Musikk DVD

T

theStig

Gjest
For hardcore nerds anbefales denne:

Et must-have for Steely Dan fans! Interessante, friske versjoner av gamle hits! Lyden er bra, vokalen er kanskje litt for flisete, men det kan jeg tilgi når jeg får såååå fet bass og dynamikk. Litt snodig med blås og vokal og bak-kanalene, men det venner man (kanskje) seg til.
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
16 Horsepower
16 Hp (Musik-DVD)



God DVD for folk som har sansen for 16 HP sound og musikk.......

8)
 
N

nb

Gjest
Den doble Led Zeppelin DVDen, bedre blir det ikke i følge meg;)
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Den doble Led Zeppelin DVDen, bedre blir det ikke i følge meg;)
Du mener Led Zeppelin - Led Zeppelin



Helt enig.....større enn dette blir det ikke.
Sjekk ut Going to California........ Stort.
8)
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
For de som liker Neil Young.........

Neil Young - Red Rocks Live



Låta Words......ubeskrivelig......

8)
 
W

Wilson

Gjest
Godbiter fra det mer jazza hjørnet :

Diana Krall - Live at the Montreal jazz festival. Knall-konsert med god lyd.

Norah Jones - Live in New Orleans er jo også hyggelig.

E.S.T. - live in Stockholm. Vanvittig bra konsert fra denne Svenske trioen.

Joni Mitchell - endelig er Shadows & Light ute på DVD - kanskje ikke referanse lyd,men for en konsert! Med bl.annet Jaco Pastorius,Pat Metheny og Michael Brecker.

Joni Mitchell-Painting with words and music. Intimkonsert med venner og bekjente i salen.

Gong: The Subterania Gig 2000. Mer en et blaff fra 70-årene. Dette er en forrykende konsert med knall-lyd. Mange har fått bakoversveis når jeg drar på med denne i stua på "full guffe" og 120 tommers lerret !

Kunne sikkert nevnt mange flere,men dette er konserter som for meg gir noe ekstra.
 

TheTrooper

Medlem
Ble medlem
11.09.2005
Innlegg
5
Antall liker
0
Led Zeppelin DVD! Den beste musikk dvden ever!
Dream Theater - Live At Budokan
Iron Maiden - The Early Years er også tøff, men lyden er vel ikke fullt så bra:p
Ozzy Osbourne - Live At Budokan
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
kjøpte the band, the last waltz på dvd-audio. det ga så medsmak at den nå er bestilt på dvd også. dette er en kanonkonsert på dvd-a. er det noen som har denne dvd'en og kan si noe kvaliteten? makan til samling av musikere har jeg knapt hørt makan til. muddy waters på full pupp, det anbefales å det sterkeste!

Director MARTIN SCORSESE's visual and aural masterpiece captures the heart, soul and spirit of an entire generation. Arguably the best concert documentary ever, this is the 1976 film account of the celebratory final concert of legendary group The Band at San Francisco's Winterland Ballroom.


To make this an unforgettable farewell performance, The Band's leader ROBBIE ROBERTSON called upon mentors, friends, and musical influences to join them on stage during a marathon concert that lasted for over 5 hours until nearly 2.30am.


The concert features incredible performances from an amazing array of musical talent such as NEIL YOUNG, RINGO STARR, ERIC CLAPTON, MUDDY WATERS, ROBBIE ROBERTSON, NEIL DIAMOND, BOB DYLAN, EMMYLOU HARRIS, RON WOOD, JONI MITCHELL, VAN MORRISON and more...


With this line up of legends, the feeling that this event should be documented led Robertson to meet with Scorsese who was in the middle of filming New York, New York. As a fan of The Band's music and with his experience as assistant director of Woodstock, Scorsese agreed to film THE LAST WALTZ.


Scorsese recruited expert film makers including cinematographer pals Michael Chapman (The Last Detail, Taxi Driver, The Fugitive), Vilmos Zsigmond (Deliverance, Close Encounters of the Third Kind, The Two Jakes), and László Kovács (Easy Rider, Five Easy Pieces, Ghostbusters) as well as production designer Boris Leven (West Side Story, The Sound Of Music, Fletch).


The film captures one of the greatest events in rock `n' roll history...what started as a concert became a celebration. And now the legend is available on DVD for the first time...


"The Best Rock Movie Ever Made" (Rolling Stone, May 2002)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.473
Antall liker
26.715
Torget vurderinger
24
En anbefaling til dem som har lyst til å høre forhistorien bak låtene til Springsteen. VH1 Storytellers - med utsøkte versjoner av gammelt og nytt.
 

wizkid

Medlem
Ble medlem
12.09.2005
Innlegg
35
Antall liker
0
Allmann Brothers - Live At The Beacon Theatre
Tom Petty - High Grass Dogs * Live From The Filmore

Og for de med sans for sinnsyke trommiser: Dean Castronovo i: Journey - 2001.
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
710
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Er det noen som har lyst til å sitte å gape i over to timer,av beundring av teknikk,speed og samspillthet? da må dere kjøpe Dream Theatre, Live at Budokan!!!!!!!!  Uansett om dere liker Neo classical heavy eller ikke..og selv om dere ikke liker det etter å ha sett de(noe som er tvilsomt)
Ellers er jo puls utrolig bra,men når ikke opp til D.T L.a.B.
For de som liker Iron Maiden: Live after death!!
TOTO:
LIVE IN AMSTERDAM!
 

Vidvandre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.06.2002
Innlegg
53
Antall liker
2
Årets store veldedighetskonsert Live8 slippes i disse dager på 4 DVDer.

Det bør bli årets julegave.
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Beth Hart - Live At Paradiso

 

torf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
175
Antall liker
186
Elvis: That's the way it is!

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos...69/br=3-2/br_lfncs_d_h__2/026-1394483-6522059

Jeg er IKKE Elvis-fan men denne tar kaka. Jeg fikk denne skiva i jobbsammenheng. Etter å ha hatt den liggende et par år spilte jeg den. Fullt hakeslipp. Jeg må dessverre innrømme at mannen er kongebra(!). DVD'en er sammenklipt av 3 konserter i Las Vegas. Kvaliteten på innspillingen er hinsides fantastisk, garantert det dyreste opptaksutstyret som er brukt på konsertopptak. Alt er filmet i 70mm Panavision ( ikke 16/9 men 2,35-1 ) med MANGE kameraer! Lyden er innspilt orginalt på multitrack studioutstyr og remikset til 5.1.

Trommeslager Tutt er noe av det råeste jeg har sett! Se selv.
 

wizkid

Medlem
Ble medlem
12.09.2005
Innlegg
35
Antall liker
0
Elvis: That's the way it is!

Jeg er IKKE Elvis-fan men denne tar kaka. Fullt hakeslipp.

Trommeslager Tutt er noe av det råeste jeg har sett! Se selv.
Som jeg skulle ha sagt det selv!
 

jojen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.10.2004
Innlegg
96
Antall liker
2
For fans av obskure progrock bands :

Gentle Giant: Giant on the Box

IKKE bra lyd eller bilde, men (bortimot) det eneste som finnes av video med denne gruppen...
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Herlig tema, musikk DVDer er min favoritt når det kommer til det å skape feelgood-stemning ;D

Kan anbefale DENNE



Sinnsykt bra, både med tanke på musikken og kvaliteten. Bildet er dog ikke bra. Sangen "Sing along" blir endel brukt som DTS-demo på messer. 3 blå menn som spiller på rare instrumenter som det kommer rød maling ut av. Stilig!!!

Ellers kan DENNE anbefales på det sterkeste.



Utrolig god stemning, og man får i likhet med den andre StorytellerDVDen som er anbefalt her, servert en historie i tillegg til musikken. Bra DTS lyd her òg

Jeg er jo Rammstein-fan # 1, og vil anbefale DENNE



Sinnsykt heftig konsert med skikkelig trykk. Rammstein er jo ett av verdens råeste live-band, her får du hele konserten. Dårlig bilde hvis det skal vises på storskjerm.

Som skap-Irish jiggle'r, så digger jeg også Irsk musikk, og det beste (IMO) som er laget innen sjangeren får du servert på en fantastisk måte på DENNE DVDen

 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Rush - R30: 30th Anniversary Tour



Porcupine Tree - Arriving Somewhere



8)
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Shinéad o' Connor Year of the horse/value of ignorance
Anbefales!
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Seigmen, Dødens dal, bra dvd det må jeg si.

Men det var enda bedre å være der så klart ;D.
 

olebrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2006
Innlegg
139
Antall liker
85
Sted
Kristiansund
Ny Favoritt på dvd er:
John Fogerty - The Long Road Home - In Concert
Denne må bare høres! har DTS spor og meget bra bilde.
Denne mannen er rå.
Løp å kjøp!
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
BLACKFIELD NYC - Live in New York City



Track Listings

1. Once (4:04)
2. Miss U (4:13)
3. Blackfield (4:07)
4. Christenings (4:37)
5. The Hole In Me (2:47)
6. 1,000 People (3:54)
7. Pain (3:47)
8. Glow (4.00)
9. Thank You (4:37)
10. Epidemic (4:59)
11. Some Day (4:22)
12. Open Mind (3:50)
13. My Gift Of Silence (4:05)
14. Where Is My Love? (3:01)
15. End Of The World (5:13)
16. Hello (3:09)
17. Once (encore) (4:03)
18. Cloudy Now (3:34)

Total Time: (90:00)

The DVD was recorded at the Bowery Ballroom, NYC on 16th March 2007, and is set for release on 15th October in Europe
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
ErosLoveking skrev:
Ramones - "End of Century"
Stort bedre kan det ikke bli.
En god musikkdvd skal ha noe mer enn bare musikk, da setter jeg heller på en skive, eller går og ser bandet live (hvis mulig)

http://www.imdb.com/title/tt0368711/

En sterk utfordrer er"Unknown Passage: The Dead Moon Story"

http://www.imdb.com/title/tt0396913/

for et band!!!
Takker Eros. Den Dead Moon-filmen har jeg ikke hørt om. Var så heldig å få med meg en av konsertene deres på Blå Rock i Tromsø. Hele kåken var bokstavlig talt i bevegelse gjennom hele showet. Her må det handles. :)
 
G

Gjestemedlem

Gjest


Vet ikke om denne fantastiske konsertfilmen finnes på DVD. Det var vel kun VHS som eksisterte den gang den ble utgitt.

Soundtracket jo topp også.

I allefall hvis man liker Vienna, Rage In Eden og Quartett platene.
 
Topp Bunn