Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Stig.O.G

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    39
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

    Har gått til anskaffelse av mitt første MI produkt.
    En MI6 Mk2. En meget god oppgradering fra min Clones ap1.
    Fantastisk bra! Min hittil mest merkbare oppgradering.
    Men har skurring fra preamp selv uten tilkoblede kilder.
    Mest i fra venstre kanal, men noe i fra høyre også.
    Skurring blir ikke påvirket da jeg benytter hverken volulpotmeter eller valg av inngang.
    Noen som har lignende erfaring med dette?

    Mvh Stig
     
    Sist redigert:

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    657
    Antall liker
    1.015
    Torget vurderinger
    1
    Er fantastisk fornøyd med min MI 13, men " mye vil ha mer" Derfor vil jeg selge og ta steget til MI 23.

    IMG_4881.jpg


    Absolutt ikke noe skurring her :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er fantastisk fornøyd med min MI 13, men " mye vil ha mer" Derfor vil jeg selge og ta steget til MI 23.

    Vis vedlegget 474076

    Absolutt ikke noe skurring her :)


    Kiler i magen hver gang jeg ser et bilde fra 3000-serien til Tandberg. Det var hi-fi verdens BMW det der. Dessverre i en tidsperiode av livet jeg var trailersjåfør og kjørte døgnet over rundt flere år, hvis ikke hadde det nok stått komplett 3000-serie i heimen vil jeg tro. Beklager disse betroelser, Herr Mester-Konstruktør Malmin :)

    OK, da forstår jeg (som aldri husker disse MI tall-betegnelsene) det slik at den du venter på - MI 23 - er forforsterkeren med strømforsyning i eget kabinett. Den som så mange mener i helt i verdenstoppen av forforsterkere.

    Annet digg fra Hokksund i verdenstoppen er laksen som tidvis biter på i Drammenselva, dog lenger nord enn der MI skapes & loddes sammen :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Kan dessverre ikke noe for det, men jeg tror det har noe med alder å gjøre. Befinner meg stadig i mimre-humør og vil dele bilde av min første MI-effektforsterker med dere:

    MI 7 C.jpg


    Fantastisk konstruksjon - vanvittig lyd!

    Forsatt god søndag kveld, karer :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.890
    Antall liker
    4.084
    Torget vurderinger
    96
    Godt nyttår alle MI venner!
    Jeg var oppe hos RM i går med en flaske brunt og ønsket han godt nyttår. Han var i full vigør, og jobbet med noen svære forsterkere. Tror dette blir et begivenhetsrikt MI år!
    Kan det ha vært mine moblokker tru?de skulle vært ferdig til jul.
    Spurte du om hvilken jul?? :cool:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jo. Joda. Jeg skal innrømme det. Det at de første hundre sidene i denne tråden, da lurte jeg litt på om disse Mi eierne hadde dårlig hukommelse, siden de postet så ofte bilder av hverandres forsterkerier :)

    Nokså fort - dvs. ved min egen første lytt til en MI amp - forstod jeg at gløden i denne tråden avspeiler eierglede. Som jeg selv opplevde første gang jeg eide et Tandberg produkt. Hadde de fortsatt med å produsere 3000-serien så hadde stua vært full av kun Tandberg - over til Bergen.

    Dere som venter på disse superampene med klasse A så det holder, justering av bias og alt annet vi har hørt rykter om, ser frem til bilder av det også.

    En annen ting jeg skal innrømme, er at jeg i starten syntes MI så kjedelig ut. Sobert og stilreint - skal vi si terningkast 5 - syntes jeg nå.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.892
    Antall liker
    667
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jo. Joda. Jeg skal innrømme det. Det at de første hundre sidene i denne tråden, da lurte jeg litt på om disse Mi eierne hadde dårlig hukommelse, siden de postet så ofte bilder av hverandres forsterkerier :)

    Nokså fort - dvs. ved min egen første lytt til en MI amp - forstod jeg at gløden i denne tråden avspeiler eierglede. Som jeg selv opplevde første gang jeg eide et Tandberg produkt. Hadde de fortsatt med å produsere 3000-serien så hadde stua vært full av kun Tandberg - over til Bergen.

    Dere som venter på disse superampene med klasse A så det holder, justering av bias og alt annet vi har hørt rykter om, ser frem til bilder av det også.

    En annen ting jeg skal innrømme, er at jeg i starten syntes MI så kjedelig ut. Sobert og stilreint - skal vi si terningkast 5 - syntes jeg nå.
    Bilder kommer så fort jeg får blokkene.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.214
    Antall liker
    2.480
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Det skal bli spennende å høre! Tror bare de der blokkene dine blir helt vanvittig bra!
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.892
    Antall liker
    667
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det skal bli spennende å høre! Tror bare de der blokkene dine blir helt vanvittig bra!
    Ja det trur jeg blir noen fine blokker med nok krefter,skal også låne en mi23 med hjem for og prøve, hvor god den er sammen med blokkene.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Selv "ikke MI folk" er jo inne på at verstingutgaven av forforsterkeren tilhører verdenseliten, er vel den med eget kabinett til strømforsyning vil jeg tro.

    Noen som har prøvd denne opp mot andre og fra før av kjente forforsterkere i denne klassen - altså øverste klasse?

    Jeg får mer og mer respekt for leddet; forforsterker. Samtidig som jeg stadig hører DAC'er kjørt rett i amp så klart og åpent som det går an å tenke seg. Men (!) så er det disse problemstillingene da, med faser bitreduksjoner og annen dritt som lett trer i kraft ved lavere volumer - kan være der vi oftest lytter. Som igjen kanskje betyr at man ikke slipper unna dette leddet til rundt et halvt hundre tusen kroner (pluss/minus) , jeg har i hvert fall aldri hørt gode og billige forforsterkere.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.900
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Det skal bli spennende å høre! Tror bare de der blokkene dine blir helt vanvittig bra!
    Ja det trur jeg blir noen fine blokker med nok krefter,skal også låne en mi23 med hjem for og prøve, hvor god den er sammen med blokkene.
    Vi får bare smøre oss med litt tålmodighet, mediakjendis. Jeg tror (vet?) vi venter på noe godt... :cool:

    Og i mellomtiden tar vi et gjensyn med frontene dine. Mine er maken, men i natur. Et aldri så lite ventebilde.

    MI_17_Monoblokker.jpg


    Mvh Salty
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    916
    Selv "ikke MI folk" er jo inne på at verstingutgaven av forforsterkeren tilhører verdenseliten, er vel den med eget kabinett til strømforsyning vil jeg tro.

    Noen som har prøvd denne opp mot andre og fra før av kjente forforsterkere i denne klassen - altså øverste klasse?

    Jeg får mer og mer respekt for leddet; forforsterker. Samtidig som jeg stadig hører DAC'er kjørt rett i amp så klart og åpent som det går an å tenke seg. Men (!) så er det disse problemstillingene da, med faser bitreduksjoner og annen dritt som lett trer i kraft ved lavere volumer - kan være der vi oftest lytter. Som igjen kanskje betyr at man ikke slipper unna dette leddet til rundt et halvt hundre tusen kroner (pluss/minus) , jeg har i hvert fall aldri hørt gode og billige forforsterkere.
    Joda,vi vet at den er i verdenseliten. Det er ingen hemmelighet [emoji56].
    Det er tidligere i tråden lagt inn resultater av målinger. Veiledende pris er vel rundt 75k med stor strømforsyning. Lyd vil alltid være en smakssak. Men allikevel er alle enige om at Mi låter meget bra. Mi 23,5 måler dessuten bedre enn andre preamper som er bygget på samme prinsipp (helt uten feedback).
    I mitt system var det en god hørbar forskjell fra 23 til 23.5.

    Redigert da link ikke virket.
    Prøver igjen med link. Denne pre-amp er bygget på samme prinsipp uten feedback og koster 32k dollar. Mi har noe bedre målinger enn denne ifølge Armand.

    https://www.stereophile.com/content...stems-momentum-line-preamplifier-measurements
     
    Sist redigert:

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.214
    Antall liker
    2.480
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Med MI 22/23 kombo og diy Impulse så tror jeg nesten de døde kan få fot. Ett vanvittig driv, tilstedeværelse og følelse av kjøtt og blod. Ståpels på hele kroppen.
    Med dine monstre bør det bli enda heftigere!





     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.892
    Antall liker
    667
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det skal bli spennende å høre! Tror bare de der blokkene dine blir helt vanvittig bra!
    Ja det trur jeg blir noen fine blokker med nok krefter,skal også låne en mi23 med hjem for og prøve, hvor god den er sammen med blokkene.
    Vi får bare smøre oss med litt tålmodighet, mediakjendis. Jeg tror (vet?) vi venter på noe godt... :cool:

    Og i mellomtiden tar vi et gjensyn med frontene dine. Mine er maken, men i natur. Et aldri så lite ventebilde.

    Vis vedlegget 475170

    Mvh Salty
    Blokkene skulle være ferdig til jul,så ble det nyttår og så sist søndag,og så prøver vi til søndag igjen.Men nå har jeg fått lånet en amp.fra Andre fra audiocenteret iAsker.en sst son of Ampzilla,den var jeg meget imponert over.Blir blokkene mine bedre enn den,så blir jeg en lykkelig guttunge.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    SST Son of Ampzilla, er det en remake av klassiske GAS SoA? Den minnes jeg isåfall med glede fra åttitallet. Selv har jeg hatt to pre fra GAS, Thoebe og Thalia. Hvis så er tilfelle så lider du ikke grusomt i påvente av monoblokkene, selv om jeg nok tror du kan se fram til enda en opptur.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.892
    Antall liker
    667
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    SST Son of Ampzilla, er det en remake av klassiske GAS SoA? Den minnes jeg isåfall med glede fra åttitallet. Selv har jeg hatt to pre fra GAS, Thoebe og Thalia. Hvis så er tilfelle så lider du ikke grusomt i påvente av monoblokkene, selv om jeg nok tror du kan se fram til enda en opptur.
    Har brukt en Primare30,5 mens jeg venter på blokkene og må si den overgikk Primaren med glans.Det var en forsterker jeg fint kunne levd med,men så er prisen 50000.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    SST Son of Ampzilla, er det en remake av klassiske GAS SoA? Den minnes jeg isåfall med glede fra åttitallet. Selv har jeg hatt to pre fra GAS, Thoebe og Thalia. Hvis så er tilfelle så lider du ikke grusomt i påvente av monoblokkene, selv om jeg nok tror du kan se fram til enda en opptur.
    Har brukt en Primare30,5 mens jeg venter på blokkene og må si den overgikk Primaren med glans.Det var en forsterker jeg fint kunne levd med,men så er prisen 50000.
    Vel, med tanke på hvordan jeg opplevde originalen fra nittenpilogbue og andre konstruksjoner fra Borgnioni (spesielt Sumo og mine egne mindre meritterte preamper) så tror jeg gjerne den kan levere på høyde med noe av det beste av SS selv i våre dager, med litt oppgraderinger.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.900
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jo. Joda. Jeg skal innrømme det. Det at de første hundre sidene i denne tråden, da lurte jeg litt på om disse Mi eierne hadde dårlig hukommelse, siden de postet så ofte bilder av hverandres forsterkerier :)

    Nokså fort - dvs. ved min egen første lytt til en MI amp - forstod jeg at gløden i denne tråden avspeiler eierglede. Som jeg selv opplevde første gang jeg eide et Tandberg produkt. Hadde de fortsatt med å produsere 3000-serien så hadde stua vært full av kun Tandberg - over til Bergen.

    Dere som venter på disse superampene med klasse A så det holder, justering av bias og alt annet vi har hørt rykter om, ser frem til bilder av det også.

    En annen ting jeg skal innrømme, er at jeg i starten syntes MI så kjedelig ut. Sobert og stilreint - skal vi si terningkast 5 - syntes jeg nå.
    Artig å lese om din entusiasme for Tandberg (og MI) utstyr, MusicBear. Jeg har det på samme måte. I det samme racket som mitt MI-forsterkeri står dette smykket av en receiver, nemlig Tandberg TR2075 Mk II. Jeg kjøpte den som Tandbergansatt(!) i 1978, og den er i daglig bruk fortsatt, etter 40 år! Og den trives der oppe sammen med de store gutta... :cool:

    Tandberg_TR2075_MkII.jpg


    Mvh Salty
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jo. Joda. Jeg skal innrømme det. Det at de første hundre sidene i denne tråden, da lurte jeg litt på om disse Mi eierne hadde dårlig hukommelse, siden de postet så ofte bilder av hverandres forsterkerier :)

    Nokså fort - dvs. ved min egen første lytt til en MI amp - forstod jeg at gløden i denne tråden avspeiler eierglede. Som jeg selv opplevde første gang jeg eide et Tandberg produkt. Hadde de fortsatt med å produsere 3000-serien så hadde stua vært full av kun Tandberg - over til Bergen.

    Dere som venter på disse superampene med klasse A så det holder, justering av bias og alt annet vi har hørt rykter om, ser frem til bilder av det også.

    En annen ting jeg skal innrømme, er at jeg i starten syntes MI så kjedelig ut. Sobert og stilreint - skal vi si terningkast 5 - syntes jeg nå.
    Artig å lese om din entusiasme for Tandberg (og MI) utstyr, MusicBear. Jeg har det på samme måte. I det samme racket som mitt MI-forsterkeri står dette smykket av en receiver, nemlig Tandberg TR2075 Mk II. Jeg kjøpte den som Tandbergansatt(!) i 1978, og den er i daglig bruk fortsatt, etter 40 år! Og den trives der oppe sammen med de store gutta... :cool:


    Mvh Salty


    Hehe, se her ja, hadde makan jeg også men husker ikke om det var Mk. II eller ikke.

    Jøss, jobba du på Tanberg? Kan jeg tenke meg du trives med Malmin :) Tar vi onsdags lotto'n en dag, kan vi jo investere pengene oppe hos han der ved Hoenselva - vipps et nytt Tanberg eventyr under navnet Music Innovation :)

    Well, kan hende Malmin trives i mindre settinger enn som så, ikke en gang sikkert lotton'n går in :) Som gammel Tandberg ansatt, ikke verst at du heller til MI fremfor Tandberg 3000-serien, eller kanskje du jobbet der før denne ble lansert.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    946
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har erfaring med M15 , og kan si litt om denne ?
    Ser det er en til salgs her nå .....
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    449
    Antall liker
    307
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har erfaring med M15 , og kan si litt om denne ?
    Ser det er en til salgs her nå .....
    MI 5 du mener ? Som ligger på torget ?
    Effektforsterker, må ikke blandes med MI 15 som er en forforsterker.

    Send en mail til Mr. Malmin så får du nok litt info.
    Knut :)
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    946
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    10
    Da er kjøpet utført , og min MI 5 koblet opp .
    Flott lydbilde , samt strammere bass !
    I forhold til hva og på hvilket system [emoji3]
    Regner med at han sammenlikner med Primare i22.
    Stemmer Tore .
    Brukt den som ren effektforsterker i det siste . Inngang 4 kan settes opp som dette .
    Kjøpte også for noen dager siden et par Intelligent Sound IS 6 PRO MKII , så oppgraderingen har vært ganske merkbar de siste dagene ...
    Øverige komponenter i oppsettet :
    Blunote Stibbert , og MHZS cd88 . Begge cd spillere .
    Opera conconance .Pre .
    Project vinylsnurre
    Og selvfølgelig
    Van Damme kabling !!
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.892
    Antall liker
    667
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da er kjøpet utført , og min MI 5 koblet opp .
    Flott lydbilde , samt strammere bass !
    I forhold til hva og på hvilket system [emoji3]
    Regner med at han sammenlikner med Primare i22.
    Stemmer Tore .
    Brukt den som ren effektforsterker i det siste . Inngang 4 kan settes opp som dette .
    Kjøpte også for noen dager siden et par Intelligent Sound IS 6 PRO MKII , så oppgraderingen har vært ganske merkbar de siste dagene ...
    Øverige komponenter i oppsettet :
    Blunote Stibbert , og MHZS cd88 . Begge cd spillere .
    Opera conconance .Pre .
    Project vinylsnurre
    Og selvfølgelig
    Van Damme kabling !!
    Får vel snart ta meg en tur for en liten lytt??????
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er totalt ukjent med Musical Innovation produkter, og heller ikke med 'ren' klasse A forsterkning. Nå har jeg en mulighet på en MI9 effektforsterker på brukten.
    Hva skal jeg se etter/passe på? Hva innebærer ren klasse A, noe jeg trenger å ta hensyn til i sikringsskapet mitt? :rolleyes: evt i racket? Den blir varm forstår jeg?

    Den skal benyttes evt til å drive et par Audio Physic Sitara 25 (4Ohm/89dB), med mulighet for et par 'tyngre' AP senere. Noen som har erfaring med Audio Physic og Musical Innovation?
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    916
    Jeg er totalt ukjent med Musical Innovation produkter, og heller ikke med 'ren' klasse A forsterkning. Nå har jeg en mulighet på en MI9 effektforsterker på brukten.
    Hva skal jeg se etter/passe på? Hva innebærer ren klasse A, noe jeg trenger å ta hensyn til i sikringsskapet mitt? :rolleyes: evt i racket? Den blir varm forstår jeg?

    Den skal benyttes evt til å drive et par Audio Physic Sitara 25 (4Ohm/89dB), med mulighet for et par 'tyngre' AP senere. Noen som har erfaring med Audio Physic og Musical Innovation?
    Ja,klasse A trekker full pupp hele tiden. Så bør ha god plass rundt de. Har ikke hørt akkurat disse fra Audiophysic. Men fra andre jeg har hørt så liker de forsterkere med kontroll rytme og driv. Og da bør det passe godt sammen.
     

    JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Jeg er totalt ukjent med Musical Innovation produkter, og heller ikke med 'ren' klasse A forsterkning. Nå har jeg en mulighet på en MI9 effektforsterker på brukten.
    Hva skal jeg se etter/passe på? Hva innebærer ren klasse A, noe jeg trenger å ta hensyn til i sikringsskapet mitt? :rolleyes: evt i racket? Den blir varm forstår jeg?

    Den skal benyttes evt til å drive et par Audio Physic Sitara 25 (4Ohm/89dB), med mulighet for et par 'tyngre' AP senere. Noen som har erfaring med Audio Physic og Musical Innovation?
    Jeg brukte MI9 sammen med Audio Physic spark 3 i en periode. Det fungerte veldig bra. MI hadde krefter i massevis til de. Spark er vel den modellen som senere skiftet navn til Sitara ?
     

    Tresor

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2012
    Innlegg
    28
    Antall liker
    24
    Sted
    Norge
    Selv brukte jeg en lightutgave av MI 9.1 til et par Audio Physic Virgo og der synes jeg det ble noe lite med krefter. Den var 100w klasse a/b
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Noen som har prøvd MI pre til f.eks First Watt J2?

    Jeg har en J2 på tur, men er litt redd den passive preen i AMR DP777 har for lav gain.
    Har på følelsen at en balansert MI-pre hadde fiksa biffen. Dog blir det litt for luksus å kjøpe en bare for å teste.

    Målet er at kombinasjonen skal spille bedre enn Line Magnetic 508, hah.
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Selv brukte jeg en lightutgave av MI 9.1 til et par Audio Physic Virgo og der synes jeg det ble noe lite med krefter. Den var 100w klasse a/b
    OK takk for det. Det er Virgo som jeg hadde tidligere som jeg sikter meg inn på igjen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn