Musikk for Prog intereserte

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.637
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Submarine Silence
    ATONEMENT OF A FORMER SAILOR TURNED PAINTER

RPI er ofte elsk, eller hat, men her dundrer den italienske ubåten i vei og bryr seg ikke. Det er jeg glad for:

Prog_2025 kopi.jpg

"Majestic Whales" er utmerket som en symfonisk melodisk prog-intro, en invitasjon til en reise – frisk, lett å lytte til og med en karakteristisk lyd, takket være en metronomisk puls fra Di Tollo, ledsaget av en langstrakt infusjon av subtile synther og en forførende gitar. Du har også helt rett om du innimellom tror at du hører gitaren til Roine Stolt.
    Alt dette er beriket med Davids melankoli og en Hackett-inspirert gitar som smelter ethvert prog-hjerte i behov for lengselsfull prog.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.651
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    IMG_1621.jpeg

Denne ble kjøpt på LP når den kom i 2000 og spilt mye, glemt den litt bort i de senere år, snublet over den i hylla idag - holder seg godt. Flott plate. Anekdoten og Anglagård fra samme periode har mye bra, om ikke altfor originalt.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.921
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 1109746

Denne ble kjøpt på LP når den kom i 2000 og spilt mye, glemt den litt bort i de senere år, snublet over den i hylla idag - holder seg godt. Flott plate. Anekdoten og Anglagård fra samme periode har mye bra, om ikke altfor originalt.
    Jøss ser att Anekdoten er fra min nabobygd Borlänge🙂 har helt gått under min radar. Vad anbefales av deres utgivelser? Skal få kjøpt den From Whitin👍

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.651
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nucleus og Vemod er kanskje de mest populære. De startet vel som ett King crimson cover band, så de er jo sterkt inspirert av de. Spesielt perioden rundt Red. From Within har blitt en favoritt da det var den første jeg kjøpte og det var rundt den tiden jeg begynte å bli mer nysgjerrig på prog utover de store engelske klassikerne.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.229
    Submarine Silence
    ATONEMENT OF A FORMER SAILOR TURNED PAINTER

RPI er ofte elsk, eller hat, men her dundrer den italienske ubåten i vei og bryr seg ikke. Det er jeg glad for:

Vis vedlegget 1109486

"Majestic Whales" er utmerket som en symfonisk melodisk prog-intro, en invitasjon til en reise – frisk, lett å lytte til og med en karakteristisk lyd, takket være en metronomisk puls fra Di Tollo, ledsaget av en langstrakt infusjon av subtile synther og en forførende gitar. Du har også helt rett om du innimellom tror at du hører gitaren til Roine Stolt.
    Alt dette er beriket med Davids melankoli og en Hackett-inspirert gitar som smelter ethvert prog-hjerte i behov for lengselsfull prog.

LEKKERT Grumpy ;)
    Å så cover arten da mann :love:
    Tuuuuusen takk for tipset!​

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn