Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Min balanserte MI18 var justert til I overkant av 2x200 watt. Den ble ganske varm, men ikke som så varm som nåværende 10.1. Ubalanserte MI18 mener jeg å huske er på rundt 2x70 watt. Begge med 8 ohms last. Kabinett med kjøleribber har har jo en innvirkning på hvor varmt det blir. Mitt kabinett var ikke orginalt MI.
    Min sitter I en relativt stor Parasound HCA kabinett. Såvidt det er lunk i den når jeg bruker den på mine Focal Alto Utopia. Høyttaler last har også litt å si.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Min balanserte MI18 var justert til I overkant av 2x200 watt. Den ble ganske varm, men ikke som så varm som nåværende 10.1. Ubalanserte MI18 mener jeg å huske er på rundt 2x70 watt. Begge med 8 ohms last. Kabinett med kjøleribber har har jo en innvirkning på hvor varmt det blir. Mitt kabinett var ikke orginalt MI.
    Min sitter I en relativt stor Parasound HCA kabinett. Såvidt det er lunk i den når jeg bruker den på mine Focal Alto Utopia. Høyttaler last har også litt å si.
    Lasten har mye å si. Mitt kabinett var et trangt Meridian.

Joar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    373
    Torget vurderinger
    3
    Da kan jeg forhåpentligvis kalle meg MI venn jeg også. MI-13 er på vei inn :)
    Håper det blir en grei oppgradering fra Parasound P3, synes den er littegrann grovkornet.

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Håper det blir en grei oppgradering fra Parasound P3, synes den er littegrann grovkornet.
    Gratulerer. Hadde han en ferdig til deg?

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    2.514
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer og velkommen i klubben. :cool:
    Gjør deg klar for en oppgradering av de sjeldne!

montesi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    Noe av det artigste med et anlegg, og ikke minst forsterkeri som låter uanstrengt, er å dra på litt! Du store tid :)

Joar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    373
    Torget vurderinger
    3
    Da var MI 13 på plass.

Førsteinntrykk; mer detaljer, behagelig lyd, uanstrengt. Skinner virkelig på akustisk gitar.
    Fornøyd :)

Men ble litt usikker når jeg skulle koble den opp, ingen av\på knapp?
    Kan det stemme at den reagerer på lydsignal for å skru seg på? Eller er den på hele tiden?

Finnes det fjernkontroll til volumet? Ser den har et hull i midten av frontpanelet, er det IR mottakeren?

Må stille gainen litt ned på effektforsterkeren, så vidt jeg trengte røre volumet på pre før det ble høyt.

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    669
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer, og velkommen i MI-gjengen!

MI 13 lystrer nok sannsynligvis ein ‘remote’ - Philips/Marantz/Arcam m.fl.

Den står nok ‘påslått’ heile tida. Men sjølv om den opererer i klasse A, så drar den ikkje fryktelig mykje straum. Den er tross alt ein pre, sjølv om trafoane er større enn på enkelte billige effekttrinn.

Når det gjeld gain på volumkontrollen, ville eg ha avlagt RM ein visitt og fått tilpassa dette til effekttrinnet. Det vil nok kunne gi eit ytterligere løft i lyden! :)

Lykke til!

Mvh Arild

Da var MI 13 på plass.

Førsteinntrykk; mer detaljer, behagelig lyd, uanstrengt. Skinner virkelig på akustisk gitar.

Kan det stemme at den reagerer på lydsignal for å skru seg på? Eller er den på hele tiden?

Finnes det fjernkontroll til volumet? Ser den har et hull i midten av frontpanelet, er det IR mottakeren?

Må stille gainen litt ned på effektforsterkeren, så vidt jeg trengte røre volumet på pre før det ble høyt.

BirgerG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Antall liker
    1.016
    Torget vurderinger
    1
    Fjernkontrollen lå ved :) Til min kommer den om noen uker.
    MI 13, står, som Arild nevner på kontinuerlig. Hadde selv hovedbryter for anlegget og slo av når det ikke ble brukt over noe tid.

Naturlig

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    348
    Sted
    Nevlunghavn
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, og velkommen i MI-gjengen!

MI 13 lystrer nok sannsynligvis ein ‘remote’ - Philips/Marantz/Arcam m.fl.

Den står nok ‘påslått’ heile tida. Men sjølv om den opererer i klasse A, så drar den ikkje fryktelig mykje straum. Den er tross alt ein pre, sjølv om trafoane er større enn på enkelte billige effekttrinn.

Når det gjeld gain på volumkontrollen, ville eg ha avlagt RM ein visitt og fått tilpassa dette til effekttrinnet. Det vil nok kunne gi eit ytterligere løft i lyden! :)

Lykke til!

Mvh Arild

Da var MI 13 på plass.

Har noen her erfaring med om Logitech Harmony 350 fjernkontrollen virker med MI 25 og MI 23.5? I tilfelle hvilke funksjoner kan styres?
    Evt. tips om oppsett også velkomne.

Joar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    373
    Torget vurderinger
    3
    Fjernkontrollen lå ved :) Til min kommer den om noen uker.
    MI 13, står, som Arild nevner på kontinuerlig. Hadde selv hovedbryter for anlegget og slo av når det ikke ble brukt over noe tid.
    Jeg rotet rundt i esken og fant den endelig :)

BirgerG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Antall liker
    1.016
    Torget vurderinger
    1
    Min erstattning for den Joar kjøpte:)
    IMG_5352.jpg

Men, Roar hadde ingen ferdig bygget fjernkontroll da jeg hentet. Den kommer om et par uker :)

Inntil videre, er det noen, som vet om andre kontroller, som virker? Har prøvd Tandberg kontrollen for TCA 3028 og 3038, samt EC kontrollen for EC 4.7

Tenker da på for volum. Men jeg har ikke SÅ stor stue at jeg ikke kan gå for å justere :rolleyes:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei MI fans og andre

Da er det bestillt bord på Melboden,Bærums Verk
    førstkommende lørdag kl 17.(24 februar)
    Bordet er bestillt til Musical Innovation.😄
    Hjertlig Velkommen!

Mvh
    puristen

Adr:Verksgata 13
    1353 Bærums Verk

SteinLarsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Hei

Jeg melder forfall til MI-familiesamlingen til fordel for besøk av min kjødelige familie :rolleyes:

Stein

Hei MI fans og andre

Da er det bestillt bord på Melboden,Bærums Verk
    førstkommende lørdag kl 17.(24 februar)
    Bordet er bestillt til Musical Innovation.??????
    Hjertlig Velkommen!

Mvh
    puristen

Adr:Verksgata 13
    1353 Bærums Verk

montesi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    Takker så meget for treffet igår. Merket virker solid om dagen, og jeg gleder meg til fortsettelsen :)

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    673
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker så meget for treffet igår. Merket virker solid om dagen, og jeg gleder meg til fortsettelsen :)
    Takk det samme, det var virkelig hyggelig og treffe folket bak nikket.Håper vi kan treffes flere ganger. Iløpet av noen dager får jeg blokkene mine gleder meg til og få mi.lyd i heimen.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for en trivelig MI-kveld på Melboden. God, pizza, hyggelige folk, masse juging og høy stemning. Flott at også Roar og Arman tok en tur. Da blir det på en måte et enda mer skikkelig MI treff. Det sees fram mot flere nye forsterkerier I de tusen hjem kom det fram i løpet av kvelden. ;D Stor takk til puristen som tok initiativ til denne vellykkede kvelden. Moro! :):):)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.294
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Flott tiltak som det hadde vært morro å deltatt på, men geografisk utfordret som man er så blir det ikke lett :)

Dog blir jeg medlem i denne eksklusive klubben snart med en MI12 :)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Det ble en skikkelig trivelig MI-kveld på Melboden nå på lørdag! Ekstra hyggelig at både Roar og Armand stilte opp. Disse MI-treffene begynner nå å bli en tradisjon, og jeg vil takke Hifipuristen for at han dro dette i gang. Dette var moro!

Mvh Salty

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.471
    Torget vurderinger
    2
    Takker for en veldig trivelig kveld. Veldig lærerikt å kunne spørre og høre Roar og Armand ang tekniske ting . :) Det er en enda større glede å sette seg ned å lytte nå

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.294
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    I påvente av mitt første MI produkt lurte jeg på om noen her har tips til en enkel programerbar fjernis? de fleste har jo 197 knapper og det er jo strengt tatt overkill når det kun er volum man skal justere.

har desverre ikke noe liggende som kjører rette koder tror jeg.. har en gammel primare fjenrkontroll er eneste.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    I påvente av mitt første MI produkt lurte jeg på om noen her har tips til en enkel programerbar fjernis? de fleste har jo 197 knapper og det er jo strengt tatt overkill når det kun er volum man skal justere.

har desverre ikke noe liggende som kjører rette koder tror jeg.. har en gammel primare fjenrkontroll er eneste.
    Jeg bruker en forholdsvis enkel universalfjernkontroll: One For All URC-7740. Den er lett å programmere, og kan betjene opptil 4 enheter. På din MI 12 er det kun 3 taster som er aktuelle: Mute, pluss Volum opp og ned.

One_For_All_URC_7740.jpg

Mvh Salty

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.294
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Se der ja, noe enklere enn en del logitecher :)

ol-fa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker Carver på MI 25.

JørgenK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    84
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Er det noen som vet om MI 15 fremdeles er i produksjon ? Evt. om noen har en de tenker å selge i løpet av våren, så ta gjerne kontakt.

M

MusicBear

Gjest
    Er det noen som vet om MI 15 fremdeles er i produksjon ? Evt. om noen har en de tenker å selge i løpet av våren, så ta gjerne kontakt.
    Ta kontakt med Roar,så lager han en for deg.

Dette prinsippet om lage forsterkere etter behov/ønsker. Det at man kan velge mellom klsse A eller klasse B, eller kombinasjon av dette, sågar hvor mye andel klasse A man ønsker før den går over i B - osv. Om man stort sett spiller lavt, høyt eller grisehøyt, har høyttalere med særlige krav til strømforsyning eller annet hvor forsterkeren med fordel bør "se." GENIALT - det at man kan skreddersy - selv om MI sikkert byr på nok standard modeller.

Ikke få anlegg stående i stuer rundt omkring som kunne spilt så uendelig mye bedre, dersom eierne hadde vært klar over hvor viktig riktig matching er.

JørgenK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    84
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Stilig. Gratulerer! Vi gleder oss til oppakning. :):)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.294
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Første gang man pakker opp en koffert for å finne audio utstyr.. men den er i allefall ute og står til akklimatisering for en nordnorsk tilværelse :) så får vi se om den får strøm i morgen og kobles opp ferdig :)

IMG_20180305_211348.jpg

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    669
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Første gang man pakker opp en koffert for å finne audio utstyr.. men den er i allefall ute og står til akklimatisering for en nordnorsk tilværelse :) så får vi se om den får strøm i morgen og kobles opp ferdig :)

Vis vedlegget 484129
    Kom igjen! Fortell!!! :)

Og gjerne eit bilde av baksida også! :)

Mvh Arild

Tresor

Medlem
    Ble medlem
    19.10.2012
    Antall liker
    24
    Sted
    Norge
    Selv er jeg så lei av å vente nå at jeg snart er i ferd med å gi opp hele såkalte musical innovation. Morsomt å handle med en som ikke kan svare på mail eller telefon..

M

MusicBear

Gjest
    Selv er jeg så lei av å vente nå at jeg snart er i ferd med å gi opp hele såkalte musical innovation. Morsomt å handle med en som ikke kan svare på mail eller telefon..

Forstår det som at du allerede har handlet MI, men dette høres ikke bra ut - hva venter du på - ny forsterker? Annet?

seboemer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    83
    Da er du en av mange med det problemet,håper det går iorden

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    673
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da er du en av mange med det problemet,håper det går iorden
    . mine blokker, skulle være ferdig i juni.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn