Jeg har fått spam på flere eposter, så du kan få en av meg ;D
Jeg også....Jeg tenkte på mailen jeg.
Vi har ikke lagret adressene som ble benyttet i denne utsendelsen. Det kan derfor ikke kontrolleres hvem som har, og hvem som ikke har fått uønsket e-post fra oss. Betalingen er uansett helt frivillig.Slik jeg tolker dette, så gjelder tilbudet alle medlemmer av HFS, men tilbudet om å beholde den uten kostnad gjelder kun de som har mottatt epost-spam. Vi andre medlemmer av HFS må betale 40 kr hvis vi vil beholde den. Det er ihvertfall slik jeg oppfatter tilbudet.
Da er det bare for deg å kjøpe en SACD spiller. Der er det ingen dynamikkbegrensninger.Da har jeg hørt 2L sin Mozart-plate (CD'en). Musikalsk er den bra! Lydmessig synes jeg lydnivået er i høyeste laget, og det høres at man enten komprimerer eller drar manuelt i spakene i tutti-passasjer. Dette er litt skuffende synes jeg. Hadde nok ønsket meg 6-8 dB mer dynamikk.
Det ironiske er i så fall at jo bedre du og andre argumenterer for SACD, jo flere kjøper slike, jo bredere blir markedet, og jo mindre blir fordelen av å ha et nisjeprodukt som ikke må tilfredsstille de vanlige kommerse hensynMorten på 2L sier at CD'en er dynamikkbegrenset for å tilpasse seg markedet, det er vel av samme grunn "alle" andre CD'er er dynamikkomprimert. Derfor trenger vi SACD på hybride plater. Da får alle målgrupper sine ønsker oppfylt.
Skjønner hvor du vil hen..men det er laaaa-aaa-aa-ngt dit!Det ironiske er i så fall at jo bedre du og andre argumenterer for SACD, jo flere kjøper slike, jo bredere blir markedet, og jo mindre blir fordelen av å ha et nisjeprodukt som ikke må tilfredsstille de vanlige kommerse hensyn
Det trengs ikke. For min egen del kjøper jeg ikke DSD-plater selv om jeg har en DVD-spiller som tilfeldigvis takler formatet. De fleste forbrukere gjør som meg.EU burde etter min mening lage en lov som går imot dette DRM-tøyset som gjør at man ikke kan konvertere DSD til PCM.