Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Run Forrest, RUN! :)

    Mvh Arild

    (Løp og kjøp!)
    Løp og kjøp gjorde jeg så fort jeg så innlegget ditt.

    Er ikke sikkert man får særlig bedre riaa og pre for 30k?
    Det blir spennende og høre når du har prøvd det en stund������
    Ja det blir spennende.. så noen skrev at Mi12 var litt slank i lyden.. det skremmer meg litt
    Mine to MI 12 har absolutt IKKJE vore slanke i lyden! Oppløyste ja, men aldri slanke!

    Og med den digitale volumkontrollen (og inngangsvelgeren?) du får på din, vil du ha ein kanalseparasjon - spesielt i bassen samt på lavt nivå, som den analoge alps-løysinga berre kan drøyme om å oppnå!

    Og NLE 17 RIAA er det berre å Google! Den er legendarisk!
    Og RM kan det med strømforsyninger!

    Og MI 10 balanserte monoblokker! Sukk!! :)

    Gratulerer, og lykke til!

    Mvh Arild
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Forresten Alek264...

    Om du skal til Hokksund å hente ‘greiene’ på onsdag, så kan det kanskje være greit å ta med MI 10- blokkene, og få dei optimalisert til MI 12 - og motsatt! Det kan være litt godlyd å hente på det også! :)

    Mvh Arild
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Forresten Alek264...

    Om du skal til Hokksund å hente ‘greiene’ på onsdag, så kan det kanskje være greit å ta med MI 10- blokkene, og få dei optimalisert til MI 12 - og motsatt! Det kan være litt godlyd å hente på det også! :)

    Mvh Arild
    Ja, jeg skal høre med han :)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.147
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Flere påstår jo at mi23.5 med stor strømforsyning er en av de beste preampene der ute.. ligger vel noen målinger lengere bak i tråden som viser ganske heftige tall..

    Jeg ville kontaktet Roar direkte og spurt om pris osv. Vis du kan godta litt ventetid osv så er det liten tvil om at produktet er topp notch ;)

    Klasse A forsterkere som går over i AB er ikke noe uting.. det gjør vel de fleste selv om det kansje ikke oppgis fra fabrikk..

    Den MI7'n som står her nå er justert til ca 2*10w klasse A og går videre til 2*120w ab.. den er nok 99% av tiden i klasse A modus og koser seg :)
    Skrev det vel tidligere i tråden men det er noen innlegg siden. Jeg skal ha rimeligere forsterkere enn det jeg får for MA8000 noe som er rundt 60-65k(kanskje) så jeg har MAX 30k igjen til RIAA og pre amp. Den du skriver om koster vel 75k ny alene? Må være en balanse mellom RIAA og pre også siden jeg primært hører vinyl. Fått tilbud om en MI12 med digital styring og en NLE 17 med oppgradert strømforsyning til 30k tilsammen. Hva tenker dere?
    Run Forrest, RUN! :)

    Mvh Arild

    (Løp og kjøp!)
    Løp og kjøp gjorde jeg så fort jeg så innlegget ditt.

    Er ikke sikkert man får særlig bedre riaa og pre for 30k?
    Gratulerer :)
    NLE17 med "Malmifisert" psu har jeg spilt på siden 2015, og har vært veldig fornøyd (selv om jeg må innrømme at jeg går med tanker om å oppgradere ila. året, fordi jeg har lyst). Du er som sagt velkommen for en lytt.
    https://www.hifisentralen.no/forume...21677-musical-innovation-524.html#post2070100

    Får du det i to kabinetter eller blir både riaa og pre montert i samme kabinett?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Run Forrest, RUN! :)

    Mvh Arild

    (Løp og kjøp!)
    Løp og kjøp gjorde jeg så fort jeg så innlegget ditt.

    Er ikke sikkert man får særlig bedre riaa og pre for 30k?
    Gratulerer :)
    NLE17 med "Malmifisert" psu har jeg spilt på siden 2015, og har vært veldig fornøyd (selv om jeg må innrømme at jeg går med tanker om å oppgradere ila. året, fordi jeg har lyst). Du er som sagt velkommen for en lytt.
    https://www.hifisentralen.no/forume...21677-musical-innovation-524.html#post2070100

    Får du det i to kabinetter eller blir både riaa og pre montert i samme kabinett?
    Takk takk :) jeg tror det er separate komponenter, siden jeg kunne velge og kjøpe bare pre amp. Ja må få til å ta en lytt hos deg! Litt travelt nå om dagen men jeg spør deg sikkert snart ;)

    Har du/dere noen sammenligning mellom NLE17 og andre RIAA trinn? NLE17 funker på MM eller?
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    NLE 17 er vel lik NLE 22 men annen strømforsyning. Løp og kjøp. Den er svært god og bedre enn langt dyrere RIIA :p
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.147
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Har du/dere noen sammenligning mellom NLE17 og andre RIAA trinn? NLE17 funker på MM eller?
    Har sammenlignet med en Audionet med eksternt psu, på det anlegget jeg spiller på i dag. Det spilte jevnt over bedre, kort oppsummert, men det er en RIAA til rundt 100k.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Har du/dere noen sammenligning mellom NLE17 og andre RIAA trinn? NLE17 funker på MM eller?
    Har sammenlignet med en Audionet med eksternt psu, på det anlegget jeg spiller på i dag. Det spilte jevnt over bedre, kort oppsummert, men det er en RIAA til rundt 100k.
    Så bra! Hvordan er justerings mulighetene på NLE17? Og funker den med MM?
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.147
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Har du/dere noen sammenligning mellom NLE17 og andre RIAA trinn? NLE17 funker på MM eller?
    Har sammenlignet med en Audionet med eksternt psu, på det anlegget jeg spiller på i dag. Det spilte jevnt over bedre, kort oppsummert, men det er en RIAA til rundt 100k.
    Så bra! Hvordan er justerings mulighetene på NLE17? Og funker den med MM?
    Det skal gå, det finnes i hvertfall plenty med alternativer for gain og impedans (og ett par andre ting).
    Phono stages / RIAA preamplifier modules
    Og nederst på siden finner du CT100 manual, bla deg ned til "Settings" kapittelet, så finner du innstillingene. (kanskje litt ot her i MI tråden nå men :) )
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Har du/dere noen sammenligning mellom NLE17 og andre RIAA trinn? NLE17 funker på MM eller?
    Har sammenlignet med en Audionet med eksternt psu, på det anlegget jeg spiller på i dag. Det spilte jevnt over bedre, kort oppsummert, men det er en RIAA til rundt 100k.
    Så bra! Hvordan er justerings mulighetene på NLE17? Og funker den med MM?
    NLE-17 tar alle pickuper.
    0,1mV-<10mV
    Kvaliteten på denne Riaa’n bestemmes av hvor bra powersupplyet er.😄
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Har du/dere noen sammenligning mellom NLE17 og andre RIAA trinn? NLE17 funker på MM eller?
    Har sammenlignet med en Audionet med eksternt psu, på det anlegget jeg spiller på i dag. Det spilte jevnt over bedre, kort oppsummert, men det er en RIAA til rundt 100k.
    Så bra! Hvordan er justerings mulighetene på NLE17? Og funker den med MM?
    NLE-17 tar alle pickuper.
    0,1mV-<10mV
    Kvaliteten på denne Riaa’n bestemmes av hvor bra powersupplyet er.??????
    Skal prøve å få med meg spesifikasjoner på alt utstyr jeg henter hos Roar i morra :) må si jeg gleder meg stort :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Gleder meg veldig til å høyre om dagen din på Hokksund, og opplevelsane når du kom heim og fekk kobla opp! :)

    Mvh Arild
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Dette er uutholdelig spennande! :)

    MI 12 treng nok sikkert ein times tid oppvarming - kansje MI 10 likeså, om dei var med på turen!

    Mvh Arild :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Dette er uutholdelig spennande! :)

    MI 12 treng nok sikkert ein times tid oppvarming - kansje MI 10 likeså, om dei var med på turen!

    Mvh Arild :)
    Kommer tilbake med dommen når jeg får spilt litt mer, men første inntrykket er virkelig bra :) er tidlig på jobb i morra så nå får jeg skru av her.
    65DCE8B6-5E95-48C4-8962-300176184C17.jpg
     

    Dharmabum

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.222
    Antall liker
    1.469
    Torget vurderinger
    11

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    M

    MusicBear

    Gjest
    Dette er uutholdelig spennande! :)

    MI 12 treng nok sikkert ein times tid oppvarming - kansje MI 10 likeså, om dei var med på turen!

    Mvh Arild :)
    Kommer tilbake med dommen når jeg får spilt litt mer, men første inntrykket er virkelig bra :) er tidlig på jobb i morra så nå får jeg skru av her.

    Kan jeg spørre deg om hvor bra Hegel Mohican er opp mot den andre du har - evt. andre DAC'er?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Dette er uutholdelig spennande! :)

    MI 12 treng nok sikkert ein times tid oppvarming - kansje MI 10 likeså, om dei var med på turen!

    Mvh Arild :)
    Kommer tilbake med dommen når jeg får spilt litt mer, men første inntrykket er virkelig bra :) er tidlig på jobb i morra så nå får jeg skru av her.

    Kan jeg spørre deg om hvor bra Hegel Mohican er opp mot den andre du har - evt. andre DAC'er?
    Hegel Mohican spiller veldig bra! CDPA2 MK2 som er den andre spiller også bra men ikke som Mohican. Prøvde CDPA2 mellom DAC'n i en H590 som har mye til felles med DAC'n i Mohican da spilte den vesentlig bedre enn med intern dac.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.404
    Antall liker
    9.288
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vi har alle ulike ører og preferanser :)

    Tynt låt det værtfall ikke . Typisk britisk.. varmt, ullent, fyldig osv.. :) på grensen til grøt.. som sagt, typisk britisk :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen Alek264! :)

    Har du noken lytteinntrykk å dele?

    Mvh Arild
    Med CD så spiller det helt fantastisk. Men jeg må kanskje justere RIAA litt selv om jeg har justert etter spesifikasjonene til PU. Litt lite liv i musikken sånn det er nå, tips settes stor pris på :)

    Men når det kommer til lyden(CD) så spiller det nydelig med en klarhet, detaljer og hurtighet som er over MA8000. Føler det er mer sømløst i lyden på en måte også (kan være at mellomtonene kommer bedre frem)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei igjen Alek264! :)

    Har du noken lytteinntrykk å dele?

    Mvh Arild
    Med CD så spiller det helt fantastisk. Men jeg må kanskje justere RIAA litt selv om jeg har justert etter spesifikasjonene til PU. Litt lite liv i musikken sånn det er nå, tips settes stor pris på :)

    Men når det kommer til lyden(CD) så spiller det nydelig med en klarhet, detaljer og hurtighet som er over MA8000. Føler det er mer sømløst i lyden på en måte også (kan være at mellomtonene kommer bedre frem)
    Du har 1,5 gram stifttrykk på PU, og ‘lasta’ PU elektrisk med 47 kOhm? :)

    Kanskje 1,7 gram stifttrykk vil hjelpe litt på?

    Kva kan du justere på NLE 17?

    Mvh Arild
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen Alek264! :)

    Har du noken lytteinntrykk å dele?

    Mvh Arild
    Med CD så spiller det helt fantastisk. Men jeg må kanskje justere RIAA litt selv om jeg har justert etter spesifikasjonene til PU. Litt lite liv i musikken sånn det er nå, tips settes stor pris på :)

    Men når det kommer til lyden(CD) så spiller det nydelig med en klarhet, detaljer og hurtighet som er over MA8000. Føler det er mer sømløst i lyden på en måte også (kan være at mellomtonene kommer bedre frem)
    Du har 1,5 gram stifttrykk på PU, og ‘lasta’ PU elektrisk med 47 kOhm? :)

    Kanskje 1,7 gram stifttrykk vil hjelpe litt på?

    Kva kan du justere på NLE 17?

    Mvh Arild
    Skal være rett innstilt men jeg må gå over alt igjen i morra :) stift trykket er etter boka sist jeg sjekka :)
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Hei. Jeg vurderer å prøve Musical Innovation pre amp, også ser jeg at det ligger en MI 11 på Finn, noen som har erfaring med denne pre ampen i forhold til andre MI modeller? :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei. Jeg vurderer å prøve Musical Innovation pre amp, også ser jeg at det ligger en MI 11 på Finn, noen som har erfaring med denne pre ampen i forhold til andre MI modeller? :)
    MI 11 har eg hatt i mange år. Hadde MI 1 og MI 6 før det. Og har hatt balansert MI etterpå...

    MI har fått prøvd seg i sett med EC-pre, og alltid komme best ut av det!
    Eg vurderer MI 11 som ein svært habil pre - spesielt til prisen!

    Om ‘hybriden’ MI 16/25 framleis ligg for salg, så er nok det ein betre pre. Men om det er verdt den høgare prisen, veit eg ikkje, då eg ikkje har fått samanlikna disse.

    Lykke til!

    Mvh Arild
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Hei. Jeg vurderer å prøve Musical Innovation pre amp, også ser jeg at det ligger en MI 11 på Finn, noen som har erfaring med denne pre ampen i forhold til andre MI modeller? :)
    MI 11 har eg hatt i mange år. Hadde MI 1 og MI 6 før det. Og har hatt balansert MI etterpå...

    MI har fått prøvd seg i sett med EC-pre, og alltid komme best ut av det!
    Eg vurderer MI 11 som ein svært habil pre - spesielt til prisen!

    Om ‘hybriden’ MI 16/25 framleis ligg for salg, så er nok det ein betre pre. Men om det er verdt den høgare prisen, veit eg ikkje, då eg ikkje har fått samanlikna disse.

    Lykke til!

    Mvh Arild
    Takk for svar. Tanken er å bytte ut en Parasound P3, som jeg mener er moden for utskifting, og jeg mistenker at MI11 er en bra oppgradering her.
    Veit at det finnes grommere MI produkter, men da stiger også prisen litt, med litt for mange hobbyer så spiller økonomi en rolle også er jeg redd :)

    Mvh. Karstein
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    664
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Jeg vurderer å prøve Musical Innovation pre amp, også ser jeg at det ligger en MI 11 på Finn, noen som har erfaring med denne pre ampen i forhold til andre MI modeller? :)
    MI 11 har eg hatt i mange år. Hadde MI 1 og MI 6 før det. Og har hatt balansert MI etterpå...

    MI har fått prøvd seg i sett med EC-pre, og alltid komme best ut av det!
    Eg vurderer MI 11 som ein svært habil pre - spesielt til prisen!

    Om ‘hybriden’ MI 16/25 framleis ligg for salg, så er nok det ein betre pre. Men om det er verdt den høgare prisen, veit eg ikkje, då eg ikkje har fått samanlikna disse.

    Lykke til!

    Mvh Arild
    Takk for svar. Tanken er å bytte ut en Parasound P3, som jeg mener er moden for utskifting, og jeg mistenker at MI11 er en bra oppgradering her.
    Veit at det finnes grommere MI produkter, men da stiger også prisen litt, med litt for mange hobbyer så spiller økonomi en rolle også er jeg redd :)

    Mvh. Karstein
    M11 er en mye bedre pre enn P3.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn