slartibartfast
Hi-Fi freak
så bra at den absolutt burde testes.
Too late. Den forsvant fra torget. Sikkert en eller annen som skjønte det begynte å brenne med å sikre seg den.så bra at den absolutt burde testes.
grammofon - Har du forresten fått OAL-settet?Slapp av. Det er sikkert en grunn til at den ble solgt.
Vi er her alle sammen, bjornh! ...og vi spiller musikk.Hvor er det blitt av alle sammen?
Hei,MI 14 er ikkje verdens beste RIAA, men den er god for prisen! - sa RM.
Det stemmer vel høvelig med det inntrykket eg har, etter å ha lest litt kva dei som eig eller har prøvd den skriv.
Men det fins sjølvsagt betre ting der ute! Og verre.
Eg har (faktisk) ein MI 14 som står og støver ned, i påvente av at det skal bli høve å setje opp ein platespelar her i heimen. Kjøpt usett/uhøyrt - kun på magafølelsen.
Har aldri hatt platespelar i oppsettet mitt tidligare.
Men det blir ikkje med det aller første ting blir satt opp ser eg. Kanskje det til og med kjem ut ein MI RIAA innan eg får sett opp riggen?!
grammofon - Har du forresten fått OAL-settet?Slapp av. Det er sikkert en grunn til at den ble solgt.
Mvh Arild
Godt å høre.Vi er her alle sammen, bjornh! ...og vi spiller musikk.Hvor er det blitt av alle sammen?
Mvh Salty
Har nettopp fått i hus en MI 11 proto.
Lovende, det er førsteinntrykket.
Pre`en kom i et kabinett som ikke er veldig stort, faktisk overraskende lite, både i bredde og dybde.
"Strømforsyningen" - dvs trafoen, "henger løst og dingler", og bør nok monteres inn i eget kabinett etter hvert.
At en gammel Philips fjernkontroll brukes til å justere "mute - ikke mute", gir det hele litt sjarm. Har ikke hatt remote til X2, og vil nok overleve uten til MI 11 og...
Har en stund nå spilt med Pass Labs X2 som pre, men jeg tror jaggu at MI11 proto kan gi X2 kamp til døren og vel så det.
Oppløsningen er meget god med MI 11, mellomtonen just så tilstede som jeg foretrekker å ha det. Bassgjengivelsen er vel der MI 11 skiller seg mest fra X2. Det oppleves foreløpig som om der er mer av alt med MI 11 - uten at det blir slapskaus av det av den grunn.
Kan være at MI 11 graver dypere i materien, og dermed formidler mer fundament.
Bakgrunnen er i alle fall ikke mindre svart enn med X2, og jeg aner mer luftighet og 3D-følelse med MI 11 - men her må jeg nok høre mer for å kunne konkludere.
Alti i alt et spennende bekjentskap, så får vi se hvor ferden går videre....
Må spelle mer mussikk her nå, kjenner jeg, for å bli litt klokere.....
mvh
Proffen
Hei, vet ikke om du blander litt navn nå eller? Men JEG har ihvertfall fått mitt!grammofon - Har du forresten fått OAL-settet?
Mvh Arild
Hei, vet ikke om du blander litt navn nå eller? Men JEG har ihvertfall fått mitt!grammofon - Har du forresten fått OAL-settet?
Mvh Arild
Eller har det vært omsetning av flere?
Vis vedlegget 345757
Veldig hyggelig å se navnet ditt her igjen Maxtor.Og i serien "Savner den så utrolig mye........" kommer her dagens deltaker:
Vis vedlegget 346047
Mitt aller første apparat fra Musical Innovation - en MI 11 bygget inn i et MI 6 kabinett - egenhendig avhendet hos Guruen. En selsom opplevelse.
Savner den enda...........!
Mvh.
Hei grammisGår det an å si noe om hvordan RIAA'n låter i forhold til andre i samme prisleiet? Du får den vel til å virke?Hei
Kjekt å ha så ann sa Øystein sunde
Noen som har Spec /Pdf ,,,,,bruksanvisning til Mi 14 riaa,sitter med en brukt uten Spec
Mvh
Hyggelig å "se" deg, Maxtor!
Du kan jo satse på å bli den første i Norge med den nye, integrerte MI20 25Watts forsterker, med svensk design? Det er en nøktern ende å starte, ikke sant? ;D
MI20 er Musical Innovations første integrerte forsterker på lenge, inngår i den nye svenske designlinjen, og hadde verdenspremiere på en HIFI-messe i Jønkøping tidligere i år. Forsterkeren er på 25W klasse A, og har innbygget RIAA.MI 20?
Takk for svar. Har hatt noen riktig gode RIAA'er og prøvd diverse andre. Synes det er vanskelig å velge. Alltid er det ett eller annet å henge seg opp i. Jeg sitter på en Manley Steelhead som nå er priset til rundt 90k. Også den har mangler. Jeg har snakket med Roar, og vet at han har hatt planer om å lage et skikkelig godt RIAA-trinn. I så fall vil jeg få laget en spesialutgave med mulighet til å stille RIAA-kurven også, fordi jeg spiller en del ukurante plater. Dessuten skal det låte åpent, ikke skarpt, med bra fylde i bassen etc etc. Mao den komplette RIAA uten noen feil eller lyter - selvsagt til en billig penge.Hei grammisGår det an å si noe om hvordan RIAA'n låter i forhold til andre i samme prisleiet? Du får den vel til å virke?Hei
Kjekt å ha så ann sa Øystein sunde
Noen som har Spec /Pdf ,,,,,bruksanvisning til Mi 14 riaa,sitter med en brukt uten Spec
Mvh
beklager sent svar ,,,det riaa trinne er ikke mitt, en hifikamerat som har det, ikke hørt dette selv,men kansje eg skal få lånt det hjem/eller
bruker noen andre som eg er fornøyd med ,,Musical fidelity VINL og Dali Riaa.gå for pickuper på over 0,4mv Mc og MM som har 3,0 mv på Vinl og du har ett kjempe godt Riaa trinn.
Mvh
Tadaaa!
Vis vedlegget 346558
Jøss! Hva er det mine gamle øyne skuer...?
Maxtor er tilbake! Jeg markerer denne begivenheten med MI-fanfaren.
Mvh Salty
Velkommen tilbake Maxtor.Tadaaa!
Vis vedlegget 346558
Mvh Salty
Velkommen tilbake Maxtor.Tadaaa!
Vis vedlegget 346558
Mvh Salty