single ended tidligere i tråden?
    Bare bla deg tilbake og les?
    Jeg husker dessverre ikke fra hvilken side, men tipper Maxtor og Salty Dog har kontrollen?
    Tror kanskje også det var min skyld at MI begynte med balansert drift?

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5

Hei igjen Audirvana

Det står vel ganske mye om balansert drift kontra single ended tidligere i tråden?
    Bare bla deg tilbake og les?
    Jeg husker dessverre ikke fra hvilken side, men tipper Maxtor og Salty Dog har kontrollen?
    Tror kanskje også det var min skyld at MI begynte med balansert drift?
    Så du tar altså ansvaret? :eek:

Det ante meg vel at det har vært et tema tidligere, ja. Får bla litt.

Ellers har jeg det litt som Maxtor i helgen. Musikk til langt på natt. Er fremdeles strålende fornøyd med min (ubalanserte) MI16.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Er det forresten noen som bor i ganske umiddelbar nærhet av Roar og som har CD-brenner? I så tilfelle - send meg gjerne en PM :)

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hva skal du brenne..?
    Hallo bjornh.

Roar trenger noen filer med test-toner til ferdigstillelsen av analogtrinnet. For å spare noen dager postgang tenkte jeg at dersom noen som bor meget i nærheten av Roar kunne jeg kanskje be om hjelp til brenning av filene og overlevering av CD'en.

Men jeg tror vi satser på Posten Norge :)

Mvh.
    Maxtor

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Tror det er på tide at vi får utstyrt Roar med en datamaskin, slik at han, for eksempel kan laste ned, og spille av testtoner via en DAC.

Det å brenne en CD er jo sååå 2002, ikke sant?

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ja, ja........

Etter mye planlegging, samling av emballasje og møysommelig nedpakking (her er intet overlatt til tilfeldighetene!) sendte jeg MI-sakene mine avgårde i går. Destinasjon: Kristiansund (ikke Molde.....). Det skal bli utrolig morsomt å høre om erfaringene til vedkommende som skal teste dette ut - håper inderlig han kan dele tanker/erfaringer med oss etterhvert som tiden skrider frem :)

Mens utstyret mitt er på visningsferd her jeg, som tidligere nevnt, vært så heldig å få låne en MI 11 og en MI 9.1. Og en av de største fordelene med dette akkurat nå (gråvær og litt kjøligere enn tidligere) er at MI 9.1'en blir varm! Voldsomt varm! Artig gjensyn og gjenhør med Musical Innovation kl. A :)

Det er lykke på en onsdag det :)

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Siggerud
    Mens utstyret mitt er på visningsferd her jeg, som tidligere nevnt, vært så heldig å få låne en MI 11 og en MI 9.1. Og en av de største fordelene med dette akkurat nå (gråvær og litt kjøligere enn tidligere) er at MI 9.1'en blir varm! Voldsomt varm! Artig gjensyn og gjenhør med Musical Innovation kl. A :)

Mvh.
    Maxtor
    Herlig med onsdagslykke. Skikkelig deilig! Mine småtasser ligger på rundt 55C etter en times drift ved ca normal stuetemp., hvor varmt er voldsomt varmt hos deg?

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Ja, ja........

Etter mye planlegging, samling av emballasje og møysommelig nedpakking (her er intet overlatt til tilfeldighetene!) sendte jeg MI-sakene mine avgårde i går. Destinasjon: Molde. Det skal bli utrolig morsomt å høre om erfaringene til vedkommende som skal teste dette ut - håper inderlig han kan dele tanker/erfaringer med oss etterhvert som tiden skrider frem :)

Mvh.
    Maxtor
    Kom du inn under postens vektgrense for utstyret da? Det er omtrent umulig å få sendt pakker på over 35 kilo med posten i Norge, om du er privatperson. Jeg prøvde en gang å få sendt en MI8Ex, og slet veldig med å finne et alternativ til Posten.

Ellers kan jeg bekrefte at MI 9.1 blir varm. Veldig varm. Min klarer jeg ikke å holde hånden oppå særlig lenge, når den er varmet opp. Dette er Petres gamle "baby", som han selv sier hadde en arbeidstemperatur på 55 grader. Jeg tror det er hakket mer nå om sommeren.

På vinteren er den gull verdt som "panelovn".

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hm.....høres ut som om jeg må ta en tur til herr Ohlson for å kjøpe en temperaturmåler - varmeutviklingen til MI 9.1 må dokumenteres :) Alt ettersom hvor lenge mine MI-saker blir værende i Kristansund (ikke Molde....) og hvor lenge jeg har mulighet til å sitte med MI 9.1 ser jeg at behovet for å anskaffe ny ovn i stuen ikke er spesielt prekjært.........

Ellers gikk det helt greit å sende komponentene, Audirvana, men jeg var nødt til å splitte det opp i 2 forsendelser. Men det gikk så greit, atte.

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    I forhold til arbeidstemperatur hadde det i grunnen vært interessant å høre hva den o, så store guruen sier om hvilket område MI9.1 bør ligge på. Man har jo lyst på så mye "futt" som mulig, uten at det skader, eller sliter uforholdsmessig mye på forsterkeren.

55 grader er, etter hva jeg skjønner, iallfall langt unna faresonen for transistorene. Men her er det viktig å huske at temperaturen på kjølefinnene selvsagt er en god del lavere enn temperaturen på transistorene.

Hadde vært morsomt med en automatisk tomgangsstrømsjustering, koblet opp mot en temperaturmåler, hva?

GunR

Medlem
    Ble medlem
    16.02.2011
    Antall liker
    11
    Sted
    Kristiansund
    Hm.....høres ut som om jeg må ta en tur til herr Ohlson for å kjøpe en temperaturmåler - varmeutviklingen til MI 9.1 må dokumenteres :) Alt ettersom hvor lenge mine MI-saker blir værende i Molde og hvor lenge jeg har mulighet til å sitte med MI 9.1 ser jeg at behovet for å anskaffe ny ovn i stuen ikke er spesielt prekjært.........

Ellers gikk det helt greit å sende komponentene, Audirvana, men jeg var nødt til å splitte det opp i 2 forsendelser. Men det gikk så greit, atte.

Mvh.
    Maxtor
    AHEM.... Kristiansund, Maxtor, Kristiansund! Ikke Molde.. ;)

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hm.....høres ut som om jeg må ta en tur til herr Ohlson for å kjøpe en temperaturmåler - varmeutviklingen til MI 9.1 må dokumenteres :) Alt ettersom hvor lenge mine MI-saker blir værende i Molde og hvor lenge jeg har mulighet til å sitte med MI 9.1 ser jeg at behovet for å anskaffe ny ovn i stuen ikke er spesielt prekjært.........

Mvh.
    Maxtor

Næmen, for f......! Bare å beklage, GunR........

Meget flau er det kun å konstatere at jeg ikke vet helt hvor jeg fikk Molde fra. Pussig. Litt lang ferie, kanskje? Men sett på en annen side - Molde er jo bare et steinkast unna, er det ikke?

Mvh.
    Maxtor

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5

Mvh.
    Maxtor

Meget flau er det kun å konstatere at jeg ikke vet helt hvor jeg fikk Molde fra. Pussig. Litt lang ferie, kanskje? Men sett på en annen side - Molde er jo bare et steinkast unna, er det ikke?

Mvh.
    Maxtor
    Østlendinger.... *himler med øynene* De tror avstandene nordpå alltid er "ett steinkast". ;););)

Jeg hadde beslaglagt forsterkerne hans, som straff, GunR!!

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.962
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    @GunR: Kristiansund, ja! Det er noen nordmøringer i MI-klubben, og det er alltid plass til flere. ;)

Mvh Salty (utflytta nordmøring)

haavardnk

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2012
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har noen ide om hva som går an å gjøre for å få fremhevet navnet på frontene på svarte MI komponenter? :)
    Fra avstand ser de bare ut som en svart boks, og i lyset i min stue klarer man ikke å se det uten å gå helt inntil stereobenken,
    det er litt synd, vil gjerne få fram navnet på desse flotte komponentene :D

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har noen ide om hva som går an å gjøre for å få fremhevet navnet på frontene på svarte MI komponenter? :)
    Fra avstand ser de bare ut som en svart boks, og i lyset i min stue klarer man ikke å se det uten å gå helt inntil stereobenken,
    Jeg har faktisk tenkt på å få svarte fronter på mine forsterkere også, og i den forbindelse har jeg tenkt at det hadde vært stilig med hvit lakk i de graverte bokstavene, for å fremheve de.

I så fall trengs et menneske med stø hånd på penselen.

Det hadde vært kult å få fremhevet skriften på de forsterkerne som er farget "naturell" også. Det er ikke lett å se hva slags forsterker det er, om man ikke kryper helt innpå den, slik det er i dag.

Dette er IALLFALL noe som vil være viktig for de forsterkerne som skal til Horten. Merkenavnet må vises.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Siggerud
    Tja.. Putte noe syreguffe/svakt etsende i logoen, eller slipe/polere bort svartelokseringen for å få bokstavene til å fremstå skinnende blanke?

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Tja.. Putte noe syreguffe/svakt etsende i logoen, eller slipe/polere bort svartelokseringen for å få bokstavene til å fremstå skinnende blanke?
    En mye enklere løsning ville vel vært å gravere inn logoen etter elokseringen, i så fall? Det ville få frem bokstavene.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.250
    Sted
    Siggerud
    En mye enklere løsning ville vel vært å gravere inn logoen etter elokseringen, i så fall? Det ville få frem bokstavene.
    Jo, helt klart det greieste, men her har man allerede en sorteloksert front.

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    En gravør vil nok klare å fjerne elokseringen i teksten, tenker jeg. Trenger jo ikke fjerne mye.

De nye frontene til Roar har forresten en litt annen finish enn det som de fleste av oss har. Overflaten er hakket glattere. Roar fortalte at det trolig er fordi han har fått, iallfall prøvefronten til de nye digitale forforsterkerne, fra en ny leverandør. Jeg likte den litt glattere finishen.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

Mvh.
    Maxtor

Mvh.
    Maxtor
    Østlendinger.... *himler med øynene* De tror avstandene nordpå alltid er "ett steinkast". ;););)

Jeg hadde beslaglagt forsterkerne hans, som straff, GunR!!

Jammen, dette kan jo ikke kalles annet enn et steinkast vel.........

Mokri.jpg

Mvh.
    Maxtor

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn