Nå er BÅTSESONGEN igang!

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.320
Antall liker
1.182
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Dette er livet!

Dette bildet er tatt sommeren 2006 i "paradisbukta" som vi kaller den. Står ikke på kartet og her får vi slappe av i fred... ;)



Her er mine 3 kjære eller skal vi si 4... ;D








Slik forløp hjemturen seg, i 28 grader og 30 knop... 8)




KOM IGJEN, LA OSS LAGE EN FRISTENDE OG HERLIG BÅT/SOMMER-TRÅD!! :)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
God ide.
Her er vi på vei over fra Læsø ved Jylland til Marstrand nord for Gøteborg. Ingenting å si på været. 8)



Land i sikte?



Og så senker solen seg over Marstrand.

 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.320
Antall liker
1.182
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jeg kan ikke fri meg fra tanken om å bytte til seilbåt. Har lurt på det i flere år, faktisk! Imidlertid "sliter" jeg med 3 medbestemmere som til nå ikke har villet hørt om seilbåt. Jeg har vært helt alene...
Inntill nå! Ungene er på gli med lovnader om gummibåt som planer. Det må en ha uansett, så den er i boks. Kona derimot, hevder at "alt er skjevt" ombort i en seilbåt og at det går alt for seint. Jeg repliserer med Odd Børretsens ord; "Turen tar slutt når du kommer til land". Pøh, aldri, sier hun.

Men jeg gir meg ikke, i år har jeg invitert oss med på seiltur med en tidligere kollega i stille vær... så får vi se!
 

llossius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2005
Innlegg
181
Antall liker
0
Det er den så absolutt. Vi overnattet to ganger i påska. Starter båtsesongen stort sett hver påske uansett vær. I år var det helt elendig her, men det satte ingen demper på entusiasmen. Godt og varmt inne snebyger ute. Yatsy og Eliasspillet ombord og godt kledd for turer på land.

Seil kontra motor. Begge har sin sjarm. Jeg har hatt begge deler mange ganger og kan vist aldri helt bestemme meg. Deltok mye i regatta når vi hadde seilbåt, men bruker motorbåten hele året. Føler meg vel egentlig tryggere i seilbåt. De er ikke skjeve når dere ligger i havn, men har mye plass. Ja de går litt saktere en noen motorbåter, men de beveger seg helt gratis og miljøvennlig er det også.

Mye bra brukt på seoilfronten for tiden ser det ut til.
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.559
Antall liker
1.183
Deilig å stresse ned litt med en kald pils før en bedre middag ombord ;)





Noen som tar båten uten å sniktitte på bildeadressen?
 

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Innlegg
172
Antall liker
1
Veit berre at den går styggfort og er endå styggare dyr i innkjøp.
Ikkje noko for ei nattsøster i helse-uvesenet ;D

Då er det betre med ein sekspakning med øl hengande over ripa på gavlbåten, medan Marnaen pustar mjukt ;)
....og så er det berre å håpe at auren bit i år au, slik at måltidet på holmane blir sikra :)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Bare må være en av to. Enten den nye Fjord i en størrelse eller to større enn 40 foteren, eller så er det en Wally. Kun de som har slik design, trur eg !?

Dessverre er begge noe hinsides mitt inntektsnivå ! :( :( :-[
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Epi, er det ikke den som heter Renovatio eller noe sånt? Ligner på en båt som var med i en film jeg så for litt siden.....den het det, men kan jo være navnet på båten og ikke merket. Ellerno. :-/
 
P

Parelius

Gjest
Jeg tenker på denne, og søker med dette om sponsor.



 
Topp Bunn