Ok, hvis jeg har forstått deg rett så har du 402, s-10 og S1. Alle er jo gode komponenter, S-10 er en veldig god spiller, S1 er en god forsterker som er strømsterk nok. Men, det kan vel være at matchen totalt på dette ikke så bra. Jeg kjenner ikke Denon produktene inngående, men alt handler jo om matching, det er ikke nok med enkeltkomponenter som hver for seg er veldig gode. Har selv hatt 402, dette er en høyttaler som er mer krevende enn mange tror. Dvs. stort nok rom med goood plass til bakvegg og sidevegg, og generelt litt god avstand til lytter for å unngå overpowering i rommet. Men, den er uansett utfordringer ikke en umusikalsk høyttaler. For å kjøre litt elimineringsmetode ville jeg kanskje prøvd først med å deponere på en annen cdspiller. Ta feks cambridge sin til 3k som er kjent for å være hopp og sprett, se om det tilfører mer av hva du ønsker. I såfall kan du allerede ha nærmet deg problemet, kanskje du trenger et friskt pust inn på signalsiden. Hvis dette ikke gir utslag derimot, ja da må du prøve det samme, men med forsterkeren. Inn med noe som er kjent for musikalitet og sprut og fart. Når du har eliminert alt dette (kan hende du finner ut at all elektronikken er feil match til høyttalerne), så må du finne ut hvilket av komponentene du helst vil beholde/liker best, og matche deretter. Etter dette kan du teste på samme måte for å finne kabler som har bedre synergier med det du har oppnådd. Håper dette var noe til hjelp, Magnus.