Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Uaruman

    Medlem
    Ble medlem
    23.10.2014
    Innlegg
    37
    Antall liker
    8
    Hm... Komponentene er ikke de samme på print-kortene heller. Håper jeg ikke har kjøpt katten i sekken her... En gammel prototype eller noe... Jeg får vente i spenning. I mellomtiden er jeg takknemlig for alle tips jeg kan få.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    926
    Antall liker
    569
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hm... Komponentene er ikke de samme på print-kortene heller. Håper jeg ikke har kjøpt katten i sekken her... En gammel prototype eller noe... Jeg får vente i spenning. I mellomtiden er jeg takknemlig for alle tips jeg kan få.
    Du har heilt sikkert IKKJE kjøpt katta i sekken!:)

    Eg undersøkte litt med Roar i samband med at det låg ein sånn inne på FINN. Kanskje det til og med er den same?

    Roar har laga MI Mosfet i alt frå 2x100W til 2x250W - den mest vanlige på 2x160W.
    Sidan det var "høge" kjøleprofilar på den som var anonnsert på FINN, lurte eg på om det kunne være ein 250W!
    Eg fekk då forklart at det ikkje var det, men ein på 2x100W, som er ein av dei 5 første produserte MI Mosfet.

    Uansett har du nok fått eit kvalitetsprodukt, som vil gi deg mykje musikkglede!

    Kva pre-amp bruker du? :)

    Mvh Arild
     

    Uaruman

    Medlem
    Ble medlem
    23.10.2014
    Innlegg
    37
    Antall liker
    8
    Hm... Komponentene er ikke de samme på print-kortene heller. Håper jeg ikke har kjøpt katten i sekken her... En gammel prototype eller noe... Jeg får vente i spenning. I mellomtiden er jeg takknemlig for alle tips jeg kan få.
    Du har heilt sikkert IKKJE kjøpt katta i sekken!:)

    Eg undersøkte litt med Roar i samband med at det låg ein sånn inne på FINN. Kanskje det til og med er den same?

    Roar har laga MI Mosfet i alt frå 2x100W til 2x250W - den mest vanlige på 2x160W.
    Sidan det var "høge" kjøleprofilar på den som var anonnsert på FINN, lurte eg på om det kunne være ein 250W!
    Eg fekk då forklart at det ikkje var det, men ein på 2x100W, som er ein av dei 5 første produserte MI Mosfet.

    Uansett har du nok fått eit kvalitetsprodukt, som vil gi deg mykje musikkglede!

    Kva pre-amp bruker du? :)

    Mvh Arild
    Hei. Det høres jo litt spennende ut da. Jeg har EC 4.6 som forforsterker. Men spørs om ikke 2x100 watt blir litt lite til høyttalerne mine som er av typen infinity kappa 90, de krever litt. Når jeg mottar forsterkeren skal denne testes mot et par hjemmelagede monoblokker på 250 w med rør drivertrinn og mosfet på utgangene. Jeg gleder meg, men begynner og bli forkjølet og er redd deler av hørselen min vil ble nedsatt noen dager, hehe...
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.729
    Antall liker
    1.223
    Sted
    Siggerud
    For oss fattige, men verdig trengende, kan man oppgradere f.eks. gamle 12.1 stegvis med digital volum først og siden displayet, eller er det en pakkeløsning? Quanta costa? For min del befinner dette seg i det litt udefinerbare grenselandet mellom 'bør ha' og 'må ha.' Med stadig tydeligere slagside mot sistnevnte.
    Som svar på mine spørsmål m.m. fikk jeg dette:

    Funksjonsoversikt digital styring Musical Innovation:
    Inngangsvelger og volumjustering blir styrt av enkodere. Disse har en vandring på 360 grader. Det vil derfor ikke være noen indikering på betjeningsknappene. Ved valg av inngang, går man fra inngang 1 til 6, så kommer HTB, for så å komme tilbake til inngang 1. Man behøver derfor ikke «skru tilbake». Selve volumdelen utgjøres av en krets inneholdende fire «rekker» med faste motstander. Vi bruker to av disse. Disse motstandene styres av et 8 bits digitalt signal. Volumen er spesifisert fra -105,5dB til +6dB. Det skulle derfor ikke oppstå problemer med følsomme høyttalere og lavt nivå. Via balansemenyen kan man stille hver kanal 15dB, altså en total forskjell på 30dB. Volum og balanse stilles i step på 0,5dB. Sporing mellom de forskjellige step er typisk mindre enn 0,1dB.
    Volumprintet er veldig lite, og utstyrt med en adressebryter. Det er to «kanaler» pr print, og flere volumprint kan kontrolleres parallellt. Dette vil bli benyttet til å styre volum/balanse på kommende integrerte forsterkere. I motsetning til mekanisk volum blir dette printet montert umiddelbart etter inngangsvelger og det er derfor ikke behov for lange ledningstrekk mellom inngangsvelger og frontplate.
    Ved oppstart av preamp, dvs tilslutting til spenning, møtes man av en tekst som sier Musical Innovation samt typenummer. Dette blir etterfulgt av kodeprompt. Preampen blir levert med en fem siffers pinkode som må tastes inn, enten ved hjelp av enkodere i front, eller via fjernstyring.Ved gjentatte «forsøk» på å finne en kode, økes en tidforsinkelse mellom hvert forsøk. Det vil ta mange dager med konstant prøving å finne den rette koden fra 99999 mulige kombinasjoner. Den vil ikke være lett omsettelig som stjålet gods. Koden kan også slås av ved å velge 00000. Det er også et nivå to som kan benyttes til å sette et evt maksnivå. Deretter velger man innganger, hvorav der finnes seks, samt en Home Theather Bypass inngang, som i sin tur forsyner to parallelle utganger. Biamping er derfor mulig uten adapter.
    Alle inngangene kan gis egne navn, i tråd med hva som måtte finnes av programkilder. Maks 16 tegn. Displayet har et kraftig lys, beregnet på å bli «lest» fra lytteposisjon 3-4-5 meter unna. Når man er ferdig med innstillinger – justeringer etc kan man velge timeout på display i 5 sek intervaller – til totalt 1250sek. Timeout kobles helt ut ved å bruke 0. Man kan også, for de med sarte øyne, velge intensitet på lyset, igjen fra frontknapper eller fjernstyring. Ved fornyet bruk av betjeningsknapper, vil den første berøring reaktivisere displayet og deretter vil styringen akseptere nye koder.


    Pris MI 16 – 25K
    MI 11 konvertering til digital styring og ny frontplate – 6K
    MI 12 konvertering til digital styring og ny frontplate – 7K
    Innbytte av MI 11 i MI 16 – 16K
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo MI-godtfolk.

    Det er med stoooooor beklagelse jeg innrømmer fullstendig kollaps hva gjelder oppdatering av MI-listen. Og nå frykter jeg den er fullstendig utdatert :rolleyes:

    Men nu, j......, skal den til pers! Legger den ved i sitt sedvanlige pdf-format

    Vis vedlegget Musical Innovation - eiere og utstyr 251014.pdf

    Kom med tilbakemeldinger dersom dere ser at noe ikke stemmer.

    Det er lykke på en lørdag det, karer :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Har vært litt fraværende i det siste, men har god grunn, for de som vil sjekke ut! :) http://on.fb.me/1wydELi

    Gleder meg uansett til å komme hjem å spille massevis av ny musikk på stereo`n!


    Dææææææger'n!

    Dette står det utrolig respekt av, montesi. Ante overhodet ikke at du drev med Posthum! Nu, hvor er Wimp'en? Her skal det høres :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    I dag morges våknet jeg av at min MI 9.1 duret veldig. Det var, etter hva jeg forstår, svært høy mekanisk brum fra de to trafoene. MYE høyere enn normalt. Etter hva jeg kunne høre spilte forsterkeren helt som vanlig, på tross av den plutselige brumingen. Jeg skrudde den av og på, men fikk den samme brummingen.

    Jeg koblet inn reserveforstereren, og brukte den resten av dagen.

    Så i kveld bestemte jeg meg for å prøve igjen. Og da var duringen lav - nesten ikke hørbar, som vanlig igjen.

    Jeg har en mistanke om at det må ha vært en feil med strømnettet som skapte den midlertidige brummingen?

    Har noen opplevd noe lignende?
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    718
    Antall liker
    257
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    I dag morges våknet jeg av at min MI 9.1 duret veldig. Det var, etter hva jeg forstår, svært høy mekanisk brum fra de to trafoene. MYE høyere enn normalt. Etter hva jeg kunne høre spilte forsterkeren helt som vanlig, på tross av den plutselige brumingen. Jeg skrudde den av og på, men fikk den samme brummingen.

    Jeg koblet inn reserveforstereren, og brukte den resten av dagen.

    Så i kveld bestemte jeg meg for å prøve igjen. Og da var duringen lav - nesten ikke hørbar, som vanlig igjen.

    Jeg har en mistanke om at det må ha vært en feil med strømnettet som skapte den midlertidige brummingen?

    Har noen opplevd noe lignende?
    Hei har opplevd det samme på annet forsterker merke , bias var feil kom og gikk til stadighet dette hos meg ,,, levert til repp ,bias stilt og vips ok etter dette.
    Parasound 2200Mk2. blir meget varm spiller i 6W kl A før den går over til a/b.
    Mvh
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.729
    Antall liker
    1.223
    Sted
    Siggerud
    Det fremgår kanskje ikke direkte av det ellers informative innlegget jeg fikk fra RM, men svaret på hvorvidt man kan oppgradere stegvis er ikke uventet at nei, det er en totalpakke.
    7k er likevel mindre enn jeg fryktet, så det går jeg for.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    3.062
    Antall liker
    7.402
    Sted
    Kongsberg
    I dag morges våknet jeg av at min MI 9.1 duret veldig. Det var, etter hva jeg forstår, svært høy mekanisk brum fra de to trafoene. MYE høyere enn normalt. Etter hva jeg kunne høre spilte forsterkeren helt som vanlig, på tross av den plutselige brumingen. Jeg skrudde den av og på, men fikk den samme brummingen.

    Jeg koblet inn reserveforstereren, og brukte den resten av dagen.

    Så i kveld bestemte jeg meg for å prøve igjen. Og da var duringen lav - nesten ikke hørbar, som vanlig igjen.

    Jeg har en mistanke om at det må ha vært en feil med strømnettet som skapte den midlertidige brummingen?

    Har noen opplevd noe lignende?
    Mest sannsynlig er det en midlertidig DC feil på strømnettet som forårsaket brummingen. Transformatoren (spesielt store) går i metning og begynner å brumme. Dette er ganske vanlig og det er en del forskjellige apparater som kan forårsake dette. Problemet oppstår når et apparat bare bruker strøm i den ene halvperioden i strømnettet. Hårfønere kan vissnok være syndere her. Jeg tror at hvis forsterkeren spiller normalt og at den ikke blir spesielt varm så kan du trygt bruke den.
    Hvis problemet skulle vedvare kan du vurdere å installere en DC-felle.

    Mvh Armand
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    I dag morges våknet jeg av at min MI 9.1 duret veldig. Det var, etter hva jeg forstår, svært høy mekanisk brum fra de to trafoene. MYE høyere enn normalt. Etter hva jeg kunne høre spilte forsterkeren helt som vanlig, på tross av den plutselige brumingen. Jeg skrudde den av og på, men fikk den samme brummingen.

    Jeg koblet inn reserveforstereren, og brukte den resten av dagen.

    Så i kveld bestemte jeg meg for å prøve igjen. Og da var duringen lav - nesten ikke hørbar, som vanlig igjen.

    Jeg har en mistanke om at det må ha vært en feil med strømnettet som skapte den midlertidige brummingen?

    Har noen opplevd noe lignende?
    Mest sannsynlig er det en midlertidig DC feil på strømnettet som forårsaket brummingen. Transformatoren (spesielt store) går i metning og begynner å brumme. Dette er ganske vanlig og det er en del forskjellige apparater som kan forårsake dette. Problemet oppstår når et apparat bare bruker strøm i den ene halvperioden i strømnettet. Hårfønere kan vissnok være syndere her. Jeg tror at hvis forsterkeren spiller normalt og at den ikke blir spesielt varm så kan du trygt bruke den.
    Hvis problemet skulle vedvare kan du vurdere å installere en DC-felle.

    Mvh Armand
    Jeg tror nok også problemet var i retningen av noe slikt. Jeg bor nesten oppå to kraftverk, og det er flom nå, så de kjører kraftverkene hardt. Det betyr at det blir kjørt mye strøm inn på sentralnettet i nabolaget mit for tiden. Jeg lurer på om årsaken kan ligge der.

    Jeg glemte selvsagt å fortelle at det er installert DC-felle på min forsterker, og at den er koblet gjennom et IsoTek strømfilter.

    Nå er forsterkeren i alle fall helt tyst igjen. Heldigvis.
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    718
    Antall liker
    257
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    I dag morges våknet jeg av at min MI 9.1 duret veldig. Det var, etter hva jeg forstår, svært høy mekanisk brum fra de to trafoene. MYE høyere enn normalt. Etter hva jeg kunne høre spilte forsterkeren helt som vanlig, på tross av den plutselige brumingen. Jeg skrudde den av og på, men fikk den samme brummingen.

    Jeg koblet inn reserveforstereren, og brukte den resten av dagen.

    Så i kveld bestemte jeg meg for å prøve igjen. Og da var duringen lav - nesten ikke hørbar, som vanlig igjen.

    Jeg har en mistanke om at det må ha vært en feil med strømnettet som skapte den midlertidige brummingen?

    Har noen opplevd noe lignende?
    Mest sannsynlig er det en midlertidig DC feil på strømnettet som forårsaket brummingen. Transformatoren (spesielt store) går i metning og begynner å brumme. Dette er ganske vanlig og det er en del forskjellige apparater som kan forårsake dette. Problemet oppstår når et apparat bare bruker strøm i den ene halvperioden i strømnettet. Hårfønere kan vissnok være syndere her. Jeg tror at hvis forsterkeren spiller normalt og at den ikke blir spesielt varm så kan du trygt bruke den.
    Hvis problemet skulle vedvare kan du vurdere å installere en DC-felle.

    Mvh Armand
    Hei
    Det med hårfønere har du helt rett i ,store utslag her hos meg også på store Eff trinn, når de brukes.:cool:
    Mvh
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    I dag morges våknet jeg av at min MI 9.1 duret veldig. Det var, etter hva jeg forstår, svært høy mekanisk brum fra de to trafoene. MYE høyere enn normalt. Etter hva jeg kunne høre spilte forsterkeren helt som vanlig, på tross av den plutselige brumingen. Jeg skrudde den av og på, men fikk den samme brummingen.

    Jeg koblet inn reserveforstereren, og brukte den resten av dagen.

    Så i kveld bestemte jeg meg for å prøve igjen. Og da var duringen lav - nesten ikke hørbar, som vanlig igjen.

    Jeg har en mistanke om at det må ha vært en feil med strømnettet som skapte den midlertidige brummingen?

    Har noen opplevd noe lignende?
    Mest sannsynlig er det en midlertidig DC feil på strømnettet som forårsaket brummingen. Transformatoren (spesielt store) går i metning og begynner å brumme. Dette er ganske vanlig og det er en del forskjellige apparater som kan forårsake dette. Problemet oppstår når et apparat bare bruker strøm i den ene halvperioden i strømnettet. Hårfønere kan vissnok være syndere her. Jeg tror at hvis forsterkeren spiller normalt og at den ikke blir spesielt varm så kan du trygt bruke den.
    Hvis problemet skulle vedvare kan du vurdere å installere en DC-felle.

    Mvh Armand
    Hei
    Det med hårfønere har du helt rett i ,store utslag her hos meg også på store Eff trinn, når de brukes.:cool:
    Mvh
    Det var sikkert naboen som brukte hele natten og dagen etterpå på å føne håret, ja. Hun har stort hår. ;)
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Eli Hagen?

    RM
    *ler godt* Nei. Gudsjelov ikke Eli Hagen, Roar. Jeg hadde ikke likt at inngangstrappa mi ble parkeringsplass.

    Med det samme du er her: Gratulerer med de nye digitale forforsterkerne dine. Ser frem til å høre hva en slik en gjør i anlegget mitt.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.214
    Antall liker
    2.479
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Hallo MI-venner.

    Kun en kort oppdatering. Da har denne dratt av gårde for å legges under kniven til en høyst kyndig Guru:

    Vis vedlegget 272160

    Gleder meg noe inn i h........ til dette :)

    Mvh.
    Maxtor
    som fortsatt mener tålmodighet er oppskrytt

    Heisann Maxtor!

    Noe nytt angående dette prosjektet? Er utrolig spent på dine erfaringer. Fikk en mld her av RM angående ombygging av Oppo'en min.
    Kommer til kjøre samme stil som deg, med utgangstrinn i eksternt kabinett.
    RM advarte meg med at den beste løsningen ville være å ha det inne i spilleren. Men sånn jeg ser det vil jeg med denne løsningen være bedre forberedt på fremtiden. Dette er jo en multimaskin, og ingen vet hva fremtiden bringer av nye formater osv...

    I tillegg skal jeg 3 kanaler også, og da tror jeg det kan begynne å bli trangt om plassen inne i spilleren.

    Cbarth

    (Så forresten ikke navnet mitt nevnt på listen din! Hint, hint:cool: )
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo cbarth.

    Jeg går rundt og er utrolig spent selv :) Ombyggingen og analogtrinnet skulle vært ferdig i helgen, men har dessverre ikke hørt noe mer. Den kommer sikkert snart. Enig i at løsningen er utrolig snerten og fremtidsrettet da flere fremtidige komponenter kan kombineres med MI-analogtrinnet. Har selv begynt å myse på en løsning der en DAC (med mulighet for flere kildetilkoblinger og ikke kun HRT'ens USB-inngang) tappes for signal. Men dette får komme etterhvert.

    Ellers skal jeg selvfølgelig få deg inn på listen! Trodde du var der allerede, jeg.........

    Mvh.
    Maxtor
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.165
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Da ser det ut til at MI18 Maximum er klare for henting, har avtalt til tirsdag... skal bli veeeeldig spennende å høre MI i eget oppsett nå.
    Man får jo litt forventninger når det kommer til blant annet krefter og kontroll når man ser bilder av disse "monster" trafoene :)
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Da ser det ut til at MI18 Maximum er klare for henting, har avtalt til tirsdag... skal bli veeeeldig spennende å høre MI i eget oppsett nå.
    Man får jo litt forventninger når det kommer til blant annet krefter og kontroll når man ser bilder av disse "monster" trafoene :)
    Blir artig å høre resultatet av dette! Skulle vært morsomt å vite forskjellen på disse og mine egne MI18 monoblokker sånn rent musikkmessig; blir vel litt "David og Goliat", bortsett fra at utfallet av den kampen nok ikke blir helt det samme som i bibelsk tid.. ;)
    Vielen gluck i allefall, regner med det kommer til å svinge no hinsides..
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.165
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Da ser det ut til at MI18 Maximum er klare for henting, har avtalt til tirsdag... skal bli veeeeldig spennende å høre MI i eget oppsett nå.
    Man får jo litt forventninger når det kommer til blant annet krefter og kontroll når man ser bilder av disse "monster" trafoene :)
    Blir artig å høre resultatet av dette! Skulle vært morsomt å vite forskjellen på disse og mine egne MI18 monoblokker sånn rent musikkmessig; blir vel litt "David og Goliat", bortsett fra at utfallet av den kampen nok ikke blir helt det samme som i bibelsk tid.. ;)
    Vielen gluck i allefall, regner med det kommer til å svinge no hinsides..
    Hehe det tror jeg også på (at det kommer til og svinge).
    For min del skal jeg sammenligne med EC AW180, og ville satt pengene på at det blir rått parti på flere punkter :)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.165
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Da var Hifipuristen's MI 18 Maximum klare, og står og spiller seg inn her :)
    Har sett bilder av trafoene tidligere, men og se dem "i levende live" gav meg en liten wow følelse, dette er rått :)
    MI18Maximum.jpg


    Foreløpig så spiller de sammen med EAR 912 pre'en siden det er denne som har vært sjefen i systemet par månedene, men etterhvert skal de få spille direkte med MSB Analog DAC som pre :)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.833
    Antall liker
    11.387
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jøje meg for noen blokker! :D Reine trafokiosker!
    Har selv gått fra EC til MI, dog ikke i nærheten av det her, men er fornøyd med MI!
    Blir spennende å høre hva du syns! Har du noen spec. på blokkene? :)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.165
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Jøje meg for noen blokker! :D Reine trafokiosker!
    Har selv gått fra EC til MI, dog ikke i nærheten av det her, men er fornøyd med MI!
    Blir spennende å høre hva du syns! Har du noen spec. på blokkene? :)
    Jeg vet kun at det er 2kVA trafoer, 250 watt klasse A/B. Ellers kan nok puristen si mer enn meg.

    Skal skrive litt om inntrykk når jeg har fått noen fler timer med de, men føreløpig bare "fryd og gammen" :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.833
    Antall liker
    3.251
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Da var Hifipuristen's MI 18 Maximum klare, og står og spiller seg inn her :)
    Har sett bilder av trafoene tidligere, men og se dem "i levende live" gav meg en liten wow følelse, dette er rått :)
    Vis vedlegget 287287

    Foreløpig så spiller de sammen med EAR 912 pre'en siden det er denne som har vært sjefen i systemet par månedene, men etterhvert skal de få spille direkte med MSB Analog DAC som pre :)

    Hei mfufu

    Endelig ble de "ferdige".
    Håper de står til forventningene?

    Husker dessverre ikke alle specs, men mener og huske at de er på 280w i 8 Ohm.
    Powersupply er pr. monoblokk 1 stk 2KVA trafo med dobbel likeretting og ca 400 000 mF.
    Tror inngangsimpedansen er 50 Kohm, 2V for full pupp.
    På kortene tror jeg det sitter endel Holco motstander og likerettingen er av høyeste klasse.
    De er fullbalansert kl AB forsterkere.
    Det kommer noe senere nye topplater og nye Musical Innovation frontplater.

    Lykke til med utprøving
     
    Sist redigert:

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.165
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Hehe ja med begge kanaler på full guffe må man kanskje ha to separate 10A kurser til disse? Her i stuen får de nesten klare seg med en 16A på delings med kildene, og ett par andre småting :D

    Jeg er fornøyd så langt, men det har ikke blitt så mye lytting i dag som jeg hadde håpet. De har forøvrig stått og spillt siden jeg kom hjem, og kjenner ikke antydning til varme fra dem. Men så har jeg ikke lagt hånden helt nedpå heller, alle skjønner sikkert hvorfor :p
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Heftige greier! Slike monoblokker kunne vært noe for meg om det blir laget flere av de til en betalbar pris
    .
    Vet du hva de leverer i 4 ohm?


    Da var Hifipuristen's MI 18 Maximum klare, og står og spiller seg inn her :)
    Har sett bilder av trafoene tidligere, men og se dem "i levende live" gav meg en liten wow følelse, dette er rått :)
    Vis vedlegget 287287

    Foreløpig så spiller de sammen med EAR 912 pre'en siden det er denne som har vært sjefen i systemet par månedene, men etterhvert skal de få spille direkte med MSB Analog DAC som pre :)
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Heftige greier! Slike monoblokker kunne vært noe for meg om det blir laget flere av de til en betalbar pris
    .
    Vet du hva de leverer i 4 ohm?


    Da var Hifipuristen's MI 18 Maximum klare, og står og spiller seg inn her :)
    Har sett bilder av trafoene tidligere, men og se dem "i levende live" gav meg en liten wow følelse, dette er rått :)
    Vis vedlegget 287287

    Foreløpig så spiller de sammen med EAR 912 pre'en siden det er denne som har vært sjefen i systemet par månedene, men etterhvert skal de få spille direkte med MSB Analog DAC som pre :)

    Jeg har ett tipp på hva de leverer i 4 Ohm........ NOK!!! ??????
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.729
    Antall liker
    1.223
    Sted
    Siggerud
    Ser lækkert ut!
    Har noen bestilt eller t.o.m. levert inn forforsterkeren sin for å implementere digital styring? Jeg ville helst hørt noen brukererfaringer, men i blind tillit satser jeg gjerne det ene øyet samt en halv nyre og hiver meg utpå som førstemann om det er leveringsklart. Blir neppe feil, det.
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.833
    Antall liker
    3.251
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Heftige greier! Slike monoblokker kunne vært noe for meg om det blir laget flere av de til en betalbar pris
    .
    Vet du hva de leverer i 4 ohm?


    Da var Hifipuristen's MI 18 Maximum klare, og står og spiller seg inn her :)
    Har sett bilder av trafoene tidligere, men og se dem "i levende live" gav meg en liten wow følelse, dette er rått :)
    Vis vedlegget 287287

    Foreløpig så spiller de sammen med EAR 912 pre'en siden det er denne som har vært sjefen i systemet par månedene, men etterhvert skal de få spille direkte med MSB Analog DAC som pre :)

    Hei Val

    Tror kanskje monoblokkene MI-18 Maximum
    leverer noe i nærheten av 500W i 4 Ohm?
    Har ikke målt dette.

    Pris pr. monoblokk avhengig av kabinett 20-25K (Roar bygger min. 2 sett om gangen til denne pris)
     
    Sist redigert:

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    Noen som kunne tenkt seg å komme på julebord til jessheim i desember? :) Var jo en meget trivelig gjeng som dukket opp på mi-treffet tidligere i år!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Noen som kunne tenkt seg å komme på julebord til jessheim i desember? :) Var jo en meget trivelig gjeng som dukket opp på mi-treffet tidligere i år!

    Kanontiltak, montesi!

    Passer datoen kommer jeg mer enn gjerne :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    Da er det bare å slenge ut datoer som passer! Jeg bor 5 min gange fra togstasjonen på jessheim :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.833
    Antall liker
    3.251
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Montesi

    Det var et meget hyggelig forslag Montesi.
    Hvorfor må alt skje i Jula?
    Tror kanskje de fleste av oss er rimelige opptatte i Julestria både på jobb
    og privat?
    Hvorfor ikke ha dette i Januar eller Februar i stedet?
    Jeg tror og håper det passer bedre for de fleste av oss?
    Jessheim er et hyggelig sted forøvrig.
    Hva sier du?

    Mvh
    puristen
     
    Sist redigert:

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    For all del! Dette er bare et forslag som må ut på lufting. I januar er jeg på europaturnè igjen, så for meg er den travel :) Men desember er faktisk ganske åpen her i gården. Fredag som lørdag fungerer. Fyr løs, så ser vi hva vi evt kan få til!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Med litt tid til overs i går kveld var det deilig å fylle stuen med lyden fra denne:

    queen.jpg


    Rakker'n for en plate!

    Det er lykke, det :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.877
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Noen som kunne tenkt seg å komme på julebord til jessheim i desember? :) Var jo en meget trivelig gjeng som dukket opp på mi-treffet tidligere i år!
    Flott tiltak, montesi! ;)

    Desember er en bra måned for meg, bortsett fra onsdag 3.12 og fredag 12.12.
    Jeg stiller.

    Mvh Salty
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    Ok. Da har vi 5. 6. 13. desember.
    19 og 20 blir vel kanskje for tett opp mot jul?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn