Det var i grunnen denne tråden som gjorde meg veldig nyskjerrig på Malmin sine forsterkere. Så det startet med en Mosfet på bruktbørsen,og jeg likte det jeg hørte. Brukte den sammen med masse forskjellige forforsterkere. Alt i fra Parasound til Tandberg Huldra10. Kjøpte så en MI11 på brukten,og det var ett virkelig løft.Enda mere nyskjerrig blev jeg,og siden jeg hadde spillt på Luxman klasse A en stund,bestemte jeg meg for å bestille en MI10.1.
Fikk beskjed om att det var en del ventetid på den,så det var bare å smøre seg med tålmodighet.
Husker ikke om jeg fikk tlf eller mail fra RM med ett godt tilbud på MI9,noe som jeg avslo da jeg mente at jeg ikke trengte den effekten på min lille loftstue. Samtidig hadde jeg lånt bort ett Luxmansett,og derifra kom det beskjed om at det var nivåforskjell på utgangene på effekttrinnet.
Da var gode råd dyre,Malmin tenkte jeg! Send den nedover var beskjeden,og det blev gjort. Kom på en stund etterpå at kanskje jeg skulle oppgradere
preampen også.Tenkte på en mulig synergieffekt her,side effekttrinnet allerede var i Hokksund. Dro innom i forbindelse med den årlige turen til Notodden.,og fikk en pris på oppgradering som jeg slo til på.
Utrolig kjekt å hilse på RM,fikk ett lite foredrag om hans filosofi,og fikk forklaringer på det meste han baler med. Samtidig fikk jeg øye på en MI9 som stod der,og jeg fikk igjen samme tilbudet som jeg hadde fått tidligere. OG folkens,dere vet hvordan det er med kontoen full av feriepenger? Så jeg slo til! Bare så dere vet det,har jeg en filosofi som sier det,at kronene jeg tjener,ikke er verdt en dritt før jeg omsetter de i noe som er kjekt
.MI og god lyd,synes jeg er kjekt. Bortsett fra det har jeg ikke noen store intresser som koster mye penger. Min samboer,synes det bare er kjekt med denne intressen,siden hun også er veldig glad i musikk og god lyd. Etter en stund kom også MI10.1 inn døra,så dette er historien om mine MI forsterkere.
Dessuten,det er ingen ulempe,at de er solid bygd,lyder fantastisk og er bygd i Norge. Setter faktisk pris på at det ikke er ett masseprodukt,og det må jo lages noe her i landet også
Synes faktisk det er litt ekslusivt jeg. ;D
mvh Rolf.S