Politikk, religion og samfunn Muslimsk ordfører i Oslo

Pommeroy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2012
Antall liker
353
^^^

He, he. Vannmelonkommunistene som ønsker seg tilbake til hest og kjerretiden.
Kan bli riktig så koselig det.
Fire år med eiendomsskatt for å finansiere "eldreomsorgen" så er folk lei allerede.
Alle vet hvilket sluk de pengene er beregnet på, når de får tenkt seg om.
Ikke noe er så kort som folks politiske hukommelse.

S

Syncrolux

Gjest
Heldigvis kom ingen religiøse gærninger (dvs KrF) inn i kommunestyret i bygda mi. Men om altfor mange SP-folk i stedet er noe bedre, det er jeg ikke helt sikker på.....

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.309
Torget vurderinger
0

Nå har vi det gående...:cool:

Vis vedlegget 337603
Kan vi nå forvente obligatorisk pisking av homofile etter fredagsbønnen i Oslo?

Hørte ham på radioen her for litt siden i dag og det var aktiv bruk av påhengsmotor for å distansere seg fra tidligere uttalelser om homofili som "synd"!

Men at han har "flere homofile som nære venner" tillater jeg meg å ikke tro noe på! Det var vel i beste fall en hvit løgn mistenker jeg.:rolleyes:

Men at han sikkert kan gjøre en grei jobb tror jeg nok, så hovedstaden står fortsatt neste gang jeg kommer dit om 4-5 uker eller så.;) Verden har en pussig evne til å gå videre okke som!

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.509
Sted
Oslo

Nå har vi det gående...:cool:

Kan vi nå forvente obligatorisk pisking av homofile etter fredagsbønnen i Oslo?

Hørte ham på radioen her for litt siden i dag og det var aktiv bruk av påhengsmotor for å distansere seg fra tidligere uttalelser om homofili som "synd"!

Men at han har "flere homofile som nære venner" tillater jeg meg å ikke tro noe på! Det var vel i beste fall en hvit løgn mistenker jeg.:rolleyes:

Men at han sikkert kan gjøre en grei jobb tror jeg nok, så hovedstaden står fortsatt neste gang jeg kommer dit om 4-5 uker eller så.;) Verden har en pussig evne til å gå videre okke som!
Nja, ifølge den samme artikkelen støtter han seg til skriftlærde som mener homofili kan godtas innenfor Islam, og er prinsipielt mot dødstraff, osv. Klart man kan bestemme seg for å tvile på alt han sier, men da har man allerede bestemt seg og lukket øynene.

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.509
Sted
Oslo
Nå stemte jeg ikke på MDG, men av hensyn til all engstelsen som dukker opp håper jeg nesten han blir ordfører. Litt som å få FrP i maktposisjon. Ingenting er så effektivt for å vise hvor lite farlige de er :cool:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Hvordan skal det gå fremover når det blir mange muslimer i politikken og de danner eget parti i fremtiden, kontra KRF ?
Gleder meg til tv debattene i fremtiden :p

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.509
Sted
Oslo
De blir nok enige om det meste. Bortsatt fra at Hareide ikke vil si hva han mener om ekteskap med samme kjønn, noe den muslimske ordførerkandidaten faktisk gjør. Vi kan leke "Hvor er mørkemannen" 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.551
Torget vurderinger
24
Selvfølgelig - hva trodde du det var? ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.551
Torget vurderinger
24
Ikke så rart - dette er en LUFTspeiling :D

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
14.136
Sted
Smurfeland
Denne tråden fikk meg av en eller annen grunn til å tenke på en gammel tv-serie fra jeg var liten.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296
Heldigvis kom ingen religiøse gærninger (dvs KrF) inn i kommunestyret i bygda mi. Men om altfor mange SP-folk i stedet er noe bedre, det er jeg ikke helt sikker på.....
SP-ere er i det minste jordnære.:)

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.238
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Muslimsk ordfører i Oslo, det høres skummelt ut.
I Bergen har de hatt en nordlending, se bare hvordan det gikk.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.215
Er det dette vi kaller Karma? kokohøyre har spydd ut massiv propaganda og frykt mot muslimer (og implisitt mørkhudete) og nå ser det ut som om vi får en muslimsk ordfører i Oslo.

G

Gjestemedlem

Gjest
Muslimsk ordfører i Oslo, det høres skummelt ut.
I Bergen har de hatt en nordlending, se bare hvordan det gikk.
Det står i fare for å bli mye verre. En kokokristen tungetalende konservativ gudedyrker fra Levende ord kan fort ende opp som ordfører i Bergen. Blir sikkert mye klappesøte fra Støre som har store planer om å slippe løs dette miljøet i Ap.

Neste byrådsleder nedverdiger seg på det ekstreme for å tekkes slike krefter:

Arbeiderpartiet foldet hender og fridde åpenlyst til KrF - Bergens Tidende

Om ordførerkandidaten som AP nok kommer til å utsette Bergen for:

KrFs ordf?rerkandidat hevder ? ha blitt helbredet gjennom b?nn og at hun taler i tunger - nyheter - Dagbladet.no

Fatter ikke hva som feiler folk som stemmer på denne duoen i Bergen. Alt må da være bedre enn denne komboen.

...

Oslo er jo et kapittel for seg selv nå:

Enten en Amish Vannmelon eller en islamkamerat...

..

Lokale Askøy er redusert til kaos. 35 i kommunestyret og 10 lister/partier inne. Ingen får flertall med mindre 5-6 av dem skal kompromisse.

..

Hvor er resetknappen?

Kan vi gjøre dette på tyrkiamåten? Bombe samene et par uker og forlange nyvalg?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.551
Torget vurderinger
24
Men der har du sterkt innslag av Ottar..

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
2
Jeg synes det er en skremmende utvikling , og jeg liker det ikke !

C

cruiser

Gjest
Ordførere i kommuner med parlamentarisme er jo ikke noe annet enn gallionsfigurer, ingen vits å gjemme seg under pleddet

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Antall liker
375
Torget vurderinger
10
Stakkars stakkars stakkars stakkars stakkars
Lille store Oslo by
Prøver absolutt alt for å vise
Verden at den er en verdensby

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Det er dette som heter fordommer. :)

Går ut fra at han vil funke ca. like bra / dårlig som nåværende gallionsfigur. På tide å få røsket litt opp i alt det som er så trygt og satt, realistisk sett er det ikke mye galt en ordfører kan gjøre før det bærer like til førstesidene i boulevardpressen. Ref. Bergen. På den annen side måtte det jo gå galt, jeg mener, en nordlending som ordfører i Bergen...!?

Honkey

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.551
Torget vurderinger
24
Godt å få røsket opp i de fleskefeite selvgode bergenserne og, med litt nordlandsk rufsethet! Fyre oppunder de fine fruene litt...:D

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
2

Går ut fra at han vil funke ca. like bra / dårlig som nåværende gallionsfigur. På tide å få røsket litt opp i alt det som er så trygt og satt, realistisk sett er det ikke mye galt en ordfører kan gjøre før det bærer like til førstesidene i boulevardpressen. Ref. Bergen. På den annen side måtte det jo gå galt, jeg mener, en nordlending som ordfører i Bergen...!?

Honkey
Du har nok rett i at det er begrenset hvor mye ugagn han får gjort...
Men uansett så synes jeg det er en uting - skulle gjerne likt å sett at det samme hadde skjedd motsatt vei i en Arabisk hovedstad....

Kall det gjerne "fordommer" , det spiller ingen rolle for min del .
Jeg kaller en spade for en spade , og en neger for neger , så jeg er ikke bare fordomsfull , men også rasist... ;)

C

cruiser

Gjest
Hvorfor skal man alltid sammenligne seg med Midtøsten.. Jeg personlig har litt høyere ambisjoner

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
966
Sted
Oslo
Torget vurderinger
126

Honkey
Men uansett så synes jeg det er en uting - skulle gjerne likt å sett at det samme hadde skjedd motsatt vei i en Arabisk hovedstad....

Jeg kaller en spade for en spade , og en neger for neger , så jeg er ikke bare fordomsfull , men også rasist... ;)

FYI han er en pakistaner.

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.509
Sted
Oslo
Hvis alle muslimer ønsker samme styresystem som i Saudi-Arabia kan man jo spørre seg hvorfor ingen av dem flykter dit.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388

Honkey

Kan du for min forståelses skyld forklare meg hvorfor dette er en uting?
For meg er menneskets handlinger og væremåte av betydelig større interesse enn hvor de kommer fra, hvilket kjønn eller hvilken legning de har, for eksempel. Og jeg har litt, nei, forresten, veldig vanskelig for å forstå hva som kan være problematisk med at en som representerer en eller annen form for minoritet også representerer vår hovedstad.
Var det en uting at Erling Lae var byrådsleder, også? Tross alt en åpent homofil mann i en maktposisjon (i motsetning til ordførervervet), han er dessuten gift med en prest!

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Hvis alle muslimer ønsker samme styresystem som i Saudi-Arabia kan man jo spørre seg hvorfor ingen av dem flykter dit.
Kanskje du skulle lese litt om Saudi-Arabia og deres holdning til innvandring, så finner du sikkert ut litt om hvorfor ingen flykter dit.

Honkey

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.509
Sted
Oslo
Kanskje du skulle lese litt om Saudi-Arabia og deres holdning til innvandring, så finner du sikkert ut litt om hvorfor ingen flykter dit.

Honkey
Jeg vet godt at de ikke tar imot, men hvorfor er det så få som prøver? De flykter jo feil vei om de, som man kan få inntrykk av fra enkelte, egentlig vil ha sharialover og prestestyre.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388

Honkey
Jeg vet godt at de ikke tar imot, men hvorfor er det så få som prøver? De flykter jo feil vei om de, som man kan få inntrykk av fra enkelte, egentlig vil ha sharialover og prestestyre.
Siden du sier det på den måten; ca. hvor mange prøver, egentlig? Hvor fikk du opplysningene dine fra? Link?

Honkey

Topp Bunn