Du har helt rett! å sammenligne de to er som sammenligne epler og pærer! Det er ett annet valg jeg må ta....mer av en ”fornuft eller følelser” karakter, det er ubestridelig deilig å lytte til musikken via PL og bare glemme hifi-tenket osv...Tror den må prestere godt for å presse ut SAM, men det ser da veldig fint ut med rørgløden 8)
Du er inne på noe der Evo, jeg vet jo hva den gjør med den emosjonelle siden i sin presentasjon, nu er den det rasjonelle som skal overbevises, så....på en måte er det vel tatt en beslutning allerede, men vil lissom bare sjekke at ikke jeg løper ut i noe forhastet!Hvis go’følelsen si ja så er det bare og høre på dentok meg 10min og lytte til PS Audio BHK 250 så skjønnte jeg at dette er tingen
O
hehe...Spot on kompis! det rasjonelle skal vel for egen del i denne sammenhengen mer forklare det emosjonelle at det ikke finnes noe som er ”bedre”, bare annerledes!....det er jo perioder der jeg liker den litt stramme tighte Tyske presisjonen jeg har levd med de siste fem-seks årene, som går mer på den tekniske oppvisningen hifi utstyret gjør enn det rent emosjonelle..Er ikke musikkførst og fremst følelser og noe som snakker til sanseapparatet vårt, dernest til rasjonaliteten? Og burde vi ikke være glade for det og handle deretter?
Det er slike historier som dette som forteller om du har et emosjonelt forhold til musikken og gjengivelsen av den, eller om du er ren hifinerd. Tror dere skjønner hvor jeg vil hen med den lille brannbomben. Akkurat den forsterkeren du har hjemme nå er en av de integrerte i prisklassen som jeg kan finne på å bytte ut Xindak-blokkene med hvis jeg ikke velger SET. Med to monoblokker og en ikke for liten pre som er toppbetjent så er jeg faktisk fristet å skalere ned systemet en smule i størrelse med å gå for en virkelig kompetent integrert i samme prisklasse som Xindak-settet som koster 30.000 kroner.hehe...Spot on kompis! det rasjonelle skal vel for egen del i denne sammenhengen mer forklare det emosjonelle at det ikke finnes noe som er ”bedre”, bare annerledes!....det er jo perioder der jeg liker den litt stramme tighte Tyske presisjonen jeg har levd med de siste fem-seks årene, som går mer på den tekniske oppvisningen hifi utstyret gjør enn det rent emosjonelle..Er ikke musikkførst og fremst følelser og noe som snakker til sanseapparatet vårt, dernest til rasjonaliteten? Og burde vi ikke være glade for det og handle deretter?
mvh
Derom bør det ikke være noen tvil, IMO!Er ikke musikk først og fremst følelser og noe som snakker til sanseapparatet vårt, dernest til rasjonaliteten? Og burde vi ikke være glade for det og handle deretter?
Lekker i svart, kommer til å kle ditt anlegg perfekt! Liker godt dekslene til PrimaLuna.
Du kan komme til å angre på at det ikke ble KT 88...Da er det tatt ett valg! og jeg har snakket med en forhandler og reservert en svart PrimaLuna Dialogue Premium (EL 34)
Vis vedlegget 476650
mvh
Det er bare å switche en bryter på höyre siden av ampen og rulle på videre med KT 88, 120 eller 150, om man vilDu kan komme til å angre på at det ikke ble KT 88...Da er det tatt ett valg! og jeg har snakket med en forhandler og reservert en svart PrimaLuna Dialogue Premium (EL 34)
Vis vedlegget 476650
mvh
Gratulerer, kompis!
Det tror jeg var et svært fornuftig valg. Selv om, eller kanskje helst fordi det var emosjonene som fikk overtaket.
Og som gunner sier; velkommen tilbake.
Ja se det! Da var jo det dilemaet løstDet er bare å switche en bryter på höyre siden av ampen og rulle på videre med KT 88, 120 eller 150, om man vilDu kan komme til å angre på at det ikke ble KT 88...Da er det tatt ett valg! og jeg har snakket med en forhandler og reservert en svart PrimaLuna Dialogue Premium (EL 34)
Vis vedlegget 476650
mvh
mvh
Var inne på tanken, men de extra wattene trenger jeg ikke nu, fremover ville jeg evnt velge mer lettdrevne høyttalere enn dagens allikevel...og jeg har allerede en head amp i CEC CD 5, og i den grad att jeg ikke anvender slikt..så duger detteBare å få onn en sort premium HP![]()
Så enkelt?Det er bare å switche en bryter på höyre siden av ampen og rulle på videre med KT 88, 120 eller 150, om man vilDu kan komme til å angre på at det ikke ble KT 88...Da er det tatt ett valg! og jeg har snakket med en forhandler og reservert en svart PrimaLuna Dialogue Premium (EL 34)
Vis vedlegget 476650
mvh
mvh
Jepp, så stort slektskap er det mellom de rørene. Det er flere forsterkere som kan rulle mellom EL34 og diverse KT-rør. Xindak har en integrert som er i slekt med mine monoblokker, men blokkene kan såvidt meg bekjent ikke det.Så enkelt?Det er bare å switche en bryter på höyre siden av ampen og rulle på videre med KT 88, 120 eller 150, om man vilDu kan komme til å angre på at det ikke ble KT 88...Da er det tatt ett valg! og jeg har snakket med en forhandler og reservert en svart PrimaLuna Dialogue Premium (EL 34)
Vis vedlegget 476650
mvh
mvh
Som baluba sier...Jepp!Så enkelt?Det er bare å switche en bryter på höyre siden av ampen og rulle på videre med KT 88, 120 eller 150, om man vilDu kan komme til å angre på at det ikke ble KT 88...Da er det tatt ett valg! og jeg har snakket med en forhandler og reservert en svart PrimaLuna Dialogue Premium (EL 34)
Vis vedlegget 476650
mvh
mvh
Jo det var ett av de tingene jeg tok med i beregningen, om jeg vil ha det litt tight og punch så er det bare å rulle ivei, det er plass til KT 150 visstnok der også, men forelöbig går følelsene mot gode EL34 rör, skal nå iaf gjøre meg godt kjent med de orginale för jeg begynner på rulle karusellenDet der var smart,da kan du tweake lyden ganske mye mer enn bare og bytte innen en rørtype.
O
Ganske smart.
Skulle du ha behov for en tightere gjengivelse kan du jo kjøpe deg et sett KT120 isteden, og ha de gode EL34-rørene i reserve til neste gang du får høyttalere som matcher EL34 bedre, for det er nok mer rørmagi i EL34 enn KT88 og KT120. PrimaLuna er i det hele tatt svært gjennomtenkte og gir deg mer mulighet for å tweake lyden enn de fleste forsterkere kan tilby.Jo det var ett av de tingene jeg tok med i beregningen, om jeg vil ha det litt tight og punch så er det bare å rulle ivei, det er plass til KT 150 visstnok der også, men forelöbig går følelsene mot gode EL34 rör, skal nå iaf gjøre meg godt kjent med de orginale för jeg begynner på rulle karusellenDet der var smart,da kan du tweake lyden ganske mye mer enn bare og bytte innen en rørtype.
O
mvh