Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.279
    Antall liker
    9.088
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    inntrykket hittil er at den fortjener all skryt den får, og kansje enda litt til.. :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Mi 23.5 er en helt fantastisk pre. Helt utrolig egentlig hva den får ut av 17B monoblokkene kontra MI18B stereo.
    Trodde ikke forskjellen skulle være så stor. Sånn med en gang så klinger disse to forsterkerne ganske likt(på en måte). Men jo mer jeg lytter til monoblokkene, jo mer forskjellige er de. På enkelte plater mener jeg at det kan låte ganske likt med mer"ro" i mellomtonen. På andre plater så er det som om jeg har fått helt nye høyttalere.
    Jeg aner ikke hva som gjør størst forskjell her. Altså om de større forskjellene skyldes en makeløs god pre. Eller om forskjellen faktisk er så stor på de forsterkerne. Begge forsterkerne opplever jeg som gode hver for seg. Men 17B monoblokkene vokser seg stadig nærmere meg. Jeg tar meg selv i å høre på mer musikk etter at de kom i hus. Grunnen er at jeg "bare" må spille en plate til . Det er morsomt når man har den "følelsen".
    Det skal selvfølgelig være klasseforskjell mellom A og a/b. Og det er det også.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg tar meg selv i å høre på mer musikk etter at de kom i hus. Grunnen er at jeg "bare" må spille en plate til . Det er morsomt når man har den "følelsen".
    Det skal selvfølgelig være klasseforskjell mellom A og a/b. Og det er det også.
    Har tidligere hatt klasse A forsterkere og sagt akkurat det samme som du selv her sier - "bare må spille ei skive til!"

    Grattis, forresten, for med den pre-ampen og de mono-ampene besitter du vel amper på øverste "verdens-hylle!" Gleder meg på dine vegne!
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Jeg tar meg selv i å høre på mer musikk etter at de kom i hus. Grunnen er at jeg "bare" må spille en plate til . Det er morsomt når man har den "følelsen".
    Det skal selvfølgelig være klasseforskjell mellom A og a/b. Og det er det også.
    Har tidligere hatt klasse A forsterkere og sagt akkurat det samme som du selv her sier - "bare må spille ei skive til!"

    Grattis, forresten, for med den pre-ampen og de mono-ampene besitter du vel amper på øverste "verdens-hylle!" Gleder meg på dine vegne!
    Tusen takk [emoji106]
    Kvaliteten er nok der oppe. Prisnivå er mer på størrelse med en sekk med ris. Kontra det som står på øverste hylle rundt om i verden ..
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Hei carisma (evt andre), har du noen ide om de mi17 blokkene på torget er tilsvarende som du har?

    Hilsen Kaptein Ufattelig
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei carisma (evt andre), har du noen ide om de mi17 blokkene på torget er tilsvarende som du har?

    Hilsen Kaptein Ufattelig
    Dei ligg på Finn.no også. Der er det fleire bilder, også av innmat.

    Og om du sammenligner disse bilda, med bilder frå t.d Salty, ser du at kondensatorane som er brukt, ser mindre ut. Og blokkene ser smalare ut.

    Den lydmessige betydninga, får andre uttale seg om.

    Mvh Arild :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei carisma (evt andre), har du noen ide om de mi17 blokkene på torget er tilsvarende som du har?

    Hilsen Kaptein Ufattelig
    Hei. Om du venter litt så svarer han kanskje.
    Han la de ut på Facebook ett sted også. Vi snakket/skrev litt om disse. Nå ble jeg litt usikker på hva han skrev. Men mener å huske at det ble skrevet at de hadde 2 stk 200va trafoer pr blokk. Istedenfor single dobbelt-trådet 800va. Er egentlig sikker på at han skrev dette. Men stusset litt på trafo størrelse da det er uvant for meg å lese at de er i den størrelsen. Mener grunnen var at disse kabinettene er mindre. Men litt usikker her. Og han kan ha skrevet feil. Så du bør kontakte han. Jeg oppfatter han som en ærlig og hederlig kar. Så du får nok riktig fakta på bordet.
    De er nok uansett like gode lydmessig.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Arild kom meg i forkjøpet ser jeg. Er nok riktig det han sier om kabinetter og kondiser .
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.181
    Antall liker
    1.394
    Torget vurderinger
    11
    Arild kom meg i forkjøpet ser jeg. Er nok riktig det han sier om kabinetter og kondiser .
    Jeg har hatt disse og de spiller som en drøm. Driver det meste. Krefter nok i massevis for både Dynaudio confidence c1 og Snell A.
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Takk for alle svar og innspill. De ser mindre ut enn Salty sine, så jeg kjøper at de har noe mindre strømforsyning. Det har kanskje mest å si for ytelsen under høyt pådrag, eller?
     

    E.M

    Medlem
    Ble medlem
    08.04.2018
    Innlegg
    18
    Antall liker
    63
    Sted
    Hokksund
    Det er vel mine blokker det er snakk om her. Selv om det er mindre trafo og lyttebank i de er det masse krefter i blokkene. Kapteinufattelig Hvis du bor på Østlandet og har lyst å prøve de er er det mulig
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Takk for alle svar og innspill. De ser mindre ut enn Salty sine, så jeg kjøper at de har noe mindre strømforsyning. Det har kanskje mest å si for ytelsen under høyt pådrag, eller?
    Dette kommer vel mest an på høyttalerne dine og hvor lette de er å drive, kanskje..?
    Blir litt mye å gjette uten å ha hørt. Mange påstår jo at de hører forskjell på kondiser som sitter i strømforsyning også. Hvis vi aksepterer det som ett faktum så vil jo også resten av anlegget ha noe å si også. Da tenker jeg på hvor analytisk det er. Muligens har det mest å si hvordan du lytter til musikk/lyd.
    Jeg har foreløpig kun hørt 2 effektforsterkere fra Roar. Og det er stor forskjell på disse to i mitt system. Jeg har også hatt MI18B til oppgradering en gang. Og forskjellen var betydelig, ihvertfall for meg. Har MI23.5 med stor psu(pre-amp). Startet med 23 og liten psu. Byttet til stor psu . Stor forskjell. Dette selv om liten psu har mer enn nok kapasitet. Oppgradering til 23.5. Enda større forskjell.
    Hvis du lurer på hva jeg skal frem til, så er det at det mest sannsynlig kan være forskjeller i lyden også.
    Feks du spør om det bare er forskjell ved høytspilling.. du vil meget mulig også merke det på dynamiske kompliserte passasjer i musikken også. Uten at du behøver å spille så høyt.
    Kanskje er det direkte forskjeller også.
    Anbefaler deg å ringe Roar å spørre.
    Han skulle være tilgjengelig fra fredag om alt er som det skal.
    Evt spør eier om å få prøvd de. Kanskje liker du de veldig godt.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Der kom han på banen. Jeg må begynne å skrive fortere[emoji106]
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel mine blokker det er snakk om her. Selv om det er mindre trafo og lyttebank i de er det masse krefter i blokkene. Kapteinufattelig Hvis du bor på Østlandet og har lyst å prøve de er er det mulig
    Takk for det generøse tilbudet, E.M. Jeg har for tiden Devialet 200 så jeg har ikke noen preamp å teste dem med. Jeg har riktignok en MI11, men den står i sommerhuset i Sverige.

    Jeg har ennå ikke bestemt meg 100% om jeg skal bytte ut Devialet'en, men har latt tanken modne i bakhodet en stund. Så når jeg så disse blokkene ville jeg bare forhøre meg litt. Snuse. Er selvsagt i kontakt med Roar om mulig preamp :cool: , men jeg har ingen hast. Jeg har forøvrig hatt mange gode erfaringer med ham.
     

    Stig.O.G

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    39
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    2
    I dag var dagen jeg fikk tilbake et etterlengtet MI produkt.

    Ja det ble litt venting, men det visste jeg at det kunne bli.

    Jeg var rimelig sikker på at jeg ikke ventet forgjeves...

    Gikk ifra et en MI 6 mk2 som skulle oppgraderes til MI 11, riktignok så ble det litt søl da jeg fikk denne tilsendt da den laget noen rare lyder og den gikk i retur til Hokksund da etter uten nøling etter samtale med Rm.

    Det gikk litt tid før det skjedde noe og jeg kjøpte meg en Lm audio 218ia i mellomtiden.

    I dag dukket det opp en MI 12. Som skulle testes med en Cayin 270p jeg hadde stående.
    Å fy f...! Dette var saker..

    Høyttalerne som blir brukt er audio note An-e

    Og etter min mening så ble MI 12 og Cayin 270p en solid oppgradering fra Lm audio 218.

    Kunne ikke vært mer fornøyd med mitt nye tilskudd fra Rm som virkelig vet hva han driver med. Dette blir neppe mitt siste MI produkt.





    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.279
    Antall liker
    9.088
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Roar vet absolutt hva han gjør, det er vel lite tvil om det :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    I dag var dagen jeg fikk tilbake et etterlengtet MI produkt.

    Ja det ble litt venting, men det visste jeg at det kunne bli.

    Jeg var rimelig sikker på at jeg ikke ventet forgjeves...

    Gikk ifra et en MI 6 mk2 som skulle oppgraderes til MI 11, riktignok så ble det litt søl da jeg fikk denne tilsendt da den laget noen rare lyder og den gikk i retur til Hokksund da etter uten nøling etter samtale med Rm.

    Det gikk litt tid før det skjedde noe og jeg kjøpte meg en Lm audio 218ia i mellomtiden.

    I dag dukket det opp en MI 12. Som skulle testes med en Cayin 270p jeg hadde stående.
    Å fy f...! Dette var saker..

    Høyttalerne som blir brukt er audio note An-e

    Og etter min mening så ble MI 12 og Cayin 270p en solid oppgradering fra Lm audio 218.

    Kunne ikke vært mer fornøyd med mitt nye tilskudd fra Rm som virkelig vet hva han driver med. Dette blir neppe mitt siste MI produkt.





    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Så fint at du er fornøyd. Musical Innovation låter bedre enn mangt [emoji106]
     

    Stig.O.G

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    39
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    2
    I dag var dagen jeg fikk tilbake et etterlengtet MI produkt.

    Ja det ble litt venting, men det visste jeg at det kunne bli.

    Jeg var rimelig sikker på at jeg ikke ventet forgjeves...

    Gikk ifra et en MI 6 mk2 som skulle oppgraderes til MI 11, riktignok så ble det litt søl da jeg fikk denne tilsendt da den laget noen rare lyder og den gikk i retur til Hokksund da etter uten nøling etter samtale med Rm.

    Det gikk litt tid før det skjedde noe og jeg kjøpte meg en Lm audio 218ia i mellomtiden.

    I dag dukket det opp en MI 12. Som skulle testes med en Cayin 270p jeg hadde stående.
    Å fy f...! Dette var saker..

    Høyttalerne som blir brukt er audio note An-e

    Og etter min mening så ble MI 12 og Cayin 270p en solid oppgradering fra Lm audio 218.

    Kunne ikke vært mer fornøyd med mitt nye tilskudd fra Rm som virkelig vet hva han driver med. Dette blir neppe mitt siste MI produkt.





    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Så fint at du er fornøyd. Musical Innovation låter bedre enn mangt [emoji106]
    Ja jeg må si jeg hadde høye forventninger etter å ha lest i gjennom hele vennetråden og ble selv vanvittig fornøyd med lyden da jeg handlet MI 6 mk2 på brukten. Men MI 12 var jo helt vanvittig rå i forhold til forventningene. Jeg kan beskrive lytteopplevelsen i form av at den nye preampen tok vekk alle unoter som jeg trodde var lydsignaturen i høyttalerne og tilsatte alt jeg følte jeg manglet. Jeg føler at både at all elektronikk samt høyttalere har blitt byttet ut med noe helt nytt og bedre enn sånn det var fra før. Det ble plutselig skikkelig gøy å høre på musikk igjen:)

    Hatten av igjen til konstruktøren!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei alle MI venner[emoji4]

    Som sikkert flere her inne har fått med seg så er Roar i gang med å lage en helt ny type serie forsterkere . Det vil bli flere fordeler med disse. Jeg skal ikke gå for mye inn på det tekniske. Der er jeg nemlig ikke helt stabil[emoji4].
    Den nye serien vil ha muligheten til å bli en del kraftigere enn det han har laget hittil. De vil eller kan bli levert med display og tanken er at displayet vil kunne fjernstyres med aluminiumkontrollen RC1 som også virker på MI23,5 pre-amp.
    Den første av disse er jeg den heldige å få prøvd. Dessverre har det tatt litt mer tid enn forventet. Så jeg har i noen poster spredd min frustrasjon. Det er ikke lett å være audiofil å vente på noe. Man er jo gjerne vant med å bytte ut ting en gang iblant.
    Derfor ringte jeg Roar for noen uker siden. Og spurte om muligheten til å få kjøpt en klasse A forsterker. Da jeg har hørt fra andre at disse er virkelig gode.
    Roar hadde selvfølgelig ett bedre forslag. Han hadde fått to monoblokker i retur med navnet Mi17b. Han gjorde meg klar over at de stod i andre kabinetter som ikke var så pene. Disse kunne jeg få låne inntil Beistet er ferdig.
    Jeg var ikke tregere enn at jeg spurte om jeg kunne komme med engang. Det trengs ikke å sies at dette var ok. Han gjorde meg oppmerksom på at disse hadde litt lavere bias enn han sine kabinetter pga kjøling, eller mangel på det.
    Ok, han tok meg godt imot og noen timer senere var det koblet opp. Det trengs ikke å sies at dette var bra. Bare les mitt andre innlegg over her ett sted [emoji3526].

    Etterhvert ble jeg nysgjerrig på hva høyere bias/klasse A drift kunne gjøre. Og jeg ville gjerne ha MI kabinetter . Ny telefon til Roar. Han var veldig forståelsesfull og var enig i at de fortjente Mi kabinetter. Og avtalte dag. Faktisk dager. Da det er en god kjøre avstand så foreslo han at jeg kunne sove over om det tok for mye tid.
    Jeg møtte opp klokken 9 om morgenen og han jobbet kontinuerlig til klokken 19. Da var vi ganske ferdige[emoji3526].
    Han ble ferdig med begge monoblokkene på en dag. Jeg må si jeg ble imponert over dette. Jeg hadde ikke klart å sitte bøyd over ett bord på samme stol i 10 timer. Med kun kort pause for å spise. Dette er en service som kun Roar kan gi.
    TUSEN TAKK ROAR[emoji106][emoji106][emoji6]
    Det betalte seg forøvrig veldig godt med høyere bias. Eller vanlig bias som det pleier å være på 17b.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei
    Da har jeg blitt oppmerksom på noe som kan bli oppfattet feil i mitt forrige innlegg.
    Slik jeg har beskrevet "ny serie med forsterkere" så kan det oppfattes slik at jeg og Roar har snakket mye om dette. Og at han skal sette i sammen mange Beist . Ser at det lett kan oppfattes slik. Jeg prøvde bare å være litt kort[emoji4].
    Vi har ikke pratet om dette.
    Det er mere mine tanker jeg sprer her. Tanker som jeg mener ligger litt i kortene. At Roar vil ha "muligheten" til å bruke teknologien og kunnskapen fra Beistet over til andre fremtidige forsterker generasjoner.
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg bestilt litt fra Roar.

    Og da begynner etterhvert jakten på en brukbar DAC. Har i førsteomgang tenkt en ren DAC til min Squeezebox Touch, og prøve streamer etter dette. Om jeg ikke går for noe a la Lumin D2.

    Noen forslag?
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    284
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg bestilt litt fra Roar.

    Og da begynner etterhvert jakten på en brukbar DAC. Har i førsteomgang tenkt en ren DAC til min Squeezebox Touch, og prøve streamer etter dette. Om jeg ikke går for noe a la Lumin D2.

    Noen forslag?
    Hva for noe spennende godsaker er bestilt fra RM ? :)
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    En MI17B (balansert, 50W kl. A, men ikke monoblokker) og MI23.5. Blir nok ålreit ;)
    Høres ut som gull.
    Drømmer litt om MI 17 B selv, men monoblokker.
    Har du specs på MI 17B stereo ?
    :)
    Monoblokker er nok best ja, men det ble et kostnadsspørsmål.

    Min MI17B kommer i et MI9-kabinett (større enn vanlig MI17 kabinett) , med totalt 4 stk MI17-print, 2*500VA trafoer, ca 400.000 uF RIFA lytter med rippelkapasitet (ikke spør meg om dette) på 60A. Internkabling Kimber AGSS til signal inn og sølvbelagt kobber i teflon til ht.utgangene.

    Det blir nok godlyd uansett.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    En MI17B (balansert, 50W kl. A, men ikke monoblokker) og MI23.5. Blir nok ålreit ;)
    Høres ut som gull.
    Drømmer litt om MI 17 B selv, men monoblokker.
    Har du specs på MI 17B stereo ?
    :)
    Monoblokker er nok best ja, men det ble et kostnadsspørsmål.

    Min MI17B kommer i et MI9-kabinett (større enn vanlig MI17 kabinett) , med totalt 4 stk MI17-print, 2*500VA trafoer, ca 400.000 uF RIFA lytter med rippelkapasitet (ikke spør meg om dette) på 60A. Internkabling Kimber AGSS til signal inn og sølvbelagt kobber i teflon til ht.utgangene.

    Det blir nok godlyd uansett.
    Solid spec'et den der, KapteinUfattelig. Det blir gull, nå gjenstår bare å tilby forsterkeren like gode kilder, forforsterker og høyttalere. Kan fort bli dyrt, det der. ;)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.848
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    En MI17B (balansert, 50W kl. A, men ikke monoblokker) og MI23.5. Blir nok ålreit ;)
    Hei Kaptein!
    Jeg sier som flere her har sagt: Dette blir gull. Og forresten, takk for besøket for en god stund siden! Åra går... :cool:

    Til opplysning for nye lesarar: Kaptein Ufattelig er en skikkelig MI-veteran. Han finnes faktisk på førstesida i denne lange MI-tråden, der han i innlegg #8 ifra 2008 kunne opplyse at han allerede i 2007(!) ble eier av komboen MI 6 (preamp) / MI 7 (effekt).

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    En MI17B (balansert, 50W kl. A, men ikke monoblokker) og MI23.5. Blir nok ålreit ;)
    Høres ut som gull.
    Drømmer litt om MI 17 B selv, men monoblokker.
    Har du specs på MI 17B stereo ?
    :)
    Monoblokker er nok best ja, men det ble et kostnadsspørsmål.

    Min MI17B kommer i et MI9-kabinett (større enn vanlig MI17 kabinett) , med totalt 4 stk MI17-print, 2*500VA trafoer, ca 400.000 uF RIFA lytter med rippelkapasitet (ikke spør meg om dette) på 60A. Internkabling Kimber AGSS til signal inn og sølvbelagt kobber i teflon til ht.utgangene.

    Det blir nok godlyd uansett.
    Solid spec'et den der, KapteinUfattelig. Det blir gull, nå gjenstår bare å tilby forsterkeren like gode kilder, forforsterker og høyttalere. Kan fort bli dyrt, det der. ;)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takker. Ja det stiller krav til de andre komponentene. Høyttalerne mine holder nok fint følge, selv om man kunne supplert med noe i den aller dypeste bassen. Og MI23.5 som er bestilt likeså. Øvrig kilde må jeg jobbe litt med. Som sagt Lumin D2 eller T2 hadde vært kjekt, kanskje Mytek Brooklyn Bridge.
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    En MI17B (balansert, 50W kl. A, men ikke monoblokker) og MI23.5. Blir nok ålreit ;)
    Hei Kaptein!
    Jeg sier som flere her har sagt: Dette blir gull. Gratulerer, og velkommen tilbake i klubben. Og forresten, takk for besøket for en god stund siden! Åra går... :cool:

    Til opplysning for nye lesarar: Kaptein Ufattelig er en skikkelig MI-veteran. Han finnes faktisk på førstesida i denne lange MI-tråden, der han i innlegg #8 ifra 2008 kunne opplyse at han allerede i 2007(!) ble eier av komboen MI 6 (preamp) / MI 7 (effekt).

    Mvh Salty
    Ja, jeg husker godt besøket hos deg, Salty. Veldig hyggelig! Det var spesielt høyttalerne dine jeg ville høre, men fikk som bonus også lytte til MI9 og MI forforsterker. Var det MI16 du hadde da?

    Det MI6 og MI7 settet jeg kjøpte nytt for 12 år siden ble i sin tid solgt til en venninne av meg, som fortsatt har og elsker det. Måtte holde det innen vennskapskretsen.

    Ser frem til å ta steget opp noen hakk på MI rangstigen!
     

    Svenna70

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.03.2014
    Innlegg
    84
    Antall liker
    80
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke om jeg kvalifiserer til å bli med i denne eksklusive klubben, men da det dukket opp en MI11 Prototype på brukten, så knallet jeg bare til.
    Har sittet og lest såpass mye i denne tråden der det høstes lovord i alle himmelretninger om disse spesielle boksene.
    Jeg har faktisk aldri ført på MI tidligere, så nå fikk jeg nesten benytte sjansen med et aldri så lite impulskjøp.

    Har så vidt fått koblet den opp i anlegget nå. Bruker bypass på Rowlanden så jeg går fra MI og rett i effekttrinnet. Har ikke fått finlyttet noe, men aner jeg en anelse mer autoritet i bassen montro? Ikke helt sikker, men det låter meget bra så langt.
    MI11 Prototype.jpg
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.181
    Antall liker
    1.394
    Torget vurderinger
    11
    Vet ikke om jeg kvalifiserer til å bli med i denne eksklusive klubben, men da det dukket opp en MI11 Prototype på brukten, så knallet jeg bare til.
    Har sittet og lest såpass mye i denne tråden der det høstes lovord i alle himmelretninger om disse spesielle boksene.
    Jeg har faktisk aldri ført på MI tidligere, så nå fikk jeg nesten benytte sjansen med et aldri så lite impulskjøp.

    Har så vidt fått koblet den opp i anlegget nå. Bruker bypass på Rowlanden så jeg går fra MI og rett i effekttrinnet. Har ikke fått finlyttet noe, men aner jeg en anelse mer autoritet i bassen montro? Ikke helt sikker, men det låter meget bra så langt.
    Vis vedlegget 548323
    Atoritet i bassen, det er MI det!
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    284
    Torget vurderinger
    4
    IMG_20190731_123139.jpg

    17 grader ute og deilig med et lite avbrekk for å nyte musikk via MI forsterkersett :)

    Forsatt god sommer MI venner.

    Mvh Knut.
     

    JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Da ble det MI preamp til monoblokkene mine. RM ble litt bekymret da han forstod at jeg ikke hadde MI pre med balansert utgang (har brukt en Thule midlertidig). Etter litt plukk og miks i roteskuffen ble det besluttet å sette i stand en MI 12.1 med NLE 11 attenuator, 4 innganger og 2 utganger, balansert og ubalansert.
    IMG_0319.jpg
     

    JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Absolutt. Kanalseparasjon og oppløsning ble betydelig bedre. Liker veldig godt måten det spiller på.
     

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    takk til RM for hjelpen! :) leverte han en litt sliten krell ksa250 forrige søndag, han ga den nytt liv og nå spiller den av livets lyst igjen, bare 7 dager etterpå. flott kundeservice, godt levert!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn