Jeg får nesten aldri noe ut av å diskutere eller lese om musikk. De eneste unntakene er enkelte intervjuer med musikere og komponister, (f.eks. hele intervjuet med Pat Metheny i nestsiste JazzInsideNY, kan lastes ned her: http://jazzinsidemagazine.com/publications/guide/march-2010/view, anbefales!), og korte samtaler jeg av og til sniker meg til med musikere i konsertpauser om det de driver med. (Riktignok setter jeg pris på anbefalinger fra noen pålitelige kilder også.)
Lite er mindre interessant enn å lese om en eller annen annen HFSers utlegning om hvordan en eller annen musikers sjel kommer innforjævlig til uttrykk på "krabbeklo". Opplevelsen av musikk er nok for de fleste lite artikkulerbar og derfor like lite meningsfylt å lese om som å skrive om, men man må gjerne tolke min og andres fraværndhet på musikksidene dithen at vi er rendyrkede teknokrater som holder oss med samme enslige testplater som tkr, men f.eks Lyngen får neppe noen større innsikt i hvordan folk virker ved å lese verden på den måten, hvilket hvertfall jeg lever veeldig godt med.
Lite er mindre interessant enn å lese om en eller annen annen HFSers utlegning om hvordan en eller annen musikers sjel kommer innforjævlig til uttrykk på "krabbeklo". Opplevelsen av musikk er nok for de fleste lite artikkulerbar og derfor like lite meningsfylt å lese om som å skrive om, men man må gjerne tolke min og andres fraværndhet på musikksidene dithen at vi er rendyrkede teknokrater som holder oss med samme enslige testplater som tkr, men f.eks Lyngen får neppe noen større innsikt i hvordan folk virker ved å lese verden på den måten, hvilket hvertfall jeg lever veeldig godt med.