musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Ny dag....nye muligheter....bokstavlig talt!....deilig nykvernet Zoega julekaffe...musikk via Monitor Audio Bronse BX2 og Aura Note Premier satt opp igår kveld...nu skal der jaktes bedre stativer/høyttaler underlag :D

Nykvernet og frisk Zoega julekaffe!..

IMG_4876.jpg

...og til prisen må jeg si....låter dette uforskammet bra! selv med denne høyst middelmådige oppstillingen.....kablet med Vertere, selvsagt! :cool:

IMG_4879.jpg

mvh

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest
    Med go lyd i heimen igjen nytes det litt annet også....det er grunn ganske deilig å ha fri halve året :cool:

IMG_4880.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Dette er brutalt og uten kvalifikasjoner annet enn opplevd fremførelse...men denne skiva hadde vært mer tjent med bare KB´s musikalske uttrykk enn resten, dessverre kommer ikke denne helt i mål her hjemme :)

1519716741.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    En gammel go en, bra tekster på denne...man har levd, bokstavelig talt, flere liv siden man kjøpte denne...tekstene lyttes numere til med etterpå klokskapens dyrkjøpte erfaring!

51necmeetTL.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Fallet er höyt etter mine Wilson Benesch Vertex...tar man derimot prisen i betraktning...så er disse ett kupp! Tydeligvis er de også lagt merke til tidligere, mine ble kjøpt som ”nye” el NOS dvs... de var spilt på ca 10 min ifbm fotograferingen før salget..så de er å regne som nye...

De fortjener, og skal få! bedre betingelser enn de har nu...men det låter som de gjør allikevel og man kan jo nesten undre hva man har holdt på med tidligere rent lyd/kronemessig når man hører denne kombinasjonen man har idag....

Dette betyr jo egentlig ikke en skit mer enn at andre også liker det samme som en selv..

https://www.monitoraudio.com/en/blog/what-hi-fi-awards-2011/

bx2.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Syretesten..en av fem øde øy skiver spilles helt og fullt! Det handler ikke først og fremst om teknikken, men...overbevises det rent følelsesmessig så man glemmer de tekniske manglene?..

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har par Supraer jeg bruker med 2,5 tverrsnitt. Fungerer helt utmerket, og tviler for at den siste 1,5 meteren ut av veggen er avgjørende. Skjermingen derimot tror jeg er av større betydning i forhold til støy.

Jeg kjörte en periode fullt oppsett av den blåe 2.5 den gjorde jobben den, men jeg opplevde den som litt ”kjedelig” mot andre kandidater jeg testet i den perioden, denne med forsölvede ledere har jeg hørt, men vil gjerne høre mer av andre igjen også, gjør en bedre jobb enn det som jeg vil beskrive som litt grå/kjedelig av den blåe, eller noe sånt :)

mvh
    Kanskje det er støyen som mangler..?

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg har par Supraer jeg bruker med 2,5 tverrsnitt. Fungerer helt utmerket, og tviler for at den siste 1,5 meteren ut av veggen er avgjørende. Skjermingen derimot tror jeg er av større betydning i forhold til støy.

Jeg kjörte en periode fullt oppsett av den blåe 2.5 den gjorde jobben den, men jeg opplevde den som litt ”kjedelig” mot andre kandidater jeg testet i den perioden, denne med forsölvede ledere har jeg hørt, men vil gjerne høre mer av andre igjen også, gjør en bedre jobb enn det som jeg vil beskrive som litt grå/kjedelig av den blåe, eller noe sånt :)

mvh
    Kanskje det er støyen som mangler..?
    hehe...det var ikke noe førstereismekk de andre kandidatene heller, egentlig er ikke jeg så veldig interessert i hvorfor!, men mer...om!..eller..att!... jeg opplever en forskjell. Denne fetteren med forsølving på kobberet oppleves som mer "viril og spennende" enn den blå, for si det poetisk....men siden det ikke er samme utstyr og rom vi snakker om så blir en direkte sammenligning både uvesentlig og umulig, men denne gjør godt fra seg, dessuten tror jeg ikke nødvendigvis ampen ser den som de siste 1.5 metrene...men mer som de første 1.5 metrene ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Da dumpet denne 4 cd´n ned i kassa fra Naxosdirect, nydelig!!

71h2kTvCVPL._SL500_.jpg

91UfbOKyYYL._SL500_.jpg

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.114
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Syretesten..en av fem øde øy skiver spilles helt og fullt! Det handler ikke først og fremst om teknikken, men...overbevises det rent følelsesmessig så man glemmer de tekniske manglene?..

mvh
    Skal spilles snart. Må bare først bli ferdig med første skiven. Seff på vinyl! Kunne ikke dy meg :rolleyes::cool:;)

U

utgatt25555

Gjest
    ..det er en signert orginal fra 98 som spilles her hjemme, har jo seff de "nyere og bedre” utgavene også, men det er jo noe med dette orginale da...fikk forresten en sms fra en kompis i Bergen idag om at han hadde reservert/kjøpt to billetter til MC i Oslo i Sept 19, bra med slike tjommier :D

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.114
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Skal spilles snart. Må bare først bli ferdig med første skiven. Seff på vinyl! Kunne ikke dy meg :rolleyes::cool:;)
    hehe..seff på cd er snart like orginalt :D

mvh
    Nice try :D
    ohh just you wait :D

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Fikk ikke sendt koffein muggen min :( så det ble en erstatter istedenfor..

Kruset for de dypere samtale :)

71mQQf-4TIL._SL500_.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg liker nok bedre det tidligere enn det senere Neil har gjort & sluppet, godt er det da å oppdage dette hederlige unntaket av en live +konsert fra midten av 70 tallet..

Songs for Judy..

91CRBGCU3QL._SL500_.jpg

U

utgatt25555

Gjest
    ooooh idag skulle man kommet seg til en anstendig platesjappe, men får vente ett par dager til..mannen slipper album idag...

Van Morrison "The prophet speaks”

71IUAKXjaOL._SL500_.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Nytt ”Rack” idag, shit hva man får seg tanke vekkere noen ganger over hva man holder på med! Denne lille 50 W a/b mosfet saken, skjenker en musikk som mange av dens storebrødre innen innen forsterkning burde skamme seg over...det er m.a.o ikke alltid størrelsen det kommer an på :cool:...

IMG_4889.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Jo det er en liten skikkelig tankevekker den lille saken der :)

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Parkett-dödare det bordet der ;)

U

utgatt25555

Gjest
    Sjelden jeg lytter til blues, men denne versjonen, av en annen ihjel spilt versjon, fanger greit...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    La ett bud på disse stativene til hténe, så får man se om man er heldig :D

20a2faaded807ac9fdc36e23f0a015a5.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Yes! da fikk jeg ht stativene for 500,- sek, killen kommer å treffer mig her på øya også på torsdag, så det blir en enkel affär kan man ju tycka i forhand :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    En second chance for dette albumet, jeg var ikke så imponert etter første gjennom lytting...

1519716741.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ^ det overbeviste ikke ytterligere i andre runde, så det henvises til støvsamling.

Var vel litt kluven på dette albumet også, skal gi det en ny sjanse...etter at Chet har blåst ferdig på ”love for sale” skiva, snakk om levd liv!...

459470.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Da var stereo oppgraderingen over for denne gangen, fikk idag stativer til høyttalerene , ikke så mye å gå på når det gjelder plass i musikk hjørnet, men det kan justeres litt sånn smått etterhvert, men har klart å holde budsjettet og må jeg si...det overraskes ifht hva jeg hadde forestilt meg på dette nivået, juvelen i oppsettet er uten tvil Aura Note Premier´n.....så.....nå skal det spilles cds igjen :D

IMG_4895.jpg

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn