Etter anbefaling her tidligere skaffet jeg meg denne på CD (2011 versjon);
Spilt et par ganger nå og kan bare si at dette er flott '70 talls prog.
Anbefales for de som liker det.
Lyden er kanskje ikke helt topp - noe komprimering - men går absolutt an å lytte til.
(kjøpt på Amazon.de - stadig like imponert over leveringstiden deres; bestilt på onsdag - i postkassen på fredag)
O.R.k. er ute med sitt 4. album. Førsteinntrykket var at det manglet de sterkeste låtene man kan finne på tidligere album, men det vokser litt når man har hørt det noen ganger.
Et par nye CD'er i postkassen i dag;
Dette var bra. Gode melodier, spennende instrumentering, god lyd.. "what's not to like?"
Hadde ikke hørt om disse før de ble nevnt i denne tråden, så takk for det.
Har Halloween fra før - et meget bra album - denne er omtalt som tildels like god eller bedre...
Bra dette her og, men Halloween er nok et hakk bedre..aja, spor 3 som spiller nå er noe ekstra...
I forhold til Ciccada, over, er det ikke like god lyd, men helt ok. Tror det er nær original lyd (lyder litt '70 talls), ikke særlig tegn til (overdreven) komprimering eller remastring gjort av hørsels hemmede...
Kjøpte The Watch - Seven (CD) etter innspill i denne tråden.
Absolutt verdt anskaffelsen. Spesielt om en liker lyden av Genesis, ca Peter Gabriel, som jeg.
Leste på nettet at de låt som det, men ble likevel overrasket av hvor likt lydbildet var. Likevel, gode originale komposisjoner svært så kompetent spilt.
Liker man lydbildet på The Watch og deres låt "the Teenager and the Ghost", eventuelt har tyvlyttet til skiva "The Art of Bleeding", så kan man trygt går videre med skivene "Timeless" og "Vacuum".
Entire of Itself is a sonic document from the island where musician/producer Jacob Holm-Lupo lives. Best known for his progressive rock/art pop projects White Willow and The Opium Cartel, Jacob has now stepped into new territories, with an album that encompasses field recordings, ambient music...
The Stick Men + David Cross. Da har man 3/4 King Crimson. Stick Men turnerer også av og til med Adrian Belew Power Trio under navnet Crimson ProjeKct og spiller da mye King Crimson stoff fra deres dobbel trio periode. I tillegg kjører de ett sett hver for seg som Stick Men og AB Power trio. Så dem i Oslo for noen år siden - veldig bra
Fikk ikke linket videoen jeg skulle vise - så prøver en annen.
Etter anbefaling her tidligere har denne kommet i hus; Vis vedlegget 882990
Tiltredes, for å si det sånn.
Svært så øre vennlig folk-prog. Fine melodier, variert instrumentering, god lyd... hva mer kan en ønske seg...
Etter anbefaling her tidligere har denne kommet i hus; Vis vedlegget 882990
Tiltredes, for å si det sånn.
Svært så øre vennlig folk-prog. Fine melodier, variert instrumentering, god lyd... hva mer kan en ønske seg...