Bryter er vel greiest, og følger forsterkeren uavhengig av en fjernkontroll...Som svar til MusicBear vil jeg knytte denne kommentaren: Litt avhengig av forsterker og kabinett kan bias justeres i to eller tre trinn ved hjelp av releer som sitter på inngangsprintet. Disse kan ses helt i forkant av viste print, og er galvanisk skilt fra resten av lydkretsene. De forsynes fra en separat transformator. Betjenes fra bryter, ikke fjernkontroll.
R
Hei Roar,Jeg vil gjerne gi litt tilbake. Her er en rekke bilder av MI 10, MI 17, MI 18 og MI 21 i ny tapning. Det er snakk om en helt ny familie av amper. Separat ut og inngangstrinn. Mulighet for å switche mellom lav - middels og høy bias. De kan alle selvsagt, i god MI ånd retrofittes til eldre kabinetter.
Klasse A vil vel aldri få noen grønne utmerkelser, men at MI er kortreist bør jo oppveie mye.
Et par andre fordeler ved kortreist hifi er jo at det er vesentlig færre lommebøker vi kunder skal fylle opp, dessuten har jeg tro på at produktene får lang levetid når utviklings-/produksjons-/vedlikeholdsbenken til RM er en kjøretur unna.
Rett og slett vakkert!Ny vin på gamle flasker. "Gammel" MI 21 versus "ny".
R
Tre. Små 50 kg.
R
Er ikke dette ett ganske vanlig problem man får av og til ved bruk av minidsp?Hei,Sliter med støy fra effektforsterker som er en MA 22.Spiller på Khorn som har en følsomhet på 106 db.Forforsterkeren er en MiniDsp.Høres ut som trafo støy.Har du noen forslag til hva som må til for å bli kvitt støyen?
Mvh.Jon OlsenTre. Små 50 kg.
R
Er ikke dette ett ganske vanlig problem man får av og til ved bruk av minidsp?Hei,Sliter med støy fra effektforsterker som er en MA 22.Spiller på Khorn som har en følsomhet på 106 db.Forforsterkeren er en MiniDsp.Høres ut som trafo støy.Har du noen forslag til hva som må til for å bli kvitt støyen?
R
Har lest flere tilfeller.
Har du prøvd å koble uten minidsp?
Sent fra min XT1572 via Tapatalk
Da ville jeg prøvd ett dc filter om det er trafo støy.Har koblet ut MiniDsp,men det hjelper ikke.Koblet inn MI 10,1 og den ble nesten helt stille.10.1 spiller bra den også med 25 klasse A watt.
Mvh.JonoEr ikke dette ett ganske vanlig problem man får av og til ved bruk av minidsp?Hei,Sliter med støy fra effektforsterker som er en MA 22.Spiller på Khorn som har en følsomhet på 106 db.Forforsterkeren er en MiniDsp.Høres ut som trafo støy.Har du noen forslag til hva som må til for å bli kvitt støyen?
R
Har lest flere tilfeller.
Har du prøvd å koble uten minidsp?
Sent fra min XT1572 via Tapatalk
Hvis en MI10.1 kan kobles opp og er helt stille så er det heller tvilsomt at MI22 vil bli kvitt trafostøyen med et DC filter. Her er det kanskje snakk om å bytte ut trafoen(e) eller noe annen innmat.Da ville jeg prøvd ett dc filter om det er trafo støy.
Men om du også får lyden i høyttalerne så ligger vel feilen ett annet sted
Kan jo være enig i det.Hvis en MI10.1 kan kobles opp og er helt stille så er det heller tvilsomt at MI22 vil bli kvitt trafostøyen med et DC filter. Her er det kanskje snakk om å bytte ut trafoen(e) eller noe annen innmat.Da ville jeg prøvd ett dc filter om det er trafo støy.
Men om du også får lyden i høyttalerne så ligger vel feilen ett annet sted
Jeg vedder forøvrig på at han har kjøpt den MI22en brukt.
Jeg har inntrykk av at MI effektforsterkere av og til kan bli lidende av nettopp dette problemet. Jeg er usikker på om det er noe som oppstår etter mye bruk eller om andre faktorer kan være opphavet til problemet.22 er kjøpt brukt nylig og har hatt støy hele tiden.RM er på ,så jeg håper på løsning i kveld.
Gratulerer!!!Lørdag ettermiddag gikk turen til Hokksund. Roar hadde virkelig jobbet iherdig over tid, utfordret sine kreative evner og satte siste skrue i topp dekselet. Oppi det store blytunge 60 cm dype kabinettet hadde han montert på plass 2 stk MI 17.4 Mono med bias styring, softstart og remotestart. I tillegg ble også 23.5 psu med ISO trafo plassert i bilen.
Søndag innspilling, litt ‘lydprøver’, ja, joda, hallo ... litt ivrig i toppen, gnager videre på NRK1 natta gjennom, mandag utpå dagen mer ‘lydprøver’. Kortfattet foreløpig inntrykk: du verden, hva skjer! VAKKERT.
Vakker forsterker! Hva er specs på den, og hva står dmb for?I det fine vårværet fikk den nye effektforsterkeren hvile et par dager. I kveld settes strømmen på igjen.
Legger ut et bilde av det nesten ferdige produktet, bl.a. mangler frontplate. Roar utførte de siste kontroller, derfor sees noen testkabler oppi.
Dual Mono Balanced.Vakker forsterker! Hva er specs på den, og hva står dmb for?I det fine vårværet fikk den nye effektforsterkeren hvile et par dager. I kveld settes strømmen på igjen.
Legger ut et bilde av det nesten ferdige produktet, bl.a. mangler frontplate. Roar utførte de siste kontroller, derfor sees noen testkabler oppi.
1-2R, men ikke kontinuerlig i bassen. Sammensom med de aller fleste andre forsterkere.
Hvis du er litt mer spesifikk på hvilken ht du mener, kan jeg deg ett mer presist svar.
R
Tusen takk for betryggende ord. Jeg har virkelig sans for forsterkerne dine ????????????Kopi:
6 Ohms, 1.6 @ 20kHz Compatible with 4, 6, or 8 Ohm rated amplifiers.
Ikke noe problem.
R
Min får 4 trafoer på 800va.Var det sånn at beistet har en 60kg ringkjernetrafo? Og hva er antatte specs på den?