Det ville jeg virkelig ikke vært redd for.Har nettopp kjøpt en MI10 (15W) som spiller meget bra på ett par Cube Audio fulltoner. Bruker en passiv TVC og det er veldig godt match.
Hva skjer når man kobler inn en MI 23.5? Vil det bare være positivt, eller vil jeg kunne miste noe? Er også redd for at det blir for pågående, og mere hifi lyd.
23.5 er svært bra, det er det ingen tvil om. Men det kan bli enda bedre.Hei, har en MI 23,5 på lån nå. Spiller utrolig bra. Det sitter 4 trafoer i strømforsyningen. Hva får jeg med strømforsyningen med 6 trafoer (galvanisk skille)? Og hva får man ved å ta steget opp til 23,5A
Fravær av støy er vel det som slår meg først. Forsterkeren står mindre i veien for signalet som er på vei mot høyttalerne. Så hva slags lyd du ender opp med er vanskelig å si, men hvis jeg skulle satt sammen et anlegg så hadde i hvert fall jeg satt pris på at komponentene ikke har for mye egenlyd. Nettopp dette får du med MI.Kan noen fortelle meg hva som kjennetegner lyden fra MI forsterkerene? Er det noen trekk som går igjen gjennom prisklassene? Er på jakt etter musikalsk og behagelig lyd som gjerne glatter ut skarpe kanter på dårlige innspillinger (de er det mange av).
Kan noen fortelle meg hva som kjennetegner lyden fra MI forsterkerene? Er det noen trekk som går igjen gjennom prisklassene? Er på jakt etter musikalsk JA og behagelig ? DET KOMMER HELT AN PÅ lyd som gjerne glatter ut NEI skarpe kanter på dårlige innspillinger (de er det mange av).
MI på horn, er det ikkje mange som har skrive om her på tråden.Takk for svar. La meg vri litt på spørsmålet. Er det noen som har brukt Mosfet forsterker fra MI med hell over lengre tid på hornhøyttalere?
Hei har hatt div fra MI og på Klipsch Heritage blir det for mye støy men det er min meningTakk for svar. La meg vri litt på spørsmålet. Er det noen som har brukt Mosfet forsterker fra MI med hell over lengre tid på hornhøyttalere?
Grattis med fantastisk pre, kos deg med musikken!Da er MI13ex på vei til ny eier og MI23.5 spiller til dans her i furtekjelleren. Og her går gliset fra øre til øre. Mulig det er bedøvelsen etter å ha vært å trukket en tann i formiddag, men her har det skjedd noe. Ble samme hakeslipp som jeg hadde når MI13 kom inn, hadde ikke trodd det skulle bli så stor forskjell Sikkert noe forventningsbias inne i bildet også, men noe har konstruktøren i Hokksund gjort riktig på veien Så da murrer det i bakhodet, hva ville en ekstra A bak modellbetegnelsen gjøre Nei slutt, nå skal jeg kose meg
Hei har hatt div fra MI og på Klipsch Heritage blir det for mye støy men det er min mening
Hmm! Aldri hørt noe annet en ‘varm’ lyd fra La Scala ll bortsett fra klasse D men låter frempå gjør de og er derfor de fortsett er værende! Livet er for trist til kjedelig hifi.Nå skal ikke jeg si så mye om Mi på Klipsch Heritage, men jeg hadde Klipsch Heritage på no rør-greier for 13-14 år siden, og det var en høyttaler som låt ekstremt frempå, og som til og med fikk de mykeste toner fra Beck til å låte hardt... Og de høyttalerne kjøpte jeg brukt(innspilt), og solgt etter kort tid, forøvrig.
Hvilke komboer er det du har hatt?Hei har hatt div fra MI og på Klipsch Heritage blir det for mye støy men det er min mening
Hatt Mosfet, MI22 tror jeg den het samt en liten klasse A! Preamper var MI12 og Toppmodellen med ekstern strømforsyning for 3 år siden! Trafostøy på to av effektene samt sus fra lytteavstand! Men flere forsterkere som sliter med støy på La ScalaHvilke komboer er det du har hatt?
(Spør kun fordi jeg synes det høres merkelig ut..)
MI 10 som jeg har passer fint til horn med høy folsomhetMI på horn, er det ikkje mange som har skrive om her på tråden.
Men @oks81 har vel både horn og MI, så det kan jo tenkjast at han har erfaringar å dele.
Mvh Arild
EDIT: Er litt småflau no… Klipsch er jo som fleire under påpeiker Horn-basert! Og Klipsch og MI blir ofte vurdert som ein god match!
DS!
MI22 er en kraftig klasse A forsterker ,kan forestille meg at den gir litt sus på følsomme høyttalere ja.Hatt Mosfet, MI22 tror jeg den het samt en liten klasse A! Preamper var MI12 og Toppmodellen med ekstern strømforsyning for 3 år siden! Trafostøy på to av effektene samt sus fra lytteavstand! Men flere forsterkere som sliter med støy på La Scala
Gratulerer med en preamp i stjerneklassen, og velkommen i gruppa!Jeg får «melde meg inn her», har kjøpt en MI 23,5A dette låter veldig bra
Takker for det, ja denne preamp har jeg virkelig trua på, imponert så langtGratulerer med en preamp i stjerneklassen, og velkommen i gruppa!
Mvh Salty
Eg reknar med at MI 23.5A går inn og erstattar pre-ampen du har for salg.Takker for det, ja denne preamp har jeg virkelig trua på, imponert så langt