Litt spesielt å påstå at fordommer overstyrer fakta når det eneste som kan verifiseres fra det jeg skrev er imamenes løgner.Vel, så når fordommene kolliderer med fakta velger man fordommene. Akkurat som forestillingene om at muslimske kvinner ikke kan gifte seg med kristne (med mindre de er politikere) eller for den saks skyld: Kvinnelige AP-politikere kan ikke gifte seg med høyremenn. Når det likevel skje er det et bevis på at det ikke skjer, og at de involverte derfor er løgnere. For min del har jeg både drukket Cognac og øl med muslimer, og det var helt OK at det var svinekjøtt i pizzaen (men det gjør meg til en løgnerNår HAN sier det er det helt sikker sant, sikkert like sant som div Imamer som mente de var mot både omskjæring og tvangsekteskap helt til de ble avslørt av skjulte opptak)
Når du fremstiller hans uttalelser om en slik radikal holdningsendring som fakta håper jeg den kritiske sansen virker bedre i andre settinger.
Og hvorfor skulle det at du har drukket i lag med muslimer gjøre deg til løgner, det har da jeg gjort mange ganger men i motsetning til en med høytstående verv i islamsk råd er vel de like religiøs som jeg.