Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Da er denne solgt. Bye Bye.


    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Og denne innmaten har fått nytt husrom. I søppelkassa til Roar.


    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da blir det søndag på meg I Horten. Sønn min hadde lyst til å være med og da passer ikke lørdag... :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Og denne innmaten har fått nytt husrom. I søppelkassa til Roar.
    Hva med utmaten? ???
    Jeg tenkte å fylle den med godsaker fra Roar.
    Men pga mine krav og ett tilbud fra Roar jeg ikke klarte å si nei til så ble den litt for liten[emoji849].
    Det vil si at dette chassiset blir det en annen eier på.

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Og denne innmaten har fått nytt husrom. I søppelkassa til Roar.
    Betyr det at Roar forsatt bruker chassis fra andre fabrikat isteden for egne.. ?
    Trodde han hadde vokst fra slikt ...
    Nei,det betyr ikke det. Bestiller du noe fra han så får du MI design hele veien.
    Det har jeg fått også. Du behøver ikke å være redd for å få noe tilfeldig.
    Men noen ganger så hjelper han til med å modifisere forsterkere som ikke er optimale. Og han kan tilby andre karosserier om han har det.
    Du får nøyaktig det du bestiller. Ingen overraskelser. Dette ser jeg på som en god service. Og gjenbruk er bra for miljøet.
    I dette tilfellet var dette en forsterker som jeg bruker på senter høyttaler. Og det var min egen ide å bruke samme karosseri. Men mens vi satt der så kom han med noen gode ideer. Siden jeg trenger en forsterker til å drive mine Alto Utopia til han blir ferdig med min Klasse A Forsterker. Som forøvrig kommer i Mi sitt eksklusive design.
    Så ble vi enige om noe som ikke passet inn i det lille karosseriet. Og denne haster det med å få istand da jeg ikke klarer å høre på Alto med en Receiver. Så siden han ikke hadde ett egnet Mi karosseri liggende så får jeg det han hadde liggende og han får min. Dette er kun for å hjelpe meg med litt godlyd så fort som svint. Så nå slipper jeg å vente i ukesvis.
    Dette er ikke noe annet enn ekstremt god service fra den siden. Nå får jeg godlyd i løpet av få dager og kan kose meg til den store klasse A ampen blir ferdig. Da blir denne satt som senter Forsterker.
    Bedre service enn dette har jeg aldri opplevd maken til. Han kunne selvfølgelig ha driti i mitt hastverk og sagt att jeg må vente til han får deler til ett karosseri. Og dermed lagt seg på samme linje som alle andre. Men Roar er ikke slik. Og det gjør meg veldig happy.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Når får du den store klasse A ?
    Det er vel 60 cm kabinett ?

    Cadillacman
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Den blir på 6000 watt rett før du ser en blå lysbue som treffer deg med en fart på lysets hastighet.

    Eller ca 150 klasse A watt i 8 ohm.
     

    Dharmabum

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.214
    Antall liker
    1.459
    Torget vurderinger
    11
    Dersom det er noen her som har MI17 monoblokker og kunne tenke seg å gå over til et integrert beist (45 kg) av en ren klasse A forsterker på 80W dual mono (7300 usd) så send meg gjerne en PM. Har en MI13 som jeg må få brukt i et balansert oppsett.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Ca dobbel så kraftig som monoblokkene jeg har bestilt.
    Skulle gjerne hatt monoblokker selv også. Da hadde det kanskje blitt plass til de store Rifa kondisene . Men sliter litt med plass. Når blir dine monoblokker ferdig?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.023
    Antall liker
    8.353
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på hva som skjedde med denne her?

    IMG_0616.jpg
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    664
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.804
    Antall liker
    11.312
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Kabinettene som Malmin leverer er topp kvalitet etter min erfaring.
    Begge preampene jeg har hatt har vert meget bra greier.

    MI16.4 3.jpg


    MI 16 er omtrent i daglig bruk.
    Låter bra og driver godt tunge laster er min erfaring med MI pre.


    MI10ern ble bygd i vintage EC kabinett etter eget ønske.
    Var den gang et flott alternativ med ny innmat istedenfor pusse på allerede utslitt nesten 40 år gammel EC.

    IMG_1333-2.JPG


    Var utro og dum og la 10ern ut for salg for en stund siden, men en kamerat vil låne den og teste.
    Men er såpass fornøyd med den at lurer rett og slett på beholde for en veit ikke hva en finner på i fremtiden :)

    Om Malmin kan bygge amper? Oh yes!
    Skulle gjerne testa en 100w klasse A men har ikke råd eller plass.....
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.729
    Antall liker
    1.846
    Torget vurderinger
    1
    På min MI1 preamp står det ikke noe om MM elller MC på phono inngangen, har denne en innebygd phonoforsterker og hvis den har det. Hvordan er den i forhold til andre eksterne modeller. Har ikke testet denne ut ennå, tenke og høre med menigheten føre testing. Merker forøvrig litt bakgrunnstøy når musikken kommer til de rolige partiene med Clearaudio Nano phono forsterkeren koblet til. Platespilleren er koblet til nullskinne. De andre platespillerne som er koblet til det andre anlegget i stua og samme nullskinne har ikke dette problemet.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.023
    Antall liker
    8.353
    Torget vurderinger
    1
    Snakket med ham for et par uker siden.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg synes det er mange tråder som er stille for tiden.
    Men nå går det virkelig mot mørkere tider, folkens. Så frem med de store ordene og få litt fart på forumet igjen. :) Det er alt for kjedelig slik det er nå.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    664
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det er mange tråder som er stille for tiden.
    Men nå går det virkelig mot mørkere tider, folkens. Så frem med de store ordene og få litt fart på forumet igjen. :) Det er alt for kjedelig slik det er nå.
    Ja helt enig, her skjer det ikke mye for tiden.De som skrev mye før virker det som har falt i fra,men jeg skal skrive litt når jeg får monoblokkene i fra Roar.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Jeg kommer også sterkt tilbake når ting er på plass. For øyeblikket spiller mine Focaler på en Onkyo Receiver.
    Det låter fint og behagelig. Og mer enn bra nok for mange. Men ikke så fint som vi er vant til...
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    664
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer også sterkt tilbake når ting er på plass. For øyeblikket spiller mine Focaler på en Onkyo Receiver.
    Det låter fint og behagelig. Og mer enn bra nok for mange. Men ikke så fint som vi er vant til...
    Spiller på en Primare 30.5 mk3 og den er veldig strømsterk og det fungerer overraskende bra på veldig vanskelig ht.men så deler jeg på 90 hertz.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Jeg kommer også sterkt tilbake når ting er på plass. For øyeblikket spiller mine Focaler på en Onkyo Receiver.
    Det låter fint og behagelig. Og mer enn bra nok for mange. Men ikke så fint som vi er vant til...
    Spiller på en Primare 30.5 mk3 og den er veldig strømsterk og det fungerer overraskende bra på veldig vanskelig ht.men så deler jeg på 90 hertz.
    80hz her. Ellers blir det lite dynamikk..
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    2.467
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes det er mange tråder som er stille for tiden.
    Men nå går det virkelig mot mørkere tider, folkens. Så frem med de store ordene og få litt fart på forumet igjen. :) Det er alt for kjedelig slik det er nå.
    Helt enig! Nå går vi inn i hifi'ens høytid med grå og mørke høstkvelder. Ikke så mye som slår følelsen av å sige ned i godstolen og kjenne bokstavelig MI's kl A varme både kropp og sjel!
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    967
    Torget vurderinger
    7
    For min egen del har det sine naturlige årsaker. Stua har vært ommøblert i to måneder. Noe som førte til total solformørkelse hva angår lyd! Samboeren min tok til vettet og skjønte etter hvert verdien av å ha en glad mann i huset. Så lenge jeg betalte den nye sofaen, var det greit å kjøre på i god, gammel stil! :) Så folkens, om det skulle knirke litt i heimen hva angår interiør, så blås av 10-15000 på en sofa, så roer de seg!

    rsz_fullsizerender_72.jpg
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    664
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    For min egen del har det sine naturlige årsaker. Stua har vært ommøblert i to måneder. Noe som førte til total solformørkelse hva angår lyd! Samboeren min tok til vettet og skjønte etter hvert verdien av å ha en glad mann i huset. Så lenge jeg betalte den nye sofaen, var det greit å kjøre på i god, gammel stil! :) Så folkens, om det skulle knirke litt i heimen hva angår interiør, så blås av 10-15000 på en sofa, så roer de seg!

    Vis vedlegget 461766
    Da er jeg glad jeg har eget lytterom, som jeg kan gjøre hva jeg vil med.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Musical innovation har jeg ikke hørt om før, ikke før jeg kom inne på hifisentralen, men aldri spurt hvordan disse produktene spiller. Hvordan er lyd signatur I musical innovation.

    Imagine
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Musical innovation har jeg ikke hørt om før, ikke før jeg kom inne på hifisentralen, men aldri spurt hvordan disse produktene spiller. Hvordan er lyd signatur I musical innovation.

    Imagine
    Hvis du går ett par sider tilbake så fikk jeg noen svar på dette. Men er litt forskjellig hva folk sier..
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    967
    Torget vurderinger
    7
    For min egen del har det sine naturlige årsaker. Stua har vært ommøblert i to måneder. Noe som førte til total solformørkelse hva angår lyd! Samboeren min tok til vettet og skjønte etter hvert verdien av å ha en glad mann i huset. Så lenge jeg betalte den nye sofaen, var det greit å kjøre på i god, gammel stil! :) Så folkens, om det skulle knirke litt i heimen hva angår interiør, så blås av 10-15000 på en sofa, så roer de seg!

    Vis vedlegget 461766
    Da er jeg glad jeg har eget lytterom, som jeg kan gjøre hva jeg vil med.
    Vesentlig mer trivelig å dele musikken med andre, vel? I tillegg er jo samboeren min til dels glad i å spille plater også!
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Er det alltid slik at de som har eget rom ikke ønsker å dele med familien?
    Jeg tenker at Det muligjør både alenetid og kvalitetstid med familien,eller er det ikke slik?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn