Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Det er en stund siden jeg postet noe i denne tråden - og da er det vel på tide med et lite tilbakeblikk... :cool:

En varm augustdag i 2010 stakk jeg innom Roar Malmin, og kunne kjøre hjem igjen med mitt første Musical Innovation forsterkersett: MI 9 (60W klasse A) og MI 11 (pre). Jeg husker det godt:
    I kveld stakk jeg innom Roar Malmin. Der stod det en MI 11 (pre) og en MI 9 (60W kl A effekt) og ventet på meg (kun på lån riktignok...). I tillegg hadde Roar oppgradert min Sony XA5400ES sacd-spiller med en helt ny, egendesignet analogdel, samt en forbedret strømforsyning, pluss bedre kontakter (mer om dette, med bilder, i 5400-tråden).

Jeg koblet opp Sony 5400, MI 11 og MI 9 mot Usher Be-718, og lot forsterkerne stå og varme seg opp en time. Så satte jeg på den første cd'en, og min reaksjon var: Å DÆVEN!!

En litt mer saklig beskrivelse vil følge etter hvert. Må bare få tilbake pusten... ;D
    I august 2010 ble dette første MI-settet installert på "gutterommet", et lite egorom på 3x4m. Men med overraskende god akustikk, sikkert pga at veggene er dekt med bøker. Siden den tid har jeg innredet et dedikert lytterom i kjellerstua, også det med MI forsterkeri: MI 9.1 (80W kl A) og MI 25 (pre).

MI9/MI11 har etter det levd et litt forsømt liv på gutterommet. Men her forleden fyrte jeg det opp, for litt seriøs lytting. Og reaksjonen var den samme som i sitatet ovenfor. Dette over 7 år gamle settet fortjener jaggu mer oppmerksomhet enn det har fått...! :)

MI 9 / MI 11:
    Vis vedlegget 466241

Usher Dancer 718 Be:
    Vis vedlegget 466242

Mvh Salty
    7 år med samme utstyr...Da skal en være rimelig fornøyd [emoji4]

M

MusicBear

Gjest
    ^ Hehe, poenget var nok ikke 7 år med samme utstyr, men at jeg har tatt vare på mitt første MI-sett. :)

Mvh Salty

Med forbehold at du ikke må vasse over elva, men med gangavstand til forsterkergeniet i samme bygd, får du forsøke å være flue på veggen ovefor oss andre som bor dusinvis med steinkast unna. For hva som kommer ut av hodet til forsterkergeniet er så ufattelig mye mer interessant enn hva markedsavdelingene til gigantfirmaer byr på, ofte styrt/overstyrt av bedriftens økonomer/innkjøpssjefer :)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.962
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ^ Hehe, poenget var nok ikke 7 år med samme utstyr, men at jeg har tatt vare på mitt første MI-sett. :)

Mvh Salty

Med forbehold at du ikke må vasse over elva, men med gangavstand til forsterkergeniet i samme bygd, får du forsøke å være flue på veggen ovefor oss andre som bor dusinvis med steinkast unna. For hva som kommer ut av hodet til forsterkergeniet er så ufattelig mye mer interessant enn hva markedsavdelingene til gigantfirmaer byr på, ofte styrt/overstyrt av bedriftens økonomer/innkjøpssjefer :)
    Hei MusicBear,
    Jeg har vært lite aktiv på hifi-fronten de siste par årene. Jeg har levd et lykkelig (ref. Maxtor, som er dypt savnet) og ubalansert liv med mitt MI-forsterkeri. Nå har imidlertid oppgraderingsspøkelset vært på besøk igjen. Og lokket med at et liv på den balanserte vei er så mye bedre...

Så vi får se hvordan det går. Jeg lover å holde dere underrettet på hva som skjer, og hvilke tanker RM er villig til å dele med meg.

Mvh Salty

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Veldig hyggelig å se deg på MI-arenaen igjen @Salty. Jasså - balansert... :cool: Ja, det er ikke noen dum vei. Hold oss oppdatert. :):):)

@Maxtor - hvem savner ikke han...

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.579
    Torget vurderinger
    30
    Jeg kunne tenkt meg å prøve noe klasse a fra Roar mellom AMR DP777SE og Klipsch Cornwall III. Skulle jo aller helst hatt balansert, men overlever uten (ihvertfall I en testperiode).

Trenger minst 20-30 watt.

Er det de gode gamle 10.1SE som gjelder da, i betalbar prisleie?
    Kjøper gjerne brukt.

montesi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    Ligger vel en og annen oppgradert/restaurert mi7 ute, eller så kan du jo lete etter mi17, men den er vel sjelden. Men 10.1se en vel en mellomting mellom de to? :)

Jeg kunne tenkt meg å prøve noe klasse a fra Roar mellom AMR DP777SE og Klipsch Cornwall III. Skulle jo aller helst hatt balansert, men overlever uten (ihvertfall I en testperiode).

Trenger minst 20-30 watt.

Er det de gode gamle 10.1SE som gjelder da, i betalbar prisleie?
    Kjøper gjerne brukt.

Naturlig

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    351
    Sted
    Nevlunghavn
    Torget vurderinger
    1
    Julaften kom tidlig i 2017

I går fredag gikk turen opp til Hokksund og det røde huset i bakken. Like etter ble en MI 23 HTB og en STOR råtung MI 22 plassert pent i bilen.
    Utpå kvelden ble alt raskt koblet opp og de første rundene med oppvarming var i gang. Ja, jo, kunne jo ikke dy meg etterhvert og lyttet forsiktig til sakene. Du verden! Kontroll og orden fra bunn til topp. Dette lover svært godt og vil garantert gi mange artige musikk stunder utover høsten/vinteren. Mer info kommer.
    RM har sannelig jobbet hardt i det siste og fortjener en rolig weekend.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    I går fredag gikk turen opp til Hokksund og det røde huset i bakken. Like etter ble en MI 23 HTB og en STOR råtung MI 22 plassert pent i bilen.
    Utpå kvelden ble alt raskt koblet opp og de første rundene med oppvarming var i gang. Ja, jo, kunne jo ikke dy meg etterhvert og lyttet forsiktig til sakene. Du verden! Kontroll og orden fra bunn til topp. Dette lover svært godt og vil garantert gi mange artige musikk stunder utover høsten/vinteren. Mer info kommer.
    Gratulerer! Vanskelig å la være å teste lItt tidlig. 8) "Trøst" deg med at det kommer til å låte bedre og bedre. Fantastisk kontroll med MI23. Sluttrinnet MI22 gjør sikkert ikke skam på lyden det heller. ;D

M

MusicBear

Gjest

Her snakker vi vel om apparaturer i øverste verdensklasse...! Tror det er mange som med stor interesse vil høre du beskriver dette etter som du selv blir kjent med det. For oss som ikke husker tallrekker & sånt, antar dette forforsterkeren med separat strømforsyning i sitt eget kabinett, med 80 eller 100 klasse A watt i "rygg-knekkeren?"

Well, innrømmer "bokstav-tallene" MI 23 og 22 begynner å sitte, der mellom øre-festene, faktisk. Mon tro om dette er MI's første sett som (for min del) huskes hva modellbetegnelse angår, og som når økonomien er på plass (igjen) skal inn i huset her - også!

Gleder meg oppriktig på dine vegne, Naturlig, grattis så mye også!

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Gratulerer Naturlig. Gleder meg til å høre hva du synes om de fantastiske komponentene[emoji444][emoji106]

Naturlig

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    351
    Sted
    Nevlunghavn
    Torget vurderinger
    1
    MI 22 og MI 23

Takker for hyggelige gratulasjoner! :) Her kommer en liten rapport om hva jeg syns foreløpig.

MI 22 og MI 23 kan ikke sammenlignes med noe annet jeg har vært borti i årenes løp både når det gjelder lydgjengivelse og funksjon. I dette MI 22/23 systemet framkommer denne ulikheten på flere måter: Presist lydlandskap, fin kontroll på instrumenter og stemmer, rommet i opptaket viser seg fram enten det er et studio, kirke eller konsertsal. En cello låter som en cello, high hat klinger ut i rommet, solister er spikret fast i golvet, en stor tromme har volum og en elbass står fjellstøtt like foran deg.
    Lydbildet er nøyaktig, stemmer og instrumenter er tydelig plassert der de hører hjemme. De anleggene jeg har erfaring med fra tidligere, ja de er også i klassen high end.Men med MI skjer det noe annet med måten musikken som helhet blir presentert på.
    Systemet spiller med autoritet. Minner om rørsystemer, men mer presisjon og attakk i mellomtone og oppover helt til de sarteste og fine overtoner. OG her er det mer bunn, dype toner står klippefast og innehar en karakter som er naturlig, autoritær og presis. Medvirkende er trolig en gjengivelsen av mellomtone området som gir dette preget, samtidig er det mer kontroll, dvs full kontroll.
    Systemet gjengir transienter, reagerer lynkjapt og er dynamisk. Det som en først legger merke til er renheten. Den er påtagelig.
    Om det er MI 23 forforsterkeren eller MI 22 effektforsterkeren, ja, det tenker jeg ikke over, dette er soleklart det mest naturlige jeg noensinne har lagt øre til.
    Er det noe som kan utsettes mht lydgjengivelse her?
    All musikk lyder rent og klart. Til å begynne (<50 timer) kunne kvinnestemmer i de høye oktaver (1. sopraner) virke litt tynnere? Tja, for meg kan det tyde på at forvrengningen er så lav at noen kvinnestemmer virker slanke i starten, men her er det en renhet og detaljrikdom som er framtredende, pust og leppelyd kommer fram. Og når det ikke skjer noe, musikk er jo slik laget, ja, så er det stille, og dette gir en flott dynamisk kontrast i musikken, gjør ulike musikk typer artig å høre på. Bakgrunnen har en sort sort stillhet, og ikke noe grums. MI 22 holder et fast grep i høyttalerne.
    Forsterkerne vil vel endre seg litt etter som timene går (nå godt over 100 timer) og slippe seg enda mer løs, ja, om det er mulig da.

MI 23 (også MI 25) har sin særegenheter når det gjelder funksjon og tilkoblinger, ikke alltid like enkelt å finne ut av og det er ikke alltid knottene fungerer som man tror.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.212
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer. Kjempeartig å høre hvordan du opplever lyden i MI 22 og MI 23.

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    MI 23 (også MI 25) har sin særegenheter når det gjelder funksjon og tilkoblinger, ikke alltid like enkelt å finne ut av og det er ikke alltid knottene fungerer som man tror.
    Kjenner meg godt igjen i mye av det du skriver. Takk for tilbakemeldingen om din opplevelse.
    Er det meny funksjonene som du ikke blir helt venn med?

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Takker for hyggelige gratulasjoner! :) Her kommer en liten rapport om hva jeg syns foreløpig.

MI 22 og MI 23 kan ikke sammenlignes med noe annet jeg har vært borti i årenes løp både når det gjelder lydgjengivelse og funksjon. I dette MI 22/23 systemet framkommer denne ulikheten på flere måter: Presist lydlandskap, fin kontroll på instrumenter og stemmer, rommet i opptaket viser seg fram enten det er et studio, kirke eller konsertsal. En cello låter som en cello, high hat klinger ut i rommet, solister er spikret fast i golvet, en stor tromme har volum og en elbass står fjellstøtt like foran deg.
    Lydbildet er nøyaktig, stemmer og instrumenter er tydelig plassert der de hører hjemme. De anleggene jeg har erfaring med fra tidligere, ja de er også i klassen high end.Men med MI skjer det noe annet med måten musikken som helhet blir presentert på.
    Systemet spiller med autoritet. Minner om rørsystemer, men mer presisjon og attakk i mellomtone og oppover helt til de sarteste og fine overtoner. OG her er det mer bunn, dype toner står klippefast og innehar en karakter som er naturlig, autoritær og presis. Medvirkende er trolig en gjengivelsen av mellomtone området som gir dette preget, samtidig er det mer kontroll, dvs full kontroll.
    Systemet gjengir transienter, reagerer lynkjapt og er dynamisk. Det som en først legger merke til er renheten. Den er påtagelig.
    Om det er MI 23 forforsterkeren eller MI 22 effektforsterkeren, ja, det tenker jeg ikke over, dette er soleklart det mest naturlige jeg noensinne har lagt øre til.
    Er det noe som kan utsettes mht lydgjengivelse her?
    All musikk lyder rent og klart. Til å begynne (<50 timer) kunne kvinnestemmer i de høye oktaver (1. sopraner) virke litt tynnere? Tja, for meg kan det tyde på at forvrengningen er så lav at noen kvinnestemmer virker slanke i starten, men her er det en renhet og detaljrikdom som er framtredende, pust og leppelyd kommer fram. Og når det ikke skjer noe, musikk er jo slik laget, ja, så er det stille, og dette gir en flott dynamisk kontrast i musikken, gjør ulike musikk typer artig å høre på. Bakgrunnen har en sort sort stillhet, og ikke noe grums. MI 22 holder et fast grep i høyttalerne.
    Forsterkerne vil vel endre seg litt etter som timene går (nå godt over 100 timer) og slippe seg enda mer løs, ja, om det er mulig da.

Det tar ca 2 måneder å spille inn MI-23.5.
    Øvre mellomtone nedre diskant blir ikke fullverdig før den har spillt i to måneder.😀

Lykke til!

Naturlig

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    351
    Sted
    Nevlunghavn
    Torget vurderinger
    1
    Kjenner meg godt igjen i mye av det du skriver. Takk for tilbakemeldingen om din opplevelse.
    Er det meny funksjonene som du ikke blir helt venn med?
    Ja, å finne ut hvordan menyene fungerer og hvordan endre f.eks navn er litt tungvindt, men joda, jeg fant ut av det. Litt som i gamle mobil dager. Ikke det at dette trengs så ofte når det først er unnagjort. Fikk øvd litt på MI 25 tidligere i høst, så greit nok når man lærer metodene. Noen innlegg her på sentralen hjalp også til for å finne ut av tilkoblingene.

M

MusicBear

Gjest
    Med all respekt - eiere av Bladelius sier det samme.

Allikevel, dette med at en elektrisk komponent skal spilles i 2 måneder før den låter bra, blir ikke det i samme gate som at man heller ikke blir kristen av å danse polka i en tunnel?

Spør, som stor fan av MI, men frykt for at noen vil humre litt av sånt = en vettu forklaring hadde vært gull :)

Sist redigert av en moderator:

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916

Allikevel, dette med at en elektrisk komponent skal spilles i 2 måneder før den låter bra, blir ikke det i samme gate som at man heller ikke blir kristen av å danse polka i en tunnel?

Spør, som stor fan av MI, men frykt for at noen vil humre litt av sånt = en vettu forklaring hadde vært gull :)
    Kanskje mer som at man blir ikke kristen av en time i kirken. Det skal nemlig litt mer til for å vendes.
    Å finne en forklaring som alle er enige i er vel umulig. Uavhengig om man tror på innspilling eller ikke. De som ikke tror sier ofte at om man bytter forsterker så er det individet som må vende seg til den nye lyden. Og altså ikke innspilling. Dette kommer fra samme siden som påstår at alle forsterkere låter likt.

M

MusicBear

Gjest

Kanskje mer som at man blir ikke kristen av en time i kirken. Det skal nemlig litt mer til for å vendes.
    Å finne en forklaring som alle er enige i er vel umulig. Uavhengig om man tror på innspilling eller ikke. De som ikke tror sier ofte at om man bytter forsterker så er det individet som må vende seg til den nye lyden. Og altså ikke innspilling. Dette kommer fra samme siden som påstår at alle forsterkere låter likt.

Well, tror du må lese innlegget mitt en gang til :)

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.330
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Vedr. innspilling av elektriske apparater

Jeg sendte for mange år siden en mail til MSB Technology ang.
    innspilling av Dacene deres.
    De svarte at de pleide å anbefale 2 ukers «innbrenning»
    Jeg fortalte at det tok minst 2 mnd. før Dacen spilte som den
    «skulle». De trodde ikke på meg.
    Inntil jeg fortalte at jeg hadde en annen «fullblods» Dac som
    jeg hele tiden sammenlignet med.
    Da prøvde MSB ut det samme. En ny mot en velbrukt over en
    lang tidsperiode.
    De kom da til samme resultat som jeg hadde gjort.
    Etter det la de om produksjonen. Alle deres Dac moduler ble
    «Innbrent» på fabrikken før de ble montert i Dacer.😄

Når jeg har uttalt meg om Musical Innovation sine produkter,
    har jeg alltid hatt andre merker som jeg kunne sammenligne med.
    Derfor kan jeg med rimelig sikkerhet uttale meg om forskjeller som
    skjer over tid.

Dere som mener det ikke skjer noe med et elektrisk apparat over tid,
    må bare fortsette å synes.....................
    Synd dere går glipp av potensialet i et «ekte hifiprodukt».😡

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916

Well, tror du må lese innlegget mitt en gang til :)
    Tolket jeg deg feil [emoji23]. Forklar gjerne,har lest på nytt og tolker det likt hver gang. Altså at det ikke er forskjell på innspilt/uinspilt...

M

MusicBear

Gjest
    Jeg stilte deg et åpent spørsmål (sa ikke at jeg selv ikke hører forskjell her), hvor du nå i mellomtiden har postet innlegg 12471 som langt på vei bidrar positivt til de som mener det du sa var «woodoo» elle noe sånt, og dermed negativt for MI.

Enda bedre, om noen kunne sagt mer rent teknisk om innbrenning, for flere enn MI som dette er tilfelle for.

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Jeg stilte deg et åpent spørsmål (sa ikke at jeg selv ikke hører forskjell her), hvor du nå i mellomtiden har postet innlegg 12471 som langt på vei bidrar positivt til de som mener det du sa var «woodoo» elle noe sånt, og dermed negativt for MI.

Enda bedre, om noen kunne sagt mer rent teknisk om innbrenning, for flere enn MI som dette er tilfelle for.
    Mener jeg har sett tråder på evnet om innbrenning andre steder på forumet. De diskusjonene er ganske like kabeltrådene. Tror det er to ganske splittede sider av den saken[emoji848].

Selv mener jeg det er forskjell . Men ikke i den grad at feks Mi låter dårlig som nytt. For det gjør de absolutt ikke. Nå er mitt spilt inn for lenge siden. Forskjellen hifipuristen beskriver i mellomtone/diskant er jeg enig.
    Jeg er ikke stødig nok til å gi noen god forklaring hverken den ene eller andre veien. Så dette sender jeg videre.

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    7.683
    Sted
    Kongsberg
    Fra et teknisk ståsted så er dette med ukesvis innbrenning vanskelig å forklare. Men at det skjer noe med elektroniske komponenter den første tiden er det ingen tvil om. Feil i elektroniske apparater skjer helst se første ukene og deretter er de stabile til de begynner å bli skikkelig gamle. Da er det gjerne elektrolytter som feiler først. MI bruker derfor dyre kondensatorer som har lengre levetid. Jeg er av den oppfatning at mye er gjort de første dagene og at det deretter blir gradvis mindre forskjeller. Vi må heller ikke underslå effekten av den menneskelige effekten av tilvenning. Det er nok ikke helt svart/hvitt.
    Når det gjelder menysystemet så er det jo dårlig med bruksanvisning, og der er det stort rom forbedringer. Jeg burde sette meg ned å skrive en Hvis dere lurer på noe kan dere bare spørre her.
    Mvh Armand

M

MusicBear

Gjest
    Fra et teknisk ståsted så er dette med ukesvis innbrenning vanskelig å forklare. Men at det skjer noe med elektroniske komponenter den første tiden er det ingen tvil om. Feil i elektroniske apparater skjer helst se første ukene og deretter er de stabile til de begynner å bli skikkelig gamle. Da er det gjerne elektrolytter som feiler først. MI bruker derfor dyre kondensatorer som har lengre levetid. Jeg er av den oppfatning at mye er gjort de første dagene og at det deretter blir gradvis mindre forskjeller. Vi må heller ikke underslå effekten av den menneskelige effekten av tilvenning. Det er nok ikke helt svart/hvitt.
    Når det gjelder menysystemet så er det jo dårlig med bruksanvisning, og der er det stort rom forbedringer. Jeg burde sette meg ned å skrive en Hvis dere lurer på noe kan dere bare spørre her.
    Mvh Armand

Så lenge Ham selv kun bruker bruker hodet @ hendene til fødsler av nye MI-babyer, tror jeg noen hundre som meg ville like å høre mest mulig om hva Skaperen kan levere som gjør godt i heimen til den enkelte.

Du også, er vel en travel fyr, men info om hva som skjuler seg under huden på disse MI-ungene tror jeg kan resultere i både adopsjoner og med dette mer glede ut av høyttalerne der de havner.

Alle har vel skjønt at MI tilhører klodens bedre saker hva gjengivelse av musikk angår, men nettopp derfor tror jeg mange er sugne på info. Selv den første måneraketten ble vel overlevert Nasa, med et minimum av forhåndsdata, selv om det skulle vise seg at den kom trygt tilbake som fortalt på forhånd :)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.962
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ^ De er dine, mediakjendis! :cool:

Men produksjonen går nå på høygir her i Hokksund, så mine er også underveis.

Mvh Salty

Naturlig

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    351
    Sted
    Nevlunghavn
    Torget vurderinger
    1
    Mvh Armand
    Min erfaring med MI produkter (og andre) er at de forandrer seg etter en tid med innspilling. Hvor lenge, det lar jeg henge i lufta. Nå sist med MI 22/23 settet. Inntil de første 50 timene låter det flott og på mange måter hadde jeg en unik lydopplevelse som jeg satte stor pris på. Renhet og kontroll. F.eks. I de øverste fine tonene hørte jeg litt rasp, men likevel alt i alt vel verdt å høre på. Herregud, hva skjer? sa jeg noen ganger til meg selv :). Nå etter godt over 150t og etter ei drøy uke, har lyden endret seg. De øvre regioner er mer avslepet, enda reinere, f.eks. high hat, den flagret litt ut i rommet til og begynne med, men nå mye mer presis, ja, hoderystende flott og kontrollert.

Ad menyer: joda, takk for tilbudet og her er det en del å hente. Har selv startet å skrive min egen lille user guide. Du vet når det går litt tid mellom hver gang så glemmer jeg hva jeg gjorde sist, sånn er det bare.
    Et spørsmål til konstruktøren: Mute: Et trykk på volumknappen, da vises -99,5 dB, men spiller fortsatt til jeg trykker en gang til (eller flere). Er det sånn det er laget?
    ps. noen ganger vises -99,0 dB .....

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Mvh Armand
    Min erfaring med MI produkter (og andre) er at de forandrer seg etter en tid med innspilling. Hvor lenge, det lar jeg henge i lufta. Nå sist med MI 22/23 settet. Inntil de første 50 timene låter det flott og på mange måter hadde jeg en unik lydopplevelse som jeg satte stor pris på. Renhet og kontroll. F.eks. I de øverste fine tonene hørte jeg litt rasp, men likevel alt i alt vel verdt å høre på. Herregud, hva skjer? sa jeg noen ganger til meg selv :). Nå etter godt over 150t og etter ei drøy uke, har lyden endret seg. De øvre regioner er mer avslepet, enda reinere, f.eks. high hat, den flagret litt ut i rommet til og begynne med, men nå mye mer presis, ja, hoderystende flott og kontrollert.

Ad menyer: joda, takk for tilbudet og her er det en del å hente. Har selv startet å skrive min egen lille user guide. Du vet når det går litt tid mellom hver gang så glemmer jeg hva jeg gjorde sist, sånn er det bare.
    Et spørsmål til konstruktøren: Mute: Et trykk på volumknappen, da vises -99,5 dB, men spiller fortsatt til jeg trykker en gang til (eller flere). Er det sånn det er laget?
    Det er en "bug" som gjør att du må trykke to ganger. Roar fikset min uten at jeg spurte. Faktisk tok det ett par måneder før jeg fant ut at buggen car fjernet. Det ble gjort i forbindelse med oppgradering av psu.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.962
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Sist redigert:

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    7.683
    Sted
    Kongsberg
    Dette er som Carisma skrive en bug som ble rettet på senere versjoner. Tar du den med til Kongsberg eller Hokksund så fikser jeg eller Roar det på noen minutter.

Naturlig

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    351
    Sted
    Nevlunghavn
    Torget vurderinger
    1
    Dette er som Carisma skrive en bug som ble rettet på senere versjoner. Tar du den med til Kongsberg eller Hokksund så fikser jeg eller Roar det på noen minutter.
    Firmware på min MI 23.5 er 7.5.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det høres ut som om jeg må ta en tur oppover etterhvert. Kjenner til bug'en så jeg har prosedyren innarbeidet, men greit at ting er som de skal være. :):):)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.962
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jøss, hva er dette da...? :confused:
    Er det noe som julenissen driver og snekrer på?
    Kanskje det blir ferdig til jul...?

Vis vedlegget 468529

Avbalansert hilsen Salty

Snakker vi maskineri under klasse A drift? Hvor kraftige er disse? Helsing ein utan MI-kartoteket i huggu :)
    Jeg er ingen teknisk ekspert, men jeg har blitt fortalt følgende:

Dette er monoblokker som tar utgangspunkt i sluttrinnet MI 17, som yter 25W klasse A. Sluttrinnene omkonfigureres og brokobles som monoblokker, og derved firedobles effekten til 100W klasse A. Dette blir litt vel heftig, og biasen skrus derfor litt ned. Derved senkes klasse A effekten tilsvarende.
    Jeg kan som sagt ha misforstått noe av det tekniske her, men i hovedsak burde det stemme.

Mvh Salty

Naturlig

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    351
    Sted
    Nevlunghavn
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, hva er dette da...? :confused:
    Er det noe som julenissen driver og snekrer på?
    Kanskje det blir ferdig til jul...?

Vis vedlegget 468529

Avbalansert hilsen Salty

Snakker vi maskineri under klasse A drift? Hvor kraftige er disse? Helsing ein utan MI-kartoteket i huggu :)

Dette er monoblokker som tar utgangspunkt i sluttrinnet MI 17, som yter 25W klasse A. Sluttrinnene omkonfigureres og brokobles som monoblokker, og derved firedobles effekten til 100W klasse A. Dette blir litt vel heftig, og biasen skrus derfor litt ned. Derved senkes klasse A effekten tilsvarende.
    Jeg kan som sagt ha misforstått noe av det tekniske her, men i hovedsak burde det stemme.

Mvh Salty
    Velkommen inn i den balanserte verden etterhvert, du kommer ikke til å angre et sekund. Lyden framstår annerledes, ja, det må være fordi balansert eliminerer støy i signalene på en bedre måte fram til høyttalerne.

M

MusicBear

Gjest

Mvh Salty
    Velkommen inn i den balanserte verden etterhvert, du kommer ikke til å angre et sekund. Lyden framstår annerledes, ja, det må være fordi balansert eliminerer støy i signalene på en bedre måte fram til høyttalerne.

Hører jeg alle sier, de som går over til ekte balansert hele veien.

Hender jeg stikker innom døra til Lars Clausen (NewClassD), vi er rett som det er i Holsterbro, som sist jeg var der hadde bygget balansert (klasse D) til en kunde og som stod på og spilte. Hvor han sa han egentlig ikke hadde brydd seg særlig om å få folk til å velge balansert, opp gjennom årene. Mens han gliste fra øre til øre av seg selv over at han måtte "prøvekjøre det selv - før nedpakking" - for å høre hvor mye bedre dette spilte. Well, dette var utenfor denne tråd, men uansett ingen fare for at MI-kunder konverterer til kl. lettvekts kl. D bokser :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn